{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.811 visninger | Oprettet:

Det sidste "kluk" {{forumTopicSubject}}

Jeg har oprindeligt lagt dette i et andet forum, men vælger at delagtiggøre interesserede herinde i min oplevelse også.

Til skræk og advarsel: (glimt i øjet)

Torsdag den 25.3.2010: Jeg valgte at skippe bakkeåbningen til fordel for et besøg hos mine forældre i Roskilde. Og det var jo perfekt vejr for en tur fra det Sy'fynske til Sjælland.

Glad i låget over den nye sæsonstart begav jeg mig afsted mod Nyborg, velvidende at vi/jeg stadig skal holde øje med huller i vejen. Det skulle senere vise sig, at dette ikke var den eneste fare, jeg kunne møde på min færd mod det Sjællandske.

Når det kun lufter let, er vi alle jo nok enige om at Storebæltsbroen er en ret forrygende oplevelse at køre over. Ihvertfald højbroen. Lidt vejarbejde ved den første pylon sænkede dog farten fra 110 helt ned til 50 km/t. Men hvad betyder det, med den udsigt deroppe fra?

Betalingsstedet... Atter engang måtte jeg køre videre med uforrettet sag og et ubesvaret spørgsmål: Hvorfor i alverden får I ikke lavet en BroBizz til motorcykler? Ikke at jeg tror at damen i lågen var torsdags-muggen. Jeg tror bare hun var ved at være pænt træt af at høre på det spørgsmål. Jeg er ganske givet ikke den eneste, der har fået den forrygende idé. Den er bare ikke nået op til de kreative hoveder på direktørgangen. Og det kan hun jo ikke gøre for. Men hun fik lænset mig for 115 kr og jeg kunne køre videre. Stadig med et udtryk i ansigtet, der lignede en flækket træsko.

Intet kunne ødelægge MIT humør.

Og så gik det udover stepperne mod Ringsted frakørslen. Med 110 km/t. Efter Slagelse satte jeg iht lovmæssigt foreskrivelse og skilting min fart op til 130 km/t. Og det er en perfekt fart for et tøffedyr som mig. Og så skete det....

En kåd, flyveglad hun-fasan, der formentlig var ligeså overstadigt glad for forårets komme kom flyvende ude fra højre. Og der var ingen tvivl i mit sind: Vi ville ramme hinanden.

Hvad gør Jesper? Jo i og med at jeg ikke var helt 100% sikker på, hvor på min krop eller cykel den ville ramme, satsede jeg på at nikke den en flyvende springskalle med 130 km/t + dens egen fart. Så jeg kiggede ned på "tanken" og håbede på at den ville knalde ind i hjelmen på mig.

Nix.

Den valgte at sætte sit livs sidste spor, ved at ramme min højre overarm. Selvfølgelig UNDER skulderskallen. På trods af vindstøj og en forholdsvis lydsvag Schubert C3, MENTE jeg at jeg hørte et lille døds-kluk da den ramte overarmen. Og det sagde SMÅKAGE gjorde det. På trods af at det gjorde nuller-naller, havde jeg åndsnærværelse til:

1) At konstatere at MC'en fortsatte den udstukne bane uden noget slinger.

2) At løfte min højre arm og med stor fornøjelse erklære min arm for ikke-brækket. Men fanme øm.

3) At kigge i spejlet for at følge den nu afdøde fasans videre færd.

Og den gik lige ind i fronten på en bagved kørende bil. Lige foran os lå Tuelsø. Og eftersom jeg var lidt i tvivl om noget på bagved kørende bil var ødelagt, valgte jeg at køre derind. Og bilen tøffede med.

Da vi holdt stille, fløj bilisten ud og skyndte sig over til mig. Han var bekymret for min arm, da han havde set hvad der skete. Og jeg var bekymret for hans front på bilen, da jeg så hvad der EFTERFØLGENDE skete smiley Der sad vist et par fjer stadig, men det var det.

Pænt farvel igen og hav en god dag, hånden frem til hilsen og turen fortsatte for os begge. Skønt med sådanne mennesker.

Idag sidder jeg med en øm og hævet højre overarm og med et mærke på størrelse med et spillekort. Ligenu er det bare blåt, men om et par dage kan jeg sikkert se det antage farver i stil med det svenske flag.

Jo jo... det er naturligvis bagateller i lyset af, at allerede 4 MC'ister har mistet livet i denne sæson 2010. Ganske tragisk og til enhver tid noget der maner lidt eftertænksomhed og revurdering af egen kørestil frem.

Jeg krydser fingre for, at disse 4 dødsfald blandt vores med- MC'ister bliver de eneste i år. Omend jeg ved, at dette håb nok er lige vel optimistisk, hvis man skæver lidt til statistikkerne.

Pas på derude. Kør forsigtigt og kig både efter huller i vejen, bilister der skal dreje... og forårskåde og flyveglade fasaner.

(Idag 7/4, er min arm stadig gul)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det sidste "kluk"
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #1   7. apr 2010 Man (også fugle) træffer et valg - og det må man (også fugle) tage konsekvensen af. :o)

    Jeg har en kat på samvittigheden fra en lignende situation i 07...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
  • #3   7. apr 2010 hehe, en lille "sjov" historie som man kan more sig over bagefter, glad for at der ikke skete noget...
    Det var da godt du blev på cyklen... ellers kunne historien hurtigt haft en noget anden udgang smiley


  • #4   7. apr 2010 Hæhæ Sajmon

    Har lige læst beretningen om en kats endeligt... Nej, sådanne åndsvage dyr KAN ikke vække medlidenhed, hvis de blot sørger for at dø med det samme....


