{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

Useriøse/uvidende politibetjente {{forumTopicSubject}}

Jeg vil lige dele en meget ubehagelig oplevelse med jer . jeg blev stoppet for hastighedsoverskridelse på Tårnvej i Grindsted den 20/9 - 2010. Jeg blev noteret for 95,9km/t i byzone ( 50 km ) , hvilket jeg kraftigt betvivlede , jeg kørte i en PUG 106 1,1 , men der var ingen tvivl for politiet laver aldrig fejl!!

Jeg protesterede højlydt mens betjenten skrev og skrev

Først da der blev tilkaldt en 3.betjent, der kørte ude i byen og kendte udstyret, fandt man ud af at der var aflæst forkert - jeg var målt til 68 km/t i en afstand på 95,9 meter.

Så fik jeg lov at køre videre uden at få bøde overhovedet, der er forhåbentlig en der føler sig lidt dum.

Det gjorde lige en forskel på 4500.- kr, en betinget frakendelse og ny køreprøve.

det kan jo være der er andre der er registreret forkert samme sted, men det finder de nok aldrig ud af .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Useriøse/uvidende politibetjente
  • #1   21. sep 2010 Har absolut ingen respekt for policen !

    Jeg er selv igang med Retsag - da de gerne vil have mit kørekort i forbindelse med en ulykke .

    Der var jo ingen tvivl - det var min skyld... Så de har afvist vidner osv der talte til min fordel :o)

    Så politi anklageren blev lidt tavs da jeg overfor dommeren gjorde krav på at få indkaldt de afviste "vidner" - som jeg tilfældigt vidste hvem var ... Havde jeg ikke vidst det - havde jeg bare fået alt skyld ... Pga nogle idioter i uniform ...

    Så jeg venter på ny retsag smiley Sidste nyt er at politi anklageren har sagt til mig over telefon at de 2 betjente åbenbart ik har gjort deres arbejde godt nok :o)



  • #2   21. sep 2010 De er også mennesker og laver fejl. Desværre er de meget dårlige til at indrømme det. Og det går oftest ud over os som forbrugere.

    Normalt skal de kun vide hvordan policepilot virker og ikke alt det andet udstyr. Så de burde ikke kunne blive sendt ud og lave et job de ikke kan finde ud af. Yderligere vil jeg tilføje, grunden til din bøde blev annulleret er at afstanden der er målt på var for stor. Den skal måles under 50 m for at være nøjagtig.


  • #3   21. sep 2010 MT: Det er ikke korrekt, man kan sagtens måle på større afstande. De holder i retten.

  • #4   21. sep 2010 Lasermåling er gyldig op til 400 m - jeg har fået en hvor de havde målt mig 352 meter ude

    og jeg har en kørende hvor jeg har fået et klip - der er jeg målt 212 meter ude med 128 km/timen

    der har de forhåbentlig ikke byttet om på tallene smiley



  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #5   21. sep 2010 Jeg fik en forkert billet hos DSB forleden... FUCK hvor er bare *ALLE* DSB folk nogle tåber! Og kort efter da jeg skulle med bus... så kom den ikke! FUCK hvor alle der har noget med busser at gøre... er nogle hjerne-lamme fjolser! Så var jeg næsten ved at falde over en flise på fortorvet da jeg stod af bussen... FUCK hvor alle der er ansat hos kommunen og arbejder med 4x4 fliser nogle super-fjolser! Og der faldt jeg næsten på røven... hvis bare mine sko fra Ecco havde stået bedre fast... FUCK hvor alle der har noget med Ecco sko at gøre .... bare så klamme....damn... for ikke at tænke på alle dem der bare tænker på at købe, bruge eller allerede har købt Ecco sko.... tåber... er det!!

    Og pointen? Tja, den lader jeg da ovenstående tråddebatør x 2 om at finde... ikke alt skal være SÅ nemt!

    :o)


  • #6   21. sep 2010 Igen et tåbeligt indlæg fra dig hans! ...Den er god nok hver gang smiley

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #8   22. sep 2010 MKB: Herligt at vi ikke forvrænger vores gensidige forventninger!

    Nå...der må snart være tid til endnu en "brokke-tråd" over det danske politi.....og DSB!

    Anyone... Cola & Popcorn? smiley


  • #9   22. sep 2010 Er der ingen der læser hvad jeg skriver!? en laser bruges ALDRIG i en kørende bil. Der bruges policepilot som kalibreres hver ENESTE gang man starter bilen op og slukker den.

    Lasermålinger foretages med trefod og af en stående politimand. Disse målinger kan foretages på 4-500 m, men deres dokumentation for at måle over 50 m er ikke tilstrækkelig til den vil holde i retten. Derfor foretages normalt 2 målinger med laser en langt væk og en tæt på. I situationer med fotovogn eller meget trafik bruges en enkelt måling på ca 50-100 m afstand. Derfor hvis man vedkender sig at have kørt forstærkt og de viser dig målingen så har de dokumentationen for du har givet udsagn til du har kørt med den hastighed. Derved bliver deres lasermåling ligegyldig. Er deres måling foretaget på 200 eller 300 m og du vedkender dig skylden så har du igen givet dem mere end de har krav på. Nægter du udsteder de som regl et bødeforelæg. Og så havner den i retten hvor de så ikke vil vinde. smiley


Kommentér på:
Useriøse/uvidende politibetjente

Annonce