993 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
46 Svar
Helle Thorning i modvind... Helle Thorning i modvind...
Ja så opdagede Helle at der er visse forventninger og forpligtelser forbundet med at være socialdemokratisk politiker.....
Jeg kan godt forstå hun vælger privatskole, men så må hun skifte job eller parti....... Troede faktisk hun var for klog til at rode sig ud i en sådan situation.....SUK!!!!!
0 synes godt om
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 60
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.015
også selv om man er formand for de røde .......
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
klaphat
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 297
aug 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 20
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.418
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.015
Det er så totalt ligegyldigt om børnene trives, bare de bliver i folkeskolen..................lad nu de politikere være i fred
der er sku snart ingen kvallificerede mennesker som gider at beskæftige sig med dansk politik,
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
Jesus er fin nok, men om søndagen så æder de af hans legme.
aug 2005
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 256
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 67 Svar: 1.221
feb 2007
øøøøhhh jo... jo... jo... daw daw... tænk dig dog om... det er sku da hende selv der stå og kæfter op om det... og gør så selv det modsatte..
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 470
fedt at arbejde en time mere om ugen og så få den beskattet med 67% simpelthen super motiverende.
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 297
Pigen der nu er flyttet til privat-skole har 10 klassekammarater som har forladt folke-skolen de sidste 2 år, kan godt forstå hun vil være sammen med dem hun er vokset op med...
Det er så DR1,TV2,EB,BT og alle andre medier der har travlt med hvor hendes børn går i skole, jeg er fuldstændig ligeglad...
nov 2005
Følger: 49 Følgere: 50 MC-er: 1 Emner: 179 Svar: 4.560
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 254
hun en siger en ting, og gør det modsatte..
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
Man er ikke det man siger, men det man gør.....
feb 2007
Du starter med at sige
Vi kan være fuldstændig ligeglade .... Nej det skal du ikke bestemme for os andre....
nu siger du
jeg er fuldstændig ligeglad...
og ja det er din ret...... så nu er vi enig... du syntes dit... jeg syntes mit... og vi giver begge udtryk for vores mening....
: )
jul 2006
Du har fuldstændig ret i at det er hendes eget valg.......Men alle valg har konsekvenser..... Det følger med.
okt 2004
Følger: 62 Følgere: 191 MC-er: 11 Emner: 18 Svar: 809
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 128
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.585
Men, ja, det er en svipser, men med børn er der ikke noget der er givet.
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.585
nov 2008
Følgere: 63 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.105
Sådan er der jo så meget med det parti, de kalder sig et arbejderparti de har bare aldrig prøvet at gå på arbejde, men de har gået mange år i skole uden at man dog lægger mærke til det når man hører dem snakke, hvordan kan der trods alt være så mange der stemmer på dem, det forstår jeg sgu ikke en klap af..?????
dec 2004
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 82 Svar: 687
Hvor venstre så fremlagde dokumentation for at under Nyrup regeringen var budgetterne endnu højere endda uden inflationsomregning
Nå men der sluttede historien jo så ikke, det ville TVA jo gerne have uddybet og fik det svar af socialdemokratiet at det var fordi Nyrupregeringen arbejdede meget hårdere HeHe
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 799
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Jeg gætter på, at ikke mange af jer med de mange kommentarer harbørn i den skolesøgende alder. Havde I det ville I vide, at alle skoleklasser er vidt forskellige - helt uafhængigt af om det er privat eller folkeskole.
Begge mine børn startede i samme folkeskole. Den ene havde gennem hele forløbet en eminent lærerstab og godt sammenhold mellem ungerne.
Den anden var udsat for noget rod - hele vejen igennem og efter et par klasseskift, endte den sidste på privatskole.
Helle Thorning siger IKKE, at vi skal sætte vore børn i folkeskole!!! Hun siger at vi skal have en folkeskole, det er i orden. Hun siger faktisk også, at der skal være plads til privatskoler, hvis man som elever eller forældre har ønsker om bestemte vægtninger i undervisningen.
I skal nok huske, at en gang var socialdemokrater nogen, der ville behandle alle og alt ens - sådan er det ikke mere.
En gang var venstre et bondeparti, det er det ikke mere. Venstre er i dag mere repræsentativt for en flok handelskoledrenge, end for en liveral selvstændig i vort samfund.
Se jer bare lige en lille smule om - ikk??
dec 2004
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 82 Svar: 687
Så moral er godt dobbeltmoral er dobbelt så godt sålænge at det ikke bliver opdaget
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 74
Hvad jeg finder rimeligt barnligt, er de kommentarer om Helle Thornings person. Kan man ikke lide hende, jamen so be it.
Jeg er helt enig med Knud i hans antagelser.
Mange af de udsagn der kommer herinde, kunne højest sansynligt komme fra personer, der ikke har børn i den skolesøgende alder.
Én ting er, at socialdemokraterne arbejder stærkt med at få en ordentlig folkeskole, men en anden ting er altså at være forældre, og jeg kan ikke forestille mig NOGEN som helst forældre der vil lade deres børn "lide" i en skoleklasse, blot for at holde ved deres holdning om, at folkeskolen er et godt uddannelses sted.
Der må og skal enhver forælder - politiker eller ej - tilgodese ens egne børn og ikke gå på kompromis med børnenes udvikling i forhold til ens parti politik.
feb 2007
nogle gange tænker jeg på ,om Allo Allo er dine Spindoktors
: )
aug 2005
feb 2007
aug 2005
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 663
"Helle Thorning siger IKKE, at vi skal sætte vore børn i folkeskole!!! Hun siger at vi skal have en folkeskole, det er i orden. Hun siger faktisk også, at der skal være plads til privatskoler, hvis man som elever eller forældre har ønsker om bestemte vægtninger i undervisningen."
