Kan det kun gå for langsomt ?????????? {{forumTopicSubject}}
Så lige et andet indlæg vedr. forskellige hunderacer der muligvis bliver forbudte(håber det ikke).
Det er sjældent jeg har set noget så meget ude af proportioner.
Jeg tror mange mennesker vil være enig med mig i, at det overvejende er en bestemt type mennesker og ikke hunde, der er det store problem.
Jeg kan huske hvilke hunderacer denne type mennesker havde for 15-20 år siden, først Schäfere og siden Rottweiler og Dobermann.
Det nye forslag der "kun kan gå for langsomt" hjælper ikke en disse, lad os snakkes ved om 5-10 år , så har vi nogle andre hunde racer der bliver lagt for had.
Hele historien viser også lidt om hvor meget magt medierne har i dagens Danmark. ØV !
Mvh.
Jan (der slet ikke har hund)
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.605
http://www.youtube.com/watch?v=Ul0gfCyeiyM
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 570
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 422
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Svar: 18
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 422
når en bliver skudt er det ofte kun ejeren der er problemet, våbnet fejler ikke noget. Der er næsten ikke nogle vådeskud i danmark. Er våbenloven så forkert? så lad os gøre det lovligt at købe alle typer våben uden nogle regler.
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.732
jun 2009
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 149
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 18 Svar: 109
Når man sys en rottweiler er for stor, selvom man elsker rottweilere, Så fandt jeg en god lille blanding. ;=)
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 56
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 850
Mange ejere forstår ikke at, kampdriften ligger i generne og at det ikke er væk selvom forældrene til en hund måske har været uuhh så fredelige.
Et forbud mod kamphunde vil måske være et fornuftigt træk, men fjolserne der er opsatte på at der skal være kamphunde til de uheldige typer, krydser så bare andre racer ind.
Hvis man ser på muskelhunde, som er fantastiske og fredelige hunde, hvis de håndteres rigtigt, er der et andet problem.
Af en eller anden grund er der rigtig mange unge førstegangs hundeejere, der bare skal have sådan en hund og 18-22 årige har det med ikke at ville lytte til dem der ved noget om tingene.
Resultatet er at man står med nogle unge mennesker der ikke ved hvad de har mellem hænderne og slet ikke ved hvordan en hund af netop deres race undgår at blive skarp.
Så efter min mening er det for nogle racers vedkommende hundens skyld, da det ligger i dens gener. Andre gange er det mennesket skyld, fordi de ikke aner en klap om hunde eller måske ønsker en farlig hund.
maj 2007
nogle så kalte kamphunde er opdrettet til at fungere vildt godt i en familie også under små vilkår og forhold.. da de i tidernes morgen blev ferm avlet skulle de kunne kæmpe, for at tjæne til familiens og den´s føde. samt den skulle fungere 100%sammen med familien i dens dagligdag og være ejer samt andre menesker fuldt tro,.
der er jo os en god grund til at fx staffordshire bull terriern bliver kaldt the nanny dog i england hvor den kommer fra og er meget mere udbredt end her,,
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.732
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 850
Jeg er til fulde bevist om at, mange af kamphunderacerne kan være glimrende familiehunde. Det er ikke alle der har en ejer i den velkendte dresscode med tyk guldkæde.
Min pointe er at, selv ikke med den bedste træning kan man fjerne det som de forskellige racer er fremavlet til.
Det er sandligvis også derfor man ofte høre ejere af kamphunde sige "den har aldrig bidt før" når det går galt og den har bidt en anden hund ihjel.
Det ligger dybt begravet i hundens gener.
præcis som på min egne formel 1, der de gange hun har fanget fugle, blot har holdt dem blødt i munden og er kommet og aflevere dem. Og min hund er ikke trænet til jagt.
Eller Pointeren der pr. automatik tager stand ved et bytte uden at være trænet til det.
Eller hyrdehunde der samler familien(flokken) selvom det er mange generationer siden nogen af dens aner har været brugt til at vogte får.
