1.197 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 74 Svar

Typisk dansk flødebolle-holdning Typisk dansk flødebolle-holdning

(link fjernet)

- personligt synes jeg at krænkelse af privat ejendomsret ( ved indtrængen på privat grund eller i hjemmet ) burde give anledning til at man måtte forsvare sig selv, familien og ens værdier.

Hvad synes I ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Typisk dansk flødebolle-holdning
  • #1   27. jan 2010 Jeg synes det er latterligt. Hvis nogen trænger ind til mig, min kæreste og vores søn- så vanker der slag. Og ja så må jeg tage en evt straf bagefter som jeg nok ville fortryde. Men tror ikke jeg kan tænke så langt i den situation. Så skal indtrængeren bare ned med nakken hurtigst muligt og jeg ville endda nok løbe efter personen ud på gaden for at daske ham endnu flere.

• #2   27. jan 2010 Du skal jo bare smadre idioten og sige i retten, at du var pisse bange og ikke tænkte klart - som der står til sidst smiley

• #3   27. jan 2010 Jeg er af den klare mening og holdning, at hvis en fremmed er trænt ind hos mig for at stjæle eller at gøre mig eller mine kære fortræd, så burde jeg kunne forsvar os og mine ting med hvad jeg finder rimeligt... også hvis det betyder at ham kommer til skade,jeg har jo ikke inv tossen ind, og han burde vide at han kan komme ud for det når han trænger ind på andens mand egendom....

bla på det område er den danske lov helt hen i vejret

mener jeg

mvh

• #4   27. jan 2010 ja en ting er sikkert skulle det ske hos os jamen så kommer der først 50 kg Rottweiler også kommer jeg med et Baseball bat og tager sku gerne 10 år bag træmmer for at forsvare min familige
    man må jo kæmpe for det man har kært ikk

• #5   27. jan 2010 nogle gange kan den danske lovgivning forståes på den måde: at hvis man bliver røvet, så er det eneste lovlige man kan gøre, at tage imod slag. Sørgligt at man næsten kan sige at lovgivningen på dette punkt er bedre i USA.

• #6   27. jan 2010 det er jo ren Top Gun lovgivning:

Do not Fire, until fired upon smiley

• #7   27. jan 2010 HELT 100% enig med de fleste af jer.... alle sammen? USA rammer tit skævt med lovgivning, for slet ikke at tale om deres retsystem, men ligenøjagtig den med at man må beskytte sig selv, på sit eget "helle" er sgu da rent og skær sund fornuft. Det burde da være lovligt at have en gevær liggende, og kommer der ubudne gæster må man pløkke dem ned!
    Hvorfor faen skal de have ret til noget som helst.. Og i øvrigt, dem der bryder ind, må i brænde op i helvede! (evt. find jer et arbejde og tjen jeres EGNE penge til de ting i går og begærer, FUCK-aber-pik-svin-røv)

• #8   27. jan 2010 Er det ikke bare at have et "hunden bider" skilt ude på døren, og så iføre sig et hundekostume i tilfæde af indbrud, og så bare bide løs på indbrudstyven?
    Man kan nemlig ikke blive straffet for ens hund bider en indbrudstyv, hvis man har gjort tyven opmærksom på det smiley
    (link fjernet)

• #9   27. jan 2010 ... Så lige, at man ikke engang skal advare imod hunden... Så er da det bare ud og købe et fastalavnskluns, og så spidse tænderne ^^

• #10   27. jan 2010 ja...enig...og desuden så faldt han jo bare over skoene i entreen...det ik min skyld smiley

• #11   27. jan 2010 Jeg synes man skulle ha en primie for at afstraffe den ubudne gæst...

