867 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Alvorlige PC problemer!!! Alvorlige PC problemer!!!

Hey derude...
Jeg har nu for 3 gang problemer med min PC, den er perioisk helt vildt langsom, ( som i det tager 45 min og komme til skrivebordet... )
Den har været sendt ind flere gange og de kan ikke finde fejlen ( da den kun kommer ca. vær 14. dag... )
Er der en der har en god idé til hvad i alverden jeg gør inden jeg bliver sindsyg?? jeg har såden en totalforsikring på så har virkelig mest lyst til at kaste den ud fra storebælts broen men det ser nok heller ikke så "hældigt uheld" agtigt ud... smiley
håber at i har en idé så jeg kan blive glad for min 10.000 kr´s stationær igen...

MVH Kasper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne plantesten ud til fortorv. 2.200 kr.
  • Sætte basic gardinstang op fra IKEA og sætte en lampe op på børneværelse 1.000 kr.
  • Spejlophængning 700 kr.
  • Reparation udskiftning af hoveddørs lås, da den binder 1.280 kr.
  • Skift af karburator og service på havetraktor uden klippebord 1.650 kr.
  • Hækkeklipning 1.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alvorlige PC problemer!!!
  • #1   28. feb 2010 Det lyder til at din virusscanner er sat til at scanne i baggrunden hver 14. dag.
    Prøv at åbne denne og tjek indstillingerne for backgroundscan.

Virker det ikke, så hent ccleaner, adaware, spywareblaster, cleandisk with 1 click og kør alle programmerne. Sørg for at klikke diverse flueben ved installation, fx hvis de vil ligge yahoo værktøjslinjer med mere ind

• #2   28. feb 2010 der er ihvertfald et elle randet der scanner under opstarten. Mon ikke det er antivirussen smiley

• #3   28. feb 2010 ja men den er jo allerede gal i bios´en... bare før jeg skal skrive adgangskode til windows kan nemt tage 30 min... så er det vil noget hardwere ik??

• #4   28. feb 2010 Et program kan sagtens scanne inden den når til windows. Der må være et eller andet software der tager energien.
    Ellers læg lige hovedet på kabinettet når den laver balladen. Lyt efter harddisken, hvis dens lyd kører i cirkler i lang tid, dvs ikke bare siger "dik...dik.dik...dik..dik.....dik.dik.diik.dik.dikk." sådan tilfældigt, men fx diiiiiiiiiiiiiik...........dik.......diiiiiiiiiiiiiiik........dik" så er det harddisken der er ødelagt. Dvs bad sectors på den....

• #5   28. feb 2010 Det kan skam være være flere forskellige faldgrupper, som påvirker at de maskine ikke kører så stærkt, men du kan lige få nogle gode råd, til at holde den kørende.

Kør FULD scandisk. højerklik på dit c: drev (eller det drev, hvor dit styringssystem er installeret)-->Egenskaber--->funktion--->scandisk kryds begge felter af. Scandisk starter, når du genstarter din computer. Det kan tage alt fra 1 time - 10 timer at køre en fuld scandisk,

Efter scandisk kør diskefragmentering, samme fremgangsmåde som ved scandisk, dog skal du vælge diskefragmentering i stedet for scandisk.

Du kan muligvis også være du ligger inde med lidt snavs på computeren. hent følgende gratis program http://www.spywarefri.dk/download/malwarebytes-anti-malware-free/
    Det er gratis og fjerne det meste spam, man kan have liggende.

Kør en fuld scanning med dit antivirusprogram evt hent avast på spywarefri.dk hvis du ikke har et.

Hvis dit C: drev er fuldt, kan det også sænke computeren meget i opstart, flyt derfor dine data som fx musik, film, billeder og andre tunge data til et andre drev.

Håber det hjælper

• #6   28. feb 2010 Lidt mere info om computeren ville hjælpe lidt mere..

Hilsen Gravenslund

skriv på mail: gravenslund@live.dk
    hvis yderligere spørgsmål skal besvares hurtigt

FORTSAT GOD AFTEN TIL ALLE!!

• #7   28. feb 2010 Du kan lave en scandisk også hvor den tjekke hdd for fejl, så vil den finde evt bad sectors

• #8   28. feb 2010 OK, tak for hjælpen...
    Jeg tror at jeg vil kører en stor scan på den i nat, hvis jeg kan få den i gang...
    Vil lige at jeg tror ikke at det er virus eller spywere, sidst den gjorde det, formaterede jeg hele pisset og hentede antivirius og et spywere fjerner program som det første, men dagen efter var den gal igen...

• #9   28. feb 2010 har nu ikke hørt om antivirus programmer der køre før biosen, så tror mere det er din harddisk der er noget galt med.
    så en scandisk vil være fint at køre, hvis du ved hvem der har lavet harddisken så har de tit et program til at kigge efter fejl på harddisken som er bedre end scandisk.

• #10   28. feb 2010 Som jeg læser det mener han det er fra opstart til logon til Windows, men får det forklaret som biosen, da han bruger begreberne forkert smiley der er virusprogrammer der scanner mens Windows læses ind. Det tager 2 min at tjekke.

Hvad antivirus program ligger der?

• #12   1. mar 2010 1 Hvor gammel er den maskine
    2 Den trænger måske til at blive formateret og kørt op på ny
    3 Måske er der nogle som roder i den udefra

• #13   1. mar 2010 en rigtig god spyware/antivirus scanner er malwarebytes.
    Det er gratis men ved at købe det kommer der realtime scanning med også...men den gratis version virker meget godt

• #14   1. mar 2010 ahh tror nu ikke det er fordi harddisken ikke passer på bundkortet, så burde den bare ikke virke, jeg vil stadig mene det er en fejl i harddisken der er kommet.

Det skulle vel ikke være en WD 1TB disk du har i, de havde nogen problemer med firmwaren i de første udgaver, så den slukkede hele tiden, har selv lige fået byttet sådan en.

Du kan også prøve at installere HD Tune, så kan du se hvor hurtigt din disk kan arbejde, der kan man også kigge SMART status på ens harddiske, den kan nogen gange fortælle hvis der er noget galt med den

Men hvis den scandisk test du kørte ikke har sagt der var fejl, så vil jeg nok prøve at formatere maskinen også starte forfra

• #15   1. mar 2010 tja de alm.. tøm skralde bøtten, + ( gamle gemte filer) ( disk oprydning). kør diskfraktmetering,, stop auto opdatering, norton antivirus, er somregl, et mega prg, der tar meget hastighed, det er de alm ting, der kan lave fuckt i en pc, uden der behøver at være virus, , men mener samtidig, at dem der har rodet med den, må have prøvet det.. mvh hc

Kommentér på:
Alvorlige PC problemer!!!

Annonce