11.030 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
Erfaring med Fiat Punto 2005 Erfaring med Fiat Punto 2005
Hej Mcg-venner.
Vi skal desværre af med den gamle opel astra pga rust, derfor overvejer vi en fiat punto 1.2 Active.
men hvordan er sådan en Fiat mht. service, RUST!, vedligeholdelse osv.
- spørger fordi jeg ikke kender meget til fiat generelt, ved de galveniserede dem en årgang ???
Mvh Jacob
0 synes godt om
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Vandpumpen smuttede dog forrige år, men ellers ingen probs overhovedet! Olieforbrug var på 0 ltr pr 10.000 km! Og km standen stod på 217.000 km!
Jeg ved, att der kommer en stribe tråde med at, du skal holde dig væk, det er noget lort, det holder aldrig, men jeg har altså haft en og købt en anden Punto!
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 46 MC-er: 7 Emner: 247 Svar: 1.769
feb 2005
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 123
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 46 MC-er: 7 Emner: 247 Svar: 1.769
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 640
1,2 16v udgaven har et problem med de inderste trækakselled, men det er et mindre problem i forhold til de to andre problemer med 8v udgaven.
Et generelt problem er servostyringen, de går til på dem. Det er heldigvis ikke noget der sker så tit heldigvis.
Rust er ikke et problem på dem, ikke generelt, men kan du finde en der er undervognsbehandlet, så skader det jo ikke.
Bundkarret ruster, ja, men det gør alle det på alle biler med jernbundkar.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.501
Statistisk set, så klarer en 05'er sig godt til syn:
(link fjernet)
Er bilen blevet efterbehandler er der ikke meget at frygte mht. rust. Mekanisk fejler en Fiat sjældent, men det er jo et spørgsmål om servicehistorie.
Det elektriske har de nu også ganske godt styr på.
Siden Tempra har de altid været galvaniseret, men de første Punto'er var det ikke nok. Men som sagt, ikke udpræget rustproblem på en 2005 model.
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 46 MC-er: 7 Emner: 247 Svar: 1.769
jeg har jo mit tyske oliefyr (VW)
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 640
Det er rigtigt, 2 og 3 kommer som en følgeskade, men det er jo helt normalt, når man ved at alu-topstykker bøjer opad på midten, når de blir kørt for varme.
MEN HUSK OG FÅ SKIFTET VANDPUMPEN VED TANDREMSSKIFT! ISÆR HVIS DER ER RØD KØLEVÆSKE PÅ DEN...
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 46 MC-er: 7 Emner: 247 Svar: 1.769
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 640
Efter de gik over til ståltoppakninger og det kølevæske, så var de utætte allerede ved første tandremsskift.
De sidste 10 tandremme jeg har skiftet på de sidste modeller af fire motoren, der var vandpumpen utæt ved hullet lige under hjulet.
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 46 MC-er: 7 Emner: 247 Svar: 1.769
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 640
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 640
Det med vandpumper er ikke alle der skifter dem. Normalt skiftede vi først når de havde kørt over 100000... Ellers ikke. Det er sjældent noget der går til nu om dage. Lige ud over en punto
Tandremmen skal skiftes ved 80000km eller hver tredje år.
Det med service... Det er meget forskelligt hvordan autoriserede værksteder servicerer.. Det kommer mere an på hvad kunden vil betale for.
Mine erfaringer er mere at Uautoriserede er dem der falder igennem med mangler ved service... Men igen, det kommer an på det enkelte værksted.
og desuden er det ikke de store ting der kan gå galt på en punto, hvis et service mangler...
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 46 MC-er: 7 Emner: 247 Svar: 1.769
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 55 Svar: 334
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.501
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 67 Svar: 1.221
- Men som der er sagt tidligere , omkring de 70-80.000 skal tandremmen skiftes på sådan en
Erfaring med Fiat Punto 2005