1.286 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

DR, Medielicens og "censuren" af Lars DR, Medielicens og "censuren" af Lars

Hej Forum,

Jeg kunne ikke lade være med at blive en lille smule harm da jeg i weekenden læste om at DR fået deres advokat til at lukke "Lars" licenskritiske gruppe på Facebook som efterhånden havde over 17.000 tilhængere.

Jeg ønsker ikke at advokere at man ikke skal betale licens - jeg syntes blot at det er under AL kritik at statsradiofonien - objektivitetens og "sandhedens" public service finansierede vogter udøver denne form for censur. Det er en hån overfor FORNUFTIG, KONSTRUKTIV og DEBATSKABENDE brug af yttringsfriheden... Ydermere er det spild af mine licenspenge (jeg betaler modvilligt min licens) at DR modkæmper initiativer som skaber debat omkring vores tåbelige licenslovgivning.

Her er hans nye gruppe - såfremt at i har lyst til at støtte ham eller bakke op om hans ret til at udtrykke sin kritiske holdning overfor DR og licensloven.

http://www.facebook.com/#/group.php?gid=288615379362

Jeg vil også MEGET gerne høre hvad i syntes om hele denne affære!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DR, Medielicens og "censuren" af Lars
  • #1   25. jan 2010 Synes det er dybt godnat at deres advokat lukker den gruppe!
    Var medlem af den før, og er blevet det igen.

Jeg betaler min licens, men synes det er ALT for mange penge hvert år.
    Pensionister kan få rabat - hvorfor kan studerende så ikke (og her lød startskuddet så til at div. andre grupper også mener de bør få rabat).

Any ways - jeg overvejer kraftigt at nedgradere til radiolicens, af den simple årsag at jeg meget sjældent ser DR i tv.
    Derimod er jeg vældig glad for P3 - bortset fra når de ødelægger kanalen med at sende sport i weekenden smiley

http://peecee.dk/upload/view/220243/full

• #2   25. jan 2010 Brian > ENIG! Jeg er også rigtigt glad for P3 og syntes at TV->Avisen på DR er mere saglig end den på TV2. Men ellers sender de godt nok meget lort. Og de der nye kanaler Rammasjang og K er da noget unødvendigt bras.

• #3   25. jan 2010 jeg syntes den ret grotesk. DR er da bare en penge maskine. og det bliver ringere og ringere.
    og hvis man læser grunden til lukning. er de sku på tynd is. det er da bare at støtte ham.

• #4   25. jan 2010 Jakob - Tror det er år siden jeg har set TV-avisen... 22-nyhederne passer godt ind i min rytme, men kunne godt forestille mig at DRs er lidt mere saglig - men ikke 1.940 kr. mere saglig pr. år smiley
    Og alle deres serier og underholdningsprogrammer ser jeg ALDRIG.

• #5   25. jan 2010 bemærk så lige , at man ikke kan nedgradere til radio licens. hvis du læser reglerne. skal du betale licens, bare du ejer et tv. da det er et apperat gebyr. det kan man osse læse i nogle af indlæggende på siden.
    man går jo både med livfrem og seler i DR. min søn solgte sit fjernsyn af samme grund. han så kun dvd film. men ville ikke betale. og udvejen var jo så at afhænde tv,et.

• #6   25. jan 2010 Jo jo, men tv'et kan jo være gået i stykker eller solgt - de har ingen ret til at komme ind i min lejlighed så vidt jeg har forstået - der kræves en "ransagnings godkendelse" eller hvad det hedder....
    Og at tv'et stadig står i hjørnevinduet betyder jo ikke at det virker...?!

Det letteste ville nok ha været blot at tilmelde sig radiolicens dengang man flyttede hjemmefra....

• #7   25. jan 2010 Er jeg den eneste som har svært ved at se forskellen på "dumme-bøder" og licens?

Det er sådan lidt - "hvis du ikke betaler pengene - så kommer vi efter dig"... "jamen jeg vil jo ikke have det i sælger" ... "Det er lige meget - du har bare at betale, ellers kommer Guggi hjem og besøger dig en aften du mindst venter det. VI VED HVOR DU BOR"...

Public service bør betales over skatten - det er den eneste demokratisk vedtagede inddrivningsmetode vi har. Hvis vi kan blive enige om at DR lever op til public service kravene burde vi vel også kunne blive enige om at betale det over skatten og spare alle inkasso-udgifterne.

• #8   25. jan 2010 Hedder det ikke bare medielicens nu?

