{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.312 visninger | Oprettet:

Ebay sælger snyder mig - what to do? {{forumTopicSubject}}

I sommers købte jeg et sæt udstødninger via Ebay. De var fabriksnye og skulle passe på min vn 800. Men de passede meget dårligt. Både oppe ved flangen og længere ned hvor de stødte på selve stellet. Derudover begyndte de at ruste efter to måneder. Jeg brokkede mig til sælger. Han bad mig tage billeder af "skaderne" - det gjorde jeg i efteråret og sendte til ham. Efter meget skriveri frem og tilbage bad han om min adresse - så ville han få en fragtmand til at hente udstødningerne, og derefter refundere pengene. Han fik min adresse, men intet skete. Så skrev vi lidt frem og tilbage igen, og så skrev han at jeg selv skulle sende dem retur til ham i stedet for. Det gjorde jeg for efterhånden en måned siden. Jeg ved at han har modtaget dem d. 18/1. Men jeg har stadig ikke set pengene. Jeg har to gange skrevet til ham og spurgt hvornår jeg kan forvente at modtage dem, men han svarer ikke længene. Hvad kan jeg stille op med sådan en nar?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ebay sælger snyder mig - what to do?
  • #1   4. feb 2010 Det er sgu en trist historie.
    Men kan du se om sælger har andre auktioner på Ebay for da kan du jo tage kontakt til Ebay for at se om de vil blackliste ham. Ved ikke om det kan lade sig gøre.
    Håber der der lys forude for din historie/sag.
    Har selv handlet en del på Ebay og er heldigvis aldrig blevet snydt (endnu) 7-9-13 knock on woods etc..

• #2   4. feb 2010 Kontakter Ebay. De har en ganske god politik på det punkt.

• #3   4. feb 2010 Ebay vil sikkert ikke gå ind i det fordi du har sendt dem tilbage
    men prøv at skrive til kunde service - de plejer at reagere
    du skal gå ind og ændre status på den auktion du vandt til at du ikke har modtaget varen og rapportere problemet

betalte du med paypal eller med bank overførsel?
    -det sidste er nok desværre = tabt mulighed for at banken kan hjælpe dig

kundeservice - rapporter !!

Lars

• #4   4. feb 2010 du bliver sgu nød til at sætte ham en frist hvis han ikke overholder

ta en advokat med ind i sagen

• #5   4. feb 2010 Hvordan har du betalt? Jeg har engang betalt med Mastercard via Paypal, til en sælger, som aldrig leverede. Efter forgæves at have forsøgt at få Paypal til at tage affære, gjorde jeg indsigelse til min bank, som refunderede det fulde beløb.
    Held og lykke - og husk at rapporter!

• #6   4. feb 2010 Jeg batalte via Paypal. Men jeg ved ikke om jeg kan gøre noget i forhold til dem. Jeg modtog jo varen - om end den slet ikke levede op til forventningerne. Advokat bliver nok lidt for dyrt idet sælger skylder mig 3.000 kr - så det er jo ikke alverden, men derfor er det jo stadig træls. Ft sælger hundredevis af udstødninger på ebay. Både på UK. og DE. Pt har han 27 udstødninger til salg på ebay.

• #7   4. feb 2010 Ja, kan kun sige at de lidt ligger i det.

Har ellers gode erfaringer med PayPal og tilbagebetaling, men det er jo svært for dig at bevise noget her.

Er det i Tyskland, England eller uden for EU?

• #8   4. feb 2010 Jeg købte dem på ebay.uk

Jeg har jo gemt mine mails, så jeg har stadig de mails hvor han beder mig sende dem til ham hvorefter han vil refundere pengene, og jeg har mailen hvor han skriver at han nu har modtaget dem.

• #9   4. feb 2010 Skriv til Ebay og fortæl omkring problemet det kan være at de kan hjælpe.

• #10   4. feb 2010 Nu kender jeg ikke PayPal´s politik med at føre penge tilbage. Men jeg har fået fortalt at banken siger at en sag er "forældet" efter 1 måneds tid, mht. at de kan dække det beløb man er blevet snydt for. Ved ikke om det er noget der ligger snore-lige, eller om det mere er en vurdering fra sag til sag. Men de par gange jeg har haft brug for det, har de sagt det skal meldes til dem inden for en måneds tid.

Men som de andre siger, så er det nok bare at kontakte PayPal og eBay. Og så være klar med dokumentation.

• #11   4. feb 2010 Nu har jeg skrevet til Ebay. Men jeg frygter netop at de ikke vil blande sig fordi jeg jo modtog varen som aftalt, og det først er efterfølgende der er gået ged i den.