• #12   27. jan 2010 Hvad er problemet? Alle kan vel finde ud af at sige "jamen han prøvede at slå mig men så fik han overbalance og faldt.. og ja, han må virkelig have ramt jorden uheldigt da han landede"

• #13   27. jan 2010 Fjolset kunne jo også falde ned af trappen.3-4 gange

• #14   27. jan 2010 DER ER SKU NOGET HELT GALT I LILLE DANMARK, JEG VILLE DA TAGE STRAFFEN PÅ X ANTAL ÅR FOR AT BESKYTTE MIN FAMILIE, SYNES DET ER FOR MEGET AT MAN SNART BLIVER NØD TIL AT ANSKAFFE EN KÆMPE HUND FOR AT FØLE SIG RIMELIG SIKKER

• #15   27. jan 2010 "Jamen jeg prøvede at forhindre ham i at hoppe ud af vinduet, jeg var derfor nødt til at vippe ham et par for at undgå, at han gjorde skade på sig selv... men desværre lykkedes det ham til sidst at pvermande mig og hoppe ud af vinduet på fjerde sal... og I kan NOK tro jeg var overrasket da han så kom igen 5 minutter senere og hoppede ud igen.. stakkels røvermand"

• #16   27. jan 2010 der er jeg kold.... hvis en bryder ind i mit hjem så får han sgu battet at smage, koste hvad det vil!!!! selvforsvar vil jeg stadig kalde det smiley

• #17   27. jan 2010 Jeg synes generelt det virker om at "du må vente og se hvad røveren har tænkt sig at gøre ved dig, og når han så har gjort det må du gøre det samme ved ham" Så når han kommer imod dig med en kniv må du ikke bare stikke ham i brystet - du skal lige vente og se om han stikker dig i brystet først. Det er jo helt godnat. De skal da bare udskadeligøres og afvæbnes inden de kan nå at gøre noget.

• #18   27. jan 2010 Slap lige af der sker jo ikke noget.
    Det eneste der er noget rigtigt lort ved den danske lov er at hvis 3 tyve bryder ind hos en enlig dame og hun tæver dem (tænkt eksempel), så vil de stå stærkest i retten fordi de har flest vidner på deres side!?! Det fucked up!!

Min onkel tævede engang 3 knægte der ydede hærværk. De angreb ham da han råbte efter dem. En stak af og en fik hjernerystelse og en mistede hørelsen på det ene øre.
    Han fik straf de slap smiley

• #19   27. jan 2010 (link fjernet)
    Kan i kende scenen?

• #20   27. jan 2010 Prøvet at stjæle hans bil.

• #21   27. jan 2010 Hvis man fortæller man har hund, så har de peberspray til at sprøjte i øjnene på dem, så ingen skilte på døren!
    Hos os ligger der syle, knive, hamre overalt i huset, sådan at jeg i ren panik bare griber det første jeg kan få fat i, og det var så desværre en hammer, sorry mand!
    Der er også 2 Dobermann/Rottweiler blandinger, men de bliver nok bare sure, tror ikke de ved hvad de skal gøre, desværre!
    Men hvad satan gør man?
    Det kan jo være de på forhånd har besluttet vi skal dø, ligesom de 2 gamle gjorde det, og konen overlevede kun fordi hun spillede død, så jeg vil IKKE sidde passivt og dø, NOT!

• #22   27. jan 2010 I folk der tror på selvtægt og forsvar af familien, skulle virkelig til at komme ud i verden, f.eks. i Sydafrika, der ved de at folk har våben, så de gasser hjemmet, eller trænger ind med maskingevær og plykker hele familien ned, uden at spørge..

Det eneste rigtige at gøre, er at overgive sig, gøre så lidt modstand som muligt og give røverne de små ting de beder om, derfor man har forsikring jo!

Ellers taber man i det lange løb..

• #23   27. jan 2010 Ja men de 2 gamle de overgav sig og blev slået ihjel! Er det sådan du vil dø?
    Hvis ikke de er maskeret så er det fordi de vil nakke dig, ellers er de jo for dumme!
    Jeg vil IKKE lemlæstes for sjovs skyld, jeg vil gøre modstand, det må være min ret!
    Desuden er der video af hele området der kører via et net link, eller hvad han nu kaldte det, så optagelserne ligger på en server ude på nettet, hvor de ikke kan stjæles!

• #24   27. jan 2010 Cracker Jack, til gengæld steg kriminaliteten i de naboliggende counties..

Jeg siger bare at man kommer ud på et skråplan, hvis du har våben så kommer de bare med større våben, flere våben, gas.. Det er en krig der ikke kan vindes, og de eneste tabere er dem i hjemmene.

