{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.508 visninger | Oprettet:

Politi over for rødt??? {{forumTopicSubject}}

Hej,

forleden dag holdt jeg bag panserne i et lyskryds... de kørte så lige pludselig over for rødt uden sirene, blink osv.... havnede så på siden af ham i næste lyskryds og rystede på hovedet af ham (kan altså bare ikke lade være med at provokere dem:-)

Han rullede vinduet ned og spurgte hvad mit problem var og fortalte ham så han var kørt over for rødt og om han ikke skulle give sig selv en bøde og når han så var igang kunne han give sin makker en for at køre uden sele...hehehe... så blev han sku lidt små mopset og sagde at han var kørt over for "grønt" i bussignalet for det måtte politiet godt....

passer det?

Mvh/Henrik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politi over for rødt???
  • #1   22. apr 2006 Hmm så vidt jeg ved gælder de samme regler for politiet, som for os andre, til de tænder for blink/sirene så må de som bekendt lidt mere.....


  • #2   22. apr 2006 Der er nogle underlige politifolk imellem dem. Men jeg havde ellers en positiv oplevelse med politiet idag.

    Jeg skulle til højre ved røde port i Roskilde, ud af Københavnsvej. Strisserne holdt der, for Københavnsvej var spærret af en sættevogn der skulle ind til Ro's Torv med en kran. Jeg kørte ned til betjente der sagde at jeg på MC godt lige kunne snige mig op på cykelstien forbi politibilen. Sådan noget er jo med til at give et positivt indtryk af Politiet.


  • #3   22. apr 2006 Synd der ike var flere vidner,,, de skulle selv snuppes for sådan noget

  • #4   22. apr 2006 hehe, god stil..

    filip har ret, de har samme vilkår som os "civile" indtil blikene bliver tændt, jeg har været ude for i torsdags, jeg var ude og køre.. kørte op ad randersvej ind med centrum og man må kører 60 og jeg kørte nok 70-75 stykker da jeg holdte for krydset og skulle ind mod byen(af havnevejen til dem af jer der bor i århus) stod der pludselig en panser ved siden af mig! og sagde at jeg havde kørt for hurtigt, mit svar lød bare, ja det har du ret i.. men hvor hurtigt kørte du så for at fange mig? så blev der grønt også kørte jeg bare. heh, og jeg har ikke hørt fra dem og tror skq heller ikke jeg gør det..

    /kevin

    ps. kender en panser, har ham stående ved siden af mens jeg skriver dette smiley


  • #5   22. apr 2006 Jeg havde også en positiv oplevelse med politiet sidste week-end, i forbindelse med et færdselsuheld jeg blev vidne til fra første parket. Der var en lidt negativ stemning, og det klarede policen med en meget professionel og afdæmpet adfærd. I løbet af no time havde de lagt en dæmper på gemytterne på en måde så alle slappede af og følte sig godt behandlet. Men de repræsenterer vel også bare et bredt udsnit af den danske befolkning,,der er både "båtnakker" og fornuftige blandt dem, ganske som der er ude blandt resten af befolkningen. :o)

    Mvh. Michael.


  • #6   22. apr 2006 Det er en udpræget misforståelse at politiets udrykningskørsel hænger sammen med blå blink og sirene. De kan godt køre udrykningskørsel uden at have dem tændt. Det afhænger af situationen.

  • #7   22. apr 2006 Peter K: Du mener simpelthen af Kevin lyver når han skriver der gælder samme vilkår når de ikke kører med alarmering? Især når han nu skriver at han har en PoliceBuddy stående ved siden af?


    Iøvrigt har jeg selv været med til at dele bøder ud til en Politimand. En meget speciel betjent fra Randers Færdsels Politi. Han overhalede oss hen over dobbelt optrukket, på venstre side af et helleanlæg, tilbage igennem en svingbane og så ellers med omkring 110 km/t i en 60-70 zone.
    Han havde så stoppet nogen i en by længere fremme og der ville vi da godt lige spørge om det er tilladt at køre sådan. Han blev jævnt sur. Indrømmet at vi kun gjorde det for at provokere, men han havde klart fortjent det. Vi beder ham iøvrigt oplyse sit tjenestenummer, det vil han heller ikke. Så ringede chaufføren til vagthavende og forklarede ham situationen. Vagthavene fik Jens B-etjent i røret og så ændrede han lidt tone smiley

    Men vi tog en tur på Randers Politigård og chaufføren aflagde forklaring. Det blev til 1500 kr i bøde for traffikforseelsen og 1000 kr for ikke at ville oplyse tjeneste nummer. Plus en ny forrude til Chaufførens bil da han lavede en stenslag da han trak tilbage gennem svingbanen.

