1.197 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
74 Svar
Typisk dansk flødebolle-holdning Typisk dansk flødebolle-holdning
(link fjernet)
- personligt synes jeg at krænkelse af privat ejendomsret ( ved indtrængen på privat grund eller i hjemmet ) burde give anledning til at man måtte forsvare sig selv, familien og ens værdier.
Hvad synes I ??
0 synes godt om
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 195 Svar: 2.054
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.023
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
bla på det område er den danske lov helt hen i vejret
mener jeg
mvh
nov 2009
Følger: 28 Følgere: 39 MC-er: 6 Emner: 17 Svar: 127
man må jo kæmpe for det man har kært ikk
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 423
nov 2005
Følger: 49 Følgere: 50 MC-er: 1 Emner: 179 Svar: 4.560
Do not Fire, until fired upon
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
Hvorfor faen skal de have ret til noget som helst.. Og i øvrigt, dem der bryder ind, må i brænde op i helvede! (evt. find jer et arbejde og tjen jeres EGNE penge til de ting i går og begærer, FUCK-aber-pik-svin-røv)
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 55 Svar: 443
Man kan nemlig ikke blive straffet for ens hund bider en indbrudstyv, hvis man har gjort tyven opmærksom på det
(link fjernet)
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 55 Svar: 443
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.757
okt 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 8 Emner: 11 Svar: 276
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.033
apr 2004
Følger: 16 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 136 Svar: 1.369
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 21 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 255
jul 2008
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 3 Emner: 46 Svar: 508
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.736
maj 2008
Det eneste der er noget rigtigt lort ved den danske lov er at hvis 3 tyve bryder ind hos en enlig dame og hun tæver dem (tænkt eksempel), så vil de stå stærkest i retten fordi de har flest vidner på deres side!?! Det fucked up!!
Min onkel tævede engang 3 knægte der ydede hærværk. De angreb ham da han råbte efter dem. En stak af og en fik hjernerystelse og en mistede hørelsen på det ene øre.
Han fik straf de slap
apr 2004
Kan i kende scenen?
apr 2004
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Hos os ligger der syle, knive, hamre overalt i huset, sådan at jeg i ren panik bare griber det første jeg kan få fat i, og det var så desværre en hammer, sorry mand!
Der er også 2 Dobermann/Rottweiler blandinger, men de bliver nok bare sure, tror ikke de ved hvad de skal gøre, desværre!
Men hvad satan gør man?
Det kan jo være de på forhånd har besluttet vi skal dø, ligesom de 2 gamle gjorde det, og konen overlevede kun fordi hun spillede død, så jeg vil IKKE sidde passivt og dø, NOT!
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.892
Det eneste rigtige at gøre, er at overgive sig, gøre så lidt modstand som muligt og give røverne de små ting de beder om, derfor man har forsikring jo!
Ellers taber man i det lange løb..
mar 2009
Hvis ikke de er maskeret så er det fordi de vil nakke dig, ellers er de jo for dumme!
Jeg vil IKKE lemlæstes for sjovs skyld, jeg vil gøre modstand, det må være min ret!
Desuden er der video af hele området der kører via et net link, eller hvad han nu kaldte det, så optagelserne ligger på en server ude på nettet, hvor de ikke kan stjæles!
apr 2006
Jeg siger bare at man kommer ud på et skråplan, hvis du har våben så kommer de bare med større våben, flere våben, gas.. Det er en krig der ikke kan vindes, og de eneste tabere er dem i hjemmene.
Der vil altid være folk som bryder ind og slår ihjel, lad os prøve at holde det på et min. i stedet for at gøre det til sædvanen..
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.925
Det bliver fa'me ikke her.......
Jeg vil sgu ikke acceptere, at myndighederne anbefaler at læne mig tilbage - det er indtrængeren der krænker den private ejendomsret, og så må han modtage regningen. Erkendt der er en risiko, men den må man tage med....
- og nu er vi li'som heller ikke i Sydafrika, medmindre mit indre kompas spiller mig et puds......
Vi har netop chancen for at ændre lovgivningen nu og ikke bare sidde på den flade og vente på at tingene kommer ud af kontrol ( som i USA og Sydafrika etc. ).
Der bør således sættes ind over for disse typer på en helt anderledes måde, da de jo er komplet ligeglade - de får en latterlig straf som blot forlænger deres i forvejen lange synderegister med et par linjer.