Der vil altid være folk som bryder ind og slår ihjel, lad os prøve at holde det på et min. i stedet for at gøre det til sædvanen..

• #25   27. jan 2010 Tore > det du siger er dermed at man skal stille kaffe og fastelavnsboller frem til de indfinder sig ??
    Det bliver fa'me ikke her.......
    Jeg vil sgu ikke acceptere, at myndighederne anbefaler at læne mig tilbage - det er indtrængeren der krænker den private ejendomsret, og så må han modtage regningen. Erkendt der er en risiko, men den må man tage med....

- og nu er vi li'som heller ikke i Sydafrika, medmindre mit indre kompas spiller mig et puds......

Vi har netop chancen for at ændre lovgivningen nu og ikke bare sidde på den flade og vente på at tingene kommer ud af kontrol ( som i USA og Sydafrika etc. ).
    Der bør således sættes ind over for disse typer på en helt anderledes måde, da de jo er komplet ligeglade - de får en latterlig straf som blot forlænger deres i forvejen lange synderegister med et par linjer.
    Nu er jeg ikke kriminel, så jeg ved ikke hvad der kunne afholde sådan én fra at begå disse forbrydelser - jeg vil dermed ikke plædere for strengere straffe etc., da jeg ikke ser det som en endegyldig løsning, men der må sgu kunne gøres noget.
    Ellers ender det jo i det rene anarki......

• #26   27. jan 2010 - Kwak -
    tror du har fat i noget der......

og uanset hvad loven giver mig lov til.... så er jeg fast besluttet på hvad jeg gør og hvor langt jeg ville gå hvis det var..

mvh

• #27   27. jan 2010 Hvis der kommer nogen ind til mig, så får de sgu klø! Det er helt sikkert, og i situationen ville jeg slet ikk skænke det en tanke at det kunne få konsekvenser for mig selv bagefter, han skal bare ha nogen på skallen, ham der lige pludselig, og uvelkommen står inde i MIT hjem...
    Man skal fandme have ret til at forsvare sig selv og sin ejendom. Akkurat ligesom hvis der var en på vej ind i min bil, lige i det jeg stod og skulle bruge den: SÅ er der klø kammerat...
    men når det er sagt mener jeg ikke at det skal gøres lovligt at have skydevåben for at fosvare sig selv, som der er nogen der skriver. Det ville bare gøre situationen meget værre end den i forvejen er, for hvis jeg har en pistol, eller har mulighed for at købe en på samme måde som i USA, er chancerne for at manden der trænger ind i mit hjem også har en med noget større... ved skam godt hvor let det er at købe skydevåben, men det er langt fra alle der gør...

så noget i fjernsynet en gang med nogen fra USA, hvor de netop snakkede om at kunne forsvare sig selv.. Og manden i spiritus forretningen sagde om DK: jeg ville ikke bo i et land hvor jeg ikke kunne have en pistol til at kunne forsvare mig selv med, for det har røverne jo med når de kommer ind til mig... Manden har ret, men han bor jo også i et land hvor det er mere normalt at have et skydevåben end det er ikke at have det... sådan er det endnu ikke i danmark... man må jo tænke over konsekvenserne...

• #28   27. jan 2010 Du har lidt ret Tore! Din moral er god, det er den bare ikke hos tyvene!

• #29   27. jan 2010 Tore jeg er helt enig desværre og en optrapning ville yderligere gå ud over alle de borgere der ikke kan forsvare sig selv.

Bare se hvordan dna teknologi har fået indbrudstyve til at sætte ild hver gang de har været inde i et hus!?! Fuck up men indbrudstyvene kan nemt tilpasse sig!

• #30   27. jan 2010 Ja, men hvad ville der ske hvis det var lovligt at gå med kniv, eller hvis det var lovligt at have en pistol til at ligge hjemme??

hvis man nu siger at ud af de røverier der bliver begået nu, så er der måske 2 af 10 der bliver begået med skyde våben, men hvordan ville det tal se ud hvis folk havde våben til at ligge i hjemmet?? nok ikke bedre ihvertfald!!

tænk over konsekvenserne ved eskalering...

vær nu glade for i bor i DK, og ikke i USA.

er helt enig i at der er mange ting der kunne være bedre herhjemme, men hvis man stikker hovedet ud i verden så har vi det sådan set meget godt.
    Dermed også sagt at de problemer vi har nu, skal der gøres noget ved, inden vi får det som mange andre lande, med meget højere kriminalitet.

