{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

Overset i trafikken - WHAT?! {{forumTopicSubject}}

Hej MCG.

Da jeg er ved at tage motorcykelkørekort læser jeg en masse spændende teori om motorcykel kørsel ( sarkasme-alarm ). Flere steder står der, at man skal være opmærksom på, at billister kan overse en i trafikken - især om natten på mørke landeveje. Og det er så her jeg står helt af! Jeg mener, hvad er der at overse? Hvor svært kan det være, at se et lys der bevæger sig? Nu ved jeg ikke så meget om insekter, men jeg vil da mene, at ildfluer er en del mindre end en gennemsnitlig forlygte på en motorcykel.

Men har du nogensinde oplevet at blive overset? Og I hvilken situation?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overset i trafikken - WHAT?!
  • #1   19. aug 2010 Ja, det kan jeg nemlig se logikken i, da man let kan komme til at "gemme" sig bagved en bil. Men om natten?!

• #2   19. aug 2010 folk opfatter det samlede lys som værende langt væk blandt andet

• #3   19. aug 2010 Jeg kendte engang en som blev overset af en gammel mand som svingede til højre, ud på en hovedvej, foran min bekendte.
    Må han hvile i fred.

• Daniel R
    Daniel R Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 84
    #4   19. aug 2010 ulykkerne sker både i dagslys og om natten, den gang jeg have knallert bliver jeg klippet af en bil der svinget til højre og der var den ikke engang tunet så farten kunne have gjort ham forvirret.

• #5   19. aug 2010 Jeg har selv oplevet, at folk bliver forvirret når jeg kommer kørende på scooter. Nogle forventer at den er hamrende tunet og holder tilbage i 100 år, og andre vurderer min fart til at være langt under det lovlige, at svinger med det samme. Så hvad fart angår kan jeg godt forstå, at man kan blive fejlvurderet.

• #6   19. aug 2010 En MC med en lugte på en snoet ved kan give et meget ustabilt lys set forfra, og så kan man vurderes til hvad som helst. Problemet eksisterer ikke på en lige vej.

Der er dog meget større risiko for at blive overset om dagen.

Den letteste letteste måde at forstå dette problem på,, er ved at køre bil.-)

• #7   19. aug 2010 bliver næsten overset hver gang jeg er ude at køre, problemet er folk tit forveksler en mc med en scooter og tror den kommer med en noget anden hastighed, og derfor tror de kan nå ud.
    Der plejer et hårdt klap på taget at virke smiley

• #8   19. aug 2010 @ Knud: Jeg har selv kørt bil i ca. et halvt års tid, og jeg er da selv blevet overrasket af motorcyklister og andre trafikanter der kører i højere fart end man havde regnet med, så hvad fart angår, kan jeg fuldt forstå det.
    Nej, et halvt år, er intet i forhold til mere erfarende trafikkanter.

• #9   19. aug 2010 Undskyld Steffen, men hvad er det så helt præcis, du spørger om i din trådstart:-)

• #10   19. aug 2010 Tommy

Hvis du bliver overset hele tiden skal du måske se lidt på din egen kørestil, jeg bliver sjældent overset

• #11   19. aug 2010 Idag, lå i yderste tredjedel af min vognbane, og skulle passere et T-kryds hvor trafikken havde ubetinget vigepligt. Ser en grå bil med en kvinde være meget fokuseret på trafikken der kørte i mod mig, altså den vognbane hun gerne ville over i, af en eller anden grund tænkte jeg hun holder sku ikke tilbage... Og NEJ det gjorde hun ikke lavede en undvige til venstre, da jeg ikke kunne komme bag hende pga af en anden bil. Hun ramte mit ben har en lang rids på lædret og knæslider fra hendes front, men fik akurat redet min MC og undgik at smide den...

Tro i ikke hun bare skyndte sig at køre væk, jagtede hende efter følgende rundt i byen, hun forsøgte at gemme sig på en parkeringsplad..

Men fik lige talt et par alvorsord med hende, faldt dog noget ned da jeg så hvor rystet hun var.. havde hun været et træ havde der ikke været et blad tilbage..

Hvilken dag!!!

