{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.150 visninger | Oprettet:

Politistationen på TV3 {{forumTopicSubject}}

Jeg kom lige til at se lidt af programmet... hvor panserne gik og grinede af at en mand bor ret klamt. De filmede mens betjentene åbnede køleskabet og stod og gjorde nar af hvad manden får at spise og drikke.

Jeg synes det er helt uprofessionelt og en skændsel at politiet får løn for at gå og gøre nar af borgerne på den måde. Jeg ville godt nok være gal hvis de gik og rodede i mine sager på den måde. Fyyy der er dømt harme og afsky!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Politistationen på TV3
  • #1   19. jul 2010 jaaa puhaaa fy fy

• #2   19. jul 2010 Ja det ville du jo slet ikke gøre hvis du var deres situation. Du er som betjent nødt til at distance dig ellers går du psykisk ned, nej det er da ikke det smarteste at gøre, men det er da godt nok ikke noget der kan mig vred. Det er en naturlig reaktion, de er mennesker som alle andre.

• #3   19. jul 2010 Det tragikomiske i den situation var, at han havde køleskabet fyldt med med Tuborg Påskebryg og 3 færdiglavede hamburgere.

Dvs. penge til ordentlig mad havde han, men valgte at bruge dem på pilsnere i stedet.

Nu mindes jeg ikke de direkte grinede - tværtimod gik betjentene rundt med forfærdelse. Ligegyldigt hvad, så kaldes det tragikomisk humor.
    Du kan også finde tv-programmer hvor skadestuelæger, fortæller at de bagefter en ubehagelig hændelse går ind i et rum for sig selv og griner af situationen. Det er ikke fordi de synes det er sjovt at én af deres patienter døde, men for at afstresse/defuse sig selv.

De kunne jo også vælge at græde, men det gør man ikke når man på arbejde og hvis man gør det når man kommer hjem, så holder man ikke til den slags job særlig længe.

• #4   19. jul 2010 M. H har helt fast i den lange ende. Du kan finde sådanne situationer inden for næsten alle erhverv.
    Men hvad angår politiet, så skulle du bare vide hvad der sker når de er på stationen eller andre steder hvor offentligheden ikke kan høre dem. Det er ikke småting....

• #5   19. jul 2010 Hold da op, har du fået det forkerte ben ud af sengen, da du stod op?
    Har du aldrig grint af noget andre har gjort?
    For det første grinte betjentene (kald dem ikke panserne, når du selv går i så små sko) ikke af den måde borgeren boede på, faktisk tvært imod. Det der blev grint af, var at der på fryseren sad to ens opskrifter på færdigretter...
    Det er selvfølgelig også meget, meget forkert af betjentene at grine af det. Ihvertfald når de bliver overvåget af sure, vrisne skatteyderer, der blot leder efter en mulighed for, at brokke sig over en hårdt prøvet ordensmagt.

• #8   19. jul 2010 Ja syns også generelt danskere er et brokkefolkefærd

• #9   19. jul 2010 Eller et gøre-nar-af-dem-som-ikke-er-lige-så-gode-som-os folkefærd.

Jeg synes det er synd for manden at han skal udstilles på den måde. Næste gang I skal til lægen kunne det vare sjovt at du/I selv blev filmet mens lægen kaldte på sygeplejerskerne og gjorde nar af jeres kropshygieine osv. -og så skal jeg nok holde med dig om at personalet er uprofessionelt mens alle andre griner af jeres ulykke og siger at offentligt ansatte er nødt til at udstille dig og være tragikomiske på din bekostning.

• #10   19. jul 2010 Sjovt.. konteksten af det chefen skriver og det i programmet, er nogenlunde samme reaktion som mange i tråden kommer med. Nedladenhed og lettere håneri fordi man ikke er enig. Skriv dog hvad I mener istedet for at blive personlige smiley
    Jeg tænkte det samme da jeg så programmet.. Synes også det er lidt uprofessionelt, da det virkede meget som om de følte sig hævet over manden..
    Omvendt skal man huske på at det vi så er en smule taget ud af en kontekst. Det er ikke sikkert det forholder sig sådan, da de jo kun har vist udpluk af hele scenariet. Der kan jo være faldet kommentarer og holdninger den anden vej også, selv det ikke burde retfærdiggøre det.

• #11   19. jul 2010 Manden havde truet folk med maskingevær så syns da ikke politiet er dem der har lavet fejl

• #12   19. jul 2010 Hvad har det med at gøre grin med mandens hygieine og spisevaner at gøre?