• #31   27. jan 2010 Tore & per F: Ja og man kan jo også bare lade være med at låse døren når man går hjemmefra, så slipper man for at de smadrer en rude. Og hvis hjemmerøverne kommer så kan man spraye sig selv i øjnene med pebberspray og bagbinde sig selv med røven i vejret og bukserne nede om anklerne, så undgår man måske at få bank. Og vi kan også forbyde DNA-prøvning, så slipper vi for at de brænder huset ned. Og kæresten kan lige så godt lægge sig og sprede ben frivilligt, så slipper hun for at blive voldtaget. Nåja, og vi kan også lige indføre kalifatet så slipper vi for terror og alt bliver fryd og gammen... ligesom det jo er i de lande hvor røverne er flygtet fra smiley

• #32   27. jan 2010 Effektivt forsvar i eget hjem: Boldtræ over skinnebenet (husk at slå til), du er sikker på at han bliver liggende til politiet kommer, og du slår ham ikke ihjel. Hvis det er et baseball bat, så husk at ha´ bold og handske i hjemmet, så er det ikke et våben men børnenes legetøj.

• #33   27. jan 2010 Hvis jeg var hjemmerøver ville jeg da sætte pris på lidt pacifisme. Så var der mindre risiko for at få prygl og jeg kunne måske nå 3-4 røverier på en aften. Det allerbedste ville være, hvis folk bare ville stille deres værdigenstande ud på fortovet, så slap jeg helt for at gå ind til dem, det ville være meget nemmere for alle parter.

• #34   27. jan 2010 "for ikke så mange år siden var det lovligt at gå med kniv" det har så vidt jeg husker ikke været lovligt at have en kniv med på værtshus som kunne anses fora t være et våben. Og så skal man i øvrigt ikke se så langt tilbage, for at finde ud af at kriminaliteten dengang også var noget lavere end idag...

Jeg er helt enig i at man skal have ret til at kunne forsvare sig i sit eget hjem. Som jeg også selv skriver at hvis nogen kom ind til mig så var der klø!!

men uanset om de godt ved om det er ulovligt eller ej at have våben, så mener jeg stadig ikke at det er ok at gøre det lovligt. Uanset hvad mener jeg bare at det ville gøre det hele meget værre end det i forvejen er.

• #35   27. jan 2010 materielle ting er erstattelige,men helbredet??

• #36   27. jan 2010 og som du slev skriver cracker jack

"det er jo ikke et våbenkapløb" nej men det ville det blive til hvis vi måtte have en pistol til at ligge under sengen...

• #37   27. jan 2010 det er vel stadig lovligt at bære en kniv så længe den er under 7cm?

• #38   27. jan 2010 Martin R: Ja, og man skal også have f.eks. USAs historie i mente, så forstår man forhåbentlig bedre hvorfor de har ret til at bære skydevåben. Her er det anderledes, der er ikke nok grund til at begynde at lade menigmand gå rundt med håndvåben på gaden ifht. gunde til at forbyde det. Det giver også fin mening, at det ikke bare sådan uden videre er lovligt at have skydevåben i hjemmet medmindre man har en grund (f.eks. er jæger eller går i skydeklub), så længe der er forholdsvis få røvere med skydevåben.
    Men det syge er forbud mod at forsvare sig med overlegen magt. Hvis man bruger spilteori til at analysere incitament til at begå overvfald ifht. mulighed for at forsvare sig, så viser analysen, at en potentiel overfaldsmand vil vælge at overfalde frem for at lade være. Der kan så hives flere faktorer ind, som lav straf, bekvem straf, lav opklaringsprocent osv. som alle peger i retning af, at HVIS man vil ud og lave et hjemmerøveri, tricktyveri eller andet sjov, så er Danmark et bedre sted end f.eks. Rumænien. -Det er jo derfor at de gider tage hele vejen her op!

