1.651 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
60 Svar
Fartbøder om året Fartbøder om året
Nogen der har en ide om/ved hvor mange fartbøder politiet sender ud om året...?
Ved det er et underligt spørgsmål....
0 synes godt om
jul 2008
Følgere: 91 MC-er: 6 Emner: 364 Svar: 1.748
rigtig MANGE
haha aner det ikke..
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 77 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 2.279
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.655
men det var efter de gamle regler , så de har ikke krævet nye køreprøver fra mig endnu
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
(link fjernet)
feb 2007
det er overskriften....
mvh
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 35 MC-er: 2 Emner: 32 Svar: 199
Citat: Ifølge planen skulle politiet levere 24.180 timers fartkontrol om året - i 2009 blev det ifølge politiets egen opgørelse til 19.745.
Gad vide hvor mange det bliver i år..
jul 2009
Gad vide hvor mange kr. de bruger på unødig fremsendelser af bøder til folk..Mit bud er 45mill.? Plus d.v. forgæves tlf. opkald...
Det kunne de vel spare, og så bare sende regningen først som sidst, og så må der betales ved kasse 1.
At jeg har lånt bilen ud, er mit problem. At den er stjålet, kan jeg vel bevise osv.
Syntes det er spild af penge..HAr selv lige modtaget 2.......Jeg kørte ikke
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
De kunne muligvis spare 100 mill om året. Man kunne også spare en bunke grunker på ikke at vedligeholde trafiklys, man kunne spare en masse på at nedlægge kriminalpolitiet, men kunne nedlægge bagmandspolitiet ud fra samme argument, og paspolitiet, narkotika- og sædelighedspolitiet.
Det korte og lange er vel, at vi har en udøvende magt, der skal sikre at de love den lovgivende forsanling vedtager ved at indbringe syndere for den dømmende magt.
....eller skal vi med det samme tage og afskaffe vores grundlov helt og aldeles???
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
Det var måske slet ikke så dårlig en ide.
Jeg så ihvertfald gerne en opdatering af grundloven...
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.565
"Jeg glæder mig over, at vi har fået en bred aftale om at fastholde det politifaglige aktivitetsniveau samtidig med, at politiet skal gennemføre effektiviseringer i 2011, siger justitsminister Lars Barfoed (K)"
Jeg er selv i et fag, hvor vi fik besked på at skulle spare 96 mill. Til spørgsmålet om hvordan det skulle kunne lade sig gøre, og samtidig bevare sikkerhedsniveauet, svarede daværende justitsminister, Lene E, at hun havde fuld tiltro til at man kunne klare den del af sagen "lokalt".
Jeg brækker mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
You sure got a point there!
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
Winnie... sjovt gæt... hvordan er du kommet frem til det beløb?
jun 2006
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 770
http://lmgtfy.com/?q=hvor+mange+fartb%C3%B8der+udskrev+politiet+i+%C3%A5r%3F
feb 2007
du får da med sikkerhed ikke nogle fartbøder så fucking laaaangsom som du er... lol lol
; )
mvh
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.655
LOL
jul 2009
De sender mange unødige breve/rykkere ud til folk, som ikke erkender, at det er dem, som er på billedet...Bare tænk på portoen. Efter et par eller 3 breve, ringer de gud hjælpe mig også til folk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Som jeg skriver!!!Send den forpulede regning til folk en gang for alle..Skide være med hvem der har kørt, det må være ejerens problem, at inddrive pengene hos en han har lånt bilen ud til. Eller er den stjålet, er den vel meldt stjålet. Hvorfor skal samfundet betale så mange penge til det. En parkeringsbøde, skal du da ikke bevise noget om, at det er dig der har parkeret den....
Knud! HAr du læst hvad jeg har skrevet...???
jul 2009
jul 2009
apr 2006
Forøvrigt er det jo således at man er uskyldig indtil det modsatte er bevist - og sådan må det jo nødvendigvis være / blive ved med at være!
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.300
vupti etaten bliver likvid og spare porto, kør det over nem konto
jul 2009
Uskyldig? Nej, ikke hvis du/en anden er målt til at køre for stærkt i din bil..
aug 2005
Jeg ved at mit indlæg var provokerende, men det er nu en gang sådan, at vi her i landet har krav om, at man skal bevises skyldig eller erkende - i alt andet end spionage- og skatteforhold.