• #12   19. aug 2010 Om aftenen og natten kan du stadig blive forvekslet med et andet køretøj ... Der kører SATEME mange "enøjede" biler rundt fordi billisterne ikke gider at tjekke deres køretøjer smiley Forvekslingen sker så oftest i forbindelse med hastigheden til forskel !

Der er sikkert nogle som vil hagle den sidste bemærkning ned med hvor pænt de altid kører - men lad os nu være ærlige for en gangs skyld !

• #13   19. aug 2010 Jeg vil ikke sige at jeg blev overset men jeg blev betragtet som en bil med langt lys på og det var knap så heldigt for mig da det medførte at vedkommende kørte lige ud foran mig

• #14   19. aug 2010 @ Knud: Det jeg spørger om er, om du er blevet overset i trafikken, og af hvilken grund?

Jeg har nemlig selv svært ved at se, hvordan man kan overse motorcyklister især om natten.

• #15   19. aug 2010 Det skal siges ar det skete for mig efter mørkets frembrud

• #16   19. aug 2010 grauballemanden. tja ved jeg ikke om jeg skal, jo hvis man altid køre pisse stærk forbi sideveje osv vil man selvfølgelig ha støre chance for at blive overset, men efter at have prøvet det en del gange efterhånden, turde jeg ikke køre mere end 70-80 hen forbi et kryds hvor der holder en bil, trods det sker det stadig jævnligt at folk køre ud foran. at du ikke har prøvet det endnu syntes jeg lyder ret utroligt.

• #17   20. aug 2010 jeg prøvede forleden dag, at blive ramt af et sidespejl på styret af en bil der kom bagfra i extrem høj fart, det skete heldigvis ikke noget men pulsen røg lige i vejret. Folk kører sku sygt her i kbh.

• #18   20. aug 2010 En MC har for det meste kun en for-lygte og dermed kun et fixpunkt at bedømme afstanden ud fra. Sammenlignet med en bil der har to punkter at bedømme afstanden ud fra, er det nemt at fejlbedømme motorcyklisten - uanset om han har langt eller kort lys på.

Extra positonslys på cyklen kan gøre meget for dette.

• #19   20. aug 2010 Jeg er ikke blevet overset, men som Grand D siger, du vil opleve at der er mange der tager chancen!

• SlowRider
    SlowRider Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #20   20. aug 2010 jeg er blevet overset 2 gange de sidste 2 dage... den 2. gang var jeg få mm fra at vende om og gøre grum skade på personen bag rattet..men det styrt regnede :S

• SlowRider
    SlowRider Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #21   20. aug 2010 og det var om dagen! rigtig mange billister over vurderer en mc's bremse system

• #22   20. aug 2010 Det er svært at se på EN lygte hvor langt væk/tæt den er, på en bil kan man se afstand mellem lygterne... og hvormeget de flytter sig smiley på en MC og en scooter sidder lygten i samme højte. den en må kører 30/45. og den anden hører vel 80-100(ca) på en normal lande vej.. så hør med Langt lys på de snode landeveje.. så bliver folk mere opmærksomme..
    ved godt det ikke er lovligt, men politiet, forså det, og jeg ikke fået nogen bøde for det...

• #23   20. aug 2010 Fart over 50 km/t er svær at vurdere, og uden dør byen, hvor der er rigtig mørkt, køre du jo over 50.
    Afstand over 50 m er svær at vurdere.
    Og som de andre skriver, forsvinder de fixpunkter i mørke og i generelt dårlig sigt, som man bruges til at vurdere både fart og afstand, så derfor har du læst Hva du har.
    Teorien er også lavet ud fra statistik, forældet, og fordi folk på mc tænker at de ik kan overses pga. de jo har lys på.

MVh.
    Kørelæreren.

• #24   20. aug 2010 Det er måske mere et spørgsmål om, at fart og afstand er svær at bedømme når det er mørkt. Er selv blevet kørt ned på Strandvejen nord for København, da en bil ville foretage en uvending. Han sagde efterfølgende at han havde set mig, men fejlbedømte afstanden.

• #25   20. aug 2010 Jeg er også blevet overset ( ja er holdt op med at tælle ) men det jeg har fundet ud af, er at efter jeg er begyndt at køre mc er jeg blevet en bedre bilist, jeg holder øje med alt faktisk, fordi jeg stadig tænker i mc baner.

Kommentér på:
Overset i trafikken - WHAT?!

Annonce