{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  elektrikker 230V spørgsmål
  • #1   14. okt 2010 1. Det lyder som noget du skal holde fingrene fra.

At dæmpe dem lyder usmart, hvorfor ikke bare en svagere pærer?
    KAN være der kommer en professionel og irettesætter mig, MEN en føler, er lavet til at virke ved standard spænding m.m.
    Er sikker på du forkorter holbarheden,ved at dæmpe dem HVIS det altså virker smiley

• #2   14. okt 2010 Lad nu en elektriker om det og ja jeg er elektriker og jeg vil helst se tingene selv for det kan helt sikkert løses på en ordentlig måde

• #3   14. okt 2010 Du ka sagtens mont. flere sensorer sammen, bar brug den samme tændledning.
    Ang at dæmpe styrken. burde du nok mont. andre lyskilder og derved spare strøm samtidig.

• #5   14. okt 2010 Køb et DIMMER relæ til DIN skinne. Så sætter du Tændingen fra Sensorene (Begge) ned til Tænde dit Dimmer Relæ A1 og A2 skal ha NUL (Blå) Så er der en udgang på relæet som der skal til dine lamper + nul. Men der findes 100 vis a relæer. Men det er et DIMMER relæ du skal ha fat i som man kan reguler styrken på selve relæet. Tag ned til din dalige elektrikker og hør hvad han har. Dimmer relæet skal du self ha en lille kasse til. Men det er den måde jeg ville lave det på, så kan du altid skrue op og ned på Relæet hva styrke du vil ha. HUSK se efter Watt Relæet kan klare og hvor mange lamper du har.

• #6   15. okt 2010 Kasper
    Tak for svaret.

Til alle jer andre. Hold jeres kommentarer for jer selv. Jeg spurgte ikke om jeg selv må lave det. Der kommer samtidig en elektrikker og tjekker hele installationen inden det bliver koblet til. Var bare kørt fast.

• #7   15. okt 2010 Jeg som trikker havde personligt valgt at springe dæmperen over og i stædet skifte dine halogen pærer ud med dioder da de giver et ganske fint lys når det kun drejer sig om et udhæng, du kan sikkert finde en diode pære som passer i de spots du har købt og du sparer utroligt mange watt / penge, og det er jo rart når det er lys som er tændt længe af gangen. med hensyn til de to sensore tager du bare og sætter tændledningerne sammen bare du husker at de kører på samme fase/sikring.

Hvis du nu vælger at købe en dimmer med alt tilbehør og montere den alligevel til dine 35w halogen?? så husk at du skal have den i den rigtige størrelse med hensyn på dit watt forbrug.

Mvh. los-trikkos

• #8   15. okt 2010 Det kan sagtens laves ... men det kommer jo lidt an på hvor snild du lige er med el...

• #9   15. okt 2010 Har kigget på mange LED pærer. Men har ikke set en med samme farve som en alm pærer. Desuden koster de gerne over 100,- stk. Og jeg får ialt 22 spots op. (fordelt på flere kontakter). Der sidder pt 20W (energipærer) i alle spots. Og de er godkendte til at kunne dæmpe.

Vil selv sige at jeg er RIMELIG god til el. Men er bilmekker og rodet selvf. mest i 12V. Så kender ikke alle komponenterne som fås i 230V.

• #10   15. okt 2010 Kan sådan en som denne bruges??

http://www.lavprisvvs.dk/shop/opus-66-indsats-244025p.html

• #11   16. okt 2010 Det kommer an på om det er rigtige sparepærer du har? da en CR dæmper er til at dæmpe pærer som egentlig er normale gløde pærer og dæmperen kræver en hvis modstand for at kunne virke som lige ledes er grunden til at det stadig er et problem at dæmpe LED pærer

• #12   16. okt 2010 Der sidder en elektrisk-trafo på hver spot som laver det til 12V. Skal den sidde mellem sensor og spots eller skal den sidde mellem relæ og sensor??

Kommentér på:
elektrikker 230V spørgsmål

Annonce