671 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

PC problem, Windows XP Boot PC problem, Windows XP Boot

Ja der er jo så mange dygtige folk herinde til båd edet ene og det andet, så jeg prøver sgu lykken smiley

Min datter har en IBM thinkpad, T42. den kører upåklageligt, og er såmænd kvik nok. Nu er det 3. gang jeg må geninstallere XP. Uden varsel vil den pludselig ikke starte windows op fordi der er en fil der er beskadiget, eller mangler (hed noget med "noshkll" eller i den dur.

Er der en af jer der har et bud på årsagen? det var noget i samme dur der skete sidst? Alle drivere er korrekt installeret efter frisk formatering og geninstallering af XP....Jeg er blank, please help?

Allan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PC problem, Windows XP Boot
  • #1   28. jul 2010 Min Hp har gjort det samme, det er driveren som starter HDén, der er faktisk ikke det store og gøre ved det, da recovery ikke kan klare det. så må man bare hente tingene ud og installerer den igen

• #2   28. jul 2010 Jamen det sker igen og igen efter formatering, det er sgu da underligt. Tror du det er HD'en der smadrer driveren?

• #3   28. jul 2010 sker det umiddelbart bagefter igen ?. min har gjort det med et par måneders mellemrum, og i søndags da den gjorde det, blev jeg så sur jeg smuttede ud og købte en ny bærbar.

• #4   28. jul 2010 Hov glemte lige noget vigtigt. Når jeg så formaterer, hvis jeg da vælger den formatering der ikke hedder hurtig, går den i stå underformateringen. Første gang nåede den til 4% anden gang til 45%. Så står den helt stille i timevis til jeg giver op og starter forfra. Død hard disk?

• #5   28. jul 2010 Ja der sker efter en uge eller to. Hun bruger den kun til at spille et simpelt online spil på nettet (Go super model) samt taler i skype med veninderne.

• #6   28. jul 2010 mja kan godt være det er harddisken der er ved at være død, hvis du ved hvad producenten af harddisken hedder, så har de som regl et program til at teste efter beskadige sektore.

Men ellers kan det vel være et program/hjemmeside som hun normalt besøger der går ind og laver rod i computeren.

• #7   28. jul 2010 For det første 1000 tak for deltagelsen (der er jo krise i det lille hjem her, hun mener jeg bare skal købe en ny til hende, men "It's not gonna happen" smiley
    Hun har være på den hjemmeside i årevis fra hendes gamle computer, der skete aldrig noget. Hun besøger den også fra min, det sker der heller ikke noget ved. Der er vist iøvrigt TV2 der hoster, så helt suspekt er det nu ikke.

• #8   28. jul 2010 kunne godt lyde som sorte pletter (bad sectors) på din HD,

kunne godt være en side der ligger noget ind, hvis det altid er det samme hun surfer rundt på, (jeg har aldrig selv oplevet det, men har hørt om det)

• #9   28. jul 2010 Hey Simon.

Hele den smøre med fixboot etc gjorde jeg første gang, så virkede den igen, men gik så helt kold ugen efter.

Chdsk meldte ingen fejl ved enheden. Fixboot blev også prøvet, uden held.

Nu er jeg som sagt ved at prøve at formatere igen, men den går i stå (har nu stået 45minutter på 45%????????????????)

Næste gang skriver jeg filnavnet ned, så jeg ikke behøver at skyde mig selv over det smiley

• #11   28. jul 2010 Simon, RESPEKT, det er ikke mange ,der kan disse ting smiley
    Så det du nohen gange ikke kan med MC viden, kan du med WINDOWS viden smiley (er selv IT mand)

Allan, det kan være din kontroller, MEN mest sandsynligt, er din HD..
    Jeg er helt sikker på at jeg har sådan en fætter liggende (jeg har haft 3 af den model her i huset..) som du kan få gratis til test! SÅ kan du se om det er den!¨

MEN så skal du forbi Hvidovre/støberigade København for at samle den op smiley

• #12   28. jul 2010 Det er fame iorden jesper. Er det evt en der er til salg for ussel mammon?

