{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
927 visninger | Oprettet:

Gennemsigtig tank {{forumTopicSubject}}

Hey folkens smiley

Jeg skal snart have mig en cykel og nok i chopper stil, hvis jeg finder en smiley

Mit spørgsmål til jer er: Kan man lave en benzintank ud af noget gennemsigtig materiale? Så som plexiglas?

Det kunne være ret råt at se al benzinen skvulbe rundt smiley

På forhånd tak og RIGTIG GODT NYTÅR! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gennemsigtig tank
  • #1   28. dec 2009 glas er en mulighed , fat i en glaspuster !
    men der er ikke noget gennemsigtigt jeg ville ha mellem benene fyldt med benzin !

• #2   28. dec 2009 Jeg tænker bare at glas er for skrøbeligt? smiley
    Måske tager jeg fejl?

Om det er gennemsigtigt eller ej, så er der jo hele tiden benzin i smiley

• #3   28. dec 2009 det var en joke, hvis den skal bruges til at køre på er glas ikke en mulighed tænk hvis du kører ind i noget !
    hvis så skulle det være hærdet glas ,

• #4   28. dec 2009 en gl. eddikedunk

men ok thumbs up for en ny ide, dem er der sku længe imellem smiley

• #5   28. dec 2009 Her er der en bike med en gennemsigtig tank.

http://www.flickr.com/photos/88262773@N00/190366510/

• #6   28. dec 2009 Claus 4100 G: En eddikedunk er slet ikke godt nok smiley
    Jeg tænkte præcist på det billede som Gert har linket smiley

Gert: Det er nice det der! Men det er "kun" siderne. Jeg tænkte på hele tanken, hvis du ved om det kan lade sig gøre? smiley

• #7   28. dec 2009 plasttanke på fx BMW er et materiale som hedder PPHE
    eller noget i den retning - det kan laves i det som hedder natur - altså ikke klar men lys-halvgennemsigtig og ikke kun i sort.
    problemet er UV-lys som nedbryder plastmaterialets egenskaber
    fx tæthed og egenskaber ved kraftpåvirkninger

- summasumarum det er ikke noget man lige laver smiley

Lars

• #8   28. dec 2009 Mon ikke man kan støbe en af noget klar 2k polyester eller sådan???

Prøv at goooooogle lidt, mon ikke der kommer noget så??

• #9   28. dec 2009 De bruger noget der hedder Lexan i mythbusters som beskyttelse, kan være man kan lave det ud af sådan noget.
    Men tvivler på nogen synsmand gider syne den med sådan en tank :)... ellers kan du vel bare lave et vindue i en normal tank, også et plexi vindue i, så kan man da kigge ind.

• #10   28. dec 2009 Lexan er bare Dupont´s varemærke for plexiglas

• #11   28. dec 2009 Lars: Okay tak! smiley Jeg kigger lige på det så

Thomas Z: Jeg prøver at google smiley Havde jeg slet ikke tænkt på!

Morten P: Hvad beskytter Lexan mod? For tror nemlig ikke at plexiglas kan klare benz i det lange løb smiley

• #12   28. dec 2009 en mulighed var vel at lave en træform af noget eg eller kirsebær - hveretfald en knaldhård træsort og så lave tanken i nogle skaller af tynd plexiglas. bagefter kan du jo så lime dem med en benzin resistent epoxy.

• #13   28. dec 2009 PPHE og andre poly ethylerede plaster kan du ikke støbe selv - det skal du have en stålform og en tryksprøjteanlæg til....

• #14   28. dec 2009 En gang i en "bikers build off" på discovery blev der brugt en glasflaske til olietank.

... Tror MÅSKE det var Indian Larry der lavede det.

Noget med et godt tykt glas pustet på den rigtige måde kunne klare det... Men som benzintank? Ved ikke om det er muligt..

• #15   28. dec 2009 Der er patentanmeldt indtil flere i USA, men jeg kan ikke se, at noget endnu er godkendt.

Som Thomas Z er inde på. vil Thermoplasterne PP og OE nok være de eneste, der umiddelbart som materiale er anvendelige og stabile nok. De er ikke til at bearbejde for menigmand, og så er de i øvrigt ikke rigtig gennemsigtige.

