2.118 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Gode vandrestøvler? Gode vandrestøvler?

Ja jeg overvejer at anskaffe mig nogle gode vandre støvler, da jeg er ved at planlægge en stor rejse lidt rundt om i verden omkring august næste år smiley

Kravene er at de skal være af læder og vandtætte, samt selvfølgelig gode at gå i, og med høj kant eller hvad man siger, så skal de også helst være lyse i udseende smiley

Hvad har I erfaringer med mine damer og herre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode vandrestøvler?
  • #1   18. mar 2010 Kan anbefale de fleste støvler fra Meindl...god kvalitet for pengene!

• #3   18. mar 2010 Meindl eller Lowa er de mærker som de fleste sværger til! Men ned i en friluftsbutik og hør dem ad! Det er dér de er eksperter.

• #4   18. mar 2010 Jeg har de sidste par år haft et par Raichle i goretex, god kvali til under 2kg, kan købes i spejdersport

• #5   18. mar 2010 Jeg har også ejet et par Meindl siden '99 - det mærke kan jeg godt anbefale!

• #6   18. mar 2010 Meindl passede på ingen måde mig - Haglöfs sidder til gengæld fantastisk på mine fødder, sidste sommer havde jeg et par Solid Light, som desværre havde en fabrikationsfejl, de blev byttet til et par Solid High.

• #7   18. mar 2010 Et par gode stabile støvler må være forsvarets gamle M/58...den gik jeg ihvertfald godt i...ellers er der Magnum

• #8   18. mar 2010 Carsten Magnum er jo at sammenligne med en kondisko og ikke egnet til lange rygsækture! Ydermere er den ikke vandtæt da den jo er med stof, så lige den type, er vist næppe hvad Claus P søger. Det er en vandrestøvle, ikke en garnisionsstøvle.

• #9   18. mar 2010 Jeg brugte ellers et par helt nye magnum stealth på min første Dancon-march uden nogen form for problemer.

Så kan ikke rigtig give dig ret i det

• #10   18. mar 2010 Tak for de mange gode svar smiley Kan se der er nogle af navnene der går lidt igen..

Altså støvlen skal jo også være lidt allround mht klima forhold, altså foden skal jo gerne kunne ånde i den også, så det er sådan lidt bøvlede krav jeg stiller :b

• #11   18. mar 2010 der er også Jolly støvlen

• #12   18. mar 2010 Ja jolly 2 er faktisk ganske udemærket, Igen er det jo bare ikke en REN læder støvle, men en goretexstøvle, som jo nok ikke kan følge helt med til at transportere fugten væk i august måned. Men en ganske ok støvle på denne årstid.

Carsten Ja du gik danconmarch på grusvej mv, med 10kg oppakning. Trådstarter skal jo på en længere tur hvor der jo igen er behov for mere støtte.

• #13   18. mar 2010 kig på hanwag støvler også. specielt hanwag modellen

jeg ejer selv haglofs solid støvlen, og den passer godt til min fod.

generalt, hver sikker på støvlen sidder ordneligt. det er meget vigtigt at støvlen ikke sidder løs i hælen, den skal holde godt fast, så foden ikke "svubber".
    alt efter længde af skaft på støvlen er vil hvad man bedst selv kan li. Personligt kan jeg selv bedst li et et lidt længere skaft, da det giver bedre greb onkring anklen og længere op. super godt til kuperet tærræn.

stivhed af sål, er alt efter hvad man har lyst til. jeg anbefaler så stiv som muligt smiley

• #14   18. mar 2010 Garmont's vandrestøvler med Vibram-såler er nærmest uopslidelige og har en perfekt pasform til mine fødder...

• #15   18. mar 2010 Soldier>>>jeg siger heller ikke at den er god for ham....jeg fortæller bare at jeg var godt glad for den støvle...som sagt kom jeg bare med MIN synsvinkel på sagen smiley

• #16   18. mar 2010 men han kan jo også kigge lidt efter Caterpillar...de laver også fremragende fodtøj

• #17   18. mar 2010 Meindl - så skal du kun købe støvler en gang i livet..
    Scarpa er også super fine støvler.
    Overvej godt igennem hvad du skal bruge dem til, hård "blokmark" gletscher eller "bare" til at bringe dig gennem byen, og selvom det ser funky ud, så spring total stivbundede støvler over, hvis ikke alle dine ambitioner ligger over +2500 m/oh.

• #18   18. mar 2010 Caterpillar kan jeg slet ikke tilslutte mig?
    De to par jeg har været igennem har begge haft en skuffende holdbarhed.

• #19   18. mar 2010 vælg et af de anerkendte mærker Meindl, Lowa, Salomon, Garmont, Ecco osv ... men lad "fødderne vælge" !

Hvis du skal til de varmere dele af verden, så ville jeg personligt gå efter en meget let ørken/jungle model, ellers koger du dine fødder i smadder ... vandtæthed og goretext er en religions-ting ... personligt hælder jeg, i varme og fugtige områder, til en ikke vandtæt/goretex støvle for at få maximal åndbarhed ... så skal du bare have rigeligt med sokker og et par ekstra indersåler, så du kan skifte ofte nok.

Læs evt nogle af de mange rejseberetninger på nettet, fra de områder du skal til, der er en masse uvurderlige erfaringer at trække på.

• mads n
    mads n Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Svar: 1
    #20   20. mar 2011 Hej Claus

Lyder spændende med din tur. Jeg har købt mig en klassiker fra Caterpillar. - Enig med Carsten H

De er fede og så er de virkelig gode overvejer selv at skifte mine ud til deres nye model. Den skulle virkelig kunne dække alle behov og den tror jeg sagtns kunne være en fed kørestøvle.

Tjek den her: http://www.frimersport.dk/sportsudstyr-caterpillar-stoevler-c-146_170.html

Kommentér på:
Gode vandrestøvler?

Annonce