{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.787 visninger | Oprettet:

CNC - SolidWorks/MasterCAM - København {{forumTopicSubject}}

Hej, vil lige høre, om der er andre herinde, der arbejder med de programmer, og som arbejder med CNC?

Jeg er startet i et nyt job, hvor jeg skal arbejde med det, og for at komme ordenligt i gang, er der måske nogen, der vil være med til at nørde lidt?

Helt kort, så har vi flere CNC-maskiner, der bliver programmeret på gammeldags vis, jeg vil i gang med MasterCAM, som jeg kender fra tidligere. Vi har desuden SolidWorks, som jeg vil lære at tegne i. Jeg er faglærer, og vil have en del tid til at tilegne mig den nødvendige viden.

Indtil nu, er der ingen, der for alvor har gidet sætte sig ordenligt ind i 3D-CAM, jeg elsker det. Jeg kender dog kun ældre udgaver af MasterCAM, så det er lidt svært at komme ordenligt i gang.

Hvis du er kyndig i en eller flere af tingene, så giv lyd. Så kan vi måske finde ud af noget med at lave lidt stumper, noget for noget:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CNC - SolidWorks/MasterCAM - København
  • #1   24. aug 2010 Jeg tegner i delCAM (powershape/powermill) og har tegnet lidt MasterCAM..

    Er det 3D du gerne vil lære??


  • #2   24. aug 2010 Jeg har tegnet en del i MasterCAM 8.1 (både med surfaces og solids), men det er jo efterhånden et gammelt program.

    Jeg vil gerne lære at tegne i SolidWorks, samt prøve at sidde sammen med en, der har lidt indblik i det basale i MasterCAM MX3.

    Det vigtigste er måske MasterCAM, da det er nemt at få parter at øve sig på. CAD kan jeg altid lære, men sagen er, at jeg har 2 måneder med en kollega, der arbejder med CNC-fræsning. Derefter går han på pension.