4.197 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Fliser på Terasso Fliser på Terasso

Hey.... et lille mure spørgsmål...

Så skal jeg prøve det med fliser... men hvad gør man det det terrasso der... kan jeg nøjes med selvnivilerende beton også bare lægge fliser når det bliver plant eller hvordan...?? nogen der har nogle tips.. ??

Mvh Jan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fliser på Terasso
  • #1   6. dec 2009 ville godt nok være synd at spolere terassoen men hvis du absolut vil ha nye fliser på ville jeg nok slibe terassoen så den bliver ru man kan altid finslibe den igen og polere den op men der skal slibes et lille lag af først

• #5   6. dec 2009 Husk affedtning af gulvet .

• #6   6. dec 2009 Er der varme og isolering i gulvet ?

det ville være det første jeg gik op i hvis jeg var dig. Specielt hvis det er et badeværelse. Hvordan har vand/varme/kloakrør det?

Væk med det gamle, og ind med isolering, nye rør, gulvvarme, og så nye fliser. Så er det ikke her skaden sker senere, og du slipper for at banke dine nye fliser i stykker igen......

Bare min holdning smiley held og lykke med dit projekt
    Lasse

• #7   6. dec 2009 nu er der jo væsentlig forskel på at bruge et par tusind på nye fliser og så en totalrenovering ,

• #8   6. dec 2009 100% enig med lasse .

I "gamle" dage lagde man kobberrør som gulvvarme ,og faktisk ingen isolering !!! . Jeg havde banket skidtet op og startet på ny .

• #9   6. dec 2009 michael .
    Ja der er forskel .
    Men der er også forskel på at gøre det ,og så gøre det rigtigt .

Rigtigt koster ALTID mere ,men resultatet bliver også ALTID bedre .

• #10   6. dec 2009 så i skifter også elkabler når i tapetserer ? smiley
    tror faktisk ikke der er gulvvarme i hans gulv , det lyder for gammelt .
    men en mulighed er en elvarmemåtte den kan puttes i fliseklæben.
    og vi ved vel alle godt hvordan det skal laves rigtigt , Men det er jo desvære ikke altid økonomisk muligt.

• #11   6. dec 2009 "tror faktisk ikke der er gulvvarme i hans gulv , det lyder for gammelt ."

Hvor får du opfattelsen af at det er for gammelt ??????.
    Jeg har da set massere af terassogulve med gulvvarme i .

men ja . et elnet er da en mulighed . eller at undevære gulvvarmen ! .

• #12   6. dec 2009 et kvalificeret gæt ! men ved det jo ikke med sikkerhed . men pyt nu med det han har spurgt om noget , der heldigvis godt kunne lade sig gøre . God aften.

• #13   6. dec 2009 " et kvalificeret gæt ! "

Ok . et kvalificeret gæt herfra er at der ER :-)) .
    Nej det vil jeg ikke engang gætte på for der er ikke noget der indikere hverken det ene eller andet og der nævnes på intet tidspunkt noget om alder og det vil jeg mene er en vigtig detaile for et kvalificeret gæt ;-).

god jul . Og jan , god arbejdslyst .

• #14   7. dec 2009 Jo tak... planen er at lægge varme måtte og flyde det op til vi når kanten på de fliser der er på vægen ca 7cm.

også lave det med fald og sager ned til afløbet som nok skal ha en forhøjning af en slags..

der er ingen der bor tæt på rødovre der er klar på at kigge på sårn noget og gi et hint eller 2 mere.. er elektriker så vi kan måske bytte erfaring.

mvh Jan

• #16   7. dec 2009 terasso blev også brugt meget i 70èrne og der lagde man massere af gulvvarme . og jeg har ikke set noget om at jan´s hus er fra 50èrne . men jeg overser måske noget .

Jan . hvis du kan vente halvanden uges tid kommer jeg gerne forbi og giver dig fif til løft at gulvafløb (og evt andet vvs relateret ) .

• #18   7. dec 2009 Ja hvis du ikke har set det så er det helt sikkert ikke mange :-).
    Jeg har set RIGTIG mange fra 70èrne med det ,men det skal vi ikke tælle med ;-).

• #20   7. dec 2009 Helt fint mogens .
    Jeg er som sådan også ligeglad med hvor mange eller hvor få huse der rummer det klamme gulv . jeg syntes det er noget af det grimmeste man nogensinde har fundet på :-).

• #21   7. dec 2009 Hey Præsi

Jeg overvejer lige tidspunket.. vi skal åbenbart holde jul så skyder det lige en måned.. men vil gerne lige kontakte dig endag jeg er klar hvis det er okay med dig..

Og tak for de mange gode input.

Mvh Jan

• #22   7. dec 2009 du siger bare til jan .
    Og kommer vi på den anden side af jul så er det kun endnu bedre for mit vedkommende .
    du fanger mig bare i PM hvis det er .

Mvh chris

• #23   10. dec 2009 " så i skifter også elkabler når i tapetserer ? "

JA, hvis de er lige så gamle som hans terassogulv, kloak-, vand-, varmerør, og den manglende gulvvarme er det meget sandsaynligt at jeg ville starte helt forfra. Jeg hader at lave noget halvt, og giver hellere prisen for at få det ordentligt og korrekt.

Den ide` med at lægge en elvarmemåtte lige under fliserne er sikkert fin i den forstand at gulvet bliver lunt. MEN, hvad med isolering nedad, samt kantisolering? jeg vil næsten påstå at han kommer til at betale det samme på sigt, i elregninger, som den "rigtige" løsning koster nu og her, hvis han selv kan lave det meste.
    Derudover er der stadig de gamle kloakrør og vandrør, som jo heller ikke bliver hverken nyere eller tættere med tiden.

Jeg mener inderst inde i mít håndværkerhjerte, at enten gør man det rigtigt, eller også gør man det slet ikke.

Lasse

• #24   10. dec 2009 nu mangler vi jo en del forudsætninger for at kunne bedømme hvad der er "rigtigt" for lige at gi dig et par exempler ,ved du jo ikke om det er et hus med krybbekælder , og ´rørene kører der , eller det er en 2 sals lejlighed hvor isolering betyder mindre . så det er fint nok at dit "håndværkerhjerte" har en mening men min erfaring siger mig at der er mange faktorer der kan spille ind når man laver et projekt , derfor svarede jeg som jeg gjorde på spørgsmålet som lød : "om der var nogle tips til hvordan"

• #25   10. dec 2009 Michael B : klart,.... Det har du ret i. - Jeg indrømmer, at jeg antog bare det var et hus.

Du skrev tidligere: " vi ved vel alle godt hvordan det skal laves rigtigt "

Dette var jeg ikke sikker på, om trådstarteren faktisk vidste, da han jo trods alt har oprettet denne tråd.
    Derfor svarer jeg som jeg gør.

Hvis det er et hus han bor i, holder jeg 100% fast ved mine mening.

• #26   10. dec 2009 det er ok ,og jeg holder fast i denne sætning :
    # min erfaring siger mig at der er mange faktorer der kan spille ind når man laver et projekt #

• #27   10. dec 2009 Ja, der er sjældent 2 ens projekter. Og der kommer også næsten altid et eller andet forudsigeligt siger min erfaring mig.

Held og lykke med projektet.

• #28   5. jan 2010 Enig med Mogens S, har ALDRIG set et terazzo gulv med gulvvarme, det må jeg endnu have til gode:-)

Kommentér på:
Fliser på Terasso

Annonce