{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

Skiferie uge 6, hvor er bedst? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG!

Brormand og jeg skal på ski i uge 6, men hvor er bedst?
Jeg tror jeg har skudt mig ind på enten Bad Gastein, Østrig, eller Livigno, Italien!
Der skulle være masser af sne begge steder, og billige billetter!
Hvad er bedst? Jeg har ikke lige hørt nogle fortælle om Livigno endnu, så aner ikke om det er godt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skiferie uge 6, hvor er bedst?
  • #1   11. jan 2010 Hej torben

livigno kan varmt anbefales.. Vi var der sidste år, og kommer helt sikkert igen,

Rigtigt gode pister, en dejlig by. Det er italiensk, med dertil hørende menukort.

Området er toldfrit, og det betyder altså noget for priserne.

Har ikke selv været i Bad Gastein, men det skal sku være godt for at hamle op med Livigno smiley

• #2   11. jan 2010 ischel..... østirg eller hvordan det staves konge sted

• #3   11. jan 2010 Badgastein eller hvordan det staves. i Østrig.

• #4   11. jan 2010 Hemsedal i Norge kan jeg varmt anbefale..!

• #6   12. jan 2010 Bad Gastein med tilhørende områder (Sport Gastain, Angertal) er kæmpestort, så der er nok af pister at køre på. Men nattelivet er ikke eksisterende.
    Livigno er også kæmpe område. Som andre skrev, så er menukortet italiensk, og priserne toldfrie hvis man hellere vil have sprutten med hjem på værelset. Det er lige før at cola'en er dyrere end en flaske rom eller vodka. Der er masser af små hyggelige barer og kostald mit på hovedgaden. I kan også gå ud og køre snescooter, hvis man er til det.
    Et alternativ er Sölden i Østrig. Hyggelig lille by, med rigtig godt område og en hyggelig by med gang i den. Kan varmt anbefales!

• #7   12. jan 2010 Ale gode steder er nævnt her...men er der nogen af jer der har tænkt på at pga vintervejret i Tyskland, kan det være svært at komme frem??

• #8   12. jan 2010 Min familie og jeg kører til Livigno i Italien på torsdag.

Vi var dernede i uge 6 sidste år og det var fantastisk.

Området er til både børne familier og til mere erfarne på ski. Sidste år var min bror med dernede han står på ski 6-8 uger om året og han nød at han kunne tage afsted selv og at der også var masser af ture han kunne tage sammen med sine børn og også os der ikke er så gode på ski.

Så vi prøver lykken igen og håber at salvom der er vinter over Europa at vejene er til at kører på..

• #9   12. jan 2010 Jeg vil tilslutte mig Hemsedal, Norge. Men det kommer jo meget an på hvad du er til. Jeg har Hemsedal som favorit fordi jeg er snowboarder. Der er ikke nogen af de steder jeg har besøgt i Østrig/Frankrig/Italien som kan matche Hemsedals Park.
    Men hvad er dit behov?
    Jeg er enig med dem, som fremhæver Livigno for billig mad - og ikke mindst billig DRIKKE - hvis den slags vejer tungt for dig.

• #10   12. jan 2010 temperaturen må vel os spille ind? det må immervæk være noget koldere i norge end i italien...

• #11   12. jan 2010 hov, den sku ikke ha været sendt endnu.

pointen var at jeg til hver en tid ville vælge syd på. frem for nord på, pga temperaturen...

men ka godt se at hvis man er snowboard freak og der er en god park deroppe, er det jo os tiltalende

• #12   12. jan 2010 Den ene gang jeg var i Ligvigno, var det altså hundekoldt og det var endda i uge 10. Der var minus 20 grader og så er det altså koldt at sidde i åbne lifte. Men pisterne fejlede ikke noget - det er et lækkert område.

• #13   12. jan 2010 Hemsedal??

for 2 ungersvende der vil stå på ski og feste lidt??

Deer er vel 30km piste, ikke en skid at give sig til om aftenen.
    Og en kasse bajere i supermarkedet koster det samme som en helt aften i byen sydpå..

Nahh.. Norge og Sverige er sku kun fammilieparadis..

• #14   12. jan 2010 Der vil jeg nu ikke give dig helt ret Plysdyr. Jeg havde ikke bosat mig i Hemsedal i 2 år, hvis ikke der var mulighed for at give den gas om aftenen. Og så er der altså ikke kun 30 km piste - der er 43 km ;o)

• #15   12. jan 2010 St. Anton fordi de har så fedt off piste.
    Og super "AFTER SKI"

Det findes ikke bedre end i Østrig. Og det er fakta smiley God tur.

