1.125 visninger
|
Oprettet:
Koran afbrænding... {{forumTopicSubject}}
Egentligt ret underligt at man ikke må afbrænde en bog- eller blot bruge den som brændsel, hvis ejeren selv har købt og betalt den.
http://www.tv2fyn.dk/article/242600:Militaer-advarer-mod-Koran-afbraending
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 406
Jeg har elever i 2. klasse, der ved mere om konflikthåndtering end de primater der gør den slags...
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 971
Men bortset fra det, så JA gu fanden er det da latterligt at "nogen" går så meget op i deres religion, at de kan blive provokeret af hvadsomhelst!
dec 2007
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 451
De faar vel ikke mere end vi gør med vores karikatur tegninger.....
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Du har ret til din mening, og jeg har ret til min.
En koranafbrænding i al offentlighed med sikker tiltrækning af alverdens medier og en forudgående debat af provokatorisk natur er en og kun en ting - ren provokation!!!!!
Hvis nogen efter tilsvarende publicity stunts stillede sig og og fyrede vor grundlov af, så ville jeg i hvert fald gå i HYLEMODE!
feb 2010
Følger: 37 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 78 Svar: 575
Hva gør du så når de brænder vores flag af ? Udover at se på ?
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.492
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 691
aug 2005
Det er noget helt andet end at gøre det efter et massivt PR-program, hvilket jeg i øvrigt også skriver:-)
aug 2005
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
Han trækker sig selv ned på det niveau, som dem han er imod befinder sig på.
Han er en klovn - og hva´så? - Det er der så mange der er.
Den virkelige galskab ser vi når Nato´s generalsekretær, USA´s præsident og udenrigsminister går ind i sagen.
De trækker historien op at den søle den hører til i, og bringer den ind i verdenspolitikken.
De legaliserer at det skulle være et storpolitisk emne.
Vi taler altså om mennesker der sidder i toppen af verdens mægtigste magtapparater, - de går minsanten ind i en sag, hvor en mand vil lave bål i sin baghave - og brænde noget papir der faktisk tilhører ham - det er ikke ulovligt, og det påstår de da heller ikke.
Men at verdens mægtigste magthavere blander sig i sådan en sag, siger lidt om den magt der ligger i den voldsideologi som bogen repræsenterer.
Og det bekræfter de rabiate i at "det er en meget vigtig sag"
En nordmand brænder en bibel, - nogle kristne bornholmere brænder Harry Potter-bøger p.g.a. for meget hokus pokus.
Det er der ingen der hyler op over, men at en mand i USA der vil brænde koranen, kan få hele verdenseliten til at springe op af stolen, og skrige op om at nu fornærmer man 1,5 milliarder muslimer igen, og bringer vestlige liv i fare, siger alt om det voldspotientale den bog repræsenterer.
Det er ikke den brændende bog der fornærmer, og skaber problemet - men en hel masse mennesker der lader sig fornærme over noget de blot burde trække på skulderen over.
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 640
Jeg syntes personligt en offentlig koran afbrænding er at synke til et niveau der er alt for lavt ift. vores tanke gang og opdragelse. jeg mener mange af de religiøse fanatikere desværre ikke har andet at holde sig til, og så blive rman primitiv, det behøver vi vel ikke at indlade os på. Det er bare min mening.
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 192 Svar: 2.416
Men derimod skal man have lov til at brænde koranen af?
Hold kæft en gang dobbelt moralske tabere der er herinde....! Glad for der ikke er nogen videre sammenhold inden for mc kulturen mere, for så ville jeg sælge min kværn for ikke at blive sat i samme bås!
aug 2005
Moral er godt, og så MÅ dobbeltmoral jo være dobbelt så godt:-)
aug 2008
aug 2008
Hunter (trådstarter)
Skrevet: 04-09-2010 20:52:49
Jeg vil skide Pakistan et stykke.
aug 2008
Og de andre i Pakistan tråden har sikkert bare ikke været online endnu til at kommentere i denne tråd!
aug 2008
aug 2008
aug 2008
aug 2005
Sorry - det var en tyrkflej.