Nej - det er hvad hun siger NU... men tidligere støttede hun faktisk op om Mette Fredriksen's udtalelser om at alle forældre som sendte deres børn i privatskole, var egoister. Det er nok det som falder folk (inklusive mig) lidt for brystet.
Og Mette Fredriksens udtalelser om "at hun nu har været lidt ude og snuse til virkeligheden, og derfor har fået et andet standpunkt i forhold til før, hvor tingene virkede langt væk" - gør mig endnu mere inde indebrændt - dog ikke kun på Mette Fredriksen - men på politikere generelt... fordi hun dermed blankt indrømmer at de sidder og træffer beslutninger bag et skrivebord, uden overhovedet at gide at gå ud og se virkeligheden først...
aug 2005
Det er faktisk opfordringen til folk om at sætte deres unger i folkeskolen, der er en enlig svale!!!!!!
Fantastisk så kort hukommelse man har her i landet.
Vær lige klar over at samarbejde mellem regering, offentlige instututioner og private, blev startet under regeringen Nyrup!!!!!
okt 2007
Nu må du ikke misforstå mig - jeg har intet imod hverken Socialdemokratiet, Mette Fredriksen eller Thorning-Schmidt. Og jeg synes at det er godt med et samarbejde mellem det private og det offentlige i skolesammenhæng.
Jeg bliver bare frygteligt forbavset, når jeg hører begges forklaring i fjernsynet, og hvor enormt tynd den lød - specielt Mette Fredriksen's forklaring lød enormt dårlig, i betragtning af hun sådan set selv indrømmer at hun træffer beslutninger som vinden blæser, for hun aner ikke hvad hun stemmer om.
Og det falder mig lidt for brystet, at hun så sidder og beslutter på mine vegne, når hun ikke rigtigt har føling med hvad og hvorfor hun skal træffe de beslutninger. Og så gør det mig lidt bange, fordi jeg er sikker på at hun ikke er den eneste...
okt 2007
F.eks er jeg også sikker på at hende Karen Ellemann også har mistet kontakten med virkeligheden... først med madpakkesagen som blandt andet ville have påført vores familie en ekstraudgift på 12.000,- om året. Og derefter med den der vindmøllepark.
Og i begge tilfælde står hun fanatisk fast, uanset om der så kommer en folke- eller ekspertstorm imod det. Perfekt måde at begå politisk selvmord på...
jul 2006
Du skriver noget ALLE ved......
Det handler om hvorvidt den socialdemokratiske leder bør vælge en "elitær" linie for sine børn (bedre end gennemsnittet)..... For mig er det ikke foreneligt med god socialdemokratis politik, alene pga signalværdien.... På samme måde som hvis enhedslisten kørte i store benzinslugende biler, og købte alt deres mad på MacDonalds...
aug 2005
Vi er ikke på nogen måde forpligtet til at vælge det samme, som vi opfordrer til.
Hvorfor skulle det være anderledes for politikere????
Det er min pointe!
nov 2005
Følger: 49 Følgere: 50 MC-er: 1 Emner: 179 Svar: 4.560
"Gør ikke som mig, Gør kun som jeg siger"
aug 2005
Lad mig lige prøve at abstrahere lidt og trække en parallel:
Kan en præst være en god sjælesørger, selv om han åbent erkender, at han ikke tror på Gud (altså ikke ham herindefra)?
Jeg er klar over, at dette spørgsmål deler vandene. Vort kirkeministerium, menighedsrådene og provsterne har mere end en gang suspenderet præster på den baggrund, hvorefter de samme præsters menigheder er gået helt grassat - de har ønsket at beholde den ikke troende præst. Der er meget velkendte eksempler på dette - bare for at nævne to præsten ved Tårbæk kirke og den motorcykelkørende Inge Lise Wagner fra Skagen!!!
Det er helt uhørt let at fyre konsekvente udsagn af, når man ikke selv er direkte påvirket af konsekvenserne - f.eks. ved at opleve egne eller andres børn i en undervisningssammenhæng.
Det er da muligt, at udtalelserne ikke er så heldige, men helt ærligt - det gælder jo også en del udtalelser herinde - eller hur?
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
jul 2006
Det handler om signalværdi og troværdighed.... Dette er jo netop de absolut vigtigste midler en politiker har at spille med.....
Selvfølgelig har vi alle ret til at være utroværdige og hykleriske..... Men det har altså en pris...
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 470
aug 2005
Faktisk er jeg ikke specielt rød.-) Jeg er erhvervsleder, der er ikke så mange røde imellem:-)
Lad mig lige sige en ting mer - temmelig personligt.
Jeg tror ikke en dyt på Gud, men det forhindrer ikke, at jeg kan se at en stærk gudstro, er fantastisk meget værd for mange troende mennesker. Den giver dem en robusthed, man kun kan misunde.
Jeg kan absolut ikke se noget hyklerisk i at en ikke troende præst hjælper sådanne mennesker:-) De betragter ham som en guds gave - hvad enten han tror eller ej.
aug 2005
Du kommer lige så stille derhen.
Der er masser af præster, der i dag ikke har et kald - de har en proffession.
Nu prøver du så lige at bytte ordet præster ud med politikere i ovennævnte sætning.
Så har du en af årsagerne til at der ikke sker en skid, ligegyldigt hvem, der regerer det her land - de er så optagede af genvalg, at de ikke tør sige deres vælgere imod - det hele handler om populisme - hvad kan man sige til vælgerne uden de går grassat - det kan ikke lykkes hver gang.
aug 2005
LOL
Jeg tror sgu jeg har haft held til at pikere dig:-) Det plejer ellers at være den anden vej rundt.
Helle Thorning i modvind...