  • #5   7. apr 2010 Jesper H

    godt der ikke skete dig mere


  • #6   7. apr 2010 Kender flere der har "Klippet" en fasan. Frygter selv min tur. God historie!

  • #7   7. apr 2010 "Jeg har en kat på samvittigheden fra en lignende situation i 07..."

    Så linker du til tråden og det er længe siden, jeg har været så skuffet. Jeg forventede en flyvende kat, der gav et døds-miav samtidig med den ramte dig på højre overarm.

    Hvad jeg i stedet fik var en historie om en ganske almindelig, kedelig, ikke-flyvende kat, der først blev kørt over af dit ene forhjul og bagefter dit ene baghjul. (Hej (link fjernet) !)

    Udover de døde dyr har jeg meget svært ved at se, hvordan din situation ligner hans, så prøv lige at have det med i tankerne næste gang du lover os flyvende katte!


  • #8   7. apr 2010 Det sidste der gik igennem hoved på den var...............................røvhullet!

    Godt der ikke skete mere, har selv snuppet en del kimikaze dyr i tidens løb. Det hårdeste var en hare i knæskallen.


  • #9   7. apr 2010 RIP Fasan );

  • #10   7. apr 2010 Super historie smiley Men du kan godt få brobizz til MC det har jeg !. Du for rabatten men de anbefaler at du kører igennem båsene med manuel betaling.

    Men det virker helt fint, istedet for at give dem penge giver du dem bare din brobizz og så er betalingen klaret.


  • #11   7. apr 2010 snetyven

    synes nu ham du linker til burde have haft en medalje istedet for en bøde og frakendelse...

    Nu står der jo ikke hvilken mc han kørte på, men når de i artiklen skriver at han kørte 117 meter på det ENE baghjul så må han jo have kørt på en trike (staves???) - dvs en 3 hjulet MC.

    Synes det er ganske godt klaret at han kan holde den på det ene hjul 117 meter smiley


  • #12   7. apr 2010 Stakkels dyr, nogen mennesker kan bare ikke nøjes med at kigge på dem..:)


  • #13   7. apr 2010 Har heldigvis kun taget en mink, den mærkede jeg ikke engang at jeg kørte over.
    men der er et sted jeg køre reglmæsigt, og der står næsten altid en fasan klar til at løbe ud foran en, sidst jeg mødte en der var den lige ved at løbe hen i mig, men den fik så travlt med at vende om at den faldte smiley


  • #14   7. apr 2010 Her er tråden fra da jeg tog en. Var lige kommet ud af en rundkørsel, da det kræ fløj ud foran mig.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=41242


  • #15   7. apr 2010 Aflivede en due for et 1½ år siden, også med omkring 120-130 km/t. Bortset fra et par 100 meters zig-zag og en øm overarm heller ikke de store komplikationer! var dog lidt glad for, at der ikke var nogle modkørende!
    Utroligt som sådan nogle dyr er fedtede? Spejlet og ærmet var svinet til i en grad, jeg sjældent har set!


  • #16   7. apr 2010 Simon S

    Ideen med BroBizzzz til MC er netop, at du IKKE skal ned i foret og fiske noget som helst frem, men blot tulle lige så stille og roligt gennem anlægget uden at løfte hænderne fra styret.

    Jeg har skrevet til Storebælt, att.: Afdelingen for Nytænkning og Innovation og forelagt dem forslaget om en sådan lille snedig dims KUN til MC, som ikke fylder meget og som sidder godt fast.

    De har end ikke ulejliget sig med at svare "Rend og Hop".... smiley


  • #18   8. apr 2010 Jepser H: Jeg har også snakket med dem ang Brobizz og MC. Til mig sagde de at problemet lå i deres bom-system. Da en MC ikke så stor (set i forhold til en bil) kan de ikke garentere at bomen lukker for tidligt og dermed lukker ned i MC'en smiley

    Så tror sådan set godt de kunne lave en brobizz der kan side på en MC men problemet med bommene forsvinder jo ikke af den grund.


  • #19   8. apr 2010 Ja så kunne overskriften til tråden være (Det sidste "Knæk") når en mc'er havde kørt igennem betalingsanlægget og bommen var gået ned for tidligt.......AV..... så tager jeg altså hellere en fasan!

    Er dog glad for at du (Jesper H) ikke kom til skade da du gik i inn fight med et stk. flyvende fjerkræ :o)


  • #20   8. apr 2010 God beretning!
    Jeg har selv været heldig og hidtil ikke været i problemer pga. kamikazedyr, men det har været tæt på nogle gange med bl.a. fasan, grævling og rådyr. Jeg tror rådyret havde gjort mest ondt, men grævlingen var godt nok også stor!


  • #21   8. apr 2010 En kollega nappede en labrador på hans Mz´er, det var en meget trist historie både hunden og Mz´eren døde, men han nøjedes heldigvis med lettere knubs..

  • #22   8. apr 2010 Grand D

    Sorry, men jeg bruger ofte mange ord til at beskrive ting. Ikke for at genere folk. smiley Men som du kan se, afstedkom det jo en lille sideløbende debat om BroBizz til MC.

    Så intet er så skidt, at det ikke er godt for noget andet, vel?

    :-))


  • #23   8. apr 2010 Jeg har engang på en dag kørt over to mus og ramt en brumbasse. Igen af de 3 stod til at redde smiley smiley

Kommentér på:
Det sidste "kluk"

Annonce