1.412 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 50 Svar

Mit Liv Mit Valg Mit Liv Mit Valg

Som de fleste ved har Frankrig lavet 100hk reglen.

Der er nok stor chance for at den regel samt mange andre idiotiske tiltag kommer til Danmark.

Jeg har personligt fået nok og har besluttet at gøre alt hvad jeg kan for at få lov til at leve mit liv som JEG vil så længe det ikke går ud over andre.

Hvis jeg vil æde mig halvt ihjel eller ryge så er det MIT valg og ikke EU eller regeringen der skal bestemme det.

De prøver at kontrollere mit liv via regler og afgifter men nok er nok.

Jeg har til at starte med lavet en facebook gruppe. Ved godt der er mange der har den mening at der er grupper for ALT på FB, men fakta er at mange af disse grupper kommer i aviserne hvis der er nok medlemmer så selvom du ikke tror det føre nogle vegne men gerne vil have ændret at staten prøver at styre dit liv så brug 2 minutter på at at klikke dig ind og bliv medlem. Det skader i hvert fald ikke.

http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=362573261938

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flooded bathroom. I did a washing machine cycle and a LOT of water poured out of both the general drain and the shower drain. Pls help 1.200 kr.
  • Tjek om vandlås er skruet rigtigt på 500 kr.
  • Tagpap brænding 9.000 kr.
  • Beskære, fjerne ukrudt, klippe hæk i forhave 1.500 kr.
  • Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Tilslutning af 2 vaskemaskiner 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mit Liv Mit Valg
  • #2   14. mar 2010 Men det gør regler og afgifter der styrer dit liv også.... så hellere gøre NOGET end at gøre intet.

Er i gang med en decideret hjemmeside til emnet hvor man kan blive medlem så dem der ikke har fjæsbog kan vise deres banner.

• #3   14. mar 2010 Så er jeg medlem smiley

• #4   14. mar 2010 Jeg er bange for at vi ender i et samfund der diktere hvordan vi skal gå klædt, dvs hættetrøje forbud.

Et samfund der via rationerings mærker skal diktere hvad vi må spise alt efter vægt og kolesterol tal.

Et samfund der vil slukke for AL strøm kl.22 så vi kan spare på co2 og sørge for at slaverne (os borgere) kan være friske og produktive.

Det lyder måske sindssygt men for 20 år siden ville man have grinet af ryge forbud. Man ville have grinet af hætte forbud. Man ville have grinet af HK forbud. Men se hvad der sker omkring os.

Nok er nok!

• #5   14. mar 2010 Så er jeg også...:D

• #7   14. mar 2010 Godt initiativ, du får min stemme promte når hjemmesiden er oppe.

• #8   14. mar 2010 Er enig i at mange FB grupper ender som statements men som arbejdsløs MEGA frustreret dansker vil jeg bruge al den tid jeg har på at gøre noget ved det....af den simple grund at jeg ikke KAN leve i sådan et samfund.

• #9   14. mar 2010 Er da federe at man kan lave et statement via FB end slet ikke... Jeg er med!

• #10   14. mar 2010 Præcis smiley

Anyway, som sagt vil jeg MERE end bare et statement...men man kommer langt med opbakning!

• #11   14. mar 2010 Jeg er med!

• #12   14. mar 2010 Nogen der evt kan sprede budskabet på Bilgalleri, scooter galleri m.m.?

• #14   14. mar 2010 Regeringen foreslår, at afgifterne på is, chokolade, slik og sodavand forhøjes, for som en del af en skattereform også at forsøge at få danskerne til at leve sundere.

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/02/24/112350.htm

• #15   14. mar 2010 så er jeg oss medlem.. Godt initiativ. Lad oss da håbe det bedste

• #16   14. mar 2010 Lømmelpakken

http://da.wikipedia.org/wiki/L%C3%B8mmelpakken

• #17   14. mar 2010 Så er der selvf. den lov om 100hk i frankrig, (eu's hovedstad) som formentlig bliver en virkelighed i DK!

• #18   14. mar 2010 er også med!!

• #20   14. mar 2010 Det er fint nok at protestere. Jeg synes faktisk, det er en rigtigt god ide. Men en Facebook-gruppe? Det skriger jo nærmest bare: "Det her er for dårligt, men trods alt ikke ret vigtigt for mig, for jeg gider i hvert fald ikke bruge mere end 30 sekunder på at protestere mod det."