• #13   19. jul 2010 Jeg så det også, og nu tror jeg ikke lige at han er personen der ser programet, og bagefter skriver en lang klage, tror hans liv har lidt mere mening, hvis han bare kommer hjem til et køleskab hvor de ikk har taget hans guld smiley

• #14   19. jul 2010 Tror bare ikke jeg har så meget til overs for en mand der gør sådan, og mener at dem der laver programmet skal redigere sådan noget væk politiet er bare mennesker og griner ikke for at være onde

• #15   19. jul 2010 De grinte sikkert bare fordi at de vidste at de ville score panten på hans flasker, når han var til afhøring, og købe kaffe og romkugler for dem.

• #16   19. jul 2010 Lige præcis Jonas P, jeg tror nemlig heller ikke den mand var istand til at sige fra i situationen og heller ikke efter. Og det synes jeg kun gør pansernes adfærd mere usmagelig. Det er jo ikke mere acceptabelt at opføre sig nedladende over for handicappede, børn, syge, ældre osv. bare fordi de ikke siger fra!

• #17   19. jul 2010 Morten H du har ret i at politiet bare er mennesker, men derfor skal de stadig være neutrale og professionelle i alle situationer. Nedladenhed og håneri hører ikke derunder.
    Hvorvidt om det var for meget i programmet ved jeg ikke. Svært at sige da man kun ser klip af en kontekst, men tanken strejfede mig. Synes politiet virkede uprofessionelle efter anholdelsen

• #18   19. jul 2010 Det er jo godt der er forskellige meninger og er bare ikke enig smiley

• #19   19. jul 2010 C-4. Det er altså månekage (citron ). Og ikke romkugler smiley

• #20   19. jul 2010 Jeg har set alle de programmer en gang før. Ligesom dem kanal 5 sendte og tv3. Jeg kan sku godt lide ca 50% af de politifolk for den resterende halvdel virker ekstrem arogante. Når de stopper en ung gut som kører for stærkt så kæfter de op osv. Ja ok så har de lige glemt dengang de var 18 og gav den noget pedal mangen til dobbeltmorale.
    Jeg vælger så at tro at det er fordi der er kamerahold på de lige skal sætte et eksempel.
    Jeg syntes de fleste af dem gør det fint stykke arbejde og var jeg i deres sko ville jeg værer et rigtigt røvhul som fluekneppede alle:-)
    Men en betjent som stopper mig og prædiker morale kan ligeså godt holde mund og får det at vide, det fiser lige så hurtigt ud igen som han snakker.

Mht til redigering så er det som alt andet de filmer 70% kedsomhed og vente tid så når der sker noget skal det jo klippes sammen på en fed måde:)

Jeg elsker de programmer og de få gange hvor de viser en mc smutte fra en politipatrulje smiler jeg af. Der er udentvivl mange af dem, de vælger så bare ikke at vise dem haha:D

• #21   20. jul 2010 Syntes bestemt ikke at de der dumme. Jeg vil da ikke leve i et samfund uden dem hehe. Rene du tjener lidt mere end normen ellers har du vundet i lotte:) Ikke misundelse fra min side, men at du lige skal smide en kommentar ind om løn boob booob:) alle herinde er jo klar over at du skifter mc (toppen af poppen) som vi andre skifter underbukser i varmen.. Hvorfor har du ikke bare en af hver på "harley" plader:)
    Få nu den nye Aprillia for at sælge den efter 1000km:)

• #22   20. jul 2010 hold da op - man kan da også gøre alt til et tabu/racisme/overgreb ...

De unge mødre, Søren og Peter, X-factor osv. er ikke en skid bedre end et par politibetjene som ironisk griner af en mands usle kår - han kunne jo have valgt anderledes (hvis man mener menensket har en fri vilje).

• #23   20. jul 2010 -C1- nej det er jo netop ikke det samme som Xfactor og de andre, for i de programmer har deltagerne selv valgt at deltage med deres frie vile. Det har de ikke her. Og i politistationen er det meningen vi skal se nogle offentligt ansatte som er på arbejde, dvs. de skal være professionelle og gøre deres job og ikke gå og være arrogant skadefro og hånlige over for borgerne.
    Hvis hjemmeplejen opførte sig sådan ville alle kunne se det var galt, men mange folk og især panserne selv tror på allerhykleriske manér, at en kasket og uniform betyder at man bliver hævet over lov og standarder for anstændighed.

• #24   20. jul 2010 Chefen T
    Det er vist tydeligt at du er en af de personer som generelt ikke kan lide politi.
    har du evt. selv været ude for nogle episoder hvor du har følt dig forkert behandlet ?

