4.069 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Vito(639) start problemer Vito(639) start problemer

I løbet af den sidste uge er min Vito 639 115CDI blevet næsten umulig at starte.
Der er noget galt med startspærre eller tændingslås.
jeg sætter nøglen i tændingslåsen og ratlåsen slår fra (som normalt)
så drejes nøglen et "hak" lamperne lyser (som normalt)
når jeg så herefter drejer til start sker der bare ikke noget!

Hvis jeg så gentagende gange drejer nøglen helt tilbage så lamperne slukkes og tilbage til start igen, så pludselig kommer den, men i dag måtte jeg dreje frem og tilbage 50 gange før den startede.

Nogen der har et bud på hvad der kan være galt?

Et ring til MB siger Ny tændingslås(en komplet elektronikbox) til 5K og derefter en tur på værksted for at få den kodet ind med de gamle nøgler, så inden man ser sig om 10k+

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vito(639) start problemer
  • #1   26. jun 2010 defekt starter er nok mere problemet. Har du prøvet at rykke lidt i tændingslåsen når du drejer nøglen så du har udelukket at det kan være tændingslåsen?

Ellers er det bare ud og give starterrelæet et ordentligt dask med en hamme/mukkert.

• #2   26. jun 2010 man kan vel måle om der kommer signal fra tændingslås til starter ? derved udelukke om den er defekt

• #3   27. jun 2010 bund stykket i tænings låsen skift det så dur det igen

• #4   27. jun 2010 Det nemmeste ville være at give startrelæet plus fra den store ledning på starteren. Hvis den slæber starteren rundt der så er det bundstykket. Det med at måle ud kan man sagtens, men det kræver man skiller lortet halvt ad smiley

• #5   27. jun 2010 tror så ikke de ting du omtaler løber op i 10 k .. det er ikke gratis men 10 k bliver det ikke..... tror du skal forhøre dig igen, jeg vil mener med det hele at der er tale om ca 4500kr.. og det er sgu også nok..

mener jeg
    mvh

• #6   27. jun 2010 Denne model Vito er "fuld elektronisk"
    Jeg har haft "tændingslåsen" ude, det er en elektronisk enhed, så der er ikke tale om et "bundstykke" som normalt, nøglen er jo også bare en plastic klods med en chip i.
    Denne "tændings lås" elektronisk enhed koster 3600+moms hos MB og kan ikke monteres uden MB tester, da nøglerne skal kodes ind igen.
    Så gratis bliver det nok ikke.
    Starteren kører fint hvis den bliver "kortsluttet" i motorrummet, men selv om nøglen er drejet til tænding og jeg kortslutter starteren kommer den ikke i gang, det er nok noget startspærre smiley

• #7   27. jun 2010 Næste spørgsmål:
    Er de nogen muligheder for at købe MB reservedele med en god rabat, og hvem ved måske er der en herinde der kan hjælpe med en MB tester
    smiley

• #8   27. jun 2010 trækker den også motoren rundt når du kortslutter den? Det kan jo godt være starterrelæet der ikke slår ud smiley

Kommentér på:
Vito(639) start problemer

Annonce