• #21   14. mar 2010 gælder det alle maskine nye som gamle
    eller hvad?

• #22   14. mar 2010 Hey, hvis det kun gælder nye maskiner, så stiger brugtpriserne endelig. smiley (Men det tvivler jeg dog på, de giver nok en periode til at alle kan få droslet deres maskiner.)

Nogen, der ved med sikkerhed, hvordan de gjorde i Frankrig?

• #23   14. mar 2010 medlem smiley

• #24   14. mar 2010 Så er jeg også med

• #25   14. mar 2010 Jeg er enig med • NarrowHead • <S@lt Creek> •... Jeg synes som udgangspunkt at tiltag der sikre bedre folkesundhed og tiltag hvor der slås hårdere ned på kriminelle er hel ok.... Jeg elsker slik - men hvis frugt og grønt blev billigere, og slik og chips dyre, så ingen alarm herfra. Så'n en pose med blandede nødder smager også godt? Og er man mega fed eller ryger 60 cecil om dagen, så er der pæn stor chance for at man vil komme til at belaste statskassen mere end gns. danskeren..

100 hk reglen er dog fuldstændig latterlig - men hvor tæt er den på at blive en realitet?
    Det kræver ikke ret mange heste at slå sig ihjel på en mc, så hvorfor grænsen lige skal gå ved 100 ved jeg sgu ikke... Synes det er fint som det er i dag smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #26   14. mar 2010 Ikke medlem nogensinde, og det er mest fordi jeg ikke tillægger FæcesBog NOGEN SOM HELST værdi.

Nævn mig bare 10 eksempler på FæcesBog grupper der reelt har opnået NOGET som helst....... Nej?.... well there you go...

Men også fordi jeg overhovedet ikke ser problemet i lømmelpakken, knivpakken og de forhøjede afgifter på ting der kan være skyld i livsstilssygdomme.

Man kan jo stadig gøre LIGE hvad fanden man vil - prisen står bare mål med den forhøjede risiko der er ved det.

Er det virkelig SÅ uretfærdigt?

• #27   14. mar 2010 Ja det er da fint at de vil fedme til livs... Men hvorfor skal det gå ud over ALLE der vil købe en pose slik eller chips? Jeg kan ikke se grunden til at jeg (eller andre af normal vægt) skal straffes fordi der er nogle der ikke kan styre deres trang til at stoppe i kæften.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #28   14. mar 2010 Dem der ikke "kan styre deres trang til at stoppe i kæften" vil jo så også trække en tungere læs, og bidrage meget mere end dig der åbenbart KAN styre det?

Så hvad er problemet?

• #29   14. mar 2010 Problemet er, at hvis der skal strafafgift på slik og chips, så skal alle jo betale ekstra - altså kollektiv afstraffelse...

• #30   14. mar 2010 Så er det da sjovere at køre træk i lyskryds hvis vi alle har 100 hk.

Det kan med 100% redde liv, men så skal alt være forbudt.
    T

• #31   14. mar 2010 • NarrowHead • <S@lt Creek> • : Det kan da godt være der er mennesker der ender på hospitalet pga at de har levet usundt. Men det er deres valg. De har som alle andre betalt skat og derfor lige så meget ret til det som folk der har levet sundt. Det er hverken min, din eller regiringens pligt at fortælle dem hvordan de skal leve.

Det er fint med kampagner om en sundere livsstil men det skal ikke TVINGES via lov eller afgifter.

• #32   14. mar 2010 · Snetyven ·: Som sagt er jeg i gang med en reel hjemmeside af netop samme grund. Syntes også FB grupper emmer af udseriøsitet men jeg ville bare i gang i dag.

Det "gode" ved FB grupper er at det skaber opmærksomhed via emnet og dem der er medlem vil så senere få info om hjemmesiden som de kan bringe videre!

• #33   14. mar 2010 Sajmon­­™ : Ja det er da uretfærdig i allerhøjeste grad.

Det kan da godt være du ikke kan se noget problem i ovenstående eksempler men jeg vil da godt høre dig sige det samme når 100hk reglen bliver en realitet i Danmark om 5-10 års tid.