Tager selv til Engelberg i Scweiz i uge 8.. Woohoo

• #17   12. jan 2010 AVORIAZ smiley

• #18   12. jan 2010 Jeg takker for de mange gode indlæg!
    Jeg tror nu nok turen der ned bliver i tog, gider ikke gøre et radbrækket forsøg på at få lidt nattesøvn i en bus...

De priser jeg har fundet indtil nu, er Livingo 300kr dyrere og uden morgenmad i lejlighed.
    Men hvis priserne generalt er billigere i Italien, er de penge jo hurtigt tjent ind igen!

Det lyder ellers, hvis jeg tager et gennemsnit af det i siger, at jeg er inde på det rigtige valg, med enten Livingo eller Bad Gastein!

Det bliver sgu nok noget med ælle bælle, og og vinderen blev...

• #19   12. jan 2010 Hvad er jeres kørestil og vil I til en destination der tilgodeser den ?
    Eller er det mere afterski og restaurationer der trækker jer afsted ?

Park, pudder eller piste ?

Ski eller afterski ?

• #20   12. jan 2010 Brormand er nybegynder på snowbord, og har lige været afsted her i julen.
    Jeg er let øvet skiløber, men det er vist helt tilbage i 2005 siden jeg sidst var afsted...
    Det var iøvrigt med motorcykelklubben:)

Jeg er vel mest til røde pister, som er lange! Gerne et sted hvor har et stort område, så det ikke er de samme pister igen og igen...
    Men der vil nok komme gentagelser, da jeg syntes at have gjort mig de erfaringer at man til må vente på snowbordere, så man tit kan nå pisten 2 gange på samme tid som en snowborder kan nå den en gang!

Vi skal da ha noget øl, men vi skal ikke afsted for at feste!

• #21   12. jan 2010 Ingen tvivl om I skal sydpå ( Jeg er selv faldet for Hemsedal, også pga. Parken og så fordi man jo har fået familie.)
    Der er nævnt mange rigtig gode steder i denne tråd.
    Jeg vil smide disse klassikere på også
    Val D´isere, Tignes og også gerne slå et slag for Avoriaz.
    Mellem os to vil jeg gerne give en lille Italiensk perle, Champoluc i området Monte Rosa, stedet er udpræget bebygget med lejligheder ejet af rige norditalienere, priserne på mad og drikke i byen er dog til trods fornuftigt. Fordelen ved området er at de alle tager hjem på arbejde søndag så ALLE hverdage har I bjerget for jer selv (overdrivelse fremmer forståelsen) Ikke mindst har man muligheden for at overnatte på et gammelt refugie i 2300m højde kun opvarmet af 2 pejse. Her pisse koldt, men hyggeligt og så kan man nyde den smukke solopgang fra en alpetop og køre ned som de allerførste. Da I er pisteløbere findes her det absolut bedste team til at vedligeholde pisterne. Jeg har efterhånden været MANGE steder og igennem mange år og dette var virkeligt utroligt arbejde. Nå men sig det ikke til nogen andre end din bror smiley
    Kender også en anden lille perle i Schweiz, men den får du en anden gang.

• #22   12. jan 2010 Det blev til Badgastein!
    Altså for pokker, 2249kr med tog fra Odense(inc ski/bagage tillæg), hotel og morgenmad!
    Det er sgu da billigt!!!!
    Det var vist samme pris med fly fra Kbh, men vi er fra Odense, så der ville lige komme en togbillet oven i...
    Er der ikke flere der er klar?
    Jeg har bestilt ved www.team-benns.dk

• #23   12. jan 2010 Cool, BG er super!
    Afstanden og sammenhængen i området er intet problem. Er der for mange mennesker i det ene område tager man over til det andet, er vejret dårligt et sted tager man over til et andet.

Og nattelivet fejler ikke noget, det er bare ikke afterski, som i fx Ischgl og St. Anton, men mere internationalt/europæisk nattelivsstemning (dvs. kl. sent og ingen tyrolermusik), som man kender det fra fx Frankrig. Der er en del svenskere især i nattelivet, da en del af barerne og diskotekerne er svensk ejet, men det gør ikke noget. De forstår at drikke/feste igennem og de svenske tøser er jo... smiley :-) smiley

Kommentér på:
Skiferie uge 6, hvor er bedst?

Annonce