• #13   28. jul 2010 hvordan installerer man fra DOS det gad jeg da godt at vide (det havde nok fikset skidtet, men selvfølgelig ikke som permanent løsning)

• #14   28. jul 2010 Du kan vel kopire filen over på en CD når du har fået langt windows ind igen, så når den driller, kan du bare overskrive med den på CD'en, så burde det være klaret.
    Men det bedste er nok at få checket harddisken grundigt igennem, du kan også hente HD Tune, der kan man se SMART data, det kan fortælle hvor mange dårlige områder du har på din disk.

• #15   28. jul 2010 Takker Søren smiley

Morten P: Det er ikke de samme filer der går i stykker. sidst var det en anden fil.

• #16   28. jul 2010 Lugter helt bestemt af en HD der er ved at gå kold ...

• #17   28. jul 2010 Yep, det er din harddisk, som er ved at stå af... Ingen tvivl... Ud og få fat i en ny, før det er for sent... Installer dit Windows på den nye harddisk, og tag så den data du skal bruge ud af den anden harddisk, og smid den ud smiley den dur kun som brevvægt smiley

• #18   28. jul 2010 Du får sku den hd gratis du!
    Du må bare hente den, jeg bruger dem alligevel ikke til noget, de er for gamle!! MEN fin nok til jer, om ikke andet for en test..
    Grunden til at det er samme fejl, KAN være at hver gang du reinstallerer, placerer den jo filen samme sted på din HD, og kommer det fejl ramte område ikke i karentæne, JA så sker det igen, og igen, og .......

• #19   28. jul 2010 Du er sgu en gutter mand Jesper, det vil gøre min datter lykkelig (der er lang vej til 6000,- til en ny bærbar for en 13 årig ;-). Jeg skriver lige en PM så kan vi aftale nærmere en dag det passer i programmet for os. Jeg arbejder i brøndby, når jeg eller er på kontoret, så det skal nok kunne lade sig gøre. Det lyder jo som en logisk forklaring det med at den ligger filerne samme sted.

• #20   28. jul 2010 Jo jo Simon selvfølgelig kan jeg det, men som jeg startede med at skrive så er jeg ikke sponsor til hendes legetøj sådan uden videre. Hvis hun vil have en bærbar må hun sgu spare sammen og arbejde for den, jeg fik sgu heller ikke smidt knallerter og reservedele til dem i hovedet da jeg var knægt smiley Min Commodore 64 måtte jeg spare sammen til igennem så lang tid den var umoderne da jeg fik den smiley

• #21   28. jul 2010 Du kan få en 2006/7 HP 6220 for 1500. En maskine der er ældre nu JA, MEN stadig bedre end den IBM (hvis du spørger om min mening.
    Konen holder dog stædigt fast i sin t42, da hun elsker skærmen smiley
    Jeg var glad for min T43P MEN er endnu gladere for min HP/Compaq NW8440, den kan spille småspil fint (world of Warcraft, Aion og lignende) MEN ikke rigtig game!! SAMT den klare det meste, og var billig, da mange firmaer udskifter dem når de er 3 år, selv om de intet fejler smiley

• #22   29. jul 2010 Fik også samme fejl da jeg kørte med Windows XP, men der gik nu længere tid end et par uger imellem de kom, tror det var 1-2 gange på 2år

Men kig SMART data'en på harddisken og kør en full scan af den, viser ingen af de ting fejl, så er det nok ikke harddisken.

• #23   29. jul 2010 Enig i at det er en kendt fejl, men kombineret med beskrivelsen om formattering, tror jeg mere på HD, som den primære årsag.

smiley

• #24   29. jul 2010 Nemlig Søren! Jeg er nu heller ikke noget uhyre, hvis jeg kan se hun selv gør en indsats spæder jeg gerne til i sidste ende, men som du siger, tingene dumper ikke bare ned fra himlen.

Kommentér på:
PC problem, Windows XP Boot

Annonce