Du siger man kan gøre lige hvad man vil men nu bor jeg ved Sundbyvester plads hvor de anholdte 100 mennesker og jeg er temmelig sikker på jeg ikke lige kunne smutte i kiosken uden at have endt på asfalten i 4 timer. Er det retfærdigt?

• #34   14. mar 2010 - Stenskrog -: Måske er der tiltag du syntes der er i orden og desværre er der andre mennesker der syntes at 100hk reglen er i orden. Pointen er at det er vores liv og de skal ikke bestemme hvordan vi lever det.

• #35   14. mar 2010 Sajmon­­™ : Dem der ikke "kan styre deres trang til at stoppe i kæften" vil jo så også trække en tungere læs, og bidrage meget mere end dig der åbenbart KAN styre det?

Problemet er at ALLE skal straffes fordi få ikke kan styre det. Så skal vi måske også afskaffe motorcykler fordi det alligevel er et "legetøj" for nogle mennesker?

Du må sgu se ud over din egen næse og dit eget liv. For en dag rammer det dig selv i røven.

• #36   14. mar 2010 Medlem - Bruger ellers aldrig Facebook, men Jeg er 250% enig med dig, så ET HVERT initiativ er mere end velkommen

• #38   14. mar 2010 "Dem der ikke "kan styre deres trang til at stoppe i kæften" vil jo så også trække en tungere læs, og bidrage meget mere end dig der åbenbart KAN styre det?

Så hvad er problemet?"

Det forstår jeg ikke helt. Nogle af os kan spise lige hvad vi vil uden at tage på, fordi vi dyrker motion eller bare har en god forbrænding. Hvorfor skal vi pludselig betale fedme-afgift? At andre også betaler er da en ringe trøst.

Men jeg er grundlæggende uenig i at løse problemet med afgifter. Her er et fjollet alternativ:

Alle danskere skal vejes en gang om året. Dit BMI afgør hvor mange procent skat, du skal betale til sygehusene. Taber du dig vil du derfor få en skattelettelse og tager du på, vil du skulle betale ekstra, men så har du også hjulpet til med at betale for den triple bypass, du måske løber ind i på et tidspunkt pga. din overvægt.

• #39   14. mar 2010 Snetyven:

"Det forstår jeg ikke helt. Nogle af os kan spise lige hvad vi vil uden at tage på, fordi vi dyrker motion eller bare har en god forbrænding. Hvorfor skal vi pludselig betale fedme-afgift? At andre også betaler er da en ringe trøst."

Lige præcis!

• #40   14. mar 2010 Endnu en gang er det "de få" (lovgiverne) der ødelægger det for de mange.

Endnu et medlem!

• #41   14. mar 2010 • NarrowHead • <S@lt Creek> • : Det passer jo ikke...de tvinger mig jo netop via afgifter at skære ned på mit forbrug fordi de mener at det er bedst for mig (eller folket i helhed)
    ...og det er det jeg ikke vil finde mig i. Det er fint at deres laves love og regler men det skal ikke være regler der er til for MIT eget bedste.

Selvfølgelig skal der være love der forbyder at skyde andre og generelt er love fint der forbyder MIG at gære ANDRE ondt, det er ikke de love jeg snakker om. Jeg taler om de love der ikke har noget med NOGEN andre at gøre.

• #42   14. mar 2010 De 100hk bliver ALDRIG en realitet. Så vidt jeg kan læse mig til, er det aldrig blevet bevist at 100+hk skaber flere ulykker...så rolig nu smiley

Det er jo også kun Frankrig...dem der laver Renault og Citroen, så helt raske er de jo ikke vel smiley

• #44   15. mar 2010 Men regeringen vælger via disse rammer at begrænse hvad jeg køber "for mit eget bedste" og det er det der er forkert.

• #46   15. mar 2010 100hk reglen blir aldrig til noget... så glem den..

folkesundhed, må vi vel alle være intereseret i, enig, at det er skod at betale ekstra afgift når man selv ik har et problem, MEN, vil du hellere betale højere skat(som på lang sigt også er væsentligt dyrere, end den smule slik/sukker afgift, der kommer ud på den enkelte) fordi at de fede som har et problem, vælter sig i sukker og skal opereres for div sygdomme, fyldes med medicin osv... der er det vidst dig, der KUN tænker på dig selv... forebyggelse for alles sunhed må vel være en fin ting.

ang rygning... du vl ha lov at ryge så tosset du har lyst, siger du, nååårrhh så det er ok at vi andre betaler høj skat fordi vi skal bekoste din kommende lunge cancer og blodprop??? men du gider ik selv betale lidt ekstra for slik/sukker, fordi det ik har noget med dig at gøre... moral er godt, dobbelt moral, er dobbelt så godt... eller...? ;o)

jeg er fuldt ud enig i at vi ikke skal være slaver.

