5.061 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

hjælp til matrikelkort hjælp til matrikelkort

har fået ny nabo der lige pludselig har rykket alt ned hvilket entlig et godt nok men nu har han sat sin grun af med nogen mål han har et eller andet sted fra og nu er han en 1,5 meter overe på min grund i følge skel pælende hvor på nettet finder man lige nogen matrikkelkort med mål på for hvis det han har sat af er rigtig så kan jeg ikke bygge mit længe ønskede værksted hvilket jeg ville være rigtig træt af
håber der nogen her inde der kan hjælpe mig aner ikke lige hvad hulen jeg skal gøre

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til matrikelkort
  • #2   18. jun 2010 Jeg aner ikke lige hvor man kan se det, MEN han kan da ikke flå et fælles hegn ned, uden din accept. det er der da regler for!

MEN Google er din ven

(link fjernet)

Der er en vigtig ting i den!!

En ejendomsgrænse kan ikke altid afsættes på grundlag af måloplysninger. Der kan være vundet hævd til en anden grænse end den, der fremgår af de registrerede måloplysninger, hvis grænsen i 20 år eller mere har haft en anden beliggenhed.

SÅ har grændsen ligget der mere end 20 år, har du måske krav på den opretholdes!!

• #3   18. jun 2010 Håber du kan bruge det!

• #4   18. jun 2010 han er 1,5 meter længere overe ved mig en skelpælende er problemtet er at skal jeg ha et kort fra kommunen går der 30 arbejdsdage siger de men han er gået helt amok der overe han river alt op og fælder alle træer og inden de 30 dage har han væltet der som jeg mener der står på min grund og han har sagt han er skide lige glad han har gået efter hans mål så han vil skide på skel pæle
    har prøvet at snakke ganskealmindelig med han om vi ikke lige skulle slå kold vand i blodet til vi fande en løsning men det har han ikke tid til
    så står lige en lille smule i en træls situation synes jeg

• #5   18. jun 2010 Øvbøv, rigtig dårlig start på et naboskab, hvor længe har hegnet stået der?

• #7   18. jun 2010 Der var da en eller anden gammel krampe der fik en regning på 200.00kr eller lign for at fælde 3 træer som ikke var hendes, så måske du kan score kassen her.

• #8   18. jun 2010 Lad os forestille os du har retten på din side, så skal han, hvis jeg husker rigtigt!
    Betaler erstatning for det du ville have haft, samt reetabllerer MEN det er vigtigt at have gjort insigelser tidligt!!

• #9   18. jun 2010 http://ekstrabladet.dk/nationen/article1361381.ece

• #10   18. jun 2010 jeg kan finde matrikelkort på nettet uden problem og jeghar osse kortet selv men kan man finde noget kort nogen steder på nettet hvor der står mål på matrikelkortet
    han vifter mig om ørene med et kort hvor han har et mål på 3,78 meter fra hans hus hjøne til skel og det er det han går efter hvis jeg kunne finde et sådasn på nettet så jeg var fri for at vente de 30 arbejdsdage så ville det bare være guld værd

og lige pt er google ikke lige min ven for jeg kan ikke finde det nogen steder det sku noget pis lige pt

• #11   18. jun 2010 jeg har et matrikelkort men jeg har ingen mål på det jeg har eller det ejg kan finde
    jeg bor i vesthimmerlands kommune

• #12   18. jun 2010 Du kan vel tage målene på din have da du ved hvor stor den er på papiret. Og det samme kan i jo så gøre med hans have. Gør ham lige opmærksom på at der forelægge bødestraf på 5000 kr for at beskære et træ der ikke er ens eget. Ligeledes kan det køres i retten hvis han fælder det og du vil med sikkerhed vinde den sag. Min far var samme trummerum igennem fordi naboen ikke ville bskære et træ hvis grene dækkede hele deres have næsten så min far beskær det med det resultat at politiet kom med en bøde samt indkaldelse til retssag. Så hvis han har så travlt må han i sidste ende betale. End videre skal du lige finde ud af hvor længe hegnet har stået forkert for reelt set vil du have det stykke grund som dit hvis det har stået der som skel i mere end 20 år mener jeg det er.

• #13   18. jun 2010 det ereste jeg ved er hvor mange kvadratmeter grund jeg har på papir og så har jeg et matrikel kort hvor grunden er tegnet ind på MEN der er ingen mål på noget ting hverken længde eller bredte hvis jeg da bare kunne frem skaffe de to mål på et kort rimelig hurtig ville det hjælpe mig max

• #14   18. jun 2010 Jamen mål fra den ene nabos skelpæl til den anden og så længden af haven. Så kan du regne kvm ud. Hvis han har taget 1,5mX40m vil du jo mangle 60 kvm på din grund eller måske mere alt efter hvor lang grunden er.

• #15   18. jun 2010 Søren, mange overblikskort er fortegnede og derfor ubrugelige. Men eller fejler ideen ikke noget smiley

• #16   18. jun 2010 Da jeg skulle bygge et brændeskur bagerst i haven kunne jeg heller ikke finde skelpæle, på kommunen havde de kort som var vejledene men jeg fik at vide at de ikke kunne bruges til nøjagtig målsætning. Hvis du vil vide præsis hvor din grund stopper så må du betale en landmåler for at slå nye skelpæle ned. Hvis der allerede er skelpæle så ring til polisen og fortæl at naboen begår hærværk på din ejendom.

• #18   19. jun 2010 du skal ind på teknisk afd på din kommune,så får de fat i landinspektørerne som så sætter skel af medmindre kommunen har tegning liggende med skel målene.tegningen kan du få med det samme,jeg har selv lige bygget nyt hus godt nok i esbjerg, der kunne jeg få alle oplysningerne på kommunen med det samme.

• #20   19. jun 2010 Har du prøvet at nikke ham en skalle og råbe ham ind i hovedet ?

det hjælper jo åbenbart ikke på den pæne måde ...

• #21   19. jun 2010 polisen, er han ovre skelpælene, så havde jeg sgu ringet til dem.....

• #22   19. jun 2010 Policen på. Han har jo selv startet på en dårlig måde og er åbenbart uden for pædagogisk rækkevidde.

• #23   19. jun 2010 du skriver du skal have et værksted, så er det vel kun ok at han fjerner træer og buske for dig:-))

så bare igang med at grave ud til fundamentet og hvis han ligger sig imellem så støb ham ned, så sparer du lidt på betonen:-))

men han må overhovdet ikke fjerne en kvist, hvis der er en tvist:-)))))
    så kontakt en advokat og den vej igennem få en landmåler ud, og så tag diskutionen med ham der...

magen til lorte nabo at få

• #24   5. sep 2012 sad i dag, og tænkte på hvordan sagen gik?

Kommentér på:
hjælp til matrikelkort

Annonce