    Jeg havde sjovt nok videokamera med så det hele blev fint dokumenteret smiley

    Ud af det ville jeg blot sige at der gælder almindelige betingelser når de ikke har blink eller larm på.


  • #8   22. apr 2006 Heintzelmann [Aalborg] Kan vi ikke lige se den video ;o)


  • #9   22. apr 2006 Jeg tror kun jeg har den på dv-bånd. Men det er 4 år siden nu, så hvor det er ved jeg sq ikke lige. Jeg tror iøvrigt heller ikke at jeg bliver populær hvis jeg viser Betjenten på internettet smiley

    Dog tror jeg de fleste fra Randers kender betjenten så de kunne sikkert grine rigtig meget af det smiley


  • #10   22. apr 2006 Heint...

    Åhh jo, lad os se den,, evt med "blur" for hans ansigt

    Bo


  • #11   22. apr 2006 Jeg tvivler på at jeg kan finde båndet. Ved ikke engang om det stadig findes eller det er spillet over. Det var ikke noget fantastisk video, plus at der var mørkt og det duer almindelige videokamera bare ikke til.

    Jeg gider iøvrigt slet ikke til at lede smiley


  • #12   22. apr 2006 Husker I udsendelsen Generation X
    "tak for sidst"
    Så er dette bare endnu et tydeligt bevis på at der er nogle politifolk der føler sig hævet over loven.

    Om de sidder i en cevil eller en med reklamer på burde jo være ligemeget. Overtræder de loven skal de straffes med et klip i deres kørekort eller bøde lige som alle os andre.
    Men hvem skulle give dem sådan en bøde dem selv?
    De er da godt klar over at de ikke kan blive taget for sådan noget.

    Når de har sirene på og blinket i gang så er det en anden sag.


  • #13   22. apr 2006 Det er sgu god læsning med de historier der kommer frem her!
    Iøvrigt modigt af dig Henrik[Amager], respekt.


  • #14   22. apr 2006 Søgte lidt på googel. Mente nemlig at Martin K og Peter K havde ret i deres påstand. Fandt BEK nr 510 af 11/06/1996 hvor der blandt andet står:
    §6, stk. 3.: Ved udrykningskørsel med motorkøretøj tilhørende politiet kan anvendelse af udrykningslygte og udrykningshorn dog undlades, såfremt sådan undladelse skønnes nødvendig af hensyn til formålet med udrykningskørslen, og omstændighederne i øvrigt ikke taler imod.
    § 7. Under udrykningskørsel kan føreren af køretøjet i tilfælde, hvor det skønnes påtrængende nødvendigt, og hvis der samtidig udvises ganske særlig forsigtighed, undlade at følge reglerne i færdselslovens.

    Hvad der dog skal vurderes er om det har været nødvendigt i den givende situation og det skal jeg ikke gøre mig klog på.

    Link til BEK nr 510 af 11/06/1996 (Gældende): http://www.rescue.dk/vedtaegter%20og%20love/bekendtgoerelse_om_udrykningskoers.htm#K1

    God læsning og god tur i det fine vejr.


  • #15   23. apr 2006 i den givende situation var der jo netop ingen grund, whatsoever.... de kørte bare stille og rolig over og kørte ned og holdt for næste røde kryds...

    men ok, må jo bare erkende at de har flere rettigheder end os andre smiley

    Go' søndag bag roret

    Mvh/Henrik


  • #16   23. apr 2006 har spurgt en politi ven og de må godt kører over for rødt hvis de kører på lydløs alarm.

Kommentér på:
Politi over for rødt???

Annonce