Din iden om ejere og bøder - skråt op med at bevise, hvem der kører - holder ikke i vores system.
Tænk blot på firmaer der ejer flere køretøjer som anvendes af flere brugere, tænk på leasingselskaber, der ejer tusindevis af biler, som er stille til rådighed for brugere, der har brugsret som deres egen - altså må låne kørejernene ud - det holder jo ikke:-)
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
Det nuværende system er så beurikratisk, som det KAN blive, og LANG dyere i administration, end det en fart bøde ofte indbringer......
Lad os tage en tænkt situation..
Rene bliver målt til at køre 65, hvor han må køre 60.. Det giver vel 500 i bøde...
NEJ lad os sige, han kører til en bøde på 1000 kroner, det er mere sandsynligt......
SÅ sendes bøden til ham, der er brugt et styks fotovogn, pris pr. billede? med bil, mand, udstyr osv? jeg veddet ikke, men lavt sat 20 kroner?
SÅ vælger Rene ikke at betale, han ved han kørte for hurtigt, men iflg. loven, sker der intet ved ikke at betale.
SÅ skal en person sende en rykker, efter at have checket om der ER betalt. Det tager vel 5 minutter ialt. det koster så 20 kroner, med porto!!
Det var 40 kroner minimum, måske MEGET mere.
SÅ vælger Rene ikke at betale. SÅ bliver Politiet alvorlige,endnu en rykker sendes, med bedsked om at er bøden IKKE betalt INDEN xdage, ryger man i retten... RENE betaler ikke. gider ikke.......
Det kostede estaten omkring 100 kroner at skrive dette brev, i tid porto materialer osv.
140 kroner.
SÅ går der 3 uger, og Rene har ikke betalt. SÅ skal en person indkalde Rene til retsmøde. Den person booker en dommer og et retslokale, samt referant m.m.
De bokkes alle til (aner det ikke, et gæt) 30 minutter.. En dommer koster vel 500 i timen, lokalet 100 i timen med strøm osv. refferent, 200 i timen, anklager 400 i timen retsbetjent 300 i timen osv............
140 plus 50+250+100+200+150= 890 kroner (hvis jeg regner rigtigt.)
Rene udebliver fra mødet, og får en udeblivelses dom = retten stadfæster bøden, og Rene SKAL betale. det gør han så, uden nogle tillæg (hvis det stadig er sådan?)
DET er skuda tåbeligt.
JEG giver Winnie ret...
Bøden skulle sendes til Ejer, med vejledning til indsigelse, er den ikke betalt inden 30 dage, eller indsigelse er gjort, er den erkendt, og kan IKKE smides i retten. FORSINKET betaling giver så rykker gebyrer...
HVOR svært skal det være.
Naturligvis med mulighed for at slippe for rykkergebyr, hvis nødvendig dokumentation kan fremsendes efter man kommer hjem fra sin 6 ugers thailands ferie
HVIS man ikke selv er fører, kan man ligesom i dag, fremsende oplysningerne på føren af køretøjet.
gøre indsigelse PERSONLIGT overfor en passende myndigheds person, som kan SE at personen på billedet IKKE er ejeren. OG så må politiet lave alm. efterforskning i det tilfælde.......
Jesper
mar 2007
jul 2009
Og gad vide, hvad det så gi`r pr. år..Hmm. Mange penge..
jul 2009
jul 2009
mar 2007
Det tog mig et år at komme i retten, for at få slået fast, betjenten ikke havde styr på det!! og få afvist bøden..
Var det nu muligt, at indklage en bøde FØR en retsinstans, skriftligt, så kunne man nok også spare lidt ekstra!!!
apr 2006
Dernæst... den store del af erhvervslivet som har personblier/lastvogne - og har dem reg. ind under leasing eller firmaet selv... tja, hvorhen skal etaten så lige sende regningen? Skal virksomhederne nu (også) til at stå på mål ift. deres ansatte? Udlæg får jo en helt ny dimension i jeres forenklede tankegang/verdensbillede....