• #14   4. feb 2010 Paypal er forældet efter 45 dage.
    Efter 90 dage kan du vist ikke give kritik/bedømmelse på Ebay.
    Så uanset hvad er løbet vist kørt for dig.

• #15   4. feb 2010 Men man kan inddrage paypal/ebay i det , hvis ens vare ikke er i ønsket stand fra starten.

• #16   4. feb 2010 Jeg tænker bare når jeg har på skrift at vi aftaler at jeg skal sende dem retur, hvorefter han vil refundere mine penge. Og jeg har på skrift at han har modtaget dem. Så må der da være noget man kan gøre. Om det så er politiet - så må jeg sende det til dem. Jeg nægter at lade mig tørre af den nar. Så må jeg et smut til italien og hente pengene.

• #17   4. feb 2010 Ja lige præcis. Han sidder på sin røv hjemme i Italien velvidende at han har fat i den lange ende.

• #18   4. feb 2010 Du kan vel skrive til sælger at du har nogle "gode venner" fra Sicilien der vil aflægge ham et besøg hvis han ikke betaler pengene tilbage.
    Der findes vist nogle mean motherfuck... dernede der kan få personer til at forsvinde sporløst.

• #19   4. feb 2010 Hvis han ikke lader sig presse af e-bay, kan du grundlæggende intet gøre. Det du vil er at klage over en handel mellem private på tværs af landegrænser...

Jeg ønsker ikke at være sarkastisk men..... god fornøjelse - den sag kan bringe dig rigtig mange kedelige timer

• #20   4. feb 2010 Han skriver selv på Ebay.

ITEMS ARE GUARANTED FOR ETERNITY.

GEMINI EXHAUST is registered trade-mark and part of DELTA snc.

FOURTEEN DAYS RETURN POLICY: ALWAYS 100% SATISFACTION GUARANTEE and money-back return privilege for any reason as long as item remains unaltered (return item after contact with GEMINI EXHAUST partner couriers only).

• #21   4. feb 2010 Stein Bagger skrev også : bare send jeres penge til mig, det hele er fint fint.

Hvis sælger ikke vil makke ret, så har du ikke noget at stille op.

• #22   4. feb 2010 hvis man nu vidste hvem det var, kunne man lige sende et par enkelte beskeder til manden.... hvis vi ALLE gjorde det, ville han da nok i det mindste blive træt af det!?

• #23   4. feb 2010 Sune ja det er en sur sag

Ikke fordi jeg slet ikke forstår dig , har selv været i retten 2 gange med Ebay sager og vundet dem begge smiley

Du har købt en vare i en ikke fysisk butik på nettet , over noget aktions præet vare

Men du har købt en vare , der ikke passede , det reklamerede du vel straks over eller ..........
    2 mdr efter begynder de at ruste og de skulle sendes tilbage , undre mig over at han selv vil betale den fragtpris , da det jo ikke er kotume

Du sender varen derned og han har modtaget den den 18/1 det er alså kun 14 dage siden , og et er sikkert , han vil ikke selv stå med aben og betale , så han går til sin levenrandør for at se hvad de siger , og det kan tage sin tin tid endog meget lang tid

Jeg tror det er en af de ricici man løber ved at handle på aktioner og især i udlandet , skide trææææls men sådan er det

Når jeg handler på nettet og varen ikke er som forventet , sender jeg straks varen retur uanset fejl fordi alt andet er = tabt handel
    Men jeg har aldrig mødt en sælger der vil betale fragten endnu

Om du kan bruge det til noget ved jeg ikke , men tror du skal vente og se hvad der sker , men at køre sag glem det for 3000 kr

• #24   4. feb 2010 Per E:

Måske skal man lige her skrive, at selv blandt professionelle producenter og distributører er det helt almindelig kontraktslig praksis, at producenten garanterer varen, men distributøren hænger på eventuelle forsendelsesomkostninger

• #25   4. feb 2010 Tja

Men selv sådan et firma som Louis.de skal man selv betale retur fragt og ja det skal vi jo også i DK

Alså hvis du køber et fjernsyn , skal du selv komme i butikken og få det rep . eller byttet , hvis ikke andet er aftalt , ligesom når du køber en bil og ja alt andet

• #26   5. feb 2010 Kør ned og klip et par fingre af ham...;-) hvor langt nede i tyskland er det?

• #27   5. feb 2010 Steffan M: det er ikke i Tyskland, men derimod Italien.

Kommentér på:
Ebay sælger snyder mig - what to do?

Annonce