Der er også eksempler på racestandarder som man troede var udavlet, men alligevel kommer igen, selv efter mange generationers selektiv avl. Et eksempel herpå kunne være Rottweilerens bliss på brystet. Så vidt jeg ved har man siden 20erne på grund af ændrede racestandarder avlet selektiv. Alligevel kan der komme hvalpe i dag med denne bliss på brystet.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.769
Er da også sikker på at jeg vil være lige så glad for min MC, hvis det var en Kawasaki, men self de vil jo nok sende et "signal" om at de er nogle være banditter.
apr 2004
Følger: 16 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 136 Svar: 1.369
Lyder som om det mere er "arketypen" som skræmmer dig. Jeg mener også at det i høj grad er ejerne som er problemet. Den type ejere som der er tale om vil jo ved et forbud søge at omgå det ved at blande racer eller finde alternative racer feks rottweiler eller dobermann som tidligere. Til sidst bliver alt over 30 kgs hund vel forbudt. Jeg har sgu ikke løsningen på problemet men mener heller ikke et forbud vil gavne.
maj 2007
det kan jeg så kun give dig fulstendig ret i..
morten p
man kan ikke bare sådan lige finde en anden rase som ville passe.. jeg har kigget på hunde 3 år inden jeg anskaffede mig en.. og valgte den pga dens gode og kærlige familie egenskaber samt hvor lære nem de er samt 100% trofaste... jeg kender ikke til andre hunde der har nøjaktigt de samme egen skaber..
man lad der da komme et påbud og snor og forsvarligt hegn om haverne.. os så et slags begylder kursus inden man kan få lov til at købe hund..
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.617
Ifølge statestikkerne står de for det meste kriminalitet ( læs. farlige som kamphunde) og som nogle af de utroligt kloge folk herinde skriver så er det ikke miljøet (læs hundeejerens) skyld at de er sådan, og de stammer fra flere hundrede år af vold,borgerkrig religiøs krig, sult, folkemord osv. så de kan ikke opdrages til ikke at være farlige, da det ligger i deres gener.
Så skal de jo også forbydes som race.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.769
aug 2009
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 386 Svar: 2.292
Jeg havde en Bullmastiff på 65 kg som ikke er på listen, heldigvis.
Vi er på ingen måder de typer, som folk er bange for at møde på gaden.
Ligner vel nærmes en blanding af en indavlet sigøjner og en landevejsridder.......
Vi har trænet dem og ladet dem møde andre hunde under rolige og kontroleret forhold.
Vores hunde er blevet angrebet flere gange af de såkaldte alm hunde, som labrador, gravhund og schäffer, den ene gang endda mens han lå og halvsov i min kammerats have.
Sågar katte er hoppet på dem. (efter det og lidt træning, har vi ikke katte i haven mere, hvilket jo kun er positivt, men selv det krævet træning)
En hund er en hund, og det er sgu ejerens skyld hvis noget går galt.
De såkalte kamphunde er fremavlet til kamp. Det er rigtig nok, men det er mennesker der stoppede kampene ved at gå imellem hundene.
Hvis hundene bed et menneske, blev de straks aflivet og kunne derfor ikke vidreføre det aggresive gen over for mennesker.
De var jo heller ikke dumme dangang, og ville kun avle på gode hunde, som ikke bed mennesker.
Mener det er ca. 200 år siden hundekampe blev gjort ulovlige i det meste af europa, så i 200 år har man avlet væk fra kamp, og i mod rolige hunde med sundhed og et vis udseende, f.eks englands stolthed, den engelske bulldog, som engang blev brugt til tyrekampe.
Den gang så den ikke ud som i dag, men da tyrekampe blev forbudt, avlet de kun efter udseende. Flot men meget usund race der hverken selv kan parre eller føde.
Er en engelsk bulldog så også en kamphund????
At tosa inuén er ulovllig er lidt underlig, da det, som Bullmastiffén ikke er en biddende race men en hund som bryder og holder sin modstander fast.
Faktisk lidt en sumo-hund.
De bliver stadig brugt til hundekampe i bure Østen, hvor der selv efter kampene faktisk ikke er bidmærker i nogle af hundene, som begge kan gå fra ringen.
At sige det ligger i deres gener er det samme som at sige, at vi fra norden engang var vikinger, så derfor ligger det i vores gener at sejle, plyndre, voldtage og brænde byer ned.........
Hunde"kørekort" og kun hunde med stamtavler, er vejen frem, så man undgår hovedeløs avl.
Kan det kun gå for langsomt ??????????