3.433 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Kørelæren er gået konkurs - hjælp! Kørelæren er gået konkurs - hjælp!

Hej MCG.

Jeg er i den fantastisk dejlige situation, at jeg har betalt hele mit kørekort til motorcykel, og nu er min kørelærer gået konkurs. Jeg mangler 5 køretimer ( 2.250 kr ) og 1 stk køretekniskanlæg ( 1.700kr ). Jeg har fået sagsnummer, og så rettens vej for at få resten af mine penge tilbage.

Jeg har allerede kontaktet Dansk Kørelærerforening, men deres "garantiorning" dækker ikke lige mit tilfælde ( eller nogen andre ).

Er der nogle af jer der har haft ligende oplevelser? Eller en der ved hvad jeg skal gøre herfra? Den eneste udvej jeg kender til hvis advokaten ikke kan gøre noget, er at gå til pressen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørelæren er gået konkurs - hjælp!
  • #1   20. sep 2010 "Pressen" vil næppe spytte i kassen og gi' dig de manglende køretimer..!
    Du er - sørgeligt nok - henvist til en plads i køen af kreditorer, for du er meget langt fra sikkert den eneste der netop nu tager plads der.
    Så skal "boet" gøres op - og er der noget tilbage, får du dine penge retur.
    Men indtil da - er jeg bange for du må ta' en bid af det sureste æble, og finde en kørerlærer der vil gi' dig dine manglende timer.
    :o(
    By the way - hvem drejer det sig om, kunne sikkert være meget nyttig info for andre der måske uden at vide det, står i samme sitiaution

• #2   20. sep 2010 Det er Audi Henry ( Jørgensen ) fra Odense.
    Han er også formand for Dansk Kørelærerunion på Fyn.

• #3   20. sep 2010 Ang. pressen havde jeg heller ikke tænkt mig at gå til de store aviser, men holde mig til lokal aviserne, da det nok er mere interessant for dem.

• #4   20. sep 2010 Hvis du skal have dit kørekort inden for det næste par år, tror jeg ikke du kan gøre noget andet end at få den undervisning du har mogtaget overført hos en anden kørelærer, belatle for hans ydelser og så afslutte.

De penge du har i klemme hænger hos konkursboet lige som alle andres. Det betyder, at boet skal likvideres af en eksekutor, som udpeges af skifte rettten. Så skal eventuelle medarbejdere godtgøres i det omfang de har krav, dernoæst skal forfaldne offentlige afgifter udredes, og er der så noget tilbage, så kommer de resterende kreditorer, der iblandt dig, til at få en eller anden del af det udestående.

Pressen - hvad vil du med den - starte en indsamling????

Pressen har ca en mulliard henvendelser fra kreditorer, der føler sig krænkede i disse dage.

Hvis jeg var dig - det er jeg så ikke - ville jeg tilmelde mig med den resterende del hos en anden kørelærer, anmelde mit krav mod boet, og komme videre med mit liv. Skulle der så komme en eller anden sum til udbetaling om et år eller to, så betragt det som en gevinst - sorry

• #5   20. sep 2010 Hej Steffen
    De penge er formentlig tabt for dig. Kreditorer er der jo nok af og det er kun i det tilfælde der er noget tilbage efter bank og diverse andre kreditorer er betalt at du får penge. Det tegner ikke lyst når man tænker på at når virksomheder krakker er det jo oftest fordi gælden bliver for høj.
    Der er mig bekendt ikke ret meget at gøre for dig desværre. Pressen er ikke en mulighed da de formentlig er skide ligeglade. Din sag er jo ikke anderledes end andre der har penge i klemme i lukkede virksomheder

Det surt smiley

• #6   20. sep 2010 Gå til ham privat og sig du skal ha de penge og det skal være nu!!!
    Han var jo godt klar over der var noget galt ellerede den gang du betalte!

• #7   20. sep 2010 Allan R: Og risikere at få en sag om trusler oven i købet? ikke verdens bedste råd.

Han kan være blevet erklæret konkurs, og så er han nød til at lukke, det er ikke sikkert det er 100% frivilligt at det er sket nu.

Steffen H: Det eneste du kan gøre er at anmelde dit tilgodehavende over for boet, og så ellers håbe på det bedste.

Der er ingen grund til søgsmål eller presse, du smider bare gode penge efter dårlige, og pressen er nok ligeglad..

Afsted til en anden kørelære og tag resten af kortet der, og værd glad for at ikke alle pengene er tabt.

• #8   20. sep 2010 Allan R:
    Det er nok ikke specielt sjovt at være den konkursramte i forvejen, så han har nok ikke brug for at samtlige kreditorer piner ham i privaten også.

Det er skide træls for Steffen det her, men må nok tilslutte mig Knud. Se det som en bonus hvis du nogensinde ser nogle af de penge igen.

• #9   20. sep 2010 Kanon rådgivning der Allan R.

• #10   20. sep 2010 har du din lektionsplan, med stempler???
    den er reelt DIN ejendom, og har RET til at få den udleveret.

for har du den, så har du reelt fået hvad du har betalt for.

og så kan du til hver en tid, smutte over til enhver anden kørelærer

• #11   20. sep 2010 Jeg forstår godt Allan R skriver sådan - men det må blive ved tanken om at møde op i "privat'en".. hvem fanden tænker ikke med knytnæverne når vi bliver brændt af for vores egne penge ?

