Tidsfrist for endelig bodeling {{forumTopicSubject}}
Halløjsa,
Håber at der sidder en advokat el. måske én der selv har været igennem møllen!
Vi har fundet et nedlagt landbrug, der er lige spot-on! Og det er, som i 99% af de tilfælde vi har kigget på, et skilsmissesalg.
Gården har været sat til salg i ca. 2 år, uden nedslag i udbudsprisen. Manden har boet der siden og er iflg. min kilde (nej ikke ejendomsmægleren) ikke interesseret i at flytte derfra eller sælge, idet han boede på gården, før han mødte sin eks. Det har imidlertid ikke været muligt for parret, at indgå en aftale, hvor han har haft råd til, at købe hende ud.
Vi er meget interesseret i gården, men vil af gode grunde ikke betale fuld pris - jeg havde forestillet mig at ende på et nedslag på 10% ift. den nuværende udbudspris. Parret har afvist vores første bud, der ligger ca. 18% under udbud.
- og her er det så jeg tænker; er der en tidsfrist for bodelingen ifm. en skilsmisse? For så kunne man evt. med fordel tilrettelægge sine bud, ift. denne frist.
Mvh. Jeans.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
dk.videnskab.jura nyhedsgruppen på usenet kan helt sikkert give dig et juridisk korrekt svar.
Jeg tvivler på at han er tvunget til at flytte før der kommer en foged ind i billedet. Men hvad ved jeg
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 19 MC-er: 8 Emner: 20 Svar: 160
Sådan som jeg ser det... skal debegge to blive enige om et evt. salg og dermed også en salgspris.... og det er vel den udbudte pris... Man er som sælger af ejendomme ikke forpligtiget til at accepere evt. bud eller skambud... ehhe
SÅ hvis du/I vil ha ejendommen... betal prisen
jun 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.215
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Har ikke været på markedet før
jan 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 27 Svar: 156
Wolle (Holstebro) AKA Tigerdyret: Jeg skal ikke betale fuld pris for noget som helst! En ejendom der blev vurderet for 2 år siden, er i maximalt 80% værd idag og i mange tilfælde mindre, så vores velvilje til at lande på 90%, er absolut ikke useriøst elller et skambud! Og det er ikke fordi vi ikke selv har smagt den sure frugt, købte i 2005 en ejendom i århus med 6 lejligheder, som vi satte i stand til udlejning! Så hvis man er tvunget til salg, er det enten fordi man selv har valgt det og skal have noget andet, hvorved man selv opnår en rabat på det nye. Og alternativt har man ikke gjort plads til uforudsigelige hændelser...
Folk der siger; "Betalt prisen" el. lign. har aldrig haft den store tegnedreng oppe! Det er ikke nogen præstation, at gøre sig selv stavnsbunden!
Tak for svarene drenge!
jan 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 27 Svar: 156
Dan dig et overblik over kvm-prisen i det område du kigger, lav evt. nogle parametre, du værdisætter ift. et indeks. på den måde kan du "rate" den aktuelle ejendom ift. kvm-pris + værdien af de øvrige egenskaber du har observeret. Og så kan du roligt gøre plads til 2-3 bud i dit første udkast.
Mvh. Jeans.
mar 2006
Følger: 41 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.084
Jeans: En ejendom er det værd som du vil betale for den. Du kan ikke sige, at en ejendom der er sat til salg for 2 år siden kun er 80% værd i dag. Det er en dårlig generalisering. Nogen ejendommme er jo slet ikke faldet under krisen.
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 12 Svar: 158
Vi fik forhandlet os frem til et nedslag i udbuds prisen fra sep 2008 på 25 %.
Man kan ikke generaliserer en pris for et hus.
Husene i nærheden af de større byer kan man kun håbe på et nedslag på 25% men får det sjældent.
Med hensyn til en bodeling, det har vi vel alle prøvet og det er ikke fedt.....
Held og lykke med købet/jagten på nyt hus.
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 19 MC-er: 8 Emner: 20 Svar: 160
Som sagt er jeg i samme situation.. står og skal sælge fælles hus men det er klart, at vi ikke er enig om hvad den skal koste... så vi er ude og "afprøve" market for at finde en pris...
Men held og lykke med husroderiet:o)
PS har 3 hushandler bag mig...
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.183
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 663
Iøvrigt ser det ud til at huspriserne har stabiliseret sig i mange områder, og på Sjælland er de endda begyndt at stige svagt. Så man skal nok ikke skambyde alt for meget mere, selvom det så godt ud en overgang.
... og så mener jeg ikke at der er nogen tidsfrist på sådanne sager. Hvis manden/kvinden ikke vil flytte ud, medmindre prisen betales, så kan man intet gøre som ægtefælle. Hvilket vel også er reelt nok, ellers kunne man jo ruinere hinanden, som man havde lyst (og var sur nok). Sålænge begges underskrift står på (og i det her tilfælde nok hans), så kan man ikke bare tvinge partneren ud af huset, uden at vise nogle gryn.
Tidsfrist for endelig bodeling