Hvis alle biler havde fast ident... bopæl... og man ikke udlånte til andre og og og (plus 1000-vis af andre antagelser), så ville jeres idé måske være en mulighed! Undskyld mig... men forslaget er altså ikke muligt - og fremsat ca. 20 år for sent.. og geografisk malplaceret (læs: DDR har ikke eksisteret forgæves!!)
aug 2005
Jeg er faktisk helt enig, bortset fra at jeg også i Winnies og Jespers tænkning ser udsagnet:
"Jo vist er det ulovligt, men ingen gider høre efter, og så kan vi lige så godt lovliggøre det..... - og så er det også for dyrt at vedligeholde"
Men kan ikke tage en delmængde af borgere inden for et isoleret området og lægge uden for retspraksis - økonomi eller ej..
I ville da aldrig drømme om, at acceptere, at politiet opgav at efterforske MC.tyverier, bare fordi det er dyrere at drive efterforskningen, end det beløb, der kan inddrives ved at lade de fangne tyve betale - eller har jeg misforstået noget????
Endelig synes jeg vi allerede har haft rigeligt med rutchebane når vi taler om sikring af den enkelte borger mod overgreb fra den udøvende magts side.
apr 2006
mar 2007
Min pointe er, vi har et tungt og dyrt system. ALLE skal kunne prøve deres sager i retten, omkostningsfrit.. MEN hvorfor ikke lave det sådan, at hvis man IKKE kommer med indsigelse, så accepterer man????
Hvorfor skal det være sådan, at man SKAL undlade at betale x antal rykkere m.m. FØR man endelig kan få prøvet sin bøde i retten??
HVOR går det ud over ens retsbevidsthed, at man SKAL gøre en indsigelse???
JA den sendes til ejer, er det udlejning eller leasing, skal de sende den retur, med info om hvem rette person er. KAN de ikke redegøre for hvem rette person er? SÅ må de give de oplysninger de kan, og Politiet kan så foretage en undersøgelse af de oplysninger....
Jeg kan på ingen måde se det påvirker min retsbevidsthed, ændringen er ikke stor, MEN måske en der vil generer folk der elsker at trække betalinger til det offentlige helt til grændsen!!??
Hans M:
HVOR er det lige, at jeg er uenig med dig, pånær beregningen, som du må mene er folk, der alligevel er på arbejde, og de jo skal have noget at lave eller??
Knuddet udsagn, kan jeg IKKE finde i mit indlæg, vil du være så rar, at udpensle hvor jeg: citat
Jo vist er det ulovligt, men ingen gider høre efter, og så kan vi lige så godt lovliggøre det..... - og så er det også for dyrt at vedligeholde"
Det skal nu opfattes som: Lad os dog få stoppet nogle af de folk, der kører i ring med systemet, når det kan gøres med enkle midler??
Jeg kan faktisk ikke genkende en pind af det i dit indlæg, som henhørende til mit indlæg, er jeg bare træt i dag????
jul 2009
Hvad vrøvler du/i om?? Det er aldrig nævnt- Jeg taler KUN!" om de bøder, hvor man er fotograferet!! Incl. Nummerpladen. Den bil har en ejer/bruger.
Send regningen til reg. bruger. Kan det være så svært, selvom man har et stort firma, har de fleste indgående kendskab/nedfældet hvem der kører i hvilke biler. Kører selv i firmabil. Der er processen den samme.
I mange af de tilfælde betaler brugeren af bilen bøden, og ikke firmaet. Hvor svært kan det være.
Der hvor en p.bøde bliver udstet, skal man jo aldrig erkende hvem som har parkeret bilen.....Der må problemet jo være det samme, set med jeres øjne.Eller skriver i selv uopfordret til politiet, at det ikke er jer der har parkeret. Netop. Har du lånt en bil og får en p bøde, stopper du den i lommen og betaler. Ellers får ejermanden selvfølgelig en rykker, og han ved jo som regel, hvem han har lånt bilen ud til..Broblemet er ikke så stort.
Hvis du/i har lånt bilen ud, løber i også den risiko, at der kan indløbe en fartbøde. Så må det jo bare være ejerens problem at give bøden videre til den rette.
jul 2009
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 44 MC-er: 6 Emner: 41 Svar: 656
Den eneste måde hvor systemet bliver mere billigere på din måde er hvis vi giver afkaldt på nogle grundlæggende rettigheder, og det er jeg ikke helt klar på.
