797 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Seværdigheder i Rom, Italien Seværdigheder i Rom, Italien

Jeg skal med kæresten 9 dage til Italien (Rom) i august måned. Hvilke seværdigheder er anbefalelsværdige udover de gængse såsom Colosseum, den spanske trappe, vatikanet, Peterskirken og Peterspladsen, Forum Romanum, Pantheon, Palatinerhøjen, Det Sixtinske Kapel. Også gode spisesteder kan bruges eller områder i nærheden af Rom, der egner sig til en en-dagstur eller lignende, måske Pisa og Firenze.

Overvejer en tur i rent trafikkaos på scooter på de brostensbelagte gader i Roms midtby smiley

K.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seværdigheder i Rom, Italien
  • #1   7. jul 2010 Med det du nævner der har du bestemt osse nok til tre dage.

Go´ tur.

;O)

• #2   7. jul 2010 Som Per Pallesen engang skrev:

Hvis du ser en præst gå hurtigt gennem Rom ved middagstid, så følg efter ham for han ved hvor man får god og billig mad smiley

Husk at kaste mønter i Trevi Fontainen, med ryggen til og bagud over højre skulder. Så erdu sikker på at turen går til Ræm igen

God tur

• #3   7. jul 2010 Skriv en mail eller ring til min søster. Hun kender efterhånden Rom som sin egen bukselomme, og har specialiceret sig i netop det du søger. Du finder hende her... smiley

http://www.romeconsulting.it/

God tur
    Søren

• #4   8. jul 2010 Hej Klaus

Kik i mit foto album,- der er billeder fra et spisested i Firenze, og det kan på det varmeste anbefales.
    Vedr. seværdighederne i Rom så har du selv remset det vigtigste op, og i skal nok få tiden til at gå,- scooter i Rom er ikke nogen dum ide´ det er en stor by at gå rundt i, (men de kører altså lige som i Paris, så er du advaret)
    Jeg vil mene at en enkelt dag i Pisa er nok, alle de ting der er og kikke på, er samlet på et område på størrelse med 3 - 4 fodbold baner, men en tur i det skæve tårn, må i absolut ikke snyde jer selv for, det er en lidt vild fornemmelse at gå op i det, men beregn lidt ekstra tid,- da der kun kommer 40 personer op af gangen.

God tur - jeg er slet ikke misundelig :o)

Henrik.

• #5   8. jul 2010 Var der for 6 år siden.
    De bedste spisesteder er dem der ligger væk fra de store gader. Fandt en fantastisk restaurant ved bare at gå rundt, men tvivler på jeg vil kunne finde den igen.

• #6   8. jul 2010 Husk badesandaler, når du går rundt i lejligheden/huset om natten. De der små italienske djævleskorpioner gør skideondt at blive stukket af (hvis de har en størrelse, så de kan stikke igennem huden)... smiley

De er ikke giftige, men stikket kan gøre ret ondt. Der hvor vi var sidst (omkring Sienna), var der satans mange af de små kryb.

"The venom of all species of Euscorpius is harmless. These species will rarely sting, and the smaller species have difficulties with penetrating human skin. Some sources say that the sting of E. italicus might be very painful"

• #7   8. jul 2010 9 dage?? Holy Moly.. Enten er i meget historisk interesseret ellers overvurderer i byens udbud. Som James B skriver... "nok til 3 dage" - Jeg vil klart foreslå at i ligger turen lidt ned af kysten. Forbi Napoli og ud til Amalfi kysten. Storslået område som skal ses hvis man vurderer at 9 dage er for meget i en storby smiley

Trafikken er et kapitel for sig. Vi lejede bil dernede og man skal satme være skarp når man besvæger sig rundt. Og det nytter ikke at køre "dansk" hvor man er stresset og holder på sin ret. Her er det bare "go-with-the flow" og så ellers danse med trafikken. Dog en oplevelse der er det hele værd.

• #8   8. jul 2010 puha, 1dag i rom var rigeligt for mig, det samme med firenze og pisa...

nu ved jeg ik hvad i er til saføli. men hvis i vil ha lidt designer dress med på vejen, så kan jeg varmt anbefale the mall , lidt uden for firenze, og D&G har også deres outlet meget tæt på. i the mall er der alle de kendte mærker som gucci, prada, versace, etc etc med ekstremt gode priser., altså outlet.

ellers, er jeg personligt mere til kyst byerne, og gerne de lidt mindre med knapt så mange turister.

lej en bil og kør ud i bjergene for at finde de rigtig gode restauranter.

• #9   8. jul 2010 Snyd ikke jer selv for Travesterer-området på den anden side af Tiber floden. Stedet er desuden fyldt op til randen af spisesteder og er det sted, indbyggerne ofte tager ind for at more sig aftenen.
    Vil også anbefale det jødiske kvarter, som ligger imellem Campo dil Fiero markedet og bagsiden af nationalmonumentet. Der er også udemærket spisesteder.
    Der er også masser af gode spisesteder ved Popolo pladsen, tæt på Villa Borgese parken, og i området imellem byens Domkirke og bagsiden af Colosseum, samt det skumle område imellem Hovedbanen og den store Maria Maggiore kirke. Alsammen i Turistområdet, uden turistpriserne smiley

Hvis du kan slippe for at køre rundt i byen, skal du gøre det, for alt ligger indenfor gåafstand i denne by. Hold jer til gågaderne, det vrimler med dem, uden at det behøver at være turistificeret smiley

Kommentér på:
Seværdigheder i Rom, Italien

Annonce