• #47   15. mar 2010 og man kan også vende den om... som tingene er idag, med dyre grøntsager osv, og billigt skod mad... så tvinges de "lavere stående" til at købe crap mad til dem selv og deres børn... så var det måske mere logisk med nedslag i priserne på det "sunde" mad... så folk der køber ind efter en lav indkomst, vælger det sunde frem for det usunde....

• #48   15. mar 2010 hvis vi f.eks skal sænke afgiften på biler og mc´er... så skal der nok nogle penge i kassen på andre måder, så betaler jeg gerne ekstra for slik/sukker etc... regnestykket skal gå op på en eller anden måde jo.

• #49   15. mar 2010 "Samfundet er bare ikke ligeglad med, at skulle betale for at holde liv i dig, hvis/når din livsstil har bragt dig derhen, hvor du ikke kan forsørge dig selv, fordi du heller ikke ville "tvinges" til at købe en helbredsforsikring... :-)"

Så giv Kristian, og alle andre danskere, muligheden for at få de penge tilbage, som de betaler til sundhedsvæsenet. Disse penge kan han så i stedet bruge på en privat helbredsforsikring, og den kan han jo så få billigere, hvis han accepterer en police, hvor der står, at de ikke dækker operationer der er en konsekvens af overvægt, motorcykelkørsel uden hjelm etc.

• #50   15. mar 2010 "100hk reglen blir aldrig til noget... så glem den.."

Det er der flere, der har skrevet, og jeg håber virkelig, I har ret, men er det ikke historisk gået ret godt for Frankrig, når de har prøvet at få ting igennem i EU?

• #51   15. mar 2010 100hk kan snildt blive til noget. For når danske MC ister skal protestere er det via internet underskrifter og Fjæsbogen...
    Der skal nok sådan noget til:
    http://magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=1109

• #52   15. mar 2010 Sejt!

• #53   15. mar 2010 alle danske mc´er kan til bakkeåbningen, pludselig køre en anden vej, og omringe christiansborg med store bannere hehe

• #54   15. mar 2010 Har meldt mig ind.. syns det er en go ide. er træt af formynderi fra stat og eu. det er gået over gevind... snart skal vi også ha roadpricing og alle skal dna testes og vi skal ha en overvågningschip op i røven.
    ind med noget mere personlig frihed.. ellers vil listen for forbud jo ingen ende tage...

• #55   15. mar 2010 Mums - henter popkorn..

1. Facebook grupper virker useriøst, vil give sajmon ret i at det sjældent virker.
    Men som der også bliver sagt, gør man sig ikke bemærket, bliver man heller ikke hørt.

Så spørgsmålet er om der er bedre metoder?

• #56   15. mar 2010 Skulle vi danske mc'ister lave noget lignende som franskmændende, så skal vi blot tage fri en tirsdag, og alle, Jyder, Fynboere og Sjællø'er skal så blot blive enige om, at alle vest for storebelt tager en tur østpå, og alle øst for storebælt tager så vestpå!

Fidusen er så, at alle skal i manuelt- og kontokortkassen og igennem én af gangen!
    Alle skal have handskerne af, og alle skal hente pengene i inderlommen! tegnebogen skal tilbage i inderlommen og der skal lynes op og handsker på, inden man sætter i gear og kører!
    Hele motorvejsnettet vil falde totalt sammen og trafikken vil overgå til kaos fra roskilde til odense!

Vi skal blot finde den rigtige sag!
    125.000 motorcyklister kan ikke tage fejl!

• #57   15. mar 2010 Meningsløs gruppe...men held og lykke med det.

Men hvor kunne det være stor underholdning for dem der går vildt op i at kunne skrive +300 i hastighed på deres profil, at de lige pludselig kun kan køre 240....ligesom ALLE andre maskiner med 100 hk...hehe.

Kommentér på:
Mit Liv Mit Valg

Annonce