{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Ulykkesforsikring, her er et tip {{forumTopicSubject}}

Hvis du har en ulykkesforsikring er der en del forsikringsselskaber der kræver til mc tillægsforskring hvis du skal have udbetalt 100% ulykkesforsikring hvis uheldet sker på en MC. Ellers bliver 50% normalt udbetalt.

Her er et eksempel på hvordan man kan optimere sine forsikringer.

Eksempel:
Du er forsikret for 1.000.000,-
Det koster dig 1300kr om året.
Kører du galt på din MC får du udbetalt 500.000
Har du et tillæg på 500kr får du 1.000.000 udbetalt.

Men hvis du hæver din ulykkesforsikring til 2.000,000
koster det ca 600kr mere, altså ca. 100kr mere end dit MC tillæg.

Kommer du galt afsted på MC får du de oprindelige 1.000.000 udbetalt, men alle andre steder er du forsikret for 2.000.000 for 100kr mere årligt.

Har du et MC tillæg på din forsikring kan det HELT sikkert godt betale sig at ringe til dit forsikringsselskab.
Tallene her er et eksempel, men er realistiske.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulykkesforsikring, her er et tip
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #1   17. dec 2009 ETU dækker fra std også MC og farlig sport - og koster 776 kroner om året.

• #2   17. dec 2009 Husk lige at kontrollere om du overhovedet er dækket ved mc kørsel, nogen forsikringer kræver tillæg for mc kørsel, afprøvet ved egen erfaring.

• #3   17. dec 2009 Det kan godt være du har fat i noget, men hvis forsikringsselskaberne vælger ikke at dække da deres almindellige ulykkessforsikring ikke dækker den såkaldte "ekstremsport" så får du jo ikke en rød reje hvis der går galt på cykel.

• #4   17. dec 2009 Sajmon - du bliver nok nødt til at være mere konkret. Hvilken sum er man forsikret for til de 776 kr. Hvis man får en plovmand når man mister begge ben vil jeg mene det er for dyrt.

• #5   17. dec 2009 Det her tip tager selvfølgelig udgangspunkt i at man ved man er 50% forsikret ved mc ulykke. Det er hele pointen.

• #7   17. dec 2009 I en kommentar til Højesterets dom trykt i Ugeskrift for Retsvæsen 1993, side 226 (kommenteret i UfR 1993, B, side 220) er det anført, at et ulykkestilfælde inden for forsikringsretten sædvanligvis er "en tilfældig af den forsikredes vilje uafhængig, pludselig udefra kommende indvirkning på legemet, som har en påviselig beskadigelse af dette til følge".

• #8   17. dec 2009 Jeg lavede en highsider på mc i 96 blev kastet ind i en lygtepæl og er delvist lam i venstre arm...Jeg fik maks beløbet fra 3 forsikringsselskaber...Top danmark, Tryg og Alka.....
    Nu slås jeg så med arbejdsskadestyrelsen om en skade opstået i arbejds medfør her har jeg også Top inden over, men er blevet afvist både hos styrelsen og Top, til trods for at jeg ik ka arbejde og ik har arbejdet siden uheldet.....sagen ligger hos ankestyrelsen "har den gjort i 7 måneder...arbejdsstyrelsen siger der ik er sammenhæng med det jeg gjorde og skaden....hmmmm underligt at man så har været fuck'ed up siden...Jeg huskede iøvrigt at skrive "Pludselig " i skades anmeldelsen.....

• #9   17. dec 2009 Jeg ved ikke om der er lavet ændringer for nylig, men da jeg tegnede ulykkesforsikringer sidst, skulle de ting, der begrænsede dækningen, være specifikt oplistet på policen.

På mine handler det i alle tilfælde om:

Organiseret motorsport, Full-contact karate, bjergbestigning og faldskærmsudspring.

• #11   18. dec 2009 hmm knud så må vi heller droppe det der ninja turtles haløj der elers var planlagt ;o)

Kommentér på:
Ulykkesforsikring, her er et tip

Annonce