{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

dele netværk??? 2sep. internet forb.?? {{forumTopicSubject}}

hej, hvis jeg vil lave et dele netværk mellem mig og min nabo, så vi kan dele filer som musik og film, men stadig beholder hver vores internet forbindelse, hvordan gør man så det??

og kan det klares trådløst?

vi er ikke intereseret i at smide noget ud på en server eller den dur.

men f.eks en harddisk hos en af os, som begge kan få adgang til trådløst, kan dette lade sig gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dele netværk??? 2sep. internet forb.??
  • #1   4. feb 2010 mit trådløse system virker skam helt fint. og med apples enhed til at overføre itunes lyd trådløst fra pc til forstærker, virker det glimrende, uanset hvor i lejligheden min bærbare er. nu vil jeg så os bare gerne se min nabos film hehe.

tænkte at vi evnt kunne dele via itunes f.eks.

et kabel kunne dog os blive en mulighed. da der kun er en væg imellem os.

• #2   4. feb 2010 hvis jeg nu smider et kabel fra min switch til hans, hvad sker der så, når der er to netforbindelser...

• #3   4. feb 2010 Det er et problem når I begge to har en router, fordi begge routere fungerer som DHCP server, dvs. tildeler IP adresser til computerne.
    og routerne har muligvis samme ip adresse lige nu.

Dvs. I skal gøre følgende:
    -Sætte forskellige ip adresser på hver jeres router, men i samme "subnet", feks. 192.168.0.1 til din og 192.168.0.2 til din nabo
    -sætte faste ip adresser på jeres pc'ere, f.eks. 192.168.0.100 til dig og 192.168.0.200 til din nabo
    -sætte standard gateway på hver jeres pc til ip adressen på jeres egen router. (det afgør hvilken internet forbindelse pc'en bruger)
    -husk at sætte DNS server adresser på pc'en også

Det vil virke med et kabel mellem jeres switche.

• #4   4. feb 2010 galil- det lyder ik så tosset, men så skal hans pc være tændt 24/7 hvis jeg gerne vil se en film hos mig ik(nærmest fungere som server)? kan det ikke klares med en netværks harddisk på en eller anden måde? så det kun er router og harddisk der behøver stå tændt?

• #5   4. feb 2010 Hvis du vil gøre det trådløst, så ville jeg foreslå at ham med det trådløse netværk har en netværksharddisk stående. Lad os sige det er din nabo.
    Dit netværk skal så køre med et andet Ip range end hans. f.eks. kunne hans være 192.168.0.x og dit 192.168.1.x

Når du så kobler på hans netværk via trådløs, vil du kunne nå netværksdisken.
    I teorien vil din pc også automatisk bruge din egen internetforbindelse.
    Begrænsningen her er at din nabo ikke kan få adgang til dit netværk, men så vidt jeg forstår er det ikke nødvendigt, hvis I deler alt via netværksdisken.

• #6   4. feb 2010 Jeg har sådan en lille sag. Den bruger max. 20w
    Med ftp/web interface.. bla bla bla.. Mener jeg gav 1700,-
    En fe' lille feture jeg godt kan li' er at lortet kan slukke/tænde automatisk..

(link fjernet)

/Rass

• #7   4. feb 2010 hvad skulle man dog gøre uden gutterne fra mc galleriet, jeg takker for jeres input, så har jeg lidt at arbejde videre med, thanks guys!!

Kommentér på:
dele netværk??? 2sep. internet forb.??

Annonce