Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  El kogeplade
  • #1   24. okt 2010 Det er højst sandsynlig printpladen til kogenzonen der er brændt af, hvis der er garanti på den, så få da den sendt til rep. Hvis du selv begynder at skille noget ad, så ryger garantien.

• #2   24. okt 2010 Er ikke garanti på mere. så derfor kan jeg godt pille

• #3   24. okt 2010 tjek lige dine sikringer Kan ske du mangler en fase

• #4   24. okt 2010 Nu du nævner det med sikringerne så kan det godt være jeg skal prøve og kontrolere dem. For hun snakkede om at der gik en sikring den anden dag til hendes komfur. Kan jo være den køre på samme gruppe.
    Men burde det så ikke være alle 4 plader der ikke virkede og ikke kun den ene?
    Der er et Touch-panel til hver varmeplade hvor man tænder og justere varmen på. Det virker fint. Kommer bare ikke varme på

• #5   24. okt 2010 de fleste hænger sammen 2 og 2 plader på hver deres fase..
    så det burde være 2 plader der ikke virker hvis det er en sprunget sikring.. pil evt sikringerne ud og mål gennemgang på dem..
    er det en induktionskogeplade??
    hvis ja så tjek lige at det ikke er en forkert pande/gryde i bruger

• #6   24. okt 2010 Er ikke som der er blevet brugt forkerte gryder eller noget. Må lige prøve og måle sikringerne igennem når jeg rejser over til hende næste gang.

• #7   24. okt 2010 Hvis ikke du mangler en fase (sikring sprunget) så er den bølgede tråd i pladen brændt over - det kan ikke repereres!
    -Så du skal skifte selve pladen inde i komfuret. De kan købes løse ved de fleste elektrikere, bare du har typen på kogepladen og modelnavn. -Vil gætte på den koster omkring de 500 +/-.
    Sluk for strømmen!
    Op med kogepladen (der skal evt. løsnes et par skruer i et par clips underneden inden du kan lirke den op (og den kan også være fuget fast!)
    Åben forsigtig pladen ved at tage de respektive skruer ud.
    Kogepladerne ligger bare "løst" trykket op med glaspladen og der kan være nogle små tapper, som styrer den rigtigt på plads.
    Er der termostat i pladen, så tag spadestikkene til den af.
    Skru ledningerne til pladen ud af holderen, hvis ikke det også er lavet med et stik? (Skal de skrues ud, så mærk dem op, så du kan sætte dem rigt på den nye plade.
    Saml skidtet igen i omvendt rækkefølge og tænd for strømmen - VUPTI!
    Nu skulle der gerne være rød farve i pladen igen?

• #8   24. okt 2010 Tak for en super god beskrivelse. Kan man måle kogepladen igennem på en måde så man er hel sikker på det er den?

• #9   24. okt 2010 Har et Fluke multimeter så intet problem der. Havde lidt på fornemmelsen om at jeg kunne ohme kogepladen ud. Men ved det ikke.
    Er ikke lige stærkstrøm og sådan jeg er stærkest i da jeg er automekaniker.

• #10   25. okt 2010 Kan jeg nemlig... Må jeg prøve når jeg rejser over til hende i uge 45.

Kommentér på:
El kogeplade

Annonce