1.007 visninger
|
Oprettet:
Hold da op det er snyd {{forumTopicSubject}}
Ser lige discovery.
Du skal ikke købe en ny bmw 740 for der er 400 pund i vejskat
Det har vi også
Man kan lige så godt tage den største ccm, for afgiften på mc er maximum 60 pund. der har vi 180%
De siger man hellere skal tage en bil fra før 2001, for der er vejskatten kun 200 pund, eller endnu bedre tag en bil før 1973 der er der grais vejskat.
Eller købe en ny specialbil hvor der ikke bliver lavet mange om året, de må forurene alt de de vil, og går under gamle regler 200 pund.
Hvis ikke det er snyd, ved jeg ikke. MEN de må jo åbenbart sparederovre.
Thomas
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 5 Emner: 4 Svar: 140
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 603
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.710
Desuden bør man have i mente at der er blevet lavet ekstremt meget og mange nye veje i dk igennem det sidste årti, 1 m. motorvej=1mil (lod jeg mig fortælle engang....
Så kan da godt forstå pengene forsvinder fra statskassen... og der skal mere ind hele tiden...
hilsen en af motorvejens venner...
maj 2004
Ja undskyld mig, men var det ikke vores viden, - vi skulle leve af i fremtiden, nu vi ikke kan konkurere på løn? - for den pot er jo ude...
Alt produktion ender jo nok i kina før eller siden...
Tager man så den kommunale del så er der kommuner der vitterligt ikke kan få det hele til at nå sammen, og vælger de så at hæve trækprocenten for at indhente lidt, - og måske få gælden lidt ned (som jo vil være meget sundt)... ja så skal de betale 0,75 procent af hver procent de hiver ekstra ind, - direkte til ja gæt engang : STATSKASSEN...
Det kan godt ske vi har et teoretisk skattestop, - og det er så det, - det er lige så sandt som at vi i dette land er nogle egoister hele banden... der ikke er for gode til at tænke ret meget længere end lige til udover vores egen næsetip.
Det er ikke altid at man får noget bedre ud af at centralisere i store masser, - for det har også en anden pris der skal betales, - men mon ikke falck bl.a. får lidt mere i kassen på den konto.
Jeg synes sgu det er lidt forrygt... men omvendt set kan jeg godt forstå det er så ondsvagt skruet sammen, - for vi har jo stemt og flertalet vil have liberalisme, - væk med sikkerheden og alt det offentlige, - for det gør vi bare så tungt og trægt at det er meget nemmere for en privat virksomhed og lave noget der fungerer meget bedre...
Så fik jeg lige hamret lidt af min indre galskab af... min opfattelse af dk i dag... sådan i grove træk.
mvh Offslow
maj 2004
Men ja, hvad man ikke ved skal man ikke have ondt af... Så træk du alt det fra du kan
Det er sgu et mystisk samfund vi lever i... stift.. firkantet, og ifølge min opfattelse af verden en tand for firkantet...uden at være helt god som en rittersport hele vejen igennem. det er på tide at der bliver skiftet ud.. om du spørger mig. Jeg betaler min skat med glæde... på trods af jeg har indset at jeg skal arbejde resten af livet
jan 2007
Følger: 43 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 162 Svar: 2.425
Hvordan er nu lige med vægtafgiften? Er den væk eller betaler man både vægtafgift og grønne afgifter i DK?
Hvilken glæde har jeg af at betale skat her i DK? Jeg betaler lufthavnsskat for at få lov til at lande i Kastrup. Betaler min billet til toget. Firmaet betaler garanteret en røvfuld for at få lov til at flyve os på job i helikopteren. Kan ikke få udleveret sygesikringsbevis fordi jeg bor i Grækenland.
Ja jeg ved godt at jeg er berettigett til min pension (Hvis en sådan stadig eksisterer når jeg bliver så gammel.) men den er jo ikke i nærheden af hvad jeg spytter i skattekisten gennem årene.
Så længe de laver sådanne numre har jeg ingen skrupler ved at finde alt hvad der er muligt at finde i fradrag og trække dem.
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
Noget som kunne være interessant, ville være at man turde tage debatten om hvad der skal være omfattet af vores skat. Er du syg fordi du ikke kan få børn? Skal der betales til dit og dat... men her råber VI ALLE op, når der rammes ét eller andet område der liiiiige præcist rammer dig/mig/os! Vi har i danmark så pisse travlt med at give alle andre skylden for alt... men at tage ansvaret og gøre op med "det vi plejer" - det tør' ingen at gøre! Der er risiko for at blive udnævnt til racist, skattesnyder, kapitalist, vandalist, fartsynder, afhængighedssodavandsdrikker og og og og....
Hvad er alternativet?
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.183
En skattebillet er jo ikke nogen personlig opsparing, man kan hæve når man ikke kan tygge smør længere! En skattebillet er simpelthent borgerens andel for at holde et samfund kørende! Så er det et spørgsmål om, at sætte sit kryds på stemmesedlen, hvis man er utilfreds. Ikke for at det umiddelbart ville ændre noget!
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.130
Nu er det jo så heller ikke arbejderne der vælger en ny direktør hvert 4 år...
Men alt politik handler jo udelukkende om at blive genvalgt, derfor henvender politikerne sig næsten altid til vores primale instinkter (dyret i os) hvilket jo tilsyneladende ser ud til at virke mht. genvalg...
Hans M har ret i at ingen tør gennemføre den "revolution" der skal til for at få tingene på plads....
Men så længe vores samfund er drevet frem/tilbage af griskhed, sex og forfængelighed er det svært at få øje på lyset for enden af tunnelen....
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
Alt for meget blåt er skidt... og ligeså rødt....
Hold da op det er snyd