CJ: Desværre må jeg give Kristian helt ret. Jeg har sev mere end en gang siddet og spottet de samme mennesker have en holdning til danske børn, små vovhunde, kattekillinger, og så en helt anden - temmelig inhuman - holdning over for noget som helst, der bare dufter en anelse af f.eks. islam
jan 2006
Jeg er fuldstændig ligeglad med om de brænder vores flag, eller slagter en ko på gaden.... jeg kan slet ikke få øje på argumentet for at vi ikke skal hjælpe mennesker i nød, fordi nogle rabiate demonstranter brænder en klud de ikke har den fjerneste idé om hvad betyder.
aug 2005
Rørende enig - og netop den tråd var et glimrende eksempel på, hvor kynisk de samme mennesker kan være, mens de i umiddelbart samme tidsrum går i vræl over en - OK - tvivlsom aflivning af et antal uønskede hundehvalpe
Hvis ikke det er dobbeltmoral, så ved jeg simpelhen ikke hvad det er:-)
aug 2005
Det er der i hvert fald i min bog - men der er heller ingen, der siger, at den er facitlisten:-)
aug 2008
aug 2008
Anyway, bare fordi vi som mennesker er teknologiske overlegene bør vi dog stadig udvise samme respekt for alt levende...
vi går jo heller ikke amok på U.S.A,. fordi Lundin er derfra og dræbte den familie?
aug 2005
Det er en anden vinkling - den er også valid.
CJ: I tråden om Pakistan, kan du finde individer, der taler for at totalt ignorante småbørn, skal have lov at gå til, bare fordi de er Pakistanske - de ved de unger formentlig ikke en gang selv!
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.151
jan 2006
Islam er en bimlende sindssyg, racistisk og voldsfikseret ideologi - men har det noget at gøre med at civile mænd, kvinder og børn dør en pinefuld død, fordi de er nødt til at skide i deres drikkevand?
Vi er nødt til at skille tingene ad, og bekæmpe islam ved at bekæmpe de islamiske magthavere - og hjælpe de mennesker der er ofre både for naturkatastrofer, - og islamiske magthavere.
aug 2008
Malcolm X og Muhammed Ali samt mange andre store kendte mennesker var islamister... og ja, i deres første tid var de under indflydelse og det kunne man se på deres handlinger men da de løsrev sig fra de ekstremistiske ledere og kom på pilgrims rejse blev de bedre mennesker end du og jeg nogensinde bliver... på grund af Islam!
aug 2008
aug 2008
jan 2006
Kristian:
Det er de moderate der twister - eller ser bort fra dele af - islam, så de kan leve i fred med deres omgivelser.
De rabiate gør bare hvad islam foreskriver. Det er vel ikke misbrug.
Islam er skingrende sindssyg, og man skal virkelig afvige voldsomt fra Allahs åbenbarede ord, for at indgå i en positiv sammenhæng med andre der ikke bekender sig til det.
jan 2006
Ayaan Hirsi Ali forklarer det fint her.
8:25 inde i filmen
http://www.youtube.com/watch?v=lSB0K5vttQA&feature=player_embedded#!
jan 2006
De Pakistanske myndigheder har tilsyneladende ikke de samme hæmninger som vi andre.
(link fjernet)
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.038
Ps:
Jeg har ikke udtalt med omkring noget hundehvalpe halløj??
feb 2010
Følger: 37 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 78 Svar: 575
aug 2005
jan 2006
Det er utroligt som verdens politikere står i kø for at frede det ufredelige, - men det får man ikke fred af.
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 323
Når han siger at han vil brænde koraner burde politikerne trække på
skuldrende og sige nå. . . og hvad så idiot.
Det er hans RET at brænde de bøger af fornuftigt eller ej.
Der er ikke det samme rama skrig når Iran hænger 2 drenge i en
byggekran fordi de er bøsser og dømt efter Sharia
Men politikerne går fuldstændig i selvsving og det viser jo med alt tydelighed
hvor bange man er for at træde muslimer over tæerne på trods af at vi
må finde os i alt deres pis.