• #39   27. jan 2010 var det ikke bare fordi den var 2mm for lang? tror nok det stadig er lovligt at have en kniv på 7cm og under på sig, så længe det er en foldekniv og som ikke kan fastlåses i bladet.
    Men hvis politikerne ikke kan finde ud af hva der er lovligt og ikke er, så er det vel ikke mærkeligt at vi heller ikke kan ? smiley

• #40   27. jan 2010 "selvtægt" er sateme en farlig størrelse, man skal i den grad være forsigtig med hvad man gør og finder på af sære ideer når der opstår en presset situation, det være sig i hjemmet, på træf, i byen og hvor man nu ellers færdes...

Mit mantra i den retning lyder sådan her.

"Jeg kan,og vil til enhver tid forsvare mig selv, mine kære og min ejendom, med alle i situationen forhåndenværende midler"

Det må være min ret og pligt!!

Kim.

• #41   27. jan 2010 Har hørt om en hun der angreb en indbrudstyv, og ejeren blev straffet, er dette korrekt?

• #42   27. jan 2010 min pointe er at hvis vi må ha våben, så er der flere at røverne der har det...

Men selvfølgelig bruger de voldelige metoder, det hører vi jo om gang på gang at de gør, og igen må jeg sige at jeg ville sgu også forsvare mig hvis de stod her, så skulle de da arbejde for sagen ihvertfald...

Jeg giver Chefen 112% procent ret i det han skriver...

• #43   27. jan 2010 En person trænger ind i ens hjem
    Og den person er ikke velkommen så personen skal have klaps..
    Så er den vidst ikke længere.

• #44   27. jan 2010 Mener også at jeg har hørt den med hunden... Så må tyven jo finde sig en anden branche, hvis han ikke kan li at komme til skade...

• #45   27. jan 2010 Det var ikke konen jeg mente da jeg skrev "Hun", jeg glemte bare d´et! smiley

• #46   27. jan 2010 hold fest hvor er i alle kloge at høre på, med jeres våbenliderlige selvtægtsforherligende attituder, de fleste indlæg er plastret til med følelser og "jeg tror" og "jeg mener" påstande uden hold i virkeligheden.... vor herre til hest TOSSER!!!!!

Vil i virkelig gøre jer selv til voldsmænds eller i yderste konsekvens drabsmænd... for et par fjernsyn, lidt kontanter og en pc????? som alligevel bliver dækket af forsikringen LOL

Vil i virkelig gå ind for at lovliggøre skydeåben til "hjemmeforsvar", når man tænker på alle de tosser som ikke kan styre deres temperement, kunne være interessant at se udviklingen af det betændte Nørrebro, Hundige og Vollsmose. At tilføje våben i et samfund har ALDRIG bragt noget godt med sig, det viser historien med al tydelighed.

Hvis i er så utrygge i jeres hjem, så få dog en fin stor vovse(race ligegyldig), den er både blød og rar, og skræmmer de fleste skurke væk.

• #47   27. jan 2010 #Gud# : Siden du spørger så vil jeg svare ja til dit første spørgsmål og nej til det andet. Så bliver det også lidt spændende for hjemmerøverne.. ligesom stratego.. så ved de aldrig om det er den ene eller den anden slags de kommer ind til smiley

• #48   27. jan 2010 Tror de fleste i det første link cracker jack skrev ville ønske de havde haft mulighed for at forsvare sig ihvartfald

• #49   27. jan 2010 @Cracker Ja i ét !! tilfælde blev det til mord

• #50   27. jan 2010 Gud

nu er der jo forhåbentlig ikke nogen af os der ved hvordan vi helt præcist ville reagere i en sådan situation. Men ved bare at når adrenalinen pumper så skal der ske noget, og jeg ville med sikkerhed ikke bare stå og kigge på...
    sammenlign det med et slagsmål. Jeg er selv blevet truet med en kniv og valgte så at gå til angreb, måske ikk det smarteste hvilket betjenten også kunne fortælle mig mindst 17 gange, men igen når adrenalinen pumper... så det er ikke noget der er plastret til med følelser, om hva man ville eller ikk ville, det kan blive en realitet. Og min mening er helt sikkert at selvforsvar til hver en tid skal være lovligt, det er bare et spørgsmål om graden man gør det.

Mht til våben er jeg 100% imod. det ville bare gøre alt meget værre...

