Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fartbøder om året
  • #1   6. nov 2010 MANGE

    rigtig MANGE

    haha aner det ikke..


  • #3   6. nov 2010 så mange at de kan leve af det, ,

  • #4   6. nov 2010 på et tidspunkt sendte de 3 til mig om året ??

    men det var efter de gamle regler , så de har ikke krævet nye køreprøver fra mig endnu


  • #5   6. nov 2010 Politiet udskrev kun 189.835 fartbøder i 2009


    (link fjernet)


  • #6   6. nov 2010 ja det er ikke mig der siger kun.....


    det er overskriften....



    mvh


  • #7   6. nov 2010 Hmm Kan se, at det næsten var 300000 i 2005.

    Citat: Ifølge planen skulle politiet levere 24.180 timers fartkontrol om året - i 2009 blev det ifølge politiets egen opgørelse til 19.745.
    Gad vide hvor mange det bliver i år..



  • #8   6. nov 2010 Grundet til min nysgerrighed er, at de skal spare 100mill.
    Gad vide hvor mange kr. de bruger på unødig fremsendelser af bøder til folk..Mit bud er 45mill.? Plus d.v. forgæves tlf. opkald...
    Det kunne de vel spare, og så bare sende regningen først som sidst, og så må der betales ved kasse 1.
    At jeg har lånt bilen ud, er mit problem. At den er stjålet, kan jeg vel bevise osv.
    Syntes det er spild af penge..HAr selv lige modtaget 2.......Jeg kørte ikke


  • #9   7. nov 2010 OK Winnie:

    De kunne muligvis spare 100 mill om året. Man kunne også spare en bunke grunker på ikke at vedligeholde trafiklys, man kunne spare en masse på at nedlægge kriminalpolitiet, men kunne nedlægge bagmandspolitiet ud fra samme argument, og paspolitiet, narkotika- og sædelighedspolitiet.

    Det korte og lange er vel, at vi har en udøvende magt, der skal sikre at de love den lovgivende forsanling vedtager ved at indbringe syndere for den dømmende magt.

    ....eller skal vi med det samme tage og afskaffe vores grundlov helt og aldeles???


  • #10   7. nov 2010 Knud:
    Det var måske slet ikke så dårlig en ide.

    Jeg så ihvertfald gerne en opdatering af grundloven...


  • #11   7. nov 2010 Alle skal jo spare men Lars Barfods kommentar til forliget provokerer mig sindssygt meget:

    "Jeg glæder mig over, at vi har fået en bred aftale om at fastholde det politifaglige aktivitetsniveau samtidig med, at politiet skal gennemføre effektiviseringer i 2011, siger justitsminister Lars Barfoed (K)"

    Jeg er selv i et fag, hvor vi fik besked på at skulle spare 96 mill. Til spørgsmålet om hvordan det skulle kunne lade sig gøre, og samtidig bevare sikkerhedsniveauet, svarede daværende justitsminister, Lene E, at hun havde fuld tiltro til at man kunne klare den del af sagen "lokalt".

    Jeg brækker mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  • #12   7. nov 2010 Jabbekot:
    You sure got a point there!


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #13   7. nov 2010 De 189.835 fartbøder er *KUN* i forhold til politiets særlige fotovogne. Der er altså ikke medtaget videooptagelser eller "manuelle" målinger. Skal vi smide et par stykker oven i her?

    Winnie... sjovt gæt... hvordan er du kommet frem til det beløb? smiley


  • #15   7. nov 2010 Michael M

    du får da med sikkerhed ikke nogle fartbøder så fucking laaaangsom som du er... lol lol

    ; )

    mvh


  • #16   7. nov 2010 Jeppe
    LOL smiley


  • #17   7. nov 2010 KNUD..NU ER JEG SGU SUR..Jeg taler ikke om at nedlægge noget som helst. Tag de store briller på og læs...
    De sender mange unødige breve/rykkere ud til folk, som ikke erkender, at det er dem, som er på billedet...Bare tænk på portoen. Efter et par eller 3 breve, ringer de gud hjælpe mig også til folk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Som jeg skriver!!!Send den forpulede regning til folk en gang for alle..Skide være med hvem der har kørt, det må være ejerens problem, at inddrive pengene hos en han har lånt bilen ud til. Eller er den stjålet, er den vel meldt stjålet. Hvorfor skal samfundet betale så mange penge til det. En parkeringsbøde, skal du da ikke bevise noget om, at det er dig der har parkeret den....
    Knud! HAr du læst hvad jeg har skrevet...???