Nu er jeg ikke kriminel, så jeg ved ikke hvad der kunne afholde sådan én fra at begå disse forbrydelser - jeg vil dermed ikke plædere for strengere straffe etc., da jeg ikke ser det som en endegyldig løsning, men der må sgu kunne gøres noget.
Ellers ender det jo i det rene anarki......
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
tror du har fat i noget der......
og uanset hvad loven giver mig lov til.... så er jeg fast besluttet på hvad jeg gør og hvor langt jeg ville gå hvis det var..
mvh
jun 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 54
Man skal fandme have ret til at forsvare sig selv og sin ejendom. Akkurat ligesom hvis der var en på vej ind i min bil, lige i det jeg stod og skulle bruge den: SÅ er der klø kammerat...
men når det er sagt mener jeg ikke at det skal gøres lovligt at have skydevåben for at fosvare sig selv, som der er nogen der skriver. Det ville bare gøre situationen meget værre end den i forvejen er, for hvis jeg har en pistol, eller har mulighed for at købe en på samme måde som i USA, er chancerne for at manden der trænger ind i mit hjem også har en med noget større... ved skam godt hvor let det er at købe skydevåben, men det er langt fra alle der gør...
så noget i fjernsynet en gang med nogen fra USA, hvor de netop snakkede om at kunne forsvare sig selv.. Og manden i spiritus forretningen sagde om DK: jeg ville ikke bo i et land hvor jeg ikke kunne have en pistol til at kunne forsvare mig selv med, for det har røverne jo med når de kommer ind til mig... Manden har ret, men han bor jo også i et land hvor det er mere normalt at have et skydevåben end det er ikke at have det... sådan er det endnu ikke i danmark... man må jo tænke over konsekvenserne...
mar 2009
maj 2008
Bare se hvordan dna teknologi har fået indbrudstyve til at sætte ild hver gang de har været inde i et hus!?! Fuck up men indbrudstyvene kan nemt tilpasse sig!
jun 2006
hvis man nu siger at ud af de røverier der bliver begået nu, så er der måske 2 af 10 der bliver begået med skyde våben, men hvordan ville det tal se ud hvis folk havde våben til at ligge i hjemmet?? nok ikke bedre ihvertfald!!
tænk over konsekvenserne ved eskalering...
vær nu glade for i bor i DK, og ikke i USA.
er helt enig i at der er mange ting der kunne være bedre herhjemme, men hvis man stikker hovedet ud i verden så har vi det sådan set meget godt.
Dermed også sagt at de problemer vi har nu, skal der gøres noget ved, inden vi får det som mange andre lande, med meget højere kriminalitet.
jul 2008
aug 2009
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 31 Svar: 333
jul 2008
jun 2006
Jeg er helt enig i at man skal have ret til at kunne forsvare sig i sit eget hjem. Som jeg også selv skriver at hvis nogen kom ind til mig så var der klø!!
men uanset om de godt ved om det er ulovligt eller ej at have våben, så mener jeg stadig ikke at det er ok at gøre det lovligt. Uanset hvad mener jeg bare at det ville gøre det hele meget værre end det i forvejen er.
jun 2007
Følger: 78 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 33 Svar: 697
jun 2006
"det er jo ikke et våbenkapløb" nej men det ville det blive til hvis vi måtte have en pistol til at ligge under sengen...
jun 2006
jul 2008
Men det syge er forbud mod at forsvare sig med overlegen magt. Hvis man bruger spilteori til at analysere incitament til at begå overvfald ifht. mulighed for at forsvare sig, så viser analysen, at en potentiel overfaldsmand vil vælge at overfalde frem for at lade være. Der kan så hives flere faktorer ind, som lav straf, bekvem straf, lav opklaringsprocent osv. som alle peger i retning af, at HVIS man vil ud og lave et hjemmerøveri, tricktyveri eller andet sjov, så er Danmark et bedre sted end f.eks. Rumænien. -Det er jo derfor at de gider tage hele vejen her op!
jun 2006
Men hvis politikerne ikke kan finde ud af hva der er lovligt og ikke er, så er det vel ikke mærkeligt at vi heller ikke kan ?
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 42 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
Mit mantra i den retning lyder sådan her.
