11.463 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Lauritz.com - købersalær og gebyrer Lauritz.com - købersalær og gebyrer

Jeg forstår ikke helt hvordan dette hænger sammen.

Hvis nu jeg køber en vare på auktionssiden til kr. 1.000,- skal jeg så regne 20% oveni købsprisen plus 75kr. i hammerslagsgebyr?
Sådan at jeg i ovenstående tilfælde kommer af med kr. 1.275,- inden dagen er omme?

http://www.lauritz.com/Article/Article.aspx?LanguageId=1&ArticleGroupId=1&article=155&SelectedTab=6

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lauritz.com - købersalær og gebyrer
  • #1   28. maj 2010 Jeg har gode erfaringer med Lauritz, men har også hørt dårlige historier om dem. Man skal i hvert fald vide, hvad det er man byder på, så man ikke bli'r taget ved næsen.

Det er rigtigt som du skriver, at en auktion der f.eks. ender på 1.000,- bli'r tillagt et køber-salær på 20% (200,- i dette eksempel) samt et hammerslags-gebyr på 75,-. I alt 1.275,-

Mvh.

• #2   28. maj 2010 Det er sjovt, så lidt der skal til, for man mister respekten for et firma. For flere år siden var der noget velgørenhed i fjernsynet, hvor de sagde: "Vi har bortauktioneret det på lauritz.com til fordel for de sultne børn i Afrika, og efter auktionssalær er der XXX.XXX kr. tilbage!"

Jeg syntes simpelthen, at det var så usselt af lauritz.com, at de ikke så bort fra auktionssalær, når det var velgørenhed: "I har indsamlet en million kroner til børn, der ikke har noget. Vi snupper lige 10%, og så udbetaler vi resten, så børnene kan få noget mad for de penge, der er tilbage."

Jeg har undgået dem lige siden.

• #3   28. maj 2010 Hej Jacob

Svaret på dit spørgsmål: Ja, du skal betale budpris + 20% + kr. 75 - i dit eksempel kr. 1000 + 200 + 75 = 1.275

Med venlig hilsen, Per

• Marcus H
    Marcus H Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #4   11. apr 2018 Jeg har da aldrig hørt noget så latterligt. “Denne vare er 8000 kr. værd. Køb den på Lauritz for 10.000”

• #5   11. apr 2018 Jacob, ja du har helt ret mht gebyrer.

Jeg har selv haft en underlig oplevelse med Lauritz: Een af mine forfædre var kunstmaler og jeg er samler på hobbyplan af hans værker, så jeg har en søgeagent på lauritz.com med hans navn.

Omtalte forfader havde en periode som omrejsende bladtegner i USA under indianerkrigene, og pludselig kom der et værk til salg fra den periode. Jeg bød naturligvis på det og stod til at vinde. Den betød en del for mig så jeg satte et maks på det dobbelte af vurderingsprisen (4000 såvidt jeg husker). Alt så fint ud indtil auktionen sluttede- så var der pludselig en anden der overbød mig og fik billedet.

Ærgerligt... men hvad fanden.... indtil 3 uger efter, så kom billedet til salg igen fordi "køber havde fortrudt". Jeg blev naturligvis glad og bød igen.... og gæt hvad der skete? Den tidligere køber der havde fortrudt bød sørme med igen!

Så klagede jeg til Lauritz, da jeg i første omgang troede det var een af sælgers venner der bød billedet op, men der kom et uldent svar om at de "ikke kunne se nogen forbindelse mellem sælger og den anden budgiver"... og buddene holdt så op fra den anden budgiver.

Jeg endte med at få billedet og det hænger på hæderspladsen derhjemme.... men jeg er den dag i dag sikker på at den "anden budgiver" var en robot fra lauitz.com

• #6   11. apr 2018 Man kan nu være heldig på Lauritz.. nogle gange køber de nogle konkurs bo og containere smiley

Jeg købte en 5 meter lang hvid elektrisk markise med fjernbetjening.. endte med at give 3000 med hammerslag osv.. de står til 15.000 i butikkerne

Og 2 sorte fede væg lamper til trappen til 550 kr.. de kostede 2000 stykket

Kommentér på:
Lauritz.com - købersalær og gebyrer

Annonce