{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.156 visninger | Oprettet:

Afmontering af radiatorventil mrk. TA {{forumTopicSubject}}

Hej.

Når nu vi har godt gang i offtopic-emnerne, kunne jeg da godt lige tænke mig at spørge om noget...

Jeg skal have skiftet 3 radiatorventiler (eller helt korrekt er det følerelementerne som skal udskiftes), fordi der er kommet store gardiner op foran følerelementerne - hvilket betyder at varmen fra radiatoren går lige op i termostaten = ingen varme... smiley

Så føleelementerne skal udskiftes med nogle med fjernføler på, men jeg har lidt problemer dels med at se hvordan de afmonteres - dels med at finde nogle som kan erstatte de gamle.

Vi kører med et et-strengsanlæg, og alle ventilerne er af mærket TA (Tour-Andersson eller sådan noget), og på følerelementerne er der trykt TA med store bogstaver og RVT med små bogstaver. Huset er bygget i 1977, og både ventiler og følerelementer er garanteret de originale.

På TA's hjemmeside er der stort set ingen hjælp at hente, og heller ikke den store i byggemarkedet, andet end hvis det er TA-følerelementer til montering på Danfoss-ventiler.

Nogen som ved, hvilke Danfoss eller TA følerelement-serie med fjernføler, som kan erstatte de gamle, og hvordan pokker de gamle afmonteres??? De gamle ser ud til at være spændt fast med en omløber, men jeg er bange for at tømme anlægget ud på trægulvet, hvis jeg prøver at løsne denne (pakningerne hvis de findes, er garanteret også godt gamle og møre, og er nok svære at få tætte igen, hvis jeg får løsnet selve radiatorventilen)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afmontering af radiatorventil mrk. TA
Kommentér på:
Afmontering af radiatorventil mrk. TA

Annonce