• #51   27. jan 2010 jeg syntes denne ide er meget bedre end alle jeres våben og pis

http://www.ohgizmo.com/2009/07/27/booby-trap-your-house-with-the-anit-burglar-mat/

• #52   27. jan 2010 Hehe ja, vi har jo alle set alene hjemme filmene.. bare se hvordan en lille dreng klare sig... smiley

• #53   27. jan 2010 Nu bliver der snakket meget om den Danske lov vs US

Hvilke love gælder i andre EU lande , jeg har ikke selv undersøgt det , men man kan alså ikke skrive Typisk Dansk uden lige at se på andres love og ikke kun US som jeg så ikke lige synes vi skal sammenligne os med i den sammenhæng

Men også stakkels tyv jeg mødte i mit hjem !!!

• #54   27. jan 2010 @ martin
    siger du dermed at du vil gøre det igen, hvis du bliver truet med kniv??
    for så vil jeg da håbe at du ikke bliver endnu en i statistikken, over folk som bliver stukket ned. lyt til polisen, det er da bedre at afhøre en som er forpustet efter at være stukket af, end én som ligger på båren og kæmper for livet..

• #55   27. jan 2010 og så et par bjørnefælder
    (link fjernet)
    til dem som ikke bruger måtten, man skal bare huske hvornår det er man har inviteret familien til kaffe..!!!

• #56   27. jan 2010 og fastelavn, kræftens bekæmpelse osv.. som dukker uventet op

• #57   27. jan 2010 om en hjemmerøver skal have prygl med det eller andet "våben" er vel op til den enkelte ??
    Starten på emnet var sådan set paradokset i, at lovgivningen p.t. straffer én hvis man tillader sig at forsvare sit hjem og sine ting......

• #58   27. jan 2010 Jeg syntes, at det er hylende morsomt at høre på diverse knallerter der sidder ved tastaturet og brøler op om, "at jeg går gladeligt 10 år i fængsel, for at forsvare min famillie"!
    Jamen fint tænkt pinoccio!
    Og hvem skal så tage sig af dem i de 10 år hvor du sidder i skyggen og ikke tjener penge! Ham den pæne solbrændte med de brede skuldre fra fitnesscentret?

Aha, tænkte det nok!

• #59   27. jan 2010 Siger ikke jeg nødvendigvis vil gøre det igen. og er udemærket godt klar over hvor dumt det nu end var.
    Men når det sker lige nu og her, så er det sgu svært at sige hvilken reaktion man kommer med.
    Fik selv forklaret fra de tilstedeværende hva der skete bagefter, for det var nødvendigt da jeg ikk selv var helt klar over det.

• #60   27. jan 2010 hmm... se f.eks. hvordan Kurt Westergaard gjorde da han var truet i sit hjem, og stak af og lod barne barnet sidde... det var ikke sket her. Håber jeg ikke ihvertfald...

Så er det, som jeg ser det bedre selv at ende i statistikken end at mit barn gjorde...

• #61   27. jan 2010 Der er en grund til at feks Danske vagter ikke vil gå med våben

PS Engelske politibetjente går heller ikke med våben af samme grund

• #62   27. jan 2010 @ Cracker det er for hulen da hjemmerøvere og ikke vikinger der kommer på besøg, lad nu være med at generalisere ud fra 1 tilfælde hvor folk blev slået ihjel.

• #63   27. jan 2010 Da jeg trænede selvforsvar (jkd) , trænede vi meget efter at gå fra at være offeret til at blive den styrende. Det kunne f.eks. være slå ham før han slår dig, efter man har bedt ham om at gå og han ikke gør det. Det gjaldt stort set om at stoppe ham før han begyndte og sørge for at han ikke kommer til at gøre noget som helst igen i den "kamp".

Politiet mener sandsynligvis at det er at overreagere, ifht. lovgivningen, men hellere det end risikere at blive slagtet af en kniv.

