{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.418 visninger | Oprettet:

problem. hvad ville i gøre ??????? {{forumTopicSubject}}

Hej. vi har lige et problem.
købte i januar md. en ny PGO White Magic til min knægt. indtil han kunne tage sit kørekort igen. :-).
han er meget afhænging af den som transport middel.
meen
efter 800 km strejkede knallert. den sætter ud og vil ikke tage gas.
forhandler kigger på den . den fejler intet og kører fint.
regning 450 kr

efter 1100 km gør den det samme. de kigger på den, den kører fint. (gør den somme tider efter den har stået i 1-2 dage)
regning 550 kr

efter1350 km køre den slet ikke. og de skiftede alt el på motoren cdi tænding svinghjul boks mm.

nu har den kørt 80 km siden . og gør det samme
jeg har nu kørt efter den knallert 4 gange frem og tilbage ialt næsten 650 km.
den er 6 mdr gammel.
vi har mest lyst til , at de tager den tilbage.
hvad ville i gøre.

ps den er købt ved en mc forhandler, vi egentlig kun har gode erfaringer med.

jeg er godt nok træt af at hente den skide knallert, hvergang den ikke vil køre.
.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problem. hvad ville i gøre ???????
  • #1   1. aug 2010 hvis den er helt ny skal de jo lave den på garentien? (staves) og i skulle ikke betale en krone, så enten skal de sætte helt ny motor på gratis eller gi jer en ny er der ikke noget med 3. den er til rep skal i faktisk ha en ny også må forhandleren tage kampen med impotøren

  • #2   1. aug 2010 hmm, har ikke stor erfaring med knallerter men havde en bil der gjorde det samme og der var det et defekt stempel

  • #3   1. aug 2010 fordi vi har betalt 2 regninger. er fordi, da de kørte på den kørte den jo fint som de sagde. ergo måtte vi betale de 2 regninger.
    jeg mener osse de burde enten tage den tilbage eller give ham en ny.

    man kan jo ikke være tjent med at den kun virker når den har lyst.
    jeg aflevere den imorgen tidlig . da butikken har haft ferie. også vil jeg ringe til importøren.


  • #4   1. aug 2010 Byt til nyt.
    Du har gjort alt hvad de har sagt og ovenikøbet betalt for værksteds besøg selvom den er under 2år og der stadigvæk er garanti på. Hvis de ikke kan få den til at virke har du krav på en ny. Du har jo dokumentation for den har været på værksted og det stadigvæk ikke er løst.



  • #5   1. aug 2010 pgo er jo ikke ligefrem det bedste, nogle kører dårligt andre har gode erfaringer med pgo, hvis du nu får mulighed du kan få en anden så tag noget yamaha- aprilla, andre kvalitetsmærker, kan anbefale en speedfight2, kører selv på sådan en, har haft 2 og de har kørt upåklageligt, starter i hvilket vejr, ligemeget hvilken temperatur, hvis der er mere så spørg, er meget inde i scootere

  • #6   1. aug 2010 Du er nødt til at gribe dette uhyre praktisk an.

    Hvis ikke forhandleren kan reparere, fordi han ikke mener der er noget galt, men I gentagne gange kan konstatere, at der er noget. skal han reparere(og det kan han jo ikke), bytte(vet vil han ikke) eller lade handelen gå tilbage(det vil han heller ikke).

    Tilbage for dig er at gå rettens vej, hvilket tager måneder!!!!!

    I mellemtiden har du en knajt med et transportproblem!!!!! Den går jo ikke.

    Tag fat i forhandleren og sig til ham, at enten bytter han her og nu, lader handelen gå tilbage her og nu, eller også går du rettens vej for at lade handelen gå tilbage!!!!. Det giver to muligheder:

    1: han falder tilbage til patten eller
    2: du går rettens vej. I dette tilfælde tror jeg nok det skal lykkes, men det tager tid.

    I mellemtiden må du og knajten så løse hans transportproblem, hvilket betyder en her og nu udgift, der så forhåbentligt kommer igen senere.

    Uspændende - ja - men nok det eneste farbare.


  • #7   1. aug 2010 tak for jeres indput.
    hmm alle anbefalede pgo.

    det er ikke et spørgsmål om penge. løsning blev her i ferien. at han købte en ny cykel til 5000 kr. det mente han selv var mere driftsikkert. og han er ved at tage kørekort.
    så tror vi har besluttet idag. at enten må de aflevere en ny knallert eller tage den tilbage.
    hvis vi får en ny knallert, så skal den bare omsættes. da han har købt bil, der står og venter.

    vil han ingen af delene. må det gå rettens vej. vi kan sagtens vente på at vi evt får de 13000 kr tilbage . som vi har brugt på den knallert


  • #8   1. aug 2010 Per R:

    Det lyder som en realistisk og holdbar løsning.


  • #9   1. aug 2010 Der er sgu mange forhandlere der tænker "går den, så går den" for som oftest giver køberen op, så har i tiden til det, er der ikke andet end at holde forhandleren op på købeloven, og der er dine rettigheder som Knud har skrevet.

  • #10   2. aug 2010 så nu venter jeg spændt. den er afleveret. de ville ringe , og se hvad de kunne finde ud af , med importøren. har gjort dem klart. at jeg ikke vil have den tilbage. om det så skal koste en retssag.

    så jeg venter spændt.


Kommentér på:
problem. hvad ville i gøre ???????

Annonce