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 44 MC-er: 6 Emner: 41 Svar: 656
feb 2008
mar 2007
LÆS nu hvad jeg skriver
feb 2008
og hvor mange penge taler vi om
i griber vist efter de forkerte frugter
mar 2007
mar 2007
Det er et uforholdsmæssigt stort apperat, til de folk, der alligevel ikke dukker op i retten.......
mar 2007
feb 2008
mar 2007
FORSKELLEN er at i dag, så alle de der IKKE betaler indkaldes til retsbehandling, og et MEGET højt % sats dukker ikke op, de viste det forleden i fjernsynet, en retsag, som kun havde (mener jeg) 2 af sagerne hvor folk mødte op på en hel dag. OG det koster fandme mange penge for samfundet..
DET JEG SIGER ER FORSKELLEN hvis nu man ikke betaler, accepterer man. ELLER gør indsigelse inden for 30 dage, hvis man vil i retten!!
I dag, automatisk i retten.
MIN version, KUN retsag, hvis man indgiver anke!
Kan nok ikke skrive det tydeligt nok i dag..
feb 2008
mar 2007
Næsten
OG jeg siger stadig tag straffen som en mand, hvis det ER din straf!!!
jul 2009
PÅ samme måde skal en fotograferet fartbøde også bare sendes til reg. ejermand. Han må så selv få låner/bruger til at betale.
Alle de skrivelser /rukkere politiet sender ud, for at man skal erkende, hvem som er på billedet. Pladder. Det må være ejeren/leaseren af bilen, som har ansvaret for, hvad folk foretager sig i hans bil. Ergo hans ansvar, at bøden bliver betalt.
Det er bevist, at der er kørt for stærkt, længere er den ikke.
aug 2005
Du er nødt til at forstå, at siden ændringen af firmabilbeskatning for snart rigtig mange år siden, har der ikke været behov for at føre kørebøger!!!!!
Det betyder, at en virksomhed med firmabiler meget ofte ikke aner, hvem der har kørt i hvilken bil hvornår. Så kan ejer - virksomhed eller leasingselskab - ikke på nogen måde gøres ansvarlig for en brugers adfærd - det er hele princippet i vor retspraksis.
Parkeringsbøder er ikke bøder, men afgifter, derfor kan de administreres
anderledes.
Det her med at have en specialpraaksis alt efter hvordan en overtrædelse er registreret, den går jo heller ikke. Det er overtrædelsen, der udløser en straf - ikke måden hvorpå den registreres.
Jesper LS, Jeg kan ikke citere dig, men jeres oplæg efterlader mig med et indtryk:-)
jul 2009
feb 2008
Alle de skrivelser /rukkere politiet sender ud, for at man skal erkende, hvem som er på billedet. Pladder. Det må være ejeren/leaseren af bilen, som har ansvaret for, hvad folk foretager sig i hans bil. Ergo hans ansvar, at bøden bliver betalt.
Nejtak
Jeg har lidt biler kørende, og ved hvem der kører i dem - ja
Men jeg skal ikke stilles til ansvar for hvis ham der kører laver en overtrædelse, det er udelukkende en sag mellem ham og politiet, når der kommer en fartbøde bliver den overdraget til ham der har kørt - længere er mit ansvar ikke og skal ikke være det.
Og igen - hvor mange penge tror i selv der er i det her, kontra de spildtimer der bliver pålagt de forskellige virksomheder i DK
En trafikovertrædelse er og bliver en sag mellem politiet og den som har lavet overtrædelsen - slut og politiet har bevisbyrden
Vi er som virksomhedsejere rigeligt belastet af administration etc etc etc.
Som jeg skrev grib nu efter de rigtige frugter, istedet for at kneppe rundt i det der ligger lige for næsen
feb 2008
om han så får det taget eller andet er jeg ikke ansvarlig for eller forpligtiget til at undersøge - ergo i DK regner man med folk overholder loven
sidespor men igen det hænger sammen med ejerens kontra førerens pligt
mar 2007
JEG siger IKKE ejeren skal straffes...
Jeg siger ejeren skal give de oplysninger han KAN til politiet...
