{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.759 visninger | Oprettet:

Kan vi så blive fri... {{forumTopicSubject}}

for nyhedsbreve fra denne hjemmeside, sjovekonkurrencer.dk

Er blevet spottet på facebook, og nu sender de nyhedsbreve hver/ hver anden dag.

afmeld nyhedsbrevet her:

(link fjernet)

nej det virker ikke. har afmeldt nyhedsbrevet en gang, men de kommer i en lind strøm. Prøver at afmelde igen, men så findes (mail)adressen ikke

Hvad gør jeg???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan vi så blive fri...
  • #1   30. nov 2009 tilføjer afsender adressen til dit spamfilter...

  • #2   30. nov 2009 (link fjernet)

  • #3   30. nov 2009 Får eller fik også de mails... Pisse træls
    har nu sat den som uønsket i min hotmail.. Håbr det virker....

    LORTE MAIL : D



  • #5   30. nov 2009 Ring til dem og skæld dem ud:

    Domænenavn: sjovekonkurrencer.dk
    DNS: sjovekonkurrencer.dk
    Status: Aktivt
    Oprettet: 18. august 2008
    Registrant:
    Bruger-id: CNA165-DK
    Navn: CM Network A/S
    Adresse: Ved Stranden 22, 1.sal
    Postnr. & By: 9000 Aalborg
    Land: Danmark
    Telefonnummer: +4598116450
    Fuldmægtig:
    Bruger-id: CNA165-DK
    Navn: CM Network A/S
    Adresse: Ved Stranden 22, 1.sal
    Postnr. & By: 9000 Aalborg
    Land: Danmark
    Telefonnummer: +4598116450


  • #6   30. nov 2009 Man får sq næsten lyst til det : D

  • #7   30. nov 2009 Det har jeg gjort engang jeg blev ved med at få spam fra en cykelhandler.. jeg afmeldte først uden held, så mailede jeg uden held, til sidst ringede jeg og skældte ud, det hjalp :o)


  • #8   30. nov 2009 Anmeld dem til Forbrugerombudsmanden - det sidestilles sikkert med spam og det er ret dyrt at sende ud .... :o)

    (link fjernet)



  • #9   30. nov 2009 hehe, det er sgu da min gamle overbo smiley

  • #10   30. nov 2009 Når afmelding-funktionen ikke virker, så send dem da en mail. Hvis det heller ikke virker må du ringe til dem i morgen.

  • #11   30. nov 2009 Jeg havde samme problem med dem, kun opkaldet virkede!!!

    OG til at starte med, var beskeden, at jeg var ude af mailinglisten, så de kunne ikke gøre mere.

    Så sagde jeg ok, jeg kontakter politi/ombudsmand!!
    SÅ skulle hun lige tale med en teknikker, og inden 5 minutter havde de fundet fejlen. ingen mails siden!!


  • #12   30. nov 2009 Den eneste mailadresse jeg har til dem er

    NoReply@SjoveKonkurrencer.dk


  • #13   30. nov 2009 UPS det var ikke sjovekonkurrencer.dk
    Det var gratiskonkurrencer.dk eller noget i den stil!!


  • #14   30. nov 2009 Hvad skal man sige??

    Det er hvad der sker, når man leger med en samling adressetyve, som dem der findes et par håndfulde af på fjæsbog - nøjagtig derfor har jeg ikke nogen profil;-)


  • #15   30. nov 2009 Knud, du skulle da se at komme på fjæsbog, det er ved at blive populært for senior årgangene ;o)

    (man vælger selv hvilke oplysninger der skal være tilgængelige for hvem, så du behøver ikke afsløre din email adresse.. - hvis du altså har email..


  • #16   30. nov 2009 Robert> Ja, du behøver ikke vise dine oplysninger til andre brugere på fæces bog, men det hjælper dig da ligefedt når fæces bog sælger dine oplysninger til tredjepart, (hvilket de åbent har indrømmet at de gør) samt har de fulde rettigheder over ALT hvad du lægger op på siden (billeder, info, osv. )
    Der ud over giver man i rigtig mange tilfælde også udbyderen af diverse applikationer man vælger at tilføje, de samme rettigheder, når man accepterer deres betingelser, ifb. installering af dem. Der er bare næsten ingen der læser betingelserne, hvilket udnyttes groft smiley

    I min bog tangerer Facebook nogenlunde på linje med trojanere og virus, det er malware, hvis primære formål er at indhente oplysninger til videresalg, ved at indlulle brugerne i en masse lort, der er nærmest umuligt at komme fri af igen!


