{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.927 visninger | Oprettet:

Tidsfrist for endelig bodeling {{forumTopicSubject}}

Halløjsa,

Håber at der sidder en advokat el. måske én der selv har været igennem møllen!

Vi har fundet et nedlagt landbrug, der er lige spot-on! Og det er, som i 99% af de tilfælde vi har kigget på, et skilsmissesalg.

Gården har været sat til salg i ca. 2 år, uden nedslag i udbudsprisen. Manden har boet der siden og er iflg. min kilde (nej ikke ejendomsmægleren) ikke interesseret i at flytte derfra eller sælge, idet han boede på gården, før han mødte sin eks. Det har imidlertid ikke været muligt for parret, at indgå en aftale, hvor han har haft råd til, at købe hende ud.

Vi er meget interesseret i gården, men vil af gode grunde ikke betale fuld pris - jeg havde forestillet mig at ende på et nedslag på 10% ift. den nuværende udbudspris. Parret har afvist vores første bud, der ligger ca. 18% under udbud.

- og her er det så jeg tænker; er der en tidsfrist for bodelingen ifm. en skilsmisse? For så kunne man evt. med fordel tilrettelægge sine bud, ift. denne frist.

Mvh. Jeans.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tidsfrist for endelig bodeling
  • #1   4. mar 2010 Stakkels mand at en dame skal få ham til at flytte fra sit oprindelige hjem! Møgdame

dk.videnskab.jura nyhedsgruppen på usenet kan helt sikkert give dig et juridisk korrekt svar.

Jeg tvivler på at han er tvunget til at flytte før der kommer en foged ind i billedet. Men hvad ved jeg smiley

• #2   4. mar 2010 Er midt i bodeling....
    Sådan som jeg ser det... skal debegge to blive enige om et evt. salg og dermed også en salgspris.... og det er vel den udbudte pris... Man er som sælger af ejendomme ikke forpligtiget til at accepere evt. bud eller skambud... ehhe
    SÅ hvis du/I vil ha ejendommen... betal prisen

• #3   4. mar 2010 Puha den fælles økonomi!

• #4   4. mar 2010 jeg står selv og er ved at købe hus, nu snakkes der om skambud. Hvad kan man som udgangspunkt tillade sig at byde ud fra den pris der er givet?
    Har ikke været på markedet før

• #5   4. mar 2010 Er helt enig - stakkels mand! Men, den enes død, den andens brød... jeg kan ikke skamme over, at det giver os mulighed for at erhverve os en 1. klasses ejendom!

Wolle (Holstebro) AKA Tigerdyret: Jeg skal ikke betale fuld pris for noget som helst! En ejendom der blev vurderet for 2 år siden, er i maximalt 80% værd idag og i mange tilfælde mindre, så vores velvilje til at lande på 90%, er absolut ikke useriøst elller et skambud! Og det er ikke fordi vi ikke selv har smagt den sure frugt, købte i 2005 en ejendom i århus med 6 lejligheder, som vi satte i stand til udlejning! Så hvis man er tvunget til salg, er det enten fordi man selv har valgt det og skal have noget andet, hvorved man selv opnår en rabat på det nye. Og alternativt har man ikke gjort plads til uforudsigelige hændelser...

Folk der siger; "Betalt prisen" el. lign. har aldrig haft den store tegnedreng oppe! Det er ikke nogen præstation, at gøre sig selv stavnsbunden!

Tak for svarene drenge!

• #6   4. mar 2010 Sebastian: Der er ikke noget der hedder skambud, så længe man er seriøs! Hvilket mange mc-købere herinde har misforstået smiley

Dan dig et overblik over kvm-prisen i det område du kigger, lav evt. nogle parametre, du værdisætter ift. et indeks. på den måde kan du "rate" den aktuelle ejendom ift. kvm-pris + værdien af de øvrige egenskaber du har observeret. Og så kan du roligt gøre plads til 2-3 bud i dit første udkast.

Mvh. Jeans.

• #7   4. mar 2010 I det nuværende marked er der ikke noget der hedder skambud. Det ser det ihvertfald ikke ud til her på galleriet når folk byder på maskiner. Men gør dig selv og sælgere den tjeneste, at du er godkendt i banken inden du byder. Jeg støder på mange igennem mit job, som forhandler pris med ejendomsmægleren INDEN de er godkendt til købet, og så får de nej. Hvis jeg var sælger, ville jeg blive stiktosset.

Jeans: En ejendom er det værd som du vil betale for den. Du kan ikke sige, at en ejendom der er sat til salg for 2 år siden kun er 80% værd i dag. Det er en dårlig generalisering. Nogen ejendommme er jo slet ikke faldet under krisen.

• #8   4. mar 2010 Har selv lige købt nedlagt landbrug i Nordjylland og overtaget 1 jan i år smiley

Vi fik forhandlet os frem til et nedslag i udbuds prisen fra sep 2008 på 25 %.

Man kan ikke generaliserer en pris for et hus.
    Husene i nærheden af de større byer kan man kun håbe på et nedslag på 25% men får det sjældent.

Med hensyn til en bodeling, det har vi vel alle prøvet og det er ikke fedt.....

Held og lykke med købet/jagten på nyt hus.

• #9   4. mar 2010 Rolig nu JeansD!!! ... nu er det sælger som har grisen som du gerne vil have... så bestemmer han prisen.... om du er enig eller ej !!! Finaskrise og alt andet er vel uvedkommen...
    Som sagt er jeg i samme situation.. står og skal sælge fælles hus men det er klart, at vi ikke er enig om hvad den skal koste... så vi er ude og "afprøve" market for at finde en pris...
    Men held og lykke med husroderiet:o)
    PS har 3 hushandler bag mig...

• #10   4. mar 2010 Skambuddets størrelse kommer selvfølgelig an på den udbudte pris! Mit nuværende hus havde en startpris på 700.000 og jeg fik det for 525.000! Ikke vildt mange penge, men en nogenlunde procent del!

• #11   5. mar 2010 Selvfølgelig skal man prutte lidt om prisen - men hvis man overdriver, skal man også være beredt på at miste drømmehuset... sådan er det.

Iøvrigt ser det ud til at huspriserne har stabiliseret sig i mange områder, og på Sjælland er de endda begyndt at stige svagt. Så man skal nok ikke skambyde alt for meget mere, selvom det så godt ud en overgang.

... og så mener jeg ikke at der er nogen tidsfrist på sådanne sager. Hvis manden/kvinden ikke vil flytte ud, medmindre prisen betales, så kan man intet gøre som ægtefælle. Hvilket vel også er reelt nok, ellers kunne man jo ruinere hinanden, som man havde lyst (og var sur nok). Sålænge begges underskrift står på (og i det her tilfælde nok hans), så kan man ikke bare tvinge partneren ud af huset, uden at vise nogle gryn.

Kommentér på:
Tidsfrist for endelig bodeling

Annonce