landmands spørgsmål ang traktor {{forumTopicSubject}}
Der må være nogle traktor sagkyndige herinde.. måske..
jeg har et spørgsmål....... og en undren ...
Måske er det ligefrem er ulovligt at køre med rotor blink tænd ( det skulle man da tro ) på traktor på vej...
for
jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor så mange langsom -gående landbrugs maskiner, bla traktor osv osv
ikke kører med deres rotor blink tænd ,hver gang de kører på vej.... jeg oplever ca 8 ud af 10 gange jeg ser en traktor, både nat og dag så kører den uden rotor blink tændt.... og det fatter jeg altså bare ikke en skid af, kan de ikke selv se og forstå at de gør alle andre trafikanter opmærksom på dem selv.. og de derved gør det hele meget mere sikkert for alle.. det er da ikke raket videnskab, så tænd venligst det blink når i køre på vej... tak...
ps jeg har lige mødt en traktor med vogn efter, men uden rotor blink og uden bag lys samt på vej uden gade lygter, jeg fatter det altså bare ikke... det er så svinsk en handling at bevæge sig rund i natten med sådanne store maskiner uden ordlig markering ved hjælp af bla lys og rotorblink...
mvh.
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.444
du fortæller
Hvis den ikke overskrider 2,55 m i bredden og 4 m. i højden behøver den ikke have dem tændt...
det vidste jeg så ikke, og kan ikke forstå den lov..... efter min mening er det logik at de altid skal have deres lys samt rotorblink tændt nat og dag når de køre på vej, sådan syntes jeg det burde være.... og som loven er nu, så kan jeg stadig ikke forstå at de ikke alligevel,helt af dem selv, tænder det blink når de køre på vej... bare lige for en sikkerheds skyld...
for de er altså nemmer at spotte når de har rotorblink igang, så ved andre at der er en langsom landbrugs maskine der......
mvh
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 240
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Hvorfor skulle de egentlig gennemsnitligt være bedre? (HæHæ)
jun 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Emner: 12 Svar: 138
aug 2005
Til søs har man en regel, der sige, at lyst viger for brød. Hvis nu vi tænkte på samme måde på¨landjorden, ville meget være lettere.
Selvfølgelig vil de tabe noget korn på denne tid af året, og selvfølgelig skal vi køre efter forholdene. Vi accepterer jo uden videer det hvislende glatte stykke vej der opstår omkring tankstationer, hvir lastbilerne smider dieselolie fra deres overløb
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.202
Det orange blink er kun for at advare om at der er ekstraordinær fare på færde. Ikke at "her kører en traktor".
Men en ting der adskiller "servicevogne" fra traktorer er at traktorer IKKE må bruge orange blitzlys, men kun orange rotorblink.
aug 2005
Det er korrekt nok en uskreven regel, men hold da kæft, hvor den forebygger mange uheld:-)
feb 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 32
syns snakken om bønder er lidt skidt her
som sagt er det størrelsen derafgører brugen af rotorblinket..
men der anbefales fra alle sider at man bruger det dag og nat... jeg gør det altid selv.. for det ser sq godt ud når man kommer med sin fiat der ryger som en færge mog slæber en 12 m halmvogn
men husk bønderne står for 16% af dk eksport vi holder hjulene igang
feb 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 32
hvis ikke jeg havde været lidt vågen havde jeg sku taget ham..
landmands spørgsmål ang traktor