Men lad det være et vågn-op-kald til USA så de ikke fucker det op
som vi har gjort det i EU.
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 674
aug 2008
Alle ved at hvis man sviner en der er større end sig selv til så kan man godt regne med en røvfuld. Altså, ligesom i skolegården...! Igennem tiden lære man hvem man kan snakke med og hvem man skal holde sig fra.
Der er sådan set ikke noget problem med at en gruppe radikale kristne brænder koranen af HVIS BARE man vidste at det så var de mennesker det ville gå udover hvis en gruppe radikale muslimer skulle vælge at svare tilbage.
Problemet er at hvis politikerne IKKE stopper de kristne i at provokere kan det ramme os ALLE.
Det er derfor ikke ligegyldigt om hvem der gør hvad det da kan ramme alle andre.
jan 2006
Kristian J
Hvis jeg bliver sur over at nogle har røde sokker på, ville du så holde op med at gå med røde sokker af den grund?
Mener du virkelig at man skal indrette sig efter om nogle bliver sure eller ej - uanset hvor primitiv deres reaktion end måtte være.
De er sure af to grunde. Nogle af dem ønsker at være sure, og andre får besked på at være sure - og det er de så.
Om det er en udstilling på et svensk museum, en opera i Berlin, nogle tegninger eller en der vil brænde en bog - de griber enhver lejlighed - helt uden at afveje om der er rimelighed i det eller ej.
Skal vi underlægge os det?
aug 2008
Jeg siger ikke at deres opførsel er i orden eller skal toleres... og kaster de bomber eller andet skal de selvfølgelig straffes.
Men hvis du er i byen og provokere en gut og han slår dig så ved du jo også godt hvorfor...!
Er du tilgengæld i byen og provokere nogle psykopater der så finder ud af hvem du er og straffer dig ved at smadre dine forældre så er det lige pludselig DIN skyld at dine forældre der ikke har noget med det at gøre får tæsk.
...og det er DEN situation vi kan ende i hvis politikerne ikke stopper radikale kristne i at brænde koranen! Så er det ikke kun de radikale kristne der bliver ramt, men uskyldige som f.eks mig der er ligeglad med religion!
Men for at svare på dit spørgsmål... hvis vi arbejdede på en arbejdsplads sammen og du blev så sur over at jeg havde røde sokker på at du ville smadre mig så ja, jeg ville ikke tage dem på dagen efter... Kan ikke se nogen grund til at skulle provokere dig selv om jeg ikke forstår hvorfor du skulle have et problem med røde sokker.
Men lad mig vende den om...fordi det er sjovt du nævner "røde sokker"... ville du tage rødt tøj ud på en mark der var fuld med tyre når du ved at de angriber alt der er rødt?
jan 2006
Der rammer du hovedet på sømmet.
Intelligenskotienten på "den anden side" - automatikken er stort set den samme.
Men sådan er situationen ikke her. Når man hverken er i byen eller på "fremmed mark" men derimod hjemme hos sig selv, så er det hverken fulde psykopater eller olme tyre der sætter reglerne.
Og at en klovn der vil brænde en bog i sin egen baghave. udløse reaktioner hos mennesker 15.000 kilometer væk - kan enten skyldes at de ææælsker at føle sig fornærmet, eller at deres regler også skal gælde i hans baghave, uanset hvad han ellers synes om det.
En klog mand sagde engang at man skal vælge sine kampe med omhu, og der har de virkelig noget at lære i de muslimske lande.
jan 2006
aug 2008
"En klog mand sagde engang at man skal vælge sine kampe med omhu"
Så du mener at muslimer ikke er for kloge men dem der brænder koranen af i provokation har skruet hovedet rigtigt på?
jan 2006
Hvis du havde læst hvad jeg skriver længere oppe i tråden, så havde du sparet den sætning.
aug 2008
jan 2006
Ok, ham pastoren er en narrøv - og på et primitivt niveau, så langt kan vi være enige.
