1.070 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Solgt bil u/papirer - køber forsvandt Solgt bil u/papirer - køber forsvandt

En af mine kammerater har for 6 uger siden solgt en gammel Toyota for 4.500,-.

Køber har bare endnu ikke fået lavet et ejerskifte.

Sælger er noget gammeldags og selvom han har fået navn, adresse og telefonnummer på køberen men telefonen bliver ikke taget og han ved reelt ikke om adressen er korrekt for han så ikke noget id.

What to do? Han har jo ikke en kvittering for salget, så han kan ikke bevise at den er solgt - så han mener ikke at han kan afmelde den ved hverken skat eller forsikringsselskabet uden at have nummerpladerne.

Kan han gøre noget? At melde den stjålet er jo heller ikke korrekt.

(Ingen grund til at nævne hvor dumt det er at sælge uden kvittering, det har han fået af vide og forstået ;-))

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Solgt bil u/papirer - køber forsvandt
  • #1   1. aug 2010 bare afmmeld den på forsikring. det er ikke noget problem.
    derefter retter forsikring henvendelse til politiet. som opretter den i et register, at den kører uden lovpligtig forsikring, så ryger plader næste gang politiet møder den.
    nemmeste og hurtigste måde

• #2   1. aug 2010 ja til forsikringen og sig den er solgt og der er gået de uger.

så står panserne for resten.

min gamle mc blev solgt og ikke om registeret, så ringede til forsikringen og sagde den var solgt og jeg stoppede forsikringen.

• #3   1. aug 2010 Han skal bare ned til skat, sige den skal afmeldes og oplyse navn+adresse på køber. Så sender de brev til den adresse som køber har oplyst. Hvis køber ikke reagerer på brevet (og omregistrerer) inden for 6 uger, så bliver bilen afmeldt og panserne tager nummerpladen når de ser den.

Det fik jeg i hvert fald oplyst hos dem en gang.

• #4   1. aug 2010 Ja og selvfølgelig også afmelde den ved forsikringen som de skriver... men den skal også afmeldes (eller ejerskiftes) på motorkontoret, så de holder op med at tage penge for vægtafgift

• #5   1. aug 2010 sådan en historie gør bare at man må hive pladerne af når man sælger noget videre

• #6   1. aug 2010 Trist, at han ikke fik en "slutsseddel".. For med sådan en i hånden, fikses den på det lokale skattekontor..
    Men mon ikke, de er behjælpelige alligevel...

Dyre lærepenge.. (Jeg har selv betalt for denne læredom)... c",)

/Rass

• #7   1. aug 2010 Han lød ret overbevist om at de ikke ville hjælpe uden en slutseddel, men I lyder ret enige så jeg giver ovenstående råd videre smiley

• #8   1. aug 2010 Jep ring til forsikringen afmeld køretøjet hos dem da det er solgt, de kontakter skat og du får så den vægtafgift tilbage der er indbetalt.
    Sådan gik det også for mig, men for 3 uger siden fik jeg en ny opkrævning på vægtafgift på vognen ( selvom at de havde betalt ca.2200 kr tilbage til mig i foråret ) så nu er vognen ( eller retter pladerne ) efterlyst ..... Jeg håber at han er RIGTIG langt hjemmefra hvis de finder ham på vejen he he .......

• #9   1. aug 2010 Man kan ikke bare afmelde hos forsikringen, jeg kunne ihvertfald ikke. Man skal ned til skat og gøre det, så bliver forsikringen automatisk også afmeldt.

• #10   1. aug 2010 Hvis han har navn og adresse på køber, køre han ned på den lokale skat og får et papir der skal udfyldes...skat klare resten..har selv prøvet det, (var første og sidste gang jeg sælger uden slutseddel)..

• #11   1. aug 2010 En hjemmelavet slutseddel el bilbasensslutseddel kan ikke bruges i retten.
    Man kan hellere ikke bare melde forsikkringen fra så længe der er plader på, en bil SKAL være forsikret. Men det skader ikke at snakke med forsikkringen, eller den lokale sherif.

• #12   1. aug 2010 Saad:

En slutseddel på handelen gør, at sælger ikke længere er ansvarlig. Omregistrering er KØBERS opgave, og han har tre uger til det. Nøgleordet her er ikke afmelding af forsikring, men DOKUMENTATION for at kørejernet faktisk er solgt.

Og det er lige her sælger i dette tilfælde har begået en fehler-

• #13   1. aug 2010 Et er.. At køber er en "røv"..
    Ikke at jeg opfordre til "dokumentationssvindel".. Meen en lille lap papir med et "kryds" Kan jo falde ned fra himlen... Og så er den pot jo ude... c",)

• #14   1. aug 2010 Kort og godt. Be ham om at gå til Skats motorkontor og få afmeldt bilen - forsikringsselskabet må ikke afmelde en bil, der stadig er registreret!!

• #15   1. aug 2010 kør forbi den oplyste adresse en sen aften, og se om bilen skulle være parkeret der og vupti af med pladerne,,,husk lige magliten,dejlig lang og hård;-))

• #16   1. aug 2010 Det sagde hun også igår!

Sorry, jeg kunne ikke lade vær, den skulle siges.

Kommentér på:
Solgt bil u/papirer - køber forsvandt

Annonce