8.725 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Eftermontering af Turbo (på bil) Eftermontering af Turbo (på bil)

Hey
Jeg er den glade ejer af en Skoda Favorit 1,3 glxi.. men men men, gået med tanken om man ikke kunne smide en turbo på, købe en brugt turbo til 1000-1500kr evt..
Er det helt no go, eller hvad siger i? er ikke helt klar over hvor meget arbejde der skal til, men nu er motorcyklen jo ude, så har jo indtil næsten vinter smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eftermontering af Turbo (på bil)
  • #1   8. apr 2010 Køb af turbo er det mindste, hva med manifold trykrør, intercooler, motorstyring, evt toppakning eller slibning af stemplerne.
    Det koster mange penge at have et turbo projekt kørende.

• #2   8. apr 2010 Det jo netop det, ikke helt styr på hvad der skal til.. Skal der helt ny motorstyring til? for det er jo nok ikke lige noget man kan få til sådan en gammel dame.

• #3   8. apr 2010 Man kan nemt lave et billigt turbo projekt der virker.
    Problemet kommer hvis man skal ha' mange hk, lader du "kun" med 0,4-0,5 bar så skal den org. motor nok holde til det med stempler toppakning osv.
    Anden motorstyring er tit ikke nødvendigt ved så lavt tryk men din 1,3l skoda vil heller ikke yde mere end 30-40 hk mere.

Men det er klart at jo mere man laver selv jo billigere, kan man intet lave selv eller kender nogle, så render et "billigt" projekt nemt i 15-20k

• #5   8. apr 2010 Jeg er jo på ingen måde ude efter noget helt vildt med over 100hk.. standart har den 67, og eneste jeg ville opnå var lidt ekstra skub og en bil der rent faktisk kan lave hjulspind med nye dæk på smiley
    Men hvis man bare vil hente lidt ekstra (og kunne sige til gutterne man har turbo) men kender en der godt kan hjælpe og selv kan jeg også sagtens lave en del.. mangler bare en god guide til hvad der skal bruges m.m.

• #6   8. apr 2010 kikker jeg lige på jan j

• #7   8. apr 2010 Du skal have: en turbo, en udstødningsmanifold til turbo (skal evt. selv laves), rør+slanger så du kan få luften fra turbo til indsugning, du skal have lavet en down pipe så du evt kan bruge dit nuværende udstødningssystem, en intercooler er en go' ide men ikke nødvendigt ved så lavt tryk, har turboen indbygget wastegate er det ok hvis ikke så skal du ha en extern.
    du skal ha en olietryksslange fra olieindikatoren til turbosmøring og en fra retur oliesmøring turbo til evt bundkar(skal laves selv)

Det er de typiske ting du skal ha set på ellers kan du rende i andre "små" ting som er forskelligt fra bil til bil, dette kan desværre ikke synes og er ikke lovligt men det skal nok gi' et ok moment og lidt flere heste.

MVH Simon J

• #8   8. apr 2010 Tak for svaret.. vil lige snakke med ham min ven om det.. havde tænkt mig at købe en ny manifold og modificere.. men virker slet ikke så uoverskueligt jo. smiley
    Ved i om der findes guides på nettet, step by step..

Hvad størrelse turbo er smartest? fundet en til 1liter på dba, ellers ligger de fleste på 1,6 - 2+

• #9   8. apr 2010 med en lille turbo vil du få mindre turbo lag men du vil ikke kunne lave så mange hk. og omvendt med stor turbo når du skal lade så lidt ville jeg tage en lille turbo.
    Det er ikke så slemt overhovedet bare man kan lave lidt selv og har evt et svejseværk
    Det er svært med en step by step guide da der er stor forskel fra bil til bil hvordan det gøres nemmest og din skoda er nok ikke det mest valgte/oplagte turbo projekt;-) så der er nok ikke så mange der har forsøgt før dig

• #11   8. apr 2010 powerpage .dk

• #12   8. apr 2010 Du ved godt at ladetryk betegnes som 20+% tuning lige gyldig hvor meget den laver om det er 0,0 hk,, det skal af hver gang den til syn.

Kommentér på:
Eftermontering af Turbo (på bil)

Annonce