• #64   27. jan 2010 Det er da ligemeget hvor mange der er blevet slået ihjel. De fleste der er blevet hjemmerøvet er også blevet tævet. Jeg vil ikke bindes og slåes, det kan man nemlig dø eller blive fysisk og psykisk skadet af. Jeg vil derfor hellere være proaktiv og bruge vold i nødværge. Jeg ved hvad jeg taler om fordi jeg har prøvet at blive overfaldet og stukket efter. Hvis jeg bare havde ladet det ske, ville jeg 100% sikkert have haft et flot sørøver-ar tværs over masken idag eller i værste fald mistet et øje og måske mere. Men jeg lod det ikke ske, jeg parerede angrebet og gik til modangreb, pryglede ham og blev så hugget i skinnebenet istedet for i ansigtet.

-og næste gang der kommer nogen med et skarpt våben, så vil jeg selvfølgelig stikke af hvis jeg har mulighed for det, men hvis det er i mit eget hjem, så bliver det altså samme manøvre om igen. Ja, aggressivitet kan avle aggressitivitet og derved forværre situationen, men at være medgørlig og lade dem komme tæt på én med et våben, lade dem komme ind i huset og binde én, lade dem omringe én osv. er nemlig OGSÅ at forværre situationen - forskellen er bare at situationen er værre, da man lader dem komme tættere på, og muligheden for nødværge er reduceret.

• #65   27. jan 2010 thomas L, jeg er enig. Den er svær at forklare hvis det er på åben gade, hvor man kan vende sig om om stikek af eller råbe op, men i ens eget hjem er den klokkeklar. -Jeg vælger at være overbevist om at mit liv er i fare, og at faren kun bliver større hvis jeg lader dem binde mig med tape, derfor vælger jeg at gøre modstand. Og så længe man ikke laver "guldsmeden" så mener jeg ikke der er den store risiko for straf, hvis man bare sørger for at forklare sagerne ordentligt i retten.

• #66   27. jan 2010 Chefen, ja man skal som udgangspunkt løbe sin vej, det er det bedste selvforsvar. Der er mange tænkte situationer, men jeg har den indstilling til tingene at hellere dem end mig/min familie.

• #67   27. jan 2010 Må virkelig elske alle de folk der sidde og spiller hårde om at de skal bare have med 9mm'eren.. Faktum er at 95 procent af alle folk virkelig ikke kan skyde, ikke engang ramme på ganske få meter, og at de instinktivt skyder ved siden af.. Noget som man undersøgte ved nye rekrutter i Vietnam krigen, nemlig at de skød adskillige meter over målet..

Hvorfor får man tæv af hjemmerøverne, enten fordi de ikke fortæller hvor pengeskabe eller lign er, eller at du ikke har noget af værdi i hjemmet, og de derfor slår af frustration.

Hvis folk har våben i hjemmet, så kommer (for at generalisere) Polakkerne eller Letterne bare med våben også, og så skyder de dig mens du sover, eller ringer på, og i det du åbner, skyder de..

Det har ingenlunde hjulpet på sikkerheden i lande som USA, at du har ret til at forsvare dit hjem, med våben, tværtimod. At folk ikke forstår at læse statestikken, og sidder med deres false bravado, og siger at hvis nogen kommer ind her, så smadre jeg dem, hjemmerøvere er typisk flere end 1, bevæbnet, og motiverede.. Du taber, lige meget hvor hård du tror du er, taber du.

Der er selvfølgelig en lille gruppe af mennesker som kan stille noget op, her tænker jeg Jægersoldater, kampsportseksperter m.m. Men det er ikke nok at du har gået til karate i 5 år, den gang du var teenager...

• #68   27. jan 2010 Hørt Tore !!! vel talt

• #69   27. jan 2010 Jamen Tore, jeg har ikke noget af særligt høj værdi i hjemmet. Det skriver du at man får slag for. Men det vil jeg altså ikke have, så jeg er nødt til at forsvare mig.

Jeg kan se at du stiller det op som at man får bank uanset hvad, så man kan lige så godt lade være med at prøve på at undgå det. Menhvad er dit belæg? Jeg gentager lige et link som allerede er bragt en gang i tråden (link fjernet) og jeg kan lige klippe modargumentet ind: "22. juni 2008: Det lykkes en familiefar i Sorø at skræmme to hætteklædte mænd, der var trængt ind i hans køkken, væk. Røverne, der forlangte penge, blev skræmt væk, da husejeren sagde »fuck Jer« til dem. De stikker af ud over markerne ved huset. "
    Så ubetinget overgivelse er ikke den eneste løsning. Selvfølgelig, hvis man er svag eller bare ikke har noget imod de psykiske og evt. fysiske mén man får ved at overlade sin skæbne til hjemmerøverne, så skal jeg da ikke tvinge nogen til at gøre som mig.

