{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Tidl. arbejdsgiver misinformere ny. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har for nyligt opsagt min stilling hos min nuværende arbejdsgiver, da jeg skal starte i lære på drømmeuddannelsen til august.

Jeg er efterfølgende raget lidt uklar med dem (min nuværende arbejdsgiver) da vi går en meget travl tid i møde, så jeg føler lidt, at de føler at jeg "har svigtet dem", eller "taget røven på dem". Det har jeg nok også lidt, men enhver er sig selv nærmest.

Jeg går så og bliver lidtnervøs for, om de skulle være så ondskabsfulde, at de vil forsøge at kontakte min kommende arbejdgiver, og forsøge at ødelægge det for mig, har I nogen sinde hørt om sådan noget før?

Jeg ved godt at det lyder fuldstændig sindsygt, men tanken var der lige.

Vh.
Kenneth


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tidl. arbejdsgiver misinformere ny.
  • #1   3. jul 2010 Arh, så skal man godtnok lave en svinsk afsked, før at sådan noget bliver muligt!
    De fleste bliver sure en dags tid, og så er den ovre!

    Men hvad skulle de kunne ødelægge? Hvis du har helt rent mel i sækken, kan de vel sige hvad som helst. Det er jo kun, hvis man har begået svinestreger af en grovere art, at man skal være nervøs, og i sådan en situation er udtrykket "at ligge som man har redt" vel mest dækkende!


  • #2   3. jul 2010 Har jeg rent mel i posen? Jaaa, det er jo en vurderingssag. Jeg har haft lidt mange sygedage, men det er vist også det eneste.

    Måske er det fordi, at jeg også selv føler lidt at jeg "svigter" dem, at jeg tænker sådan.


  • #3   3. jul 2010 Fortæl din nuværende arbejdsgiver hvordan du har det og sig at du håber a de forstår din situation, samt at du har været glad for at være ved dem

  • #4   3. jul 2010 Enhver er sig selv nærmest i erhvervslivet.
    Har selv oplevet at blive uberettiget fyret, efter at have knoklet huden af r.... i flere år.
    Tænk på dig selv, din arbejdsgiver gør ikke!!!


  • #5   3. jul 2010 Jeg må også indrømme at jeg oftest er mig selv nærmest. Selvfølgelig røvrender jeg ikke folk og holder mine aftaler osv, men jeg har ikke andet at tjene penge på end mig selv, derfor føler jeg jo også jeg har et ansvar for at sælge min arbejdskraft så godt som muligt.
    Som Jacob skriver er man sig selv nærmest. Der kommer ikke nogen og takker dig når du har slidt dig selv ned.
    Jeg ville tage det helt roligt. Det kan godt være de føler sig svigtet, men hvis du har overholdt bestemmelserne i din ansættelses kontrakt omkring opsigelse har du jo bare fulgt de spilleregler de selv har fastsat.
    Jeg kan ikke forestille mig de vil dig det så slemt de vil sabotere din fremtid også


  • #6   3. jul 2010 Din nye arb.giver har sikker allerede talt med din nuværende inden han tibød dig en læreplads. De plejer at være rimelig gode til at tjekke folk inden de ingår aftaler af længere varighed !

    Fuck din nuværende arb.giver. Hvis du havde haft for mange sygedage efter hans mening, så var du sikker allerede sparket ud.

    Du sælger din arb.kraft og han køber den. Længere er den vel egentlig ikke i disse tider. Cool buisness !


  • #7   3. jul 2010 Det skal du vist ikke værre nervøs for. De fleste arbejdsgivere bliver lidt gnavne over en opsigelse, for så skal de jo have alt besværet med at skaffe en ny medarbejder, og det kræver både tid og penge. Og hvis det så samtidig er op til en travl periode er det endnu værre. Så længe man ikke "smækker med døren", når man går kan man have god samvittighed.

  • #8   3. jul 2010 Medmindre du har lavet inkasso for HA og nu hellere vil lave inkasse for Bandidos, så har du sikkert ikke noget at frygte :o)
    Tillykke med det nye job!


  • #9   3. jul 2010 Søren ( kbh )
    Den tog sgu' prisen! Tak!


  • #10   3. jul 2010 der foreligger faktisk regler for hvordan man som tidligere arbejdsgiver må udtale sig og det er ikke negativt om ansat

  • #11   3. jul 2010 MT har helt ret... der foreligger regler for den slags, og det er ikke tilladt for arbejdsgiver at udtale sig negativt om tidligere medarbejdere til nye arbejdsgivere. Det næste er at jeg er ret sikker på at samme regelsæt også forbyder dem at kontakte en ny arbejdsgiver - medmindre der forelægger en situation som giver dem ret til det - som eksempelvis en konkurrenceklausul mv.

    At du så tilsyneladende er lidt nervøs for at de alligevel skal kontakte arbejdsgiver, er sådan set en helt anden sag. Fordi der kan jo nok fortælles mange ting alligevel, som du ikke bliver klar over...


  • #12   3. jul 2010 MT og Eddie og det overholder alle selvfølgelig, - not, der er jo mange at udtale sig på uden at det er negativt, hvis en kollega ringer og spørger om en i Branchen udtaler jeg mig aldrig negativt, men undlader blot at anbefale personen

    vupti

    trådopretter tror du skal tage det med ro, og ikke spekulere over det, med mindre du sidder og har skidt samvittighed over et skelet i skabet


  • #13   3. jul 2010 mange MÅDER at udtale etc

    edit jatak


  • #14   3. jul 2010 Som arbejdsgiver vil jeg ikke tage det seriøst hvis en nyansats tidligere arbejdsgiver ringer og snakker dåligt om den ansatte!

    Men man skal nu altid passe på man ikke brænder sine broer;-)


Kommentér på:
Tidl. arbejdsgiver misinformere ny.

Annonce