{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "opsamle" trådløst signal (netværk)
  • #1   29. mar 2010 En bridge kan.

    (link fjernet)


  • #2   29. mar 2010 Jeg er ikke helt med på, hvad det er du spørger efter.

    For mig lyder det som noget jeg har gjort masser af gange, før jeg fik #G kort i den bærbare, og jeg ikke gad lede efter et "HotSpot".

    Jeg kørte bare bilen ned i et villakvarter og tændte for mit trådløse netkort - sidder i næste alle Pc-er - og lod det lede efter tilgængelige netværk - så var/er der meget ofte en tre fire stykker, hvoraf mindst et iukke er kodet - voila.

    Min nabo fik for et par år siden besøg af politiet, detviste sig at en eller anden havde sidder i en bil ude på vejen og up-loaded børnefilm via hans ubeskyttede trådløse internetforbindelse.


  • #3   29. mar 2010 #G skal være 3G selvfølgelig

  • #4   29. mar 2010 Prøv dette som jeg selv bruger. Ekstrem pålidelig og godt kørende:

    http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/WET610N
    eller her
    (link fjernet)


  • #5   29. mar 2010 Det skal bruges i en lejlighed hvor der er er (gratis) trådløst netværk i ejendommen. Men da lejligheden ligger i et hjørne er signalet meget dårligt og man kan kun fange signalet ude på altanen.

    Jeg gider ikke stå på altanen, og vil derfor have en "box" som kan opsamle signalet, og via kabel sende det til computeren.
    Derved kan jeg sidde inde i sofaen.......



  • #6   29. mar 2010 Jamen, så er det du skal bruge enten en bridge, der forlænger signalet trådløst(eller hvor du sætter kabel i) det kan mange af dem fra linksys, eller bare, hvis det er en stationær computer, et indbygnings trådløst kort, med ekstern antenne. Så placerer du antennen, hvor det passer!!

  • #7   29. mar 2010 det er til en bærbar...har det nogen betydning ?

  • #8   29. mar 2010 Så ville jeg opsætte en trådløs bridge, så har du stadig trådløs adgang!!
    En trådløs bridge, er som en trådløs forlængerledning smiley


  • #9   29. mar 2010 Den Kasper linker til, er udemærket til det!


  • #10   29. mar 2010 Hvis du ikke vil have kablet og fortsætte med at bruge det trådløse i din bærbar, kan du opsætte en range expander/repeater istedet, som denne:

    http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/WRE54G

    Den "videre-sender" bare signalet og er nem at opsætte. Der medfølger løs 230v kabel med den + fast 230v stikprop hvis man skulle foretrække dette. Har den selv og virker fint.

    Lyder mere som om du har brug for denne løsning...


  • #11   29. mar 2010 eller køb sådan en her.
    (link fjernet)

    den kan forstærke det eksisterende signal.


  • #12   29. mar 2010 Peter T

    Den kan da ikke afhjælpe hans problem på nogen måde...


  • #13   29. mar 2010 Peter, det mener du vel ikke seriøst? er det ikke et forkert link, du fik smidt ind smiley

  • #14   30. mar 2010 jo den kan så. når man "sætter den op", ka man vælge om den skal bruges til at forstærke et eksisterende trådløst signal, eller og man vil bruge den til f.eks musik...

    jeg har selv en, og jeg bruger ikke mac. bruger den til at smide musik trådløst fra min bærbare over i anlægget, via itunes. men som sagt, ka man også vælge at bruge den til at forstærke et eksisterende trådløst signal, f.eks hvis man har et stort hus, og det fjerneste værelse har dårligt signal, så sætter man blot den i stikkontakten, og sætter den op til at "forstærke" signalet, så ka man sætte flere op i hele huset hvis man vil ha super dækning....

    så jo det er skam bundseriøst!


  • #15   30. mar 2010 Det kan jeg ikke læse nogle steder ud af dit link, ud over det, PRISEN smiley
    749,- for hvad? når den anden koster 361??



  • #16   30. mar 2010 ka godt være du ik ka læse det ud af linket, men det var der jo heller ingen der sagde du skulle kunne ;o)

    og ja mac dele koster ekstra, sådan har det altid været, se bare iphone, eller den kommende ipad...


  • #17   30. mar 2010 Gider ikke en MAC/PC diskussion, hvor kan man læse specks på produktet? (tecnørd)

  • #18   30. mar 2010 Peter T

    Som tekniker kan jeg nu forsikre dig for at "mac-dele" IKKE på nogen måde er et bedre alternativ...


  • #19   30. mar 2010 Helt enig en bridge er bedste løsning, og linksys laver rigtig gode produkter smiley

  • #20   30. mar 2010 hvem sagde noget om at den sku være bedre? eller at vi sku diskutere? hehe, jeg informerer blot om hvad den kan, og jeg ved det, fordi jeg selv har en.

    jeg kører selv pc... og har heller ingen iphone, men derfor kan jeg godt fortælle at tingene er dyrere(det fremgår jo tydeligt) og enda især lige her i tråden. enste grund til at jeg har den mac "dims" er fordi jeg bruger den til at overføre musik trådløst til anlæg, fra min bærbare, så jeg slipper for et phono kabel med mini jack på. og der findes sikkert også andre løsninger til dette formål.

    og jeg aner ikke hvor man ka læse specs... den humac hjemmeside, er åbentbart ik meget for at dele ud af hemmelighedderne hehe...


  • #21   30. mar 2010 ved ik om det her gør nogen klogere: http://www.apple.com/airportexpress/specs.html

    har ikke selv forstand på det. jeg bruger den, fordi den ikke har kostet mig en krone ;o)


  • #22   30. mar 2010 man ka sige meget om mac. men lige her, vil jeg mene at design, og så det at man slipper for div ledninger og strømforsyninger(som om der ik er nok af dem i forvejen), gør den til en favorit i mine øjne. sku jeg ud og købe noget, havde jeg os selv valgt den billigste løsning ;o)

  • #23   30. mar 2010 Peter T

    Som svar på dit spørgsmål: "hvem sagde noget om at den sku være bedre?"

    Ikke nogen, men som du selv skriver "koster mac dele ekstra"... Derfor må man jo også gå ud fra du må mene de er bedre, ellers er det jo bare penge ud af vinduet...

    Den understøtter faktisk WDS, men der er åbenbart problemer med at få andet end WEP (ret usikkert) til at virke med den. Den vil primært virke med apples egne produkter og andre der bruger broadcom chipsets i deres udstyr.

    Så som repeater funktion vil jeg mene man skal gå uden om denne og tage en anden løsning.

    Om ikke andet, så havde du ret Peter T, selvom det ikke lige fremgik af dres salgsmateriale smiley



  • #24   31. mar 2010 igen- jeg bruger den ikke med mac produkter, men med en bærbar dell som er snart 6år gammel, og det fungerer ganske fint ;o)

    hvorfor skal jeg mene delene er bedre, blot fordi jeg konstaterer at de er dyrere? en ducati er også dyrere end en suzuki... ;o)


  • #25   31. mar 2010 Peter T

    Jeg skriver heller ikke du mener dette, men at jeg bare gik ud fra det, siden du skrev det smiley

    At den primært kun vil virke med andre mac produkter er kun i WDS mode, og altså ikke det du bruger den til. Chipset relateret, mht. WPA


Kommentér på:
"opsamle" trådløst signal (netværk)

Annonce