Kørelæren er gået konkurs - hjælp! Kørelæren er gået konkurs - hjælp!
Hej MCG.
Jeg er i den fantastisk dejlige situation, at jeg har betalt hele mit kørekort til motorcykel, og nu er min kørelærer gået konkurs. Jeg mangler 5 køretimer ( 2.250 kr ) og 1 stk køretekniskanlæg ( 1.700kr ). Jeg har fået sagsnummer, og så rettens vej for at få resten af mine penge tilbage.
Jeg har allerede kontaktet Dansk Kørelærerforening, men deres "garantiorning" dækker ikke lige mit tilfælde ( eller nogen andre ).
Er der nogle af jer der har haft ligende oplevelser? Eller en der ved hvad jeg skal gøre herfra? Den eneste udvej jeg kender til hvis advokaten ikke kan gøre noget, er at gå til pressen.
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 773
Du er - sørgeligt nok - henvist til en plads i køen af kreditorer, for du er meget langt fra sikkert den eneste der netop nu tager plads der.
Så skal "boet" gøres op - og er der noget tilbage, får du dine penge retur.
Men indtil da - er jeg bange for du må ta' en bid af det sureste æble, og finde en kørerlærer der vil gi' dig dine manglende timer.
:o(
By the way - hvem drejer det sig om, kunne sikkert være meget nyttig info for andre der måske uden at vide det, står i samme sitiaution
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 799
Han er også formand for Dansk Kørelærerunion på Fyn.
jun 2007
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
De penge du har i klemme hænger hos konkursboet lige som alle andres. Det betyder, at boet skal likvideres af en eksekutor, som udpeges af skifte rettten. Så skal eventuelle medarbejdere godtgøres i det omfang de har krav, dernoæst skal forfaldne offentlige afgifter udredes, og er der så noget tilbage, så kommer de resterende kreditorer, der iblandt dig, til at få en eller anden del af det udestående.
Pressen - hvad vil du med den - starte en indsamling????
Pressen har ca en mulliard henvendelser fra kreditorer, der føler sig krænkede i disse dage.
Hvis jeg var dig - det er jeg så ikke - ville jeg tilmelde mig med den resterende del hos en anden kørelærer, anmelde mit krav mod boet, og komme videre med mit liv. Skulle der så komme en eller anden sum til udbetaling om et år eller to, så betragt det som en gevinst - sorry
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 455
De penge er formentlig tabt for dig. Kreditorer er der jo nok af og det er kun i det tilfælde der er noget tilbage efter bank og diverse andre kreditorer er betalt at du får penge. Det tegner ikke lyst når man tænker på at når virksomheder krakker er det jo oftest fordi gælden bliver for høj.
Der er mig bekendt ikke ret meget at gøre for dig desværre. Pressen er ikke en mulighed da de formentlig er skide ligeglade. Din sag er jo ikke anderledes end andre der har penge i klemme i lukkede virksomheder
Det surt
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Han var jo godt klar over der var noget galt ellerede den gang du betalte!
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.936
Han kan være blevet erklæret konkurs, og så er han nød til at lukke, det er ikke sikkert det er 100% frivilligt at det er sket nu.
Steffen H: Det eneste du kan gøre er at anmelde dit tilgodehavende over for boet, og så ellers håbe på det bedste.
Der er ingen grund til søgsmål eller presse, du smider bare gode penge efter dårlige, og pressen er nok ligeglad..
Afsted til en anden kørelære og tag resten af kortet der, og værd glad for at ikke alle pengene er tabt.
jul 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 83
Det er nok ikke specielt sjovt at være den konkursramte i forvejen, så han har nok ikke brug for at samtlige kreditorer piner ham i privaten også.
Det er skide træls for Steffen det her, men må nok tilslutte mig Knud. Se det som en bonus hvis du nogensinde ser nogle af de penge igen.
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
den er reelt DIN ejendom, og har RET til at få den udleveret.
for har du den, så har du reelt fået hvad du har betalt for.
og så kan du til hver en tid, smutte over til enhver anden kørelærer
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 773
Ny kørerlærer..ta' kortet, vente på forår, ud at rulle... og så måske, så er der lidt penge fra konkursboet på et tidspunkt næste år...
jun 2007
Men kan man bare forsætte hos en anden kørelærer uden at betale ekstra?
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 455
Du slipper ikke for at finde muldvarpen frem
apr 2007
Følger: 67 Følgere: 64 MC-er: 9 Emner: 117 Svar: 799
jun 2007
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 150 Svar: 2.699
Ser ham tit når jeg kører ad Svendborgvej/Albanigade mv...
Håber du får taget dit kort hurtigt, ven
dec 2004
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 925
Lige som med håndværkeren... Betal når det er lavet færdig og i orden.
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
Da jeg tog kortet for 27 år siden var alting ikke så beukratisk. Man tog blot nogle timer og afregenede herefter.
Til bil havde jeg to timer- og til mc et kvarter (betalte for en time men havde også kørt mc siden jeg var 16 år). Så gik jeg til køreprøve (og bestod). Det var det.
Ligesom de stadig gør i USA idag..
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
Ligledes er der ikke en skid at gøre. At man har lyst til at tage en snak med manden face 2 face ændre ikke på hans virksomhed er gået konkurs. Umiddelbart er det jo kun firmaet og ikke manden der er gået konkurs.
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.936
jul 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 83
Jeg mener at det ved bil blev præsenteret som "du sparer lidt hvis du betaler på den måde her" eller noget i den stil.
Til MC fik jeg bare besked om "betal så og så meget på det og det tidspunkt" (mener det var i 2 store bidder ret hurtigt efter hinanden).
Da jeg tog til MC var der så meget rift om at tage kortet at der f.eks. var en kørelærer jeg ikke engang kunne komme til at tale med. Der var bare en eller anden kvinde der tog telefonen og hun sagde "Nej han kan slet ikke tage flere ind nu".
Så når der var sådan rift om pladserne, så skulle man sådan set bare være glad for at få en plads et sted og smile og være glad når man overførte beløbet.
Risikabelt ja, men åbenbart nødvendigt hvis man ville have pappet. Det var mit indtryk at de ligefrem vadede i kunder og at hvis man begyndte at stille krav, så kunne man jo bare smutte (og ikke få kortet).
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Omvendt, så er der altid en risiko forbundet med at betale forud.
Det hele ender ofte med at den, der har grisen sætter prisen(herunder krav om eventuel forudbetaling).
aug 2010
Følger: 1 Svar: 3
Men ham der henry er jo medlem af garantifonden som så skal betale dig, det burde den nye kørelærer hjælpe dig med det gjorde de hos tip top trafik så bare klø på du skal have dine penge.
Henrik
Kørelæren er gået konkurs - hjælp!