11.030 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Erfaring med Fiat Punto 2005 Erfaring med Fiat Punto 2005

Hej Mcg-venner.

Vi skal desværre af med den gamle opel astra pga rust, derfor overvejer vi en fiat punto 1.2 Active.
men hvordan er sådan en Fiat mht. service, RUST!, vedligeholdelse osv.
- spørger fordi jeg ikke kender meget til fiat generelt, ved de galveniserede dem en årgang ???

Mvh Jacob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med Fiat Punto 2005
  • #1   2. feb 2010 Solgte en type 1 punto i sommer, kan sgu'tte huske hvilken årgang. '94 tror jeg det var! Nåmmen, der var aldrig blevet lavet rustarbejde i den, af den simple årsag, at der ikke var noget rust at lave!
    Vandpumpen smuttede dog forrige år, men ellers ingen probs overhovedet! Olieforbrug var på 0 ltr pr 10.000 km! Og km standen stod på 217.000 km!

Jeg ved, att der kommer en stribe tråde med at, du skal holde dig væk, det er noget lort, det holder aldrig, men jeg har altså haft en og købt en anden Punto!

• #2   2. feb 2010 vi kigger på 2005 modellen...........

• #3   2. feb 2010 Kasper K > Det lyder utroligt har efterhånden lavet en del rust på de punto mk1 der har været forbi mit arbejde.. Den ene måtte jeg lave ny bund i hele den ene side ind til midten af bilen..

• #4   2. feb 2010 Hvordan er de nye modeller ??

• #6   2. feb 2010 Hvis du vil ha en punto i den årgang, så skal det være 1,2 16v udgaven. så slipper du for defekte toppakninger (PÅ CYLINDER 1!!) og styrebokse der mister evnen til at styre tændingen. Det er de væsentlige ting.

1,2 16v udgaven har et problem med de inderste trækakselled, men det er et mindre problem i forhold til de to andre problemer med 8v udgaven.

Et generelt problem er servostyringen, de går til på dem. Det er heldigvis ikke noget der sker så tit heldigvis.

Rust er ikke et problem på dem, ikke generelt, men kan du finde en der er undervognsbehandlet, så skader det jo ikke.

Bundkarret ruster, ja, men det gør alle det på alle biler med jernbundkar.

• #7   2. feb 2010 Nu er 2005 så heller ikke en Mk2....
    Statistisk set, så klarer en 05'er sig godt til syn:
    (link fjernet)

Er bilen blevet efterbehandler er der ikke meget at frygte mht. rust. Mekanisk fejler en Fiat sjældent, men det er jo et spørgsmål om servicehistorie.
    Det elektriske har de nu også ganske godt styr på.
    Siden Tempra har de altid været galvaniseret, men de første Punto'er var det ikke nok. Men som sagt, ikke udpræget rustproblem på en 2005 model.

• #8   2. feb 2010 kool nok, det er til fruen så den skal bare snurre!
    jeg har jo mit tyske oliefyr (VW)

• #10   2. feb 2010 Tror jeg har lavet 75 af de toppakninger, det er altid cylinder 1 det starter på.

Det er rigtigt, 2 og 3 kommer som en følgeskade, men det er jo helt normalt, når man ved at alu-topstykker bøjer opad på midten, når de blir kørt for varme.

MEN HUSK OG FÅ SKIFTET VANDPUMPEN VED TANDREMSSKIFT! ISÆR HVIS DER ER RØD KØLEVÆSKE PÅ DEN...

• #13   2. feb 2010 ja tager ud og ser på den, mht service bog osv

• #14   2. feb 2010 i gamle dage gik vandpumpen jo til, den blev utæt ved hullet lige under hjulet. Det skete med tiden.

Efter de gik over til ståltoppakninger og det kølevæske, så var de utætte allerede ved første tandremsskift.

De sidste 10 tandremme jeg har skiftet på de sidste modeller af fire motoren, der var vandpumpen utæt ved hullet lige under hjulet.

• #15   2. feb 2010 Hvornår skal tandremmen skiftes på såden en svend ?

• #16   2. feb 2010 Men rust sys jeg ikke jeg har set det store af... Heller ikke skærmkanter eller noget...

• #18   2. feb 2010 Det er jeg også smiley

Det med vandpumper er ikke alle der skifter dem. Normalt skiftede vi først når de havde kørt over 100000... Ellers ikke. Det er sjældent noget der går til nu om dage. Lige ud over en punto smiley

Tandremmen skal skiftes ved 80000km eller hver tredje år.

Det med service... Det er meget forskelligt hvordan autoriserede værksteder servicerer.. Det kommer mere an på hvad kunden vil betale for.

Mine erfaringer er mere at Uautoriserede er dem der falder igennem med mangler ved service... Men igen, det kommer an på det enkelte værksted.

og desuden er det ikke de store ting der kan gå galt på en punto, hvis et service mangler...

• #19   2. feb 2010 jeg følger op på den tandrem den vi ser på har kørt 62.000km

• #20   2. feb 2010 Fiat = bøvl med el anlæg ...

• #21   2. feb 2010 Ole K: Læs lige tråden igennem først...

• #22   3. feb 2010 Jeg har haft en Punto fra 2006 , kørte fandme godt smiley dejlig stille og rolig bil uden den mindste skavank smiley er så glad for Fiat at jeg har købt en Fiat Punto Grande og fik byttet næsten lige over smiley

- Men som der er sagt tidligere , omkring de 70-80.000 skal tandremmen skiftes på sådan en smiley så hold lige øje med det ..

Kommentér på:
Erfaring med Fiat Punto 2005

Annonce