2.298 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Bikube på terassen Bikube på terassen

En af de mere negative oplevelser efter at være hjemmefra i 7 uger, var en bikube på størrelse med en håndbold ude ved min køkkendør.
Fik tiltusket mig noget bladan af en forhenværende frugtavler, så i aften skal de små gul-sorte svin have så jeg ikke kommer til at høre mere om dem!

Så mangler jeg kun græsplænen, der er på højde med en hæk!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bikube på terassen
  • #1   10. aug 2010 Du kan faktisk kontakte en biavler, så kommer han faktisk selv og fjerner dem..de er guld værd...

• #2   10. aug 2010 hvepse er nogle svin der bare skal dø smiley

går ud fra det er hvepse du er ramt af da bier ikke laver kuber i løbet at en ferie ??

men bladan og blæksprutter til dem fra mig også (kaptain-haddock-udtryk)

• #3   10. aug 2010 Hvepse skal DØ ja..men mener ikke deres kuber er på str med en håndbold...

• #4   10. aug 2010 det kan de sagtens være :-S , ikke det bare sjov at skullle fjerne sådan et

• #5   10. aug 2010 Nej, har prøvet..og det vækker stadig rædsel...

• #6   10. aug 2010 hvepsekuber kan være fodboldstørrelse , det ved jeg efter at have hilst på indbyggerne i er, her i weekenden to gange og når man er allergisk er det fandeme ikke sjovt at skulle stikkes her og nu."Stald-Chock" gift på spray klarer bæsterne , vent til omkring aften så sover terroristerne , sprøjt et ordenligt skvæt op i hullet og LØØØØØB- så kan du klske boet en med en skovl næste morgen

• #7   10. aug 2010 ja GL herfra , det var ikke noget jeg ville kaste mig frivviligt ud i :-S

• #9   10. aug 2010 Ruuun Forest Ruuuuun....

• #10   10. aug 2010 vi havde en kæmpe en i sommerhuset for et par år siden (næsten en fodbold).. :-/..

en sort sæk men en liter benzin i bunden, en skovl på for at "skære den af" da den faldt ned i sæken skal man sq være hurtig med at få den lukket...

de kan ikke tåle de benzindampe... så efter et par dage var der intet liv i den sæk bagefter... smiley

og så er det jo ikke voldsomt dyrt..,

• #11   10. aug 2010 Nicky (Frederikshavn) .
    så skal man dælme være hurtig med skovlen ?? ikke noget for mig da smiley

• #12   10. aug 2010 Havde et hvepsebo i træktøjsposen på campingvognen sidste sommer. Vi skulle have flyttet campingvognen til en anden plads, og jeg opdagede først boet, da jeg tog posen af træktøjet. De blev sgu noget arrige over at få ødelagt deres bo, og de blev ved med at sværme, omkring det sted hvor boet lige havde været.
    Jeg sendte konen op i campingbutikken for at købe noget insektspray, men de havde ikke noget. Så det endte med at jeg udryddede et helt hvepsebo med en fluesmækker!!!
    Troede sgu aldrig jeg blev færdig, for der blev ved med at komme flere hvepse, som åbenbart havde været ude på en flyvetur. Jeg nåede da også at få et enkelt stik, men det var nok heldigt sluppet.

• #14   10. aug 2010 Havde os et håndbold stort kube i værkstedet for 14 dage siden, De fik noget lignende stald chock til sovemedicin og siden har de været væk ;O)

Sidste år brugte jeg vandslangen med pistol på + et langt have redskab,..
    Det giver masser af god motion..... Det kan klart IKKE anbefales..

