{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.320 visninger | Oprettet:

udlæg i hus. hvordan foregår det?? {{forumTopicSubject}}

hey.. jeg har sku tabt en lille retssag, og står på nuværende tidspunkt uden arbejde, så har derfor en stram økonomi... hvordan vikrker det der udlæg i hus?? og hvem skal man snakke med?? bank, kredit eller advokat?? nogen der har prøvet det, og som kender reglerne?? på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udlæg i hus. hvordan foregår det??
  • #1   23. apr 2010 Før man kender alle detaljer er det naturligvis svært at udtale sig, men et udlæg i huset betyder normalt intet, før værdien i huset realiseres. Det vil sige, at et eventuelt provenue fra f.eks. et salg vil formindskes med udlæggets størrelse. Et udlæg vil derfor normalt ikke have den store indvirkning på din dagligdag.

    JLL




  • #2   23. apr 2010 betaler man renter på et udlæg??? eller ligger gælden bare og venter til huset er solgt engang?? og hvordan får modparten penge, nu da jeg ikke har nogen??

  • #3   23. apr 2010 nej.. har tabt en retssag fra et gammelt hussalg, og jeg har ikke lige 85k til at betale modparten.. så snakker folk om et udlæg i mit nuværende hus..

  • #4   23. apr 2010 kan du ikke ta et lån i dit nuværende hus så du kan betale modparten

  • #5   23. apr 2010 jeg er jo også lost.. men har ingen friværdi, har kun haft det her hus i 1,5 år:( og de får ikke noget ud af at sælge huset i de her tider, og derfor snakker de om noget der udlæg..

  • #7   23. apr 2010 Når der er gjort udlæg i dit hus, så vil dit skyldige beløb til modparten blive tinglyst som en gæld som skal indfries før du kan andet.
    Hvis du går i banken og skal låne penge så kan du risikere ikke at kunne låne før udlægget er betalt. Du vil ikke kunne låne til renovering eller modernisering af dit hus. Med mindre at udlægget er betalt.

    Du kan riskiere at modparten kan sende huset på tvang hvis han ønsker det og han tror på at der ville kunne blive et overskud ved tvang når. huslånene er betalt.

    Det er hvad jeg har fået at vide fra min advokat. Da jeg har et par sager kørene med nogle af mine kunder.



  • #9   23. apr 2010 Helt korrekt som NarrowHead siger, så ro på.

    Udlægget indfries hvis der på et eventuelt salgstidspunkt er penge til over efter de foranstående panthavere (kreditforening, bank etc.) har f¨ået deres.

    JLL


  • #10   23. apr 2010 Og kredittoren som gør udlæg i dit hus, står sidst prioteret. Dvs. hvis huset bilver solgt på tvang med en restgæld på 100 kg. får kreditoren ikke en krone med mindre du har dem på anden vis. Derfor.. Gem alle dine penge under madrassen. Men de sender sgu ikke nogle på tvang bare forde de har udlæg i dit hus. Lev du bare videre som du plejer.

  • #11   24. apr 2010 Læs venligst:
    Hvis du skylder penge, og du ikke betaler, kan kreditor bede fogedretten om at hjælpe med at indkræve pengene.

    I fogedretten vil du blive spurgt, om du har mulighed for at betale pengene. Hvis du ikke kan betale, kan fogedretten foretage udlæg i et eller flere af dine aktiver. Det kan for eksempel være din faste ejendom eller din bil. Udlæg betyder, at kreditor kan forlange, at det aktiv, der er foretaget udlæg i, sælges på auktion, så kreditor kan få sine penge.

    Der kan ikke foretages udlæg i små pengebeløb, sædvanligt indbo eller i andre ting af beskeden værdi, som er nødvendige for familiens erhverv eller uddannelse.


  • #13   24. apr 2010 Springer lige med på det her, da jeg har haft hus, hvori der blev taget udlæg, huset blev oz solgt og jeg gik udfra at alle kreditorer havde fået deres andel, nu får jeg så et brev, 5 år efter salg ag huset, at jeg skylder 56k til dette her firma, hvilket jeg ikk kan forstå da de jo tog udlæg i huset dengang, de tog oz udlæg, men fik kun 12k hjem på det, og gælden lød på daværende tidspunkt på 32k, men forstår bare ikk, at de kan komme 5 år efter, og sige, hey... du skylder.... er der ikke en forældelses frist.. og har oz hørt noget med at der er "nye" regler fra d.1.jan. 08, så istedet for 5 år, så hedder forældelses reglen nu 3 år..... er det forkert, eller? og hvordan virker det....... er det sådan at man skal "gemme" sig i 3 år, og ikke vedkende sig gælden, så er man gældfri?

  • #15   24. apr 2010 Det nemlig det, det er sgu en jungle at finde rundt i alle de ting der..... men i sidste ende, så ender man sgu altid med at betale...... Men lige et tillægs spørgsmål,(ved godt det ikke er min tråd) hvor mange år må der gå, fra en regning / kredit / lån / what ever er lavet, til firmaet/ advokat/ kreditor skal have kontaktet dig.......

  • #17   25. apr 2010 Ok........ Googler det!

  • Marlene N
    Marlene N Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #18   11. jan 2018 Vi har også et hus hvor vi skylder ca 1,2mio og har fået huset vurderet til ca 950000kr der er to udlæg og vores bank anbefaler vi sætter huset til salg men jeg forstår ikke vi skal sælge når vi ikke kan få vores restgæld dækket ved et ssalg

Kommentér på:
udlæg i hus. hvordan foregår det??

Annonce