7.207 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

mazda problem. erfarring/hjælp søges mazda problem. erfarring/hjælp søges

ved godt det er bil relateret.men er ikke på bg og syntes at mcg har en mere "voksen " bruger flade smiley håber der er nogle der kan hjælpe med følgende problem :mazda 626 1,8 i 1998 der "rykker" ved ca 2500rpm. den tager ikke gassen så jeg må geare ned for at få et rent træk.problemet er ikke 100% konstant. tændrør ,tændkabler ,luftfilter og alle slanger og indsugning er i orden.nogle der har et bud på en løsning ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mazda problem. erfarring/hjælp søges
  • #1   28. apr 2010 Hej
    Jeg havde en gang en Mazda 626 2.0 fra 1998, den havde noget lignende
    det var computeren der skulle nulstilles
    de sagde den lagerede data fra den der kørte i den , hvis der så var flere brugere kunne det en gang imellem skabe konflikter
    fik den nulstillet hos mazda og det var væk

• #2   28. apr 2010 Min 626'er (2,0 GT - GC-model) havde en revne i slangen mellem luftfilterkasse og indsugningsmanifold. Luftmængdemåleren sidder i luftfilterkassen og gav dermed falske informationer. Eller omvendt - den fik falsk luft.

• #3   28. apr 2010 uha det kan være meget... er det når du accelererer fra fx 2000 omd. at det ryk kommer eller er det hvis du skifter gear og giver den gas fra omk de 2500o/m?

• #4   28. apr 2010 har du lige købt den af en gammel dame? for så kan den godt fuld af sod, så skal den bare fyres godt af et stykke tid så du kan brænde det sod væk smiley

• #5   28. apr 2010 J1-MCL : det er når jeg accelererer fra fx 2000 omd..så tøver den og hakker i det , som om den får for lidt benzin. problemet er der ikke når automat chokeren er slået til i starten af kørslen.jeg har haft indsugningen af for at cheke for revner og alle slanger er blevet cheket for utætheder..luftmængde måleren er også blevet "efterset" og renset men den så også fin og ren ud inden rensningen..

• #6   28. apr 2010 Bo A. Jeg har haft den i 41/2 år og den får lov til at trække rent smiley problemet er opstået gradvist over en periode på ca 3mdr

• #7   28. apr 2010 Slidt brændstof-pumpe.

Under acceleration er trykket ikke stort nok - ca 3,5 bar - og så får den ikke nok at leve af.

Det kan testes på et værksted og tager ca et kvarter.

• #8   28. apr 2010 Virker din lambdasonde? ikke fordi jeg tror det er den, men den kan påvirke andet.... den er i øvrigt nem at teste.... du skal også tjekke din potentiometer for døde områder også meget let at teste.... alle fremgangs metoder er beskrevet og filmet på youtube der er en serie med 2 gutter fra midt 90' der gennemgå alt trin for trin

• #9   28. apr 2010 slidt pumpe ? hmm måske .bilen har trods alt kørt 230000km...

• #10   28. apr 2010 Hejsa.

Min 2,0 årg 95 samme syndrom.

Min luftmængde måler var defekt, så tjek eventuelt denne. ellers har den med som andre skriver at blive utæt ved indsugnings manifolden.

Vester

• #11   28. apr 2010 steffen v . min indsugning er i orden uden revner eller ligende. hvordan fandt du ud af om din luft mængde måler var defekt ? jeg har kigget på den men der er ikke nogle synlig fejl på den . der sidder nogle tråde og de er intakte . kan du huske prisen på den ?

• #12   28. apr 2010 tomgangen er i orden så den burde jo ikke få falsk luft

• #13   28. apr 2010 Har haft disse problemer på en mazda magen til din, da var der egr ventilen der var defekt og derved "Kvæles" motoren en del og mangler trækkraft. ventilen er først aktiv når "choker" eller opvarmningsfasen er slut. Så symptomerne passer rimelig godt.

• #14   28. apr 2010 Skift tændkabler. Jeg har selv oplevet disse symptoner et par gange i min 626 og det er på grund af tændkablene er gamle og hårde og gnister den forkerte vej, dvs. ud i topstykket, i stedet for igennem tændrøret.

• #15   28. apr 2010 bjarne :hvor sidder egr ventilen ?

• #16   28. apr 2010 TT : Ventilen sidder bag på motoren ved indsugnings manifolden.

• #17   28. apr 2010 Har lige lagt et billede ind til dig i fotalbum "EGR ventil mazda 626"

• #18   28. apr 2010 kanont

• #19   28. apr 2010 bjarne: hvordan kunne du se at den var defekt ? og kan du huske prisen ?

• #20   28. apr 2010 steinmar . kabler er i orden

• #21   28. apr 2010 TT
    Har du prøvet at skifte dem ?
    Det er ikke nok at de ser ud som de er i orden. Det har jeg selv prøvet.
    Held og lykke med fejlsøgningen

• brian j
    brian j Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Svar: 1
    #22   28. apr 2010 tt prøv lige lade din bil stå tomgang ruller den meget ??? så prøv lige tage en gang diesel start feks og sprøjt rundt langs kanten af din indsugnings manifold det lyder meget som om din pakning er gået det gør de tit på de modeller der mog gjorde det samme smiley

• #23   28. apr 2010 steinmar g : jeg har målt dem med multimeter og de overholder den modstand mazda forskriver+ de virker helt friske og bløde

brian j : god ide ,det vil jeg prøve sammen med en del af de andre foreslag . tomgangen står ellers klokke rent .

1000 tak for de indput jeg har fået . nu har jeg lidt mere at gå efter . nye foreslag er stadigvæk velkommen . jeg smider en opdate hvis jeg får ram på problemet

• #24   29. apr 2010 TT: Kan ikke huske prisen, men huggeren har vel en..
    Kunne heller ikke se direkte den var defekt, men som dig havde vi skiftet ALT andet :o)
    Tropede du havde skiftet tændkabler...
    Fejlen på tændkablerne på sådan en mazda falder ikke uden for data når de er defekte, nogen gange kan man bare se små sorte prikker på selve skaftet, men heller ikke altid...tændkabler er et meget hyppigt problem på disse modeller.

• #25   3. maj 2010 så kører dyret ordentligt igen ...trak ledningerne af til EGR ventilen og vupti ... smiley den billigste reparation til dato...

MANGE TAK FOR HJÆLPEN

Kim

Kommentér på:
mazda problem. erfarring/hjælp søges

Annonce