Næste Folketingsvalg ?? {{forumTopicSubject}}
Aften Folkens.
Jeg er sgu ikke den store politiker, men har bare fået alt deres forbandet lovstramninger så galt i halsen at jeg er ved at brække mig over det flere gange om dagen - jeg vil fanme har lov til at tænke lidt selv uden der skal stå en nar af en politiker og dunke mig oven i hovedet med Karnovs lovsamling, og fritage mig min frie fornuft.
Så spørgsmålet er hvilket parti skal man stemme på for at få en lidt (læs MEGET) mere liberalt Danmark (jeg vil ha lov til at gå med en winchester i gågaden en lørdag formiddag, mens jeg stadig knækker mig fra aftens bytur
- synes det ser MEGET sort ud, for ønsker da hverken Helle, eller Lars som statsminister ?????
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 90 MC-er: 13 Emner: 463 Svar: 2.204
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 186
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.732
apr 2006
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.479
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 850
apr 2006
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 348
Søren B * Århus *
Du kan da ikke seriøst, mene at DF er godt til andet end at holde alle de mørke ud af landet.
apr 2006
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 348
Ja det er da også fint, kunne jeg sagtens leve med. Men at lade dem få noget at sige på andre områder ville sgu da være tosset.
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 571
PS DF er hvor magten er, men stadig uden at de tager ansvar så en stemme på det lort er spildt
apr 2006
apr 2006
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Den med de liberale partier er i denne sammenhæng en ren narresut!!!!!
Der er aldrig nogen sinde blevet implementeret så mange regler, love, bekendtgørelser forordninger, præciseringer, særlove og stramninger som i de sidste 8 år her i landet.
Samtidig er der indført langt mere topstyring, end der nogensinde har været før - vor lokale demokrati er i meget stort omfang sat ud af spillet.
Der er i dag - efter min opfattelse - to partier (seriøse med et egentligt program), der interesserer sig bare en smule for den almindelige borgers rettigheder - enhedslisten og de radikale.
....og der er nok ikke nogen af dem, der lader trådstarter spadsere ned ad gaden med en winchester under armen -det mener jeg nu heller ikke han skal:-)
Politik er blevet en levevej, hvor det tidligere var et kald...
apr 2006
P.s. Enhedslisten tror jeg godt nok aldrig får mit kryds, så skulle det da være i ren protest, hvilket selvfølgelig også kunne være eneste udvej
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.479
De tør f.eks. ikke stå ved deres fejlholdninger. De mente jo f.eks., under svineinfluenzaen, at regeringen ikke brugte nok penge på at importere vaccine. Resultatet blev, som de fleste nok kender, at vi alligevel stod med adskillelige hunredetusinde i overskud. Hvor var oppositionen henne her? Ikke en eneste kommentar fra dem om, hvad de ville have gjort med alle de spildte skattekroner, som de mente regeringen skulle bruge på ekstra vacciner.
nov 2008
Følgere: 79 MC-er: 7 Emner: 65 Svar: 1.119
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Så du mener en underfinansieret politik og afskaffelse af dansk landbrug vil være godt?? Scary.
apr 2006
aug 2005
Dit eksempel er meget skidt valgt. Hvis influenxzavaccinationsprogrammet overhoveddet skulle have haft en ordentlig effekt, skulle det have været i gang en til to måneder tidligere, og der skulle have været anvendt dobbelt vaccinationer.
Nu viste det sig heldigvis, at sygdommen var langt mindre dødelig end antaget - men det var jo ikke noget man vidste, da man brugte 2 måneder ekstra på at smøle en beslutning i gang. Det eksempel understreger da i høj grad vor regerings og vort embedsværks mangel på beslutningskraft og gennemførelsesevne - blot endnu en pind til den siddende regerings ligkiste.
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.038
Men den massive indvandring af kriminelle ikke integrerebare indvandrere herunder specielt formørkede muslimer og deres efterfølgere samt platugler fra de tidligere østlande har fået konsekvenser vi borgere ikke kan regulere selv.
Konsekvenser der vil få endnu større katastrofale følger for vore efterkommere end det vi ser idag. Idag står mange hårdtarbejdene lovlydige skatteydere magtesløse når kriminalitet begået af indvandrere og deres efterfølgere begås i Danmark. Og dette vil sikkert blive værre endnu.