Ny kørerlærer..ta' kortet, vente på forår, ud at rulle... og så måske, så er der lidt penge fra konkursboet på et tidspunkt næste år...

• #12   20. sep 2010 Jeg har fået papirrene fra kørelæreren. Jeg mangler som sagt 5 køretimer og 1 tur på køretekniskanlæg. Så ja, alle papirrene har jeg.
    Men kan man bare forsætte hos en anden kørelærer uden at betale ekstra?

• #13   20. sep 2010 SteffenH: Nej det kan du selvfølgelig ikke. Den nye kørelærer har du intet med din gamle kørelærers konkurs og vil jo næppe arbejde gratis af den grund.
    Du slipper ikke for at finde muldvarpen frem

• #14   20. sep 2010 Du kommer selvfølgelig til at betale for de køretimer, som du skal tage ved en anden kørelærer...

• #15   20. sep 2010 Argh, sådan noget bræk!

• #16   20. sep 2010 Er Audi-Henry gået konkurs ?!? Det tror fanden med den vogn park.
    Ser ham tit når jeg kører ad Svendborgvej/Albanigade mv...

Håber du får taget dit kort hurtigt, ven smiley

• #17   20. sep 2010 Aldrig betale forud.... Når man betaler forud er der altid en chance for at man ikke får sin vare og pengene er spildt. - Så få varen, også betal, med mindre det er ting på nettet, betal med visa, her kan man få trækket pengene tilbage hvis varen ikke kommer.
    Lige som med håndværkeren... Betal når det er lavet færdig og i orden.

• #18   20. sep 2010 Æhh, hvorfor betaler man inden varen er modtaget? Er det helt almindeligt..?

Da jeg tog kortet for 27 år siden var alting ikke så beukratisk. Man tog blot nogle timer og afregenede herefter.

Til bil havde jeg to timer- og til mc et kvarter (betalte for en time men havde også kørt mc siden jeg var 16 år). Så gik jeg til køreprøve (og bestod). Det var det.

Ligesom de stadig gør i USA idag..

• #19   20. sep 2010 Vi skulle betale senest hver 3 køretime og havde 12 dengang i 79 og 2 til mc!

• #20   21. sep 2010 Forlæg din sag for den nye kørelære jeg er sikker på han kan være lidt flink og give lidt rabat hvis du snakker godt for din sag.

Ligledes er der ikke en skid at gøre. At man har lyst til at tage en snak med manden face 2 face ændre ikke på hans virksomhed er gået konkurs. Umiddelbart er det jo kun firmaet og ikke manden der er gået konkurs.

• #21   22. sep 2010 Og som jeg skrev, kan han være blevet erklæret konkurs, det KAN jo være at han så absolut havde tænkt sig at gøre de elever færdige han havde, men er blevet forhindret fordi en kreditor har erklæret ham konkurs

• #22   22. sep 2010 Jeg betalte også forud da jeg tog til både bil og MC.

Jeg mener at det ved bil blev præsenteret som "du sparer lidt hvis du betaler på den måde her" eller noget i den stil.

Til MC fik jeg bare besked om "betal så og så meget på det og det tidspunkt" (mener det var i 2 store bidder ret hurtigt efter hinanden).

Da jeg tog til MC var der så meget rift om at tage kortet at der f.eks. var en kørelærer jeg ikke engang kunne komme til at tale med. Der var bare en eller anden kvinde der tog telefonen og hun sagde "Nej han kan slet ikke tage flere ind nu".
    Så når der var sådan rift om pladserne, så skulle man sådan set bare være glad for at få en plads et sted og smile og være glad når man overførte beløbet.
    Risikabelt ja, men åbenbart nødvendigt hvis man ville have pappet. Det var mit indtryk at de ligefrem vadede i kunder og at hvis man begyndte at stille krav, så kunne man jo bare smutte (og ikke få kortet).

• #23   22. sep 2010 Man er altid to om at handle, og så skal man lige huske, at en forudbetaling faktisk KAN være udslagsgivende for om man modtager ordentlig undervisning eller ej. Er kørelæreren ikke likvid, kan han f.eks ikke servicere cyklerne, købe brændstof o.l.

Omvendt, så er der altid en risiko forbundet med at betale forud.

Det hele ender ofte med at den, der har grisen sætter prisen(herunder krav om eventuel forudbetaling).

• Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Svar: 3
    #24   23. sep 2010 Hej Steffen jeg var i samme situation som du for tre år siden, så kontaktede jeg www.tiptoptrafik.dk som hjalp mig på bedste vis. De gav enda lidt rabar fordi de syntes det var synd for mig he he.
    Men ham der henry er jo medlem af garantifonden som så skal betale dig, det burde den nye kørelærer hjælpe dig med det gjorde de hos tip top trafik så bare klø på du skal have dine penge.
    Henrik

Kommentér på:
Kørelæren er gået konkurs - hjælp!

Annonce