• #16   28. dec 2009 Mener der er et firma her i Aarhus, der er specialiceret i at lave brændstortanke efter kunde specs, men kan ikke lige huske hvad de hedder....

Min far har lavet entreprenørmaskiner de sidste 15 år og de har brugt firmaet en del til special tilpassede tanke..... Men om de også har noget gennemsigtigt på programmet ved jeg ikke lige.... ?

Prøv evt at Krak´e på "Plasttanke" i østjylland??

Eller som nævnt tidligere - en hårdtræform og så opvarme noget tyndt plexi til det kan formes til skaller der kan limes sammen.

• #17   28. dec 2009 Thomas: Havde ikke tænkt at bruge træ eller nogen andre materialer. Kun dette gennesigtige vidundermateriale, som nok ikke findes smiley

Hippie: Ja det så jeg godt! Det så nemlig rocker fedt ud! Jeg har nemlig også min tvivl om hvorvidt det ville virke. Men Det kunne sgu da være blæret smiley

Søren B: Arhhh.. Ikke lige hvad jeg havde i tankerne smiley Men sjov idé da smiley

Knud: patentanmeldt?
    Hvor gennemsigtige tror du det ville kunne blive? Som materet glas? Eller??

• #18   28. dec 2009 nej nej, mener også kun at du skal bruge træet til at lave en positiv form af, til at forme plexiglasset omkring! Lidt ligesom når man laver glasfiber....

• #19   28. dec 2009 Nåå på den måde smiley
    Jeg misforstod bare din besked så smiley

• #20   28. dec 2009 Mark C:

Det betyder, at der endnu ikke er nogen, der har fremstillet end beskyttet vare - formentlig fordi man ikke har fået godkendelse.

PE og PP er ikke gennemsigtigt, men kaldes gennemskinneligt. Forstil dig en almindelig sprinklerdunk, men tykkere - af holdbarhedshensyn - og selvfølgelig derfor megen mindre gennemskinnelig

• #21   28. dec 2009 Hold da op! Så meget! smiley
    Den var sgu værre smiley

• #23   28. dec 2009 Okay. Kan du evt. skaffe nogle billeder af noget der er lavet i PET?

• #25   28. dec 2009 Baronen:

Det holder ikke. Umiddelbart ser det stabilt ud, men materialet bliver sprødt. Jeg har haft en halv colaflaske benzin stående et par måneder. Benzinen blev uklar og flasken blev sprød.

• #26   29. dec 2009 Knud:
    Jeg har også haft en cola flaske med benz, men dog med en lille smule olie i. Over 1½ år liggende. Og flasken så ud som den du køber nede i supermarkedet.
    Så måske der var noget om det? smiley

• #27   29. dec 2009 Mark C:

Jeg skal jo ikke kunne sige om jeg har haft andet i flasken. Jeg har ofte en eller to tomme flasker (med store giftetiketter) stående, som jeg opsamler forskellig væsker i midlertidigt. Den kan jo have været udsat for noget andet tidligere.

Men det er ellers et temmelig holdbart materiale - det medgiver jeg gerne

• #28   29. dec 2009 Gert: Hmm.. Ja okay. Det kunne godt være at man skulle begynde at eksperimentere lidt så smiley

Tråden er stadig åben, men jeg vil gerne siger TUSIND TAK til alle der har hjulpet og svaret smiley

• #29   29. dec 2009 lexan er ikke plexiglas..
    plexiglas splintre det gør lexan ikke..

lexan har også en termokapasitet som gør det muligt at lave fx overdelen af en tank i det..

men det kræver en form med lufthuller så man kan lave over tryk på den eneside og undertryk på den anden side. og så en ovn hvor man kan styre temp nøje..

(link fjernet)

• #30   29. dec 2009 De gamle NCR-Ducati racere havde et "halvgennemsigtigt" benzinstand felt på tanken, men totalt gennemsigtige tanke tror jeg ikke på! Endnu!!

Kommentér på:
Gennemsigtig tank

Annonce