"Jeg kan,og vil til enhver tid forsvare mig selv, mine kære og min ejendom, med alle i situationen forhåndenværende midler"
Det må være min ret og pligt!!
Kim.
aug 2009
jun 2006
Men selvfølgelig bruger de voldelige metoder, det hører vi jo om gang på gang at de gør, og igen må jeg sige at jeg ville sgu også forsvare mig hvis de stod her, så skulle de da arbejde for sagen ihvertfald...
Jeg giver Chefen 112% procent ret i det han skriver...
feb 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 24
Og den person er ikke velkommen så personen skal have klaps..
Så er den vidst ikke længere.
jun 2006
aug 2009
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Emner: 39 Svar: 1.138
Vil i virkelig gøre jer selv til voldsmænds eller i yderste konsekvens drabsmænd... for et par fjernsyn, lidt kontanter og en pc????? som alligevel bliver dækket af forsikringen LOL
Vil i virkelig gå ind for at lovliggøre skydeåben til "hjemmeforsvar", når man tænker på alle de tosser som ikke kan styre deres temperement, kunne være interessant at se udviklingen af det betændte Nørrebro, Hundige og Vollsmose. At tilføje våben i et samfund har ALDRIG bragt noget godt med sig, det viser historien med al tydelighed.
Hvis i er så utrygge i jeres hjem, så få dog en fin stor vovse(race ligegyldig), den er både blød og rar, og skræmmer de fleste skurke væk.
jul 2008
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 219
maj 2005
jun 2006
nu er der jo forhåbentlig ikke nogen af os der ved hvordan vi helt præcist ville reagere i en sådan situation. Men ved bare at når adrenalinen pumper så skal der ske noget, og jeg ville med sikkerhed ikke bare stå og kigge på...
sammenlign det med et slagsmål. Jeg er selv blevet truet med en kniv og valgte så at gå til angreb, måske ikk det smarteste hvilket betjenten også kunne fortælle mig mindst 17 gange, men igen når adrenalinen pumper... så det er ikke noget der er plastret til med følelser, om hva man ville eller ikk ville, det kan blive en realitet. Og min mening er helt sikkert at selvforsvar til hver en tid skal være lovligt, det er bare et spørgsmål om graden man gør det.
Mht til våben er jeg 100% imod. det ville bare gøre alt meget værre...
maj 2005
http://www.ohgizmo.com/2009/07/27/booby-trap-your-house-with-the-anit-burglar-mat/
jun 2006
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
Hvilke love gælder i andre EU lande , jeg har ikke selv undersøgt det , men man kan alså ikke skrive Typisk Dansk uden lige at se på andres love og ikke kun US som jeg så ikke lige synes vi skal sammenligne os med i den sammenhæng
Men også stakkels tyv jeg mødte i mit hjem !!!
maj 2005
siger du dermed at du vil gøre det igen, hvis du bliver truet med kniv??
for så vil jeg da håbe at du ikke bliver endnu en i statistikken, over folk som bliver stukket ned. lyt til polisen, det er da bedre at afhøre en som er forpustet efter at være stukket af, end én som ligger på båren og kæmper for livet..
maj 2005
(link fjernet)
til dem som ikke bruger måtten, man skal bare huske hvornår det er man har inviteret familien til kaffe..!!!
maj 2005
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.925
Starten på emnet var sådan set paradokset i, at lovgivningen p.t. straffer én hvis man tillader sig at forsvare sit hjem og sine ting......
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Jamen fint tænkt pinoccio!
Og hvem skal så tage sig af dem i de 10 år hvor du sidder i skyggen og ikke tjener penge! Ham den pæne solbrændte med de brede skuldre fra fitnesscentret?
Aha, tænkte det nok!
jun 2006
Men når det sker lige nu og her, så er det sgu svært at sige hvilken reaktion man kommer med.
Fik selv forklaret fra de tilstedeværende hva der skete bagefter, for det var nødvendigt da jeg ikk selv var helt klar over det.
jun 2006
Så er det, som jeg ser det bedre selv at ende i statistikken end at mit barn gjorde...
