DR, Medielicens og "censuren" af Lars DR, Medielicens og "censuren" af Lars
Hej Forum,
Jeg kunne ikke lade være med at blive en lille smule harm da jeg i weekenden læste om at DR fået deres advokat til at lukke "Lars" licenskritiske gruppe på Facebook som efterhånden havde over 17.000 tilhængere.
Jeg ønsker ikke at advokere at man ikke skal betale licens - jeg syntes blot at det er under AL kritik at statsradiofonien - objektivitetens og "sandhedens" public service finansierede vogter udøver denne form for censur. Det er en hån overfor FORNUFTIG, KONSTRUKTIV og DEBATSKABENDE brug af yttringsfriheden... Ydermere er det spild af mine licenspenge (jeg betaler modvilligt min licens) at DR modkæmper initiativer som skaber debat omkring vores tåbelige licenslovgivning.
Her er hans nye gruppe - såfremt at i har lyst til at støtte ham eller bakke op om hans ret til at udtrykke sin kritiske holdning overfor DR og licensloven.
http://www.facebook.com/#/group.php?gid=288615379362
Jeg vil også MEGET gerne høre hvad i syntes om hele denne affære!
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.157
Var medlem af den før, og er blevet det igen.
Jeg betaler min licens, men synes det er ALT for mange penge hvert år.
Pensionister kan få rabat - hvorfor kan studerende så ikke (og her lød startskuddet så til at div. andre grupper også mener de bør få rabat).
Any ways - jeg overvejer kraftigt at nedgradere til radiolicens, af den simple årsag at jeg meget sjældent ser DR i tv.
Derimod er jeg vældig glad for P3 - bortset fra når de ødelægger kanalen med at sende sport i weekenden
http://peecee.dk/upload/view/220243/full
sep 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 519
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 140
og hvis man læser grunden til lukning. er de sku på tynd is. det er da bare at støtte ham.
okt 2006
Og alle deres serier og underholdningsprogrammer ser jeg ALDRIG.
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 140
man går jo både med livfrem og seler i DR. min søn solgte sit fjernsyn af samme grund. han så kun dvd film. men ville ikke betale. og udvejen var jo så at afhænde tv,et.
okt 2006
Og at tv'et stadig står i hjørnevinduet betyder jo ikke at det virker...?!
Det letteste ville nok ha været blot at tilmelde sig radiolicens dengang man flyttede hjemmefra....
sep 2006
Det er sådan lidt - "hvis du ikke betaler pengene - så kommer vi efter dig"... "jamen jeg vil jo ikke have det i sælger" ... "Det er lige meget - du har bare at betale, ellers kommer Guggi hjem og besøger dig en aften du mindst venter det. VI VED HVOR DU BOR"...
Public service bør betales over skatten - det er den eneste demokratisk vedtagede inddrivningsmetode vi har. Hvis vi kan blive enige om at DR lever op til public service kravene burde vi vel også kunne blive enige om at betale det over skatten og spare alle inkasso-udgifterne.
sep 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
sep 2006
Nu kan man jo ikke en gang slippe for at betale hvis man sælger TV'et. Bare det at du har en mobiltelefon som kan gå på nettet og streame fra (D)DRs hjemmeside gør dig medielicenspligtig 2x1600 kr om året hvis du er over 18 og ikke pensioneret med lav indkomst)...
okt 2006
sep 2006
Jeg kan godt komme ind...
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.757
De er nogle svin inde på DR....giver ret i at P3 er super men alt det lort de sender i tv...genudsendelser efter genudsendelser...og det der ramasjang...hvad er nu det for noget....så et glimt af det i julen...efter kl.20 ser man nogle fjolser der ligger og sover indtil kl.XX:XX næste morgen...HVAD FANDEN SKER DER MED DR....som om man gider betale for at se folk sove.
okt 2006
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.232
Men hva fanden hjælper det når en iphone er skrevet ind til en 7,2 mbit så skal du betale alligevel.
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.757
jul 2007
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 8 Svar: 200
nu mangler vi så bare at opkrævningen fra sidste periode også genudsendes! ! ! ! ! ! ! ! ! !
Føler virkelig ikk jeg får noget for pengene længere
sep 2006
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 663
sep 2006
Det er jo ikke fordi at jeg ikke vil betale for at se TV - jeg er bare ikke tilfreds med hvad jeg får for mine penge. Hvis der var tale om et abonnement på en Avis ville jeg bare opsige det uden brok og finde en anden avis at abonnere på
Det jeg mener er vigtigt med public-service TV er at pengene går til at give seerne noget som reklamekanalerne ikke tilbyder. Eksempelvis objektive nyheder, regionalprogrammer og saglige uddannelsesprogrammer.
IKKE grå og triste BBC-serier fra 70'erne, tåbelige pop-star programmer og en hel kanal med børne-tv. Hvem har desuden brug for 50 DAB kanaler som alligevel bare kører sangene på et 6-timers loop.
Jeg vil gerne betale for DR1, DR2 og P1, P2, P3 og P4 hvis de bruger pengene på noget ordentligt. Jeg føler ikke at jeg får valuta for pengene og jeg syntes at DR strækker deres public service rolle temmeligt bredt når de mener at x-faktor eller hvad pokker det der pop-program de kører har almennyttig (public) værdi! Alle de nye kanaler de har fundet på er spild af penge... DR Rammasjang?! Ikke for mine licenspenge...
DR, Medielicens og "censuren" af Lars