Det er de røde svin som leflede for en tilbagestående muslimsk religion og kultur. De bød- og byder stadig kriminelle muslimer velkommen med udtryk såsom kulturberigelse mm. Jeg ville aldrig mere turde stemme rødt.
Stem til højre, helst også samtidigt på et parti der er modstander af EU.
Mener jeg...
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.442
Og desværre har pressen alt for meget magt og medieliderlige politikere udnytter ethvert TV-sekund på at høste stemmelim til deres taburet.
Hvis ingen stemmer ved næste valg - er de så fyret?
Mvh
Thomas E
aug 2005
DESVÆRRE er det jo sådan, at politikernes populistiske narrestreger virker - Vi stemmer jo efter vore holdninger til enkeltsager - de tre vigtigste i dag er skat, velfærd og udlændinge.
Hvis vi sil have et funktionelt demokrati og ikke ende med et eller andet helt kaotisk, så må VI som borgere lære at se ud over enkeltsager, og <b>det</b> er sørme en udfordring. Bare kig herinde, hvor de tråde, der trækker allermest response, er dem der handler om at skælde ud på en bestemt gruppe eller et bestemt politisk tilhørsforhold.
Man skal ikke være noget matematisk eller demografisk geni for at se, at vor aldersfordeling i det her land - og næsten alle de andre vesteuropæiske lande - "vælter" de næste 15 år. Populært sagt blive vi for gamle til at være produktive. Så nytter det simpelt hen ikke, at vi ikke vil samarbejde med indvandrere.
Deres "formeringsgrad" er i ørvigt også halveret de sidste 10 år.
Og så lige en kommentar til dette:
"Hvis ingen stemmer ved næste valg - er de så fyret?"
Nej- sådan virker systemet ikke. Hvis et meget stort antal danskere bliver hjemme ved næste valg, så vil de rabiate partier få større magt, idet deres vælgere nok skal stemme, og det totale stemmeantal falder.
Hvis vi går hen og stemmer blank, så tæller de blanke stemmer med, og så sender man faktisk et signal om, at befolkningen er utilfredse.
Hvad er så forskellen - jo den første metode er en sikker vej væk fra demokratiet!!!
jan 2005
Jeg synes dog at kæden hopper af omkring hans sædvanlige leflen for de "uundværlige" formørkede kriminelle muslimer.
Fakta er, at som gruppe er muslimer væsentligt højere repræsemteret i SAMTLIGE negative statistikker.. Og det er fakta man bør tage alvorligt istedet for, som Knud (og andre) bevist, at skjule eller neddyse disse.
Men det kan nærmest ikke nævnes højt uden, at snobberne begynder med nedværdigene skældsord....
Iøvrigt ser jeg det, som om muslimer ikke vil samarbejde med danskere og det gælder helt bogstaveligt talt sådan jobmæssigt men sandelig også som noget så simpelt som at overholde landet love. Det gælder social love, straffelove mm.
Men det kan nærmest ikke nævnes højt uden, at snobberne begynder med nedværdigene skældsord....
Der er lavet forskellige beregninger vedr. de økonomiske omkostninger ved, at danskerne er så venlige ift indvandringen. Og disse tal siger at det koster det danske samfund et sted imellem 70 og 100 milliarder HVERT ÅR!
Og stadig skal hårdtarbejdene lovlydige danskere ha skudt i skoene, at vi ikke behandler indvandrere ordentligt- og det selvom disse indvandrere ofte aldrig har bidraget- eller vil komme til at bidrage med noget udvikling i det moderne danske samfund.
Og grunden til, at indvandre har fyldt meget i debatter er at en stor del af danskerene føler sig frustrerert over, at indvandringen er vedtaget uden at de ønsker det.
Nogle love vedtages for senere at laves om osv. Men lige nøjagtigt lovene omkring indvandringen er sket og de utallige indvandrere der er kommet til landet vil blive her uanset, hvor kriminelle de er når bare de har fået foræret fribilletten til uhæmmet kriminalitet - øhh jeg mener det danske statsborgerskab. -Og det frustrerer mange magtesløse danskere.