Så lad os trække tegningerne op ad hatten igen.
Det var ikke ren provokation, men derimod en velbegrundet afprøvning af selvcensuren - for at se om der var noget om snakken.
Det var der så.
aug 2008
Igen, hvis en gut havde smidt nøgen billeder af min mor i pressen havde jeg sgu også taget ud og givet ham jordens største røvfuld, og mere til...! Fuck ytringsfriheden... Der er grænser for hvad man kan tillade sig.
Det hedder almen dannelse og det er der åbenbart mange der ikke har i sig!
aug 2008
Jeg prøver ikke at forsvare muslimer. De ekstremister der findes skal IKKE have lov til at styre verden med vold og trusler. Det er vi selvfølgelig enige i.
Det samme gælder alle andre grupper for ekstremister. Alle skal have ret til at eksistere og alle skal have lov til at være forskellige. Det er selvfølgelig trist at hvis kulture inden for visse religioner udnytter skreven ord til at holde andre mennesker nede. Disse mennesker skal selvfølgelig ikke have lov til dette.
Men jeg mener stadigvæk at hvis vi begynder at skære alle over en kam som der er en tendens til med muslimer for tiden, så er vi ikke et hak bedre.
jan 2006
Vi er enige om at vi ikke skal generalisere overfor mennesker.
Men der er altså et problem med islam - har du læst koranen?
Jeg sakser lige denne fra min blog:
Hvis man kritiserer en notorisk islamistisk imam (Ahmed Akkari) når han siger at accept af homoseksuelle skyldes en ensporet filosofi om menneskets frie vilje, som vil bringe samfundet i forfald og tilbagegang, så er det "muslimhetz"
Hvis man lavet et indslag om en terrorist der har gemt en bombe i endetarmen, så er det "muslimhetz"
Monstro at dem der kalder det muslimhetz og et angreb på alle muslimer, overhovedet kender noget til muslimer?
Jeg kan oplyse at de fleste muslimer er ganske almindelige mennesker, der bare ønsker at leve deres liv i fred og ro.
Det er der så flere grupper der gør hvad de kan for at forhindre dem i.
Først er der de ekstreme muslimer/imamer, der gør hvad de kan for at udøve social kontrol, og gør hvad de kan for at modvirke at deres landsmænd blever integreret i de samfund de rent fysisk befinder sig i. De trækker religiøse dogmer ned over hovedet på dem, og truer med at kalde dem "frafaldne", hvis de ikke retter ind.
Så er der de nyttige idioter, som ikke kan se forskel på kritik af ekstremisme/ideologi og almindelige muslimer. Straks der kommer kritik af ekstremisme eller ideologi, projekterer de kritikken over på almindelige muslimer, og får tilsyneladen det indtyk at det er dem der er under kritik - til trods for at de slet ikke er nævnt.
De forsvarer noget der ikke bliver angrebet, men på den måde får de alligevel trukket den almindelige muslim ind i debatten, hver gang ekstremismen er på dagsordenen.
Det forplumrer debatten i en grad, så man ikke kan kritisere åbenlys umenneskelighed uden risiko for at blive beskyldt for racisme - og det selvom det ofte er racisme den ekstreme islam bliver kritiseret for.
Det må også være frustrerende for den almindelige fredelige muslim, at han skal være et emne i debatten, hver gang der sprænger en bombe, eller hænges en bøsse.
Men der er altså nogen der har en underlig trang til at inddrage almindelig muslimer i debatten, hver gang debatten går på de rabiate.
aug 2008
jan 2005
Jeg er tilfreds. Mit formål var som sagt blot at lægge op til debat om et emne, som tilsyneladende fylder meget i disse dage. Og det lykkedes helt fint.
Kan du ikke lide debat- eller et bestemt emne kan du jo blot lade være med at respondere..
Men tak meningsudvekslingerne og for debatten alle sammen.
jan 2005
Enig!
Ligesom trådstartere heller ikke nødvendigvis kan tages til indtægt for, hvad andre debatørere/brugere skriver i tråden..
Koran afbrænding...