5.842 visninger
|
Oprettet:
Køre på baghjul {{forumTopicSubject}}
Lige et hurtigt spørgsmål...
Får man bøde for at køre på baghjul? eller klip? eller mister man kortet?
Har hørt alle 3 eksempler nemlig
Ps. har ikke tænkt mig at køre på baghjul var bare nysgerrig
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.376
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.734
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 25 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 171
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 676
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.922
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 668
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.922
Står overtrædelsen ikke i bekendtgørelsen, kan det ikke give klip.. der er så vidt jeg ved ikke lavet særlig ordning for mc, eller også har jeg misset noget?
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.376
Morten M: Den vil holde i retten. Hvis han har fået et klip i kortet er det ikke for baghjulskørsel, men fordi han samtidig har overtrådt en af de færdselsregler der udløser klippet.
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.922
jun 2004
Følger: 22 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 165 Svar: 1.255
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.216
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.376
Martin Falster: Hensynsløs kørsel giver ikke klip, men op til ubetinget frakendelse. Der står heller ikke hensynsløs kørsel på den liste Carsten linker til...
okt 2005
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 29
Men hvis de vil kan de jo helt sikkert bruge den her da den er ret åben:
- Ændring af færdselsretning og placering mv. til fare eller ulempe for andre (færdselslovens § 16, stk. 2, og § 18, stk. 1 og 2).
Og ja oftest overskrider man jo også i samme ombæring hastighedsgrænsen så der er hurtigt til et par klip.
Men den risiko må man jo bare vælge at leve med hvis ikke man kan lade være.
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.318
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.896
feb 2010
Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 470
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 37
jul 2005
Følger: 73 Følgere: 69 MC-er: 7 Emner: 37 Svar: 282
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.376
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 77
Hvis man kører uforsvarligt og er til fare for andre kan det udløse et klip.
jul 2005
Følger: 73 Følgere: 69 MC-er: 7 Emner: 37 Svar: 282
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.376
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.734
For god ordens skyld indsætter jeg også lige regel nr. 5 (FEM...for de talblinde) fra listen
Ændring af færdselsretning og placering mv. til fare eller ulempe for andre (færdselslovens § 16, stk. 2, og § 18, stk. 1 og 2).
Herunder må jo så gælde "at køre på baghjul", da der står "..og placering mv....."
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.376
Men det ville du så også vide hvis du valgte at læse den paragraf der hører til
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=105162
Jo, jeg læser reglerne, og forstår dem sådan set også.
Baghjulskørsel er ikke omfattet af reglerne for klippekort.
feb 2007
Følger: 102 Følgere: 93 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 589
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.922
Hvis vi altså tænker på den samme person
feb 2007
Følger: 102 Følgere: 93 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 589
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.296
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.734
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.376
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.734
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.376
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.318
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 635
Han kørte simpelthen på det ENÉ baghjul
Køre på baghjul