11.463 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Lauritz.com - købersalær og gebyrer Lauritz.com - købersalær og gebyrer
Jeg forstår ikke helt hvordan dette hænger sammen.
Hvis nu jeg køber en vare på auktionssiden til kr. 1.000,- skal jeg så regne 20% oveni købsprisen plus 75kr. i hammerslagsgebyr?
Sådan at jeg i ovenstående tilfælde kommer af med kr. 1.275,- inden dagen er omme?
http://www.lauritz.com/Article/Article.aspx?LanguageId=1&ArticleGroupId=1&article=155&SelectedTab=6
0 synes godt om
aug 2005
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 285
Det er rigtigt som du skriver, at en auktion der f.eks. ender på 1.000,- bli'r tillagt et køber-salær på 20% (200,- i dette eksempel) samt et hammerslags-gebyr på 75,-. I alt 1.275,-
Mvh.
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.327
Jeg syntes simpelthen, at det var så usselt af lauritz.com, at de ikke så bort fra auktionssalær, når det var velgørenhed: "I har indsamlet en million kroner til børn, der ikke har noget. Vi snupper lige 10%, og så udbetaler vi resten, så børnene kan få noget mad for de penge, der er tilbage."
Jeg har undgået dem lige siden.
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 101
Svaret på dit spørgsmål: Ja, du skal betale budpris + 20% + kr. 75 - i dit eksempel kr. 1000 + 200 + 75 = 1.275
Med venlig hilsen, Per
apr 2018
Følger: 1 Svar: 1
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Jeg har selv haft en underlig oplevelse med Lauritz: Een af mine forfædre var kunstmaler og jeg er samler på hobbyplan af hans værker, så jeg har en søgeagent på lauritz.com med hans navn.
Omtalte forfader havde en periode som omrejsende bladtegner i USA under indianerkrigene, og pludselig kom der et værk til salg fra den periode. Jeg bød naturligvis på det og stod til at vinde. Den betød en del for mig så jeg satte et maks på det dobbelte af vurderingsprisen (4000 såvidt jeg husker). Alt så fint ud indtil auktionen sluttede- så var der pludselig en anden der overbød mig og fik billedet.
Ærgerligt... men hvad fanden.... indtil 3 uger efter, så kom billedet til salg igen fordi "køber havde fortrudt". Jeg blev naturligvis glad og bød igen.... og gæt hvad der skete? Den tidligere køber der havde fortrudt bød sørme med igen!
Så klagede jeg til Lauritz, da jeg i første omgang troede det var een af sælgers venner der bød billedet op, men der kom et uldent svar om at de "ikke kunne se nogen forbindelse mellem sælger og den anden budgiver"... og buddene holdt så op fra den anden budgiver.
Jeg endte med at få billedet og det hænger på hæderspladsen derhjemme.... men jeg er den dag i dag sikker på at den "anden budgiver" var en robot fra lauitz.com
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
Jeg købte en 5 meter lang hvid elektrisk markise med fjernbetjening.. endte med at give 3000 med hammerslag osv.. de står til 15.000 i butikkerne
Og 2 sorte fede væg lamper til trappen til 550 kr.. de kostede 2000 stykket
Lauritz.com - købersalær og gebyrer