Når det er sagt har jeg respekt for at muslimer kæmper og holder fast i deres egen religion og kultur. Det der giver mig kvalme er faktisk mange danskeres konfliktskyhed, som ofte gør at de lader sig bolle i røven af "kriminelle- eller undergravene ekstremistiske berigere" blot for husfredens skyld...
Og ift indvandringen kan vi ikke engang længere vedtage vores egne indvandre love eller justere heri så det batter- blot fordi vi er m,edlem af EU.
Derfor stem til højre og gerne på et parti der er imod EU.
Mener jeg..
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 140
vi skal nok klare os selv. Norge er da ikke bankerot. og de fravalgte EU.
men ganske rigtigt love og regler og tilskud mig her og der.
den regering der har siddet de sidste år. kan jeg kun se , landets gæld er vokset. og mange ting er blevet forringet. og såvidt jeg lige husker , har der ikke siddet en regering der har haft så mange ministre der ikke har rent mel i posen, som nu.
det sjove er . når man spørger folk, hvem de har stemt på de sidste 2 gange. så er der ikke nogen der har stemt på dem ???.
nej lad os få nogle andre til fadet. det kan snart ikke blive værre.
selvom , det er som at vælge mellem pest og kolera. men som en anden skrev . stem på et parti, der er mod EU. så tror jeg vi er på rette vej.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
63% af dansk landbrugs indtægter kommer fra EU støtte, så det er næppe EU's skyld at landbruget herhjemme er presset.
Men fordi nogle baserer deres politiske viden på artikler fra EB, har DF desværre stor fremgang.
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.130
apr 2006
Det jeg mener: Hvordan fyrer man folketinget?
De er jo som ordet betyder - folkevalgt, men hvis folket ikke vælger, er de jo ikke folkevalgt.....
Jeg ved udemærket at teorien aldrig holder, men lad os antage det umulige, at absolut ingen stemmer ved næste valg - hvem har så magten?
Gid man kunne.......
Mvh
Thomas E
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 468
Flere regler... nej tak her fra.
jan 2005
Når man spørger ældre idag har de nasten alle været modstandfolk og frihedskæmpere. Fakta er at der dengang blot fandtes en lille håndfuld rigtige modstandfolk.
Politikken havde for et stykke tid siden en fin artikel omkring det paradoksale i at der idag findes langt flere modstandfolk end der dengang rent faktisk fandtes. Måske det skyldes at mange ældre idag føler lede ved at de dengang ikke gjorde noget aktivt for Danmark- og nu pynter sig med lånte fjer i deres egen retfærdiggørelse
Skulle modstandfolk der engang kæmpede mod nazisterne og beskyttede jøderne idag virkelig elske en religion/ideologi, som har det hovedformål at omvende frafaldne og vantro danskere. Ville de idag som Jumping Jackass påstår virkelig juble over en religion/ideologi som derudover ligesom nazisterne hader jøder- næppe..
Jeg linker lige til en forening der er oprettet og stadig består af blandt andre rigtige modstandfolk som i øvrigt under besættelsen var i etablerede modstandgrupper. Disse kæmpede imod totaliære ideologier modsat de mange platugler som når man spørger dem idag var modstandfolk . Jeg er ikke medlem af denne forening eller nogen anden forening- eller parti. jeg linker udelukkende blot fordi Jackass's udlægning af at modstandsfolk idag elsker jødehadere er løgn. Jeg gentager datidens modstandfolk jubler idag ikke over jødehadere og ekstremisme.
http://www.dendanskeforening.dk/side2.html
Jumping Jackass.
Måske du skulle være en smule mere kritisk inden du lader dig imponere af gamle farfar, som påstår at modstandfolk idag elsker ekstremistiske totaliære religioner og ideologier. Personligt tror jeg han blot er en af dem der som politikken skrev var varm luft uden at ha bedrevet en skid modstand under krigen.
jan 2005
Derudover påstår min nu afdøde morfar også at han var modstandmand. Whau- jeg kender så idag hele fire modstandfolk. Danmark må dengang ha bestået af tusindevis og atter tusindevis af modstandfolk.. Vildt..
Nå måske de blot dengang var imod krigen men det er en anden snak..
apr 2006
Generelt tror jeg ikke at hverken DF eller for den sags skyld mange andre danskere specielt har noget imod muslimer og andre indvandrer - personligt har jeg intet imod dem.
