1.935 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

LED TV Holdbarhed??? LED TV Holdbarhed???

Endnu et LED TV spørgsmål:

Har hørt en sige at LED TV holder meget dårligt; ikke mere end et par år eller tre? Kan det virkelig have noget på sig, jeg mener LED i lygter blinklys osv er jo kendt for at holde ekstremt længe?

Nogen bud / forklaringer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LED TV Holdbarhed???
  • #2   9. apr 2010 Jeg tror nu nok de kan holde mere end et par år. Du skal bare ikke forvente, at levetiden er ligeså god som de gammeldags billedrør. Men det gør ingen fladsskærme. Har læst at LED tv har en halvveringstid på 60.000 timer. Dvs, at lysstyrken er faldet til det halve efter denne tid. Det svarer dog til ca. 7 års konstant brug. Så det er ikke det der afgørende for levetiden.

• #3   9. apr 2010 Hvis LED-baggrundsbelysningen ellers holder lige så længe som en LED-diode generelt, holder de relativt længe. Jeg har kun indtrykket af at det er plasma som ikke holder så længe - meb til gengæld giver plasma den bedste billedkvalitet (ægte sort osv...)

Men det er klart at en LED-diode taber lysstyrke over tid, og samtidig kan den brænde ud som en alm. glødepære. Men mon ikke fjernsynet så også er skiftet ud til den tid...

• #4   9. apr 2010 Alle tv mister lys/kontrast med tiden, men du opdager det ikke da det aftager meget langsomt, så tror ikke det er noget du skal bekymre dig over

• #6   9. apr 2010 OK, tidshorisonten på LED/LCD er jo ok.
    Plasma eller ej, det er jo næsten det samme som at starte den velkendte "hvilken olie"-diskussion;-) Personligt giver jeg gerne køb på lidt lysstyrke for mere skarphed.... startede jeg nu noget? ROFL

• #7   9. apr 2010 Holder med Martin, Plasma holder alt de andet har ALT for langsom opdateringshastighed og kan ikke vise sort. Så indtil de får de OLED ned i pris, er det plasma, så det "nye" 42" fra Panasonic er ned i et strømforbrug på 163W

Kommentér på:
LED TV Holdbarhed???

Annonce