• #9   25. jan 2010 Mikkel > Jo? Og det er i mine øjne kun blevet værre efter at de skiftede navn på det...

Nu kan man jo ikke en gang slippe for at betale hvis man sælger TV'et. Bare det at du har en mobiltelefon som kan gå på nettet og streame fra (D)DRs hjemmeside gør dig medielicenspligtig 2x1600 kr om året hvis du er over 18 og ikke pensioneret med lav indkomst)...

• #10   25. jan 2010 Linket virker fint?

• #11   25. jan 2010 Prøv her: (link fjernet)

Jeg kan godt komme ind...

• #12   25. jan 2010 jo det gør det og det skal man betale selvom man ikke har tv...har du nemlig en PC med adgang til internet, så skal der betales...også selvom du kun har et 56k modem at gå på nettet med....for du har muligheden.

De er nogle svin inde på DR....giver ret i at P3 er super men alt det lort de sender i tv...genudsendelser efter genudsendelser...og det der ramasjang...hvad er nu det for noget....så et glimt af det i julen...efter kl.20 ser man nogle fjolser der ligger og sover indtil kl.XX:XX næste morgen...HVAD FANDEN SKER DER MED DR....som om man gider betale for at se folk sove.

• #13   25. jan 2010 Carsten - ikke hele sandheden - har du under 256 kbit i hastighed kan du slippe uden om DET krav... Så er det lige med at finde en mobil uden internetadgang og så smide sine tv ud smiley

• #14   25. jan 2010 Carsten Mener nu du minium skal have en 256 kbit forbiendelse.
    Men hva fanden hjælper det når en iphone er skrevet ind til en 7,2 mbit så skal du betale alligevel.

• #15   25. jan 2010 ok..jeg bukker mig i støvet...men det er stadig noget lort

• #16   25. jan 2010 Om det er DR eller TV2, så er der snart ikk andet end genudsendelser på genudsendelser,,
    nu mangler vi så bare at opkrævningen fra sidste periode også genudsendes! ! ! ! ! ! ! ! ! !

Føler virkelig ikk jeg får noget for pengene længere

• #17   25. jan 2010 Jan > Enig! Det er lutter BBC genudsendelser... Og så også alt det der Idols og X-Factor osv... Det er til at blive rigtigt træt af!

• #18   25. jan 2010 Licensen dækker jo også TV2's regioner, så det er ikke alle pengene som tilfalder DR. Men synes egentligt også at det er suspekt at man kan få lukket en offentlig gruppe på den måde - der var andre grupper, jeg hellere så lukket (som f.eks. de der hadegrupper)... medmindre at Facebook har lukket den friviligt, efter henvendelse fra advokaten??? De har jo trods alt haft en lidt uheldig oplevelse med hadegruppen mod ham der som var blevet anholdt for Maria-mordet, og så efterfølgende viste sig at være uskyldig...

• #19   25. jan 2010 Hvis jeg kunne spare 2/3 af licensen og bruge denne på at købe film on-demand ville det være en fin løsning for mig. Alternativt ville jeg gerne betale nogle af pengene for en dedikeret film-kanal a'la TV1000.

Det er jo ikke fordi at jeg ikke vil betale for at se TV - jeg er bare ikke tilfreds med hvad jeg får for mine penge. Hvis der var tale om et abonnement på en Avis ville jeg bare opsige det uden brok og finde en anden avis at abonnere på smiley

Det jeg mener er vigtigt med public-service TV er at pengene går til at give seerne noget som reklamekanalerne ikke tilbyder. Eksempelvis objektive nyheder, regionalprogrammer og saglige uddannelsesprogrammer.

IKKE grå og triste BBC-serier fra 70'erne, tåbelige pop-star programmer og en hel kanal med børne-tv. Hvem har desuden brug for 50 DAB kanaler som alligevel bare kører sangene på et 6-timers loop.

Jeg vil gerne betale for DR1, DR2 og P1, P2, P3 og P4 hvis de bruger pengene på noget ordentligt. Jeg føler ikke at jeg får valuta for pengene og jeg syntes at DR strækker deres public service rolle temmeligt bredt når de mener at x-faktor eller hvad pokker det der pop-program de kører har almennyttig (public) værdi! Alle de nye kanaler de har fundet på er spild af penge... DR Rammasjang?! Ikke for mine licenspenge...

Kommentér på:
DR, Medielicens og "censuren" af Lars

Annonce