3.866 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Bremser brændt af på bil Bremser brændt af på bil

Hej.

Købte en ny nr. 2 bil for en lille måneds tid siden og i går da konen var på vej til bageren brændte bremserne af i for. Den lugter som om der er nogen der har været ved at svejse og det hele var rygende varmt, og de virker ikke længere.

Så er mit spørgsmål. er det ikke noget forhandleren skal få i orden igen?! Altså når det er så kort tid siden den er købt!? Det er en 2003 VW Passat 1.9 TDi. I slutsedlen skrev vi: Leveres serviceret up to date, hvilket jeg så ikke helt mener kan være tilfældet når bremserne knap holder en måned.
Eller er jeg forkert på den....!?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremser brændt af på bil
  • #1   1. jan 2010 Hvis det er en forhandler med samvittighed, laver han det u/b

Men er han som flertallet kan det blive en lang og dyr slåskamp at få ham til at betale

Jeg mener at han hænger på den, det er ihvertfald ham der skal bevise at bremserne ikke fejlede noget da du fik bilen.

• #2   1. jan 2010 der er da vel min. 3md fuld garanti på sådan et brugt køb, står vel også på slutsedlen, så retur med skidtet

• #3   1. jan 2010 jo for satan... tilbage med den og få den lavet på hans regning, nå du har handlet den for så kort tid siden..... dette er jo ikke en normal slid fejl på så kort tid.....

mener jeg
    mvh

• #4   1. jan 2010 ved handel med erhvervsdrivende er der 2 års reklamationsret ,det første halve år skal forhandleren bevise fejlen ikke var til stede ved handlens indgåelse efter det halve år skal køber bevise fejlen var til stede ved handlens indgåelse.

• #5   1. jan 2010 det der nok er gal er at bremsen der hænger pga vind og veje
    der det kan være at din bil har ståde stille pga af i har haft jule fri

• #6   1. jan 2010 arbejde slev på et autoværksted.. vis bil kunne køre i 2 mdr uden nogle problemmer så har den nok også være ok der du købet den
    men de flest autoværksted vil lave der uden det koster dig noget man vil jo godt hag kunnder kommer igen...

• #8   1. jan 2010 det kan man ikke sige før man har kigge på bilen

• #9   1. jan 2010 Jeg frygter også lidt det Kim nævner: Det kan man ikke sige, før man har set bilen. Når de har fået bilen ind, gennemgået den og evt. lavet den, så har jeg ikke så meget jeg kan modargumentere med, hvis de mener jeg skal betale...

Jeg er medlem af FDM, skulle man få den smidt ind til dem inden man får den kørt til forhandleren??

Kim-> Bilen har ikke stået stille i julen, har kørt upåklageligt alle dage indtil i går... Har kørt godt den måneds tid vi har haft den.

• #10   1. jan 2010 ring og snak med dem føst og sige ting som de er

• #11   1. jan 2010 Har selv lidt problemer lige for tiden, med en forhandler, der ikke rigtigt lever op til sine forpligtigelser smiley
    Ifølge købelovens formodningsregel (§77a stk 3) formoder man, at en fejl der opstår indenfor de første 6 måneder, efter overdragelsen, også var til stede ved leveringen.

(link fjernet)

Citat fra dette link: Formodningsreglen/6-måneders reglen
    En anden vigtig ændring i den nye købelov er, at man inden for de første 6 måneder af den 2-årige reklamationsfrist opererer med en såkaldt formodningsregel. Formodningsreglen betyder, at hvis varen går i stykker inden for de første 6 måneder efter købet, er der en formodning for, at varen var defekt fra start af. Det betyder samtidig, at inden for de første 6 måneder er det sælgeren, der skal bevise, at kunden har behandlet varen forkert. Efter den normale bevisbyrderegel er det forbrugeren, der skal bevise, at der er en mangel ved varen, men denne hovedregel undtages i den nye købelov inden for de første 6 måneder efter købet.
    (Læs om formodningreglen i købelovens §77a stk 3)

• #12   1. jan 2010 Få det undersøgt.. Andet er der ikke og gøre ved det...

Det kan skyldes at der har været sne omkring bremserne, og det så er smeltet og frosset til is og derved har bundet klodserne, som så har kørt bremserne varme.

Det kan også skyldes at bremserne ikke har været skilt af da forhandleren leverede bilen, og har været rustet sammen. Det sker af og til, når man ikke servicerer bilen ordenligt.

Få det tjekket ved ham der har leveret bilen, herregud, et sæt skiver og klodser er ikke jordens undergang.

• #13   1. jan 2010 Har du købt den ved et uauoriseret værksted eller autoriseret forhandler ?

• #14   2. jan 2010 Det er nok mere kaliperen der skal serviceres end skiver og klodser, ja godt nok er de ødelagt, men det er sandsynligvis pga kaliper der hænger, manchet gået i stykker, stempel rustet, eller glidere gået fast pga rust!
    Så hvis der derudover skal 2 nye kalipere til, så kan det godt være forhandleren synes det er jordens undergang:)

• #15   2. jan 2010 Det er næsten helt sikkert at det er kalibren der dårlig......eller hvor er det helt præcis der er problemet, bagbremse eller forbremserne...kan håndbremsen mon hænge på sådan en bil, husk på at der er jo frost og hvis der er vand i kablet, og har håndbremsen været trukket, ja, så kan bremserne måske hænge..??? Tilbage til forhandleren med bilen og husk nu at tale pænt til hinanden.... ved godt at det er pisse irreterende med sådan en nyere brugt bil, men de går jo osse i stykker...Krydser fingre for et godt resultat. Godt Nytår!

• #17   2. jan 2010 Der kan være flere årsager til et sådant nedbrud, må indrømme jeg tror mest på den med frosne håndbremsekabler... Det er set rigtig tit..

Det korte af det lange er, få det undersøgt, forhandleren behøver ikke være en bandit, bare fordi der er vand i håndbremsekablerne på en bil han lige har leveret.. Det er set rigtig tit

sir ikke det er det der er årsagen, men den er sandsynlig her om vinteren i hvertfald

• #18   2. jan 2010 Grand : ja og der går håndbremsekablet vist sjældent til smiley

• #19   2. jan 2010 Den er købt ved en autoriseret VW forhandler.

Håndbremserne på vores biler bliver af princip aldrig trukket i frost, men det er som nævnt bremserne i for, så ikke håndbremsen... smiley

Bilen står som regel også i garage, bare ikke lige natten til den dag det skete. Men det havde ikke sneet i flere dage på det tidspunkt, så kan heller ikke se at sneen skulle have en indvirkning.

Kommentér på:
Bremser brændt af på bil

Annonce