DET er vel ikke anderledes end i dag?
feb 2008
aug 2005
Jeg tror ikke der er meget mere kød på det her ben, men lig for en god ordens skyld - Jeg vil vædde på, at din virksomhed ved, hvem der har stillet hvilken fri bil til rådighed, men jeg vil også vædde på at andre end de medarbejdere, der har bilen til rådighed bruger den!!!!
Ellers skulle det være første gang, at medarbejdere ikke af og til indbyrdes låner hinandens biler ved f. eks service - eller bare for sjov. Jeg skulle også mene, at hvereneste bruger hører til i en husstand, og lur mig om ikke den fri bil bliver anvendt der:-)
Det kan ALDRIG være en opgave for andre end politiet at følge op på lovbrud. Viu kan alle agere på dem i øjeblikket de sker - ja - det skal vi faktisk, men opfølgende arbejde i den sammenhæng hører til et og kun et sted.
jul 2009
Men jeg skal ikke stilles til ansvar for hvis ham der kører laver en overtrædelse, det er udelukkende en sag mellem ham og politiet, når der kommer en fartbøde bliver den overdraget til ham der har kørt - længere er mit ansvar ikke og skal ikke være det.
Winnie: Det er jo det jeg skriver....
Narrowhead:Parkeringsafgifter har stadig ikke noget med bøder at gøre - det er en afgift, der pålægges køretøjet, og ikke en straf til den, der har parkeret.
Winnie: Ligegyldigt. Princippet er det samme. Hvis låneren af bilen ikke tager bøden med og betaler, bliver rykkeren sendt til ejeren + 100kr. Her skal ejeren/virksomheden også finde ud af hvem, som er årsag til p.bøden.
'KNud:fri bil til rådighed, men jeg vil også vædde på at andre end de medarbejdere, der har bilen til rådighed bruger den
Winnie: Aldrig i livet, kunne jeg finde på at låne en lånt bil ud..
Narrowhead:
Men hvem skal klippe kørekortet i småstykker...?
Winnie: Det gør politiet, vel lige så simpelt, som de plejer.
Syntes ofte mænd skal have det så besværligt/avanceret som muligt, for at det ser ud til, at være godt nok...Er det for nemt/ser ud til at være, er det absolut ikke godt iorden..:))))
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Tilbage til citronmånen!
Om det sker i trafikken eller i en mord- eller skattesag er bedøvende ligegyldigt, så er der stadig et bindende krav om beviser og kan de beviser ikke materialiseres, så er der bare ingen sag!
Om det så koster samfundet 1- 20- eller 100 millioner i politiarbejdstimer kan jo aldrig blive mit problem
feb 2008
Nej det er ikke det du skriver, du skriver det er ejerens ansvar, og der er en kæmpe forskel.
At jeg aflevere en fartbøde til en gut i en af bilernem er IKKE det samme som at jeg har ansvaret for at den bliver - kæmpe forskel
jul 2009
Beviset med fotoet og målingen, burde være nok.
Men det er lige meget, for nu bliver det vist først besværligt. Dele af disse bøder, skal vist tilfalde Ejer/bruger. = Deles..
(link fjernet)
aug 2005
Du skriver:
'KNud:fri bil til rådighed, men jeg vil også vædde på at andre end de medarbejdere, der har bilen til rådighed bruger den
Winnie: Aldrig i livet, kunne jeg finde på at låne en lånt bil ud..
Fri bil til rådighed også kaldet firmabil er pr definition en del af en medarbejders løn - som sådan er det ikke en "lånt" bil. I den virkelige verden bliver de også håndteret som sådan. De Anvendes ikke bare af den registrerede bruger, men også af dennes kollegaer og medlemmer af vedkommendes husstand - og det er helt og aldeles legalt og acceptabelt. DET SKER HVER ENESTE DAG. Det her er realiteter!!!!
jul 2009
Det her er blevet for omfattende. IKKE SAGT JEG OPGIVER..NEJ NEJ...haha;) Men øh jeg skal snart have en sekretær ansat..Og gemalen vil ikke, og så bliver det for dyrt..
Fjernvarmen bliver det næste..Nogen der melder sig..JEG VIL UD..
Fartbøder om året