Men det ændrer ikke på, at det er mig der dikterer den sociale orden her på adressen - hverken lommehelgener, moralister eller hjemmerøvere kan tvinge mig til at vælge frivillig underkastelse. Vil hellere tage kampen op (igen) og sandsyligvis vinde (igen) og nej, jeg er hverken jægersoldat eller suparman, har gået til lidt selvforsvar, bl.a. forsvar mod knivoverfald, og jeg kan hilse og sige at det virker fint X)

• #70   27. jan 2010 Cracker, den er god nok. De fleste kan nok ramme inden for 3 meter men det er de færreste der kan ramme i en presset situation og også de færreste som kan finde rundt i afsikring og ladegreb osv. osv. når de står i paniksituationen. Det er rent faktisk også statistisk set farligere at blive overfaldet med kniv end med pistol, for de nøjes oftest med at skyde én gang og rammer (forholdsvis) sjældent vitale organer. Men når det er med kniv nøjes de ikke med ét stik, så det er meget farligere. Har hørt det er 1 af 10 skud der dræber men 1 ud af 4 knivoverfald som dræber. Uuuh, så der er INGEN der skal i nærheden af mig med sådan noget stikkeværk.

• #71   27. jan 2010 Tore (København) S det har ikke en hat at gøre med at "spille hård" men har man andre end sig selv i hjemmet at tænke på, herunder børn og kæreste/ægtefælde, så er det nogle HELT andre "spille regler" man arbejder under.
    Jeg skal være den første til at melde ud at jeg heller går den anden vej hvis folk lægger op til slagsmål på gaden, jeg gider det ikke, mit liv er sgu for kort til at jeg gider spilde min tid på det og for øvrigt mere værd.
    Problemet ved overfald/indbrud i hjemmet er, man har meget få muligheder for at løbe den anden vej, ISÆR hvis der som før nævnt er børn og partner i hjemmet.
    Jeg har ingen moralske skrupler overhovedet ved at "fjerne" en evt trussel mod mine børns eller kæreste ve og vel, hvis det betyder jeg skal dræbe eller på anden måde fjerne/stoppe en røver i hjemmet, så gør jeg det på alle de måder det er mig muligt, med de slag, stik og skydevåben jeg har inden for rækkevide.
    Undervurder ALDRIG en kujon der er trængt op i et hjørne, de har alt at vinde, og alt at tabe!

Så vil jeg for øvrigt gerne se noget kilde henvisning til de 95% du snakker om og undersøgelsen med rekrutterne i Vietnam!

• #72   27. jan 2010 Tja, de fleste stikker nok af bare de ser en gun, men der er så også risikoen for at de går mere amok hvis man skyder efter dem... evt. tager hjem og henter egne geværer og kommer tilbage osv. så jeg er helt enig i den med at oprustning giver oprustning. Men min personlige grund til at holde mig fra sådan en løsning er jo at det nok giver en tur bag tremmer. Og selv om man bare skræmmer dem væk med et advarselsskud så kommer striksen og beslaglægger våbenet og man får bøde osv. osv. det er slet ikke bøvlet værd.

• #73   28. jan 2010 man kan jo også sige at man fik vristet pistolen ud af hånden på den ene røver, da man virkeligt troede at man skulle skydes midt i panden. Det er jo ikke til at bevise hvis pistolen er! Så jeg kunne godt finde på at have en liggende under madrassen. Mig skal de sq bare ikke krænke i mit eget hjem. Jeg anser ikke disse typer som mennesker men stupide dyr. Og dyr må vel godt jages i jagtsæsonen, som det tilfælde ville være altid.

• #74   28. jan 2010 tivler sgu på at der er nogle hjemmerøvere der køre hjem for at hente gevær. Nok også fordi at de fleste røvere måske kommer fra polen smiley

Kommentér på:
Typisk dansk flødebolle-holdning

Annonce