{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gran Canaria , hvad SKAL opleves?
  • #1   22. apr 2010 Jeg synes ferieområderne nede sydpå på øen er røven af fjerde divisionsturisme, men du kan leje en MC.

    Det du så gør, er at du tager lidt klude på og kører ind over øen og bjergene - pludselig bliver det fantastisk smukt, svalt og du finder flere spændende steder, hvor du ikke aner at det hele er en feriefabrik. Det er absolut det fedeste ved den ø:-)

    Hvis ikke I har bestilt rejsen, så overvej Tenerife i stedet - det er en pragtfuld ø - også feriefabrik, men lang mere skånsomt, og så er hele øenscentrum domineret af Teide - en megastor vulkan med udbredte lavafelter omkring - også kanon MC ø - langt bedre end den anden:-)


  • #2   22. apr 2010 Knud, den er købt og betalt..
    Vi har valgt at bo lidt ude fra det værste og fået et hotel for livsnydere og hvor der er lagt vægt på luksus og afslapning, dvs der ikke er alt for mange skrigende unger/unge..
    Kan man også leje scooter? Fruen har ikke mc kort endnu nemlig..


  • #3   22. apr 2010 Måske "The Blue Oyster Bar"?

    smiley

    http://www.youtube.com/watch?v=tdbt-sx5MDc


  • #4   22. apr 2010 Brian:

    Du kan leje alt, hvad der kan trille, og det er billigt. De canariske øer et taxfree zone. Har du ikke et passende kørekort koster det 25 euro ekstra at leje:-)


  • #5   22. apr 2010 Dvs hun kan i princippet leje en MC selvom hun ikke har kortet?

  • #6   22. apr 2010 Jae.... med lidt diskretion og de rette smøremidler, så er meget muligt.

    Jeg vil dog lige sige, at vejene over bjergkammene midt på øen ikke er for "absolute beginners".


  • #7   22. apr 2010 - Buggi -

    hæ hæ .........


  • #8   22. apr 2010 arh hvor fedt bare det var mig (med min kone smiley lad være med at leje en mc til konen og hvis du ikke har god erfaring selv , er det ikke sydpå du skal ha den ! men ellers er det fedt på mc , jeg har flere gange haft konen bagpå på mallorca , rhodos osv , jeg er en stor mand men kunne fint klare det med en virago 250 smiley

  • #9   22. apr 2010 Strandene i player del english siges sådan er kanon flotte, lej en bil og kør øen rundt, der er en flot papegøjepark der bare er alle pengene værd.
    T


  • #10   22. apr 2010 der ligger en fed crossbane i mas palomas lige ved playa del ingles... lej en offroader smid konen af på stranden og så er det bare til den!!

  • #11   22. apr 2010 Nede ved Playa del Ingles er der anlagt en kunstig ørken. Klart et besøg værd. Ellers kan jeg anbefale en sejltur fra Porto Rico og hen langs sydkysten. Mange rejsebureauer arrangere sådan en sejltur. Dejligt at komme lidt væk fra øen, for området omkring Playa del Ingles og Maspalomas er ikke verdens mest spændende. Har været der to gange, og det var noget tid før jeg kommer tilbage....

  • #12   22. apr 2010 kan fornemme der skal lejes bil/mc og så komme lidt rundt..

  • #13   22. apr 2010 Lej en vandscooter aka jetski. Det er topsjovt. Kan lejes fra stranden i Playa de ingles

  • #14   23. apr 2010 Lej en cykel, og kør så op gennem dalen til fataga og ind mod midten af øen. Pinjeskoven er helt anderledes end resten af øen. Ved San Bartolome ligger en lille restaurant helt ud til klippedalen, perfekt frokoststed. Kør så mod artenara (og sør for rigeligt benzin) og fortsæt ud mod vest af en lille men ny vej gennem dalen ned mod San Nicolas. Fantastisk rute. Du vil ikke møde en bil i 1½ time. Vejen fra San Nicolas til Mogan er en af de foretrukne af de fastboende MC-ister, her får du styret den svinglyst. Derefter er det afslappende tur hjem af kystvejen, eller hvis fruen "har fået nok" sving, så evt. den nye motorvej (men hvad sjovt er der i det. Så har i ihvertfald brugt en dag, og set de mange forskellige landskaber øen byder på. Det må i ikke snyde jer selv for, det er det eneste rigtige at foretage sig dernede.
    Det kan anbefales at bruge MotoRent på Avenue de Gran Canaria i Playa del ingles. Lidt dyrere end de andre men indehaveren er MC-mekker og tingene duer.



  • #15   23. apr 2010 Lad være med at leje en stor tung maskine, vejene er meget små og snørklede. Her er det svingkørsel det gælder. En lettere "Rejseenduro" som BMW GS el. Yamaha XT er at foretrække, lyder tamt men er OK til forholdene. MotoRent har en 700 Transalp som kan anbefales smiley
    (Du kan slet ikke leje en R-maskine, så glem det allerede :-))


  • #16   23. apr 2010 I puerto rico kan man leje en ferrai 360 spider, for få penge smiley men ellers stranden Amadores

  • #17   23. apr 2010 Christian H: Den "ørken" er ikke kunstig. Den er naturligt skabt.

  • #18   23. apr 2010 På hesteryg fra El Tablero til Las Palomas er heller ikke dårligt. En tur gennem kløfter og over stejle bakker/ bjerge. Varighed ca 2-3 timer.

    En oplevelse rigere og meget træt i røv, arme og ben smiley

    Det er iøvrigt ikke for tøsedrenge


  • #19   23. apr 2010 Okay, der skal lejes køretøj, point taken..

    Men har I ellers noget man bare SKAL opleve når man er der? En bestemt resturant eller seværdighed??


Kommentér på:
Gran Canaria , hvad SKAL opleves?

Annonce