{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

dispesation ved renovering gammelt hus {{forumTopicSubject}}

er der nogen der kan fortælle mig hvad man skal skrive og hvad for materiale man skal vedlægge for at få en dispensation til at renovere sit gamle hus når man ikke rigtig kan overholde de nyge love og bestemmelser

det er jo sådan i dag at hvis man renovere 25% af varme fladen skal man kunne overholde en vis uværdi og man skal gå op på de nye love ov regler om isolering osv

da dette ikke er muligt i det gamle hus vi har skal man søge en dispensiation men hvad skriver man lige
vi har tænkt os at isolere
loft med 300mm super flexi a bats
vægge 100mm super flexi a bats det er væggene der er problemet hvis vi skal gå op på de nye regler får vi en inder mur på 45cm hvilket vil ta alt for meget af rummene
gulv 200mm super flexi a bats

håber der er en der har lidt mere forstand på det end jeg har og grunden til jeg spørger her inde ja folk her inde er som regl altid behjælpelige og villige til at dele ud af egne erfaringer

det kan lige siges at har man ikke dispensationen kan man blive pålagt at føre huset tilbage til den stand det var i inden man gik igang eller få det lavet i følge med de gældende regler


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dispesation ved renovering gammelt hus
  • #1   12. mar 2010 jeg gik ned talte med dem , og de sendte en mand ud som jeg "talte" med til jeg var helt brun på tungen smiley og han gav dispentationen ! så det må være et individuelt skøn fra dem ?

  • #2   12. mar 2010 okay så er der ikka andet for end at jeg må prøve at køre over til dem og se hvad de siger
    han du havde ude hvad gik han mest op i bare lige for at være lidt nysgerrig
    så jeg mæske kan finde noget frem om så man er lidt forberedt


  • #3   12. mar 2010 jeg har et hus der ligger ved vandet og pga dem bagved har fladt tag , jeg kørte på at det ville se helt skørt ud hvis taget skulle hæves så meget pga isolering . så jeg kørte på det arkitektoniske udtryk.
    og han gik som mange kommunale embedsmand op i sig selv og hans mening smiley så hvis du kan få ham til at foreslå det du vil opnå ,er du nået rigtig langt , og for guds skyld ikke diskutere , (er min erfaring) hellere komme dem i møde ,


  • #4   12. mar 2010 Jeg har lavet nyt tag + bygget 85 m2 til. Jeg skulle bare isolere så godt som muligt i det gamle og så overholde nye krav i det nye. Ingen problemer overhovedet. Han sagde at mit gik ind under tilbygning/renovering, så der var ikke så strenge krav. Jeg fik også et par andre dispensationen uden problemer. Det var gangbredde og højde på hus.

  • #5   12. mar 2010 Jeg snakkede forresten bare med dem i telefonen, og få så tilsendt papir på det.

  • #6   13. mar 2010 okay skal bare ha det grebet rigtig an fra starten af så det lige pludselig ikke trækker ud vil jo gerne igang vi har ventet to år på at vi havde pengene og nu vil man jo gerne igang
    men håber da heller ikke det bliver noget problem
    har printet ud inde på rockwools hjemme side hvordan jeg har tænkt mig at isolere og med hvad for noget isolering jeg har tænkt mig at bruge og har oplysningerne på de vinduer jeg har sat i hvad deres uværdi er og isolerings evne så håber ikke det bliver noget problem huset er fra 1803 så det er et gammelt hus jo


Kommentér på:
dispesation ved renovering gammelt hus

Annonce