  • #18   30. nov 2009 FB har ændret i deres brugerbetingelser, så de ikke på samme måde som før ejer alt du poster

  • #19   30. nov 2009 Robert> Jo det gør de stadig, forskellen fra før og nu, er blot at de mister retten til indholdet, hvis du sletter din profil (hvilket i sig selv er noget af en opgave).
    Alt det indhold der er med dig, fx billeder eller info af/om dig på andre brugeres profil, mister de dog ikke rettighederne til, selv om du sletter din profil. Det sker først hvis den bruger der har lagt det op, sletter profilen eller det aktuelle indhold.



  • #20   1. dec 2009 derfor jeg har en facebook@mitdomæne.dk til facebook brug smiley eller messenger@ osv

  • #21   1. dec 2009 Ja jeg kender jo godt den risiko der er ved bla. Facebook.

    Det er bare håbløst irriterende at jeg ikke efterfølgende "bare lige" kan afmelde ders ski.. nyhedsbrev smiley


  • #22   1. dec 2009 Robert A:

    Efter alt hvad jeg kan se, overgiver du rettighederne til alle de oplysninger du afleverer til Fjæsbog - til Fjæsbog. Så er det ret ligegyldigt, om deres rettigheder ophører, når man sletter sin profil - så har de jo leveret informationerne over i et skufferegister.

    Hvor naiv kan man være??????


  • #23   1. dec 2009 jeg tror nu mere at den klausul om at du overgiver giver dem rettighed over dine feriebilleder, sålænge du selv har dem liggende, er noget facebook gør fordi de godt kunne tænkte sig at have en kopi at dig i bermudashorts... jeg tror mere det er en måde forebygge tåbelige amerikanske søgsmål foretaget af folk der ikke helt har forstået at sætte deres privacy settings ordentlig op.

    Giv mig et eneste eksempel på at FB har brugt andres billeder??

    Der står faktisk at DU ejer hvad du poster, men giver FB lov til at "bruge det" så længe du selv har det liggende, eller andre har videregivet det.
    På den måde er der -såfremt du ikke lige pludselig optræder i en reklame- da overhovedet ingen forskel på FB og resten af nettet


  • #24   1. dec 2009 Robert A:

    De er ikke en døjt interesseret i at bruge billeder. Det er din mailadresse, de vil have. Den kan sælges til andre adressebureauer, der anvender den op mod andre databaser, for dernæst at slæge den videre i interesseemneopdelte mailinglister, som sælges til markedsføringsbrug - bare spøg Johnny Trådstarter om, hvad der så sker:-)

    .... og det er der desværre ikke et, men nærmest utallige eksempler på!


  • #25   1. dec 2009 Robert> Der findes faktisk et eksempel.
    Der var et "ad-on" der inde der, fordi man havde givet tilladelse til det, valgte at bruge dine billeder i reklamer målrettet dem på din venneliste, hvor billedet af dig havde til formål at give reklamen troværdighed. Så jo, dine FB billeder risikerer at blive misbrugt.

    Forskellen på dine FB billeder, og billeder du ellers generelt ligger ud på nettet, er at du normalt vil bibeholde ophavsretten til billederne andre steder, og det giver dig muligheden for at sagsøge folk ind i helvede, hvis de misbruger dine billeder. Det er også strafbart med fængsel i op til 6 år, at bryde ophavsretten. Så der er en fundamental forskel på at lægge billeder ud på FB, og lægge dem på nettet generelt.




  • #26   2. dec 2009 Til orientering, var det ikke kun et firma der spammede mig denne gang.

    Forbrugerzoo.dk - pengeudlåner
    M1 - teleselskab
    PoinsShop - optjen point og handle gratis - gratis må være i "gåseøjne"
    Oponionsclub M3 - ingen anelse om hvad det er

    Efter bare at have åbnet en ski..sjov applikation på Facebook

    Ps. har fået en mailadresse til alt muligt "ikke privat" mail


  • #27   2. dec 2009 Buggi: FB har i praksis desværre ikke så meget styr over de apps som folk selv tilføjer...
    Desværre er der nogen af den som ikke er lavet i god tro, og ikke helt overholder de regler som FB opstiller for applikationer, men man behøver jo ikke adde alt man ser bare fordi man er på FB. :o)

    Der skulle efter sigende igen igen være nye privacy regler på vej

    Johnny: det er også måden at gøre det på.. eller have spamfilter på den mail man har på facebook, og så ellers sætte indstillingerne restriktivt


Kommentér på:
Kan vi så blive fri...

Annonce