• #25   20. jul 2010 Michael, det synes jeg nu ikke det lyder som om, tværtimod. Tror nærmere han er skuffet og empatisk overfor sine med med mennesker. Den med empatien ses ikke så tit herinde desværre!

• #26   20. jul 2010 De er jo også en slags mennesker som nogen gange reagerer på forskellig måde.
    Det ser vi ganske tit i dette forum.
    Længere er den ikke.

• #27   20. jul 2010 Leve det danske Politi. Jeg syntes personligt at de er nogle dumme svin, fordi jeg fik 3 klip på een gang, men så stod jeg i den situation at knægten blev overfaldet og slået med en flaske. Politiet hjalp ALT hvad de kunne (til knægtens fordel) Sikke flinke fyre. Mekanikeren er et dumt svin fordi han snyder og bedrager og tager ågerpriser for sit arbejde, men en flink fyr da man punkterede og han kunne hjælpe med det samme. Ejendomsmægleren er nok den største tyveknægt der findes, de niver rask væk 30.000.00 kr for at vise et hus frem 3--4 gange. vi skriver under og alle er glade, men brokker os alligevel. Sådan tror jeg der er i alle brancher, men jeg ville sgu nødig leve i et samfund uden det politi vi har i DK i dag. De er mennesker UANSET deres job, og jeg må indrømme at jeg trak da også på smilebåndet da jeg hørte at det var 2 ens opskrifter der var klistret fast på køleskabet efter jeg havde set påskebryggen fylde det meste af skabet. Nogle mennesker har valgt at leve som gutten i udsendelsen, og det skal de ha lov til, men at 2 betjente griner af det der er klistret fast på køleskabet det kan jeg ikke få ondt i røven af. De er bare som mennesker er flest......

• #28   20. jul 2010 Og så for øvrigt Chef. Det er et godt emne du har bragt på bane. Men jeg kan desværre ikke komme på arbejde i morgen, for jeg har slugt en fugl smiley

• #29   20. jul 2010 Michaeil (Tåstrup) - du har ret, jeg er ikke så glad for dem. Jeg har aldrig fået hjælp af dem når jeg har haft brug for det, har istedet fået flabede svar fra dem i telefonen, kender flere andre som er blevet skuffet og ligefrem chikaneret af dem. Helt sikkert, hvis jeg havde en gun og en kasket så ville jeg da også spille smart, gøre nar af folk, måske ligefrem chikanere folk jeg ikke kan li - så jeg kan da godt forstå dem og siger ikke jeg er bedre end dem... men derfor kan jeg ikke li dem! Kan ikke li konceptet af sådan et magtkorps som går og hjælper dem de kan li og håner eller chikanerer dem de ikke kan li. Hensigten skulle vel være i retning af det amerikanske "To serve and protect" men som den gode Milton Friedman sagde, så korrumperer magten... altid!

Manden i klippet var nok mildest talt ikke ligefrem i den bedste periode af sit liv. Den arrogante nedladende og hånende facon de viste i programmet ,det var altså den adfærdsmæssige ækvivalent til at sparke en mand der allerede ligger ned. Det gør man bare ikke. Man generer heller ikke børn, gamle, handicappede eller syge på denne måde. Og det bliver kun mere kujonagtigt af at man gemmer sig bag en uniform, en maskinpistol, har 10 venner med, har juridisk særstatus som tjenestemand i funktion osv. osv.... ingen kan røre dem og de ved det. Men alligevel skal de spille smarte på mandens bekostning. Den slags kan kun kaldes kujonagtigt.

• #30   20. jul 2010 - og til den der med at de bare er mennesker som os andre. Nej, når de er i uniform er de ikke mennesker som os andre, for de har andre rettigheder og er beskyttet af loven på en anden måde end os andre. Derfor er det rimeligt at sige, at privilegierne forpligter.
    Desuden er de på arbejde, et arbejde som vi over skatten betaler for og har betalt for at uddanne dem til. Det betyder at de er professionelle. Derfor er det rimeligt at forvente professionel adfærd.
    Hvis de ikke vil være professionelle, så kan de stemple ud og gå og håne uheldige eksistenser i fritiden, det vil stadig være usmagelig adfærd men så vil de netop være almindelige mennesker som alle os andre og derfor ikke forpligtede til professionalisme.

• #31   21. jul 2010 De kan sku da grine alt det de vil, bare når kameraet kører !!!

Kommentér på:
Politistationen på TV3

Annonce