Dem jeg ikke kan lide er ekstremister, samfundnassere og analfabeter - sidstnævnte baseret på middelalderlig ideologi.
I de 2 første kategorier findes også mange danskere af dansk herkomst. De passer sig bare ikke at der skal være plads til at borgere simpelthen ikke gider at arbejde for føden. Jeg gider i hvert fald ikke arbejde dobbelt for at en anden kan gå der hjemme og krydre sin bagdel istede for at arbejde.
Personligt ville jeg da hellere vaske fortove eller fodgængerfelter end at tage imod almisser - men det er nok et spørgsmål om personlig stolthed.
Når vi taler politiske partier, er jeg ved at brække mig over Enhedslistens ideologi om at vi bare skal åbne dørene for alle der har lyst til at komme og nasse.
Det er squ da ikke normalt at flygte til den anden side af jorden, hvis der er uro - løs problemet der hvor problemet er. Under anden verdenskrig, flygtede danskerne da heller ikke til Hawaii, nej de flygtede til Sverige og stort set alle blev integreret og arbejdede for føden. Da krigen var forbi rejste næsten alle hjem igen til DK.
I disse tider hvor verdenen ved hjælp af teknologi bliver mindre og mindre, er det enkelte lands financielle overlevelse alene betinget af hvordan man håndterer økonomien - derfor er temaet - økonomi, økonomi og atter økonomi. Man skal kunne forstå hvordan det hænger sammen før, man kan skrige på yderligere velfærd.
Jeg kan ikke se at nogen andre partier kan gøre det bedre end den regering vi idag har. At den så har sine brodne kar som alle de andre partier sikkert også har, må vi jo bare deale med når det kommer frem i lyset. Dog behøver det jo ikke at have noget med partiets ideologi at gøre, selvom nogle ministre bruger unødige penge på ligegyldige ting - det er så kun personen der ikke er sin plads værdig.
Et lands økonomi skal styres som en virksomhed - sæt tærring efter nærring. Man kan ikke bruge penge man ikke har.
Mange ting kan gøres anderledes og bedre, hvis vi tør, men en ting er helt sikker - vi skal hjælpe os selv før vi er i stand til at hjælpe andre.
Derfor har man forsøgt at sparke gang i økonomien med forskellige projekter til erhvervslivet. Disse resultater ses desværre ikke over natten, men er en langsommelig affære. Først bankpakkerne for at sikre folks opsparinger, dernæst ATP frigivelsen og nu ekstra skattelettelser. Forbruget skal igang igen, men vi kan ikke bare åbne for statskassen som man gjorde tidligere.
Mht de tosser du omtaler fra DF - så er de faktisk meget mere på midten, hvad angår økonomisk ideologi. De har dog et lidt andet synspunkt på Danskheden og hvordan bevarelsen af denne skal håndteres.
Det med højre og venstre - før i tiden var det økonomisk ideologi der placerede et parti, idag er det national ideologi. Og i dette tilfælde har vi så en regering placeret på midten - hvad er så problemet?
Mvh
Thomas E
jan 2005
Jeg er helt enig..
Iøvrigt enig med de fleste i, at der er vedtaget alt for mange love og regler under dennne regering..
Lille bitte Jackass:
Haha- Endnu engang et mega selvmål fra dig. Så din farfar der tidligere skulle ha kæmpet for Danmark (NOT!), hader nu mange af sine landsmænd og jubler nu over muslimsk ekstremisme og jødehadere. Du og han måske blevet nynazister.
Jackass, Du er for sjauuv..
jan 2005
Hehe du er alt for sjauv. Du bliver så sur over lidt drilleri :o) Pas på blodtrykket..
Først trækker du iland vedr din påstand om at tidligere modstandsfolk idag jubler over nazilignende religioner/ideologier og jødehadere. Nu har du blot "hørt" det skulle forholde sig ¨ådan. Og din store viden omkring modstandfolkkommer så fra farfar. Hehe, som du slet ikke kan dokumentere hvilken modstandgruppe eller aktive aktioner han skulle ha deltaget i. Læs nu artiklen om alle de idag påståede modstandfolk. Måske du bliver klogere på farfar..
Jeg er derudover over enig med dig i at mange ting skal bygges på igen- blot ikke med en "rød" regering for bliver de værere igen.
Tror jeg..
Næste Folketingsvalg ??