• #15   10. aug 2010 sådan en havde vi også i vores hæk, dengang jeg ikke vidste den var der blev jeg lige stukket i hovedet 2 gange af det lort kæft det gjorde nas

1 uge senere

viklede min far en tyk vakskeklud på en træpæl havde inden lagt kludene i diesel

så tændte han ild til den og stak den under deres ugang så kan jeg love dig for de blev galde men så fedt ud at der fløj gløder rundt i luften haha smiley

• #16   10. aug 2010 Tja det tog nok en god time. Men hvad skulle jeg ellers have gjort? Vi skulle jo have flyttet campingvognen. Faktisk prøvede jeg også at skræmme dem væk, ved at sprøjte vand efter dem, men det hidsede dem bare mere op.
    Jeg ved egentlig ikke hvad der gik af mig. Normalt er jeg panisk angst for hvepse, men jeg må jo have været i en "blodrus"

• #17   10. aug 2010 Nu ER det rent faktisk Bladan jeg har fået og i en mængde, så jeg kan udrydde en mellemstor provinsby. Jeg har lige været ude og give boet en ordentlig dosis og vil holde øje med det i morgen for at se, om der stadig er liv. Hvad jeg har svært ved at tro!

Giver dem nok lige en ekstra dosis at sove ( ind ) på, inden jeg går til ro!

• #18   10. aug 2010
    Da jeg skulle klippe hæk, blev jeg stukket 2-3 gange af nogle hvepse som boede i hækken.
    Jeg kunne ikke komme til hvepseboet i hækken uden at blive angrebet, så jeg tog min Mc hjelm, handsker og jakke på og gik derefter i krig med en dåse WD-40 (det var lige hvad jeg havde) og en pind til at rive boet ned med.

De blev ret aggressive smiley ...kunne tydeligt høre når de bankede ind i hjelmen og mine handsker + tøj, tog imod en del stik.
    Men det virkede smiley

Naboerne gloede en del smiley

• #20   10. aug 2010 Det er så en hvepsebo den der.....vi har så til gengæld oplevet et Gedehamse bo (Gedehamse ligner hvepse på en prik men er op til 50 mm lange!!! Uffff!!) og boet lå oppe på loftet og målte 1,5 x 1 mtr. Føj siger jeg bare...måtte have fat i skadedyrs bekæmpelsen, som kom og fjernede boet ved at lukke en sort plastic sæk over boet og save den fri med en sav. Så bandt han en knude og kørte væk. Har siden hen hørt, at han futter boet af med noget benzin.....

• #21   10. aug 2010 en gasbrænder op til hullet, så brænder deres vinger af med det samme, så er det ellers bare på med den her på terressen

http://www.youtube.com/watch?v=z8ReBmo9h9A

• #22   10. aug 2010 Æhh tak dækmand!
    Jeg havde nu håbet på, at hun måske var begyndt at smide noget tøj undervejs, da jeg anede muligheder i den måde hendes krop bevægede sig på!

• #23   11. aug 2010 En støvsuger op til indgangen til boet, så alle hvepse der skal ud og ind bliver suget ind. De hvepse inde i boet flyver ud for at se hvad der foregår og bliver også fanget.

Efter et stykke tid sprøjtes der lidt gift ind i støvsugeren, så har du en hel pose døde hvepse klar til at smide ud!

Et trick lært af Søren Ryge hehe smiley har altid godt kunne tænke mig at prøve

• #24   11. aug 2010 Tjae, det er for sent, at sætte en støvsuger til noget som helst her. Alt er stendødt i boet!

• #25   11. aug 2010 Rigtigt, ild, evt. en ukrudtsbrænder, eller en støvsuger, det virker.....

• #26   12. aug 2010 Jørgen B. G. (Vejle) G
    den vi kalder for hvepsen er faktisk en gedehams smiley

der er en 5-8 gedehamsearter i dk , og dem du nævner lyder som det der kaldes stor gedehams , nogle modbyldelige sataner der tillige er nataktive :-S (ikke sjove på natfisketuren , du kan høre dem men ikke se dem)

• #27   12. aug 2010 Har ikke selv efterprøvet metoden.
    Køb en stor dåse fluegift, ryst den godt, vend den på hovedet og sprøjt op i hullet på kuben. Det er skum der kommer ud og det stivner ret hurtigt, så kan kuben fjernes dagen efter.

Kommentér på:
Bikube på terassen

Annonce