1.211 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Seat Leon indkøb af nye bremser (hvor) Seat Leon indkøb af nye bremser (hvor)

Min Seat Leon 1,9 tdi fra 2004 skal synes her til marts. Det er en pendlerbil til ganske normal brug. Da bagbremsen i venstre side skurrer og bremser lidt skævt, vil jeg have nye bremser hele vejen rundt og evt skifte skiverne, hvis de trænger. Det burde være noget, man selv kan gøre og spare en værkstedsregning, men hvor bør man købe skiver og klodser henne? Er tingene ikke kvalitetsmæssigt i orden hos Høyer Autodele og Mekonomen?

Fra Høyer Autodele:

-Bremseskive (for): 249 kr pr stk
-Bremseskive (bag): 149 kr pr stk
-Bremseklodssæt (for - begge hjul): 249 kr pr stk
-Bremseklodssæt (bag - begge hjul): 199 kr pr stk

Dvs nye bremseskiver og -klodser hele vejen rundt for ialt 1.244 kr. Lyder det for billigt? Og er der andre ting, man bør skifte/overveje at skifte i den sammenhæng?

MVH

K.

P.S. Indlægget er selvfølgelig også lagt på bilgalleri.dk, hvor det er lidt mere relevant, men svarene plejer at være mere langt mere seriøse og brugbare herinde...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seat Leon indkøb af nye bremser (hvor)
  • #1   27. feb 2010 Høyer er Thansen dele. Det kan være ok, men når du pendler skal det altså bare virke! Jeg ville selv købe delene ved Mekonomen eller Nymann.

Og du kan sagtens gøre det selv, der er ikke mange ben i at skifte sådan en omgang VAG bremser.

• #3   27. feb 2010 husk hvis der er skiver ibag skal stemplet i caliperen "skrues" tilbage og ikke trykkes !

Ville nok også holde mig til mekonomen eller FTZ.

• #4   27. feb 2010 Mener jeg gav 1500kr for nogle EBC skiver og klodser, det virker i hvert fald.
    Fik bukket de orginale skiver, så de var ik så sjove at bremse med smiley

• #5   27. feb 2010 Du Kan evt ring til tyskland de har rimlige priser på original dele og hos WV i Flensborg snakker de Dansk, og kan du få øl med hjem

Kommentér på:
Seat Leon indkøb af nye bremser (hvor)

Annonce