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
PS Engelske politibetjente går heller ikke med våben af samme grund
maj 2005
jun 2009
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 57
Politiet mener sandsynligvis at det er at overreagere, ifht. lovgivningen, men hellere det end risikere at blive slagtet af en kniv.
jul 2008
-og næste gang der kommer nogen med et skarpt våben, så vil jeg selvfølgelig stikke af hvis jeg har mulighed for det, men hvis det er i mit eget hjem, så bliver det altså samme manøvre om igen. Ja, aggressivitet kan avle aggressitivitet og derved forværre situationen, men at være medgørlig og lade dem komme tæt på én med et våben, lade dem komme ind i huset og binde én, lade dem omringe én osv. er nemlig OGSÅ at forværre situationen - forskellen er bare at situationen er værre, da man lader dem komme tættere på, og muligheden for nødværge er reduceret.
jul 2008
jun 2009
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 57
apr 2006
Hvorfor får man tæv af hjemmerøverne, enten fordi de ikke fortæller hvor pengeskabe eller lign er, eller at du ikke har noget af værdi i hjemmet, og de derfor slår af frustration.
Hvis folk har våben i hjemmet, så kommer (for at generalisere) Polakkerne eller Letterne bare med våben også, og så skyder de dig mens du sover, eller ringer på, og i det du åbner, skyder de..
Det har ingenlunde hjulpet på sikkerheden i lande som USA, at du har ret til at forsvare dit hjem, med våben, tværtimod. At folk ikke forstår at læse statestikken, og sidder med deres false bravado, og siger at hvis nogen kommer ind her, så smadre jeg dem, hjemmerøvere er typisk flere end 1, bevæbnet, og motiverede.. Du taber, lige meget hvor hård du tror du er, taber du.
Der er selvfølgelig en lille gruppe af mennesker som kan stille noget op, her tænker jeg Jægersoldater, kampsportseksperter m.m. Men det er ikke nok at du har gået til karate i 5 år, den gang du var teenager...
maj 2005
jul 2008
Jeg kan se at du stiller det op som at man får bank uanset hvad, så man kan lige så godt lade være med at prøve på at undgå det. Menhvad er dit belæg? Jeg gentager lige et link som allerede er bragt en gang i tråden (link fjernet) og jeg kan lige klippe modargumentet ind: "22. juni 2008: Det lykkes en familiefar i Sorø at skræmme to hætteklædte mænd, der var trængt ind i hans køkken, væk. Røverne, der forlangte penge, blev skræmt væk, da husejeren sagde »fuck Jer« til dem. De stikker af ud over markerne ved huset. "
Så ubetinget overgivelse er ikke den eneste løsning. Selvfølgelig, hvis man er svag eller bare ikke har noget imod de psykiske og evt. fysiske mén man får ved at overlade sin skæbne til hjemmerøverne, så skal jeg da ikke tvinge nogen til at gøre som mig.
Men det ændrer ikke på, at det er mig der dikterer den sociale orden her på adressen - hverken lommehelgener, moralister eller hjemmerøvere kan tvinge mig til at vælge frivillig underkastelse. Vil hellere tage kampen op (igen) og sandsyligvis vinde (igen) og nej, jeg er hverken jægersoldat eller suparman, har gået til lidt selvforsvar, bl.a. forsvar mod knivoverfald, og jeg kan hilse og sige at det virker fint X)
jul 2008
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 1.277
Jeg skal være den første til at melde ud at jeg heller går den anden vej hvis folk lægger op til slagsmål på gaden, jeg gider det ikke, mit liv er sgu for kort til at jeg gider spilde min tid på det og for øvrigt mere værd.
Problemet ved overfald/indbrud i hjemmet er, man har meget få muligheder for at løbe den anden vej, ISÆR hvis der som før nævnt er børn og partner i hjemmet.
Jeg har ingen moralske skrupler overhovedet ved at "fjerne" en evt trussel mod mine børns eller kæreste ve og vel, hvis det betyder jeg skal dræbe eller på anden måde fjerne/stoppe en røver i hjemmet, så gør jeg det på alle de måder det er mig muligt, med de slag, stik og skydevåben jeg har inden for rækkevide.
Undervurder ALDRIG en kujon der er trængt op i et hjørne, de har alt at vinde, og alt at tabe!
Så vil jeg for øvrigt gerne se noget kilde henvisning til de 95% du snakker om og undersøgelsen med rekrutterne i Vietnam!
jul 2008
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 195 Svar: 2.054
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 423
Typisk dansk flødebolle-holdning