  • #18   7. nov 2010 Hans...Hvorfor er det et sjovt gæt:)?

  • #19   7. nov 2010 Michael...Har været der:)

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #20   7. nov 2010 Winnie S: Sjovt fordi, jeg ikke kan se "målet" i dit skriv. Hvis Etaten skal finde besparelser på 100 mill. kr. - hvorfra kommer "dit forslag" på 45 mill. kr. så lige ind i billedet? Altså... et sjovt gæt!

    Forøvrigt er det jo således at man er uskyldig indtil det modsatte er bevist - og sådan må det jo nødvendigvis være / blive ved med at være!


  • #21   7. nov 2010 hvorfor ikke bare betale 10.000 áconto 1 marts og så afregne 1 december

    vupti etaten bliver likvid og spare porto, kør det over nem konto


  • #22   7. nov 2010 SÅ lang tid reg. nr på bilen står i dit/mit navn, må jeg eller evt. låner betale bøden. MEn politiet bruger afsindigt mange penge på skrivelser/opringninger på at få folk til at erkende, at det er dem på billedet..Fuck da det..Bilen har en adresse, og regningen også= ejermand..
    Uskyldig? Nej, ikke hvis du/en anden er målt til at køre for stærkt i din bil..


  • #23   7. nov 2010 Winnie:

    Jeg ved at mit indlæg var provokerende, men det er nu en gang sådan, at vi her i landet har krav om, at man skal bevises skyldig eller erkende - i alt andet end spionage- og skatteforhold.

    Din iden om ejere og bøder - skråt op med at bevise, hvem der kører - holder ikke i vores system.

    Tænk blot på firmaer der ejer flere køretøjer som anvendes af flere brugere, tænk på leasingselskaber, der ejer tusindevis af biler, som er stille til rådighed for brugere, der har brugsret som deres egen - altså må låne kørejernene ud - det holder jo ikke:-)


  • #24   8. nov 2010 Hmm vil nu give Winnie lidt ret... (SÅ NU dør C4.. JEG uenig med Knud. nu går Verden af lave.... )

    Det nuværende system er så beurikratisk, som det KAN blive, og LANG dyere i administration, end det en fart bøde ofte indbringer......


    Lad os tage en tænkt situation..

    Rene bliver målt til at køre 65, hvor han må køre 60.. Det giver vel 500 i bøde...


    NEJ lad os sige, han kører til en bøde på 1000 kroner, det er mere sandsynligt...... smiley


    SÅ sendes bøden til ham, der er brugt et styks fotovogn, pris pr. billede? med bil, mand, udstyr osv? jeg veddet ikke, men lavt sat 20 kroner?
    SÅ vælger Rene ikke at betale, han ved han kørte for hurtigt, men iflg. loven, sker der intet ved ikke at betale.

    SÅ skal en person sende en rykker, efter at have checket om der ER betalt. Det tager vel 5 minutter ialt. det koster så 20 kroner, med porto!!

    Det var 40 kroner minimum, måske MEGET mere.

    SÅ vælger Rene ikke at betale. SÅ bliver Politiet alvorlige,endnu en rykker sendes, med bedsked om at er bøden IKKE betalt INDEN xdage, ryger man i retten... RENE betaler ikke. gider ikke.......
    Det kostede estaten omkring 100 kroner at skrive dette brev, i tid porto materialer osv.
    140 kroner.

    SÅ går der 3 uger, og Rene har ikke betalt. SÅ skal en person indkalde Rene til retsmøde. Den person booker en dommer og et retslokale, samt referant m.m.
    De bokkes alle til (aner det ikke, et gæt) 30 minutter.. En dommer koster vel 500 i timen, lokalet 100 i timen med strøm osv. refferent, 200 i timen, anklager 400 i timen retsbetjent 300 i timen osv............
    140 plus 50+250+100+200+150= 890 kroner (hvis jeg regner rigtigt.)
    Rene udebliver fra mødet, og får en udeblivelses dom = retten stadfæster bøden, og Rene SKAL betale. det gør han så, uden nogle tillæg (hvis det stadig er sådan?)

    DET er skuda tåbeligt.

    JEG giver Winnie ret...

    Bøden skulle sendes til Ejer, med vejledning til indsigelse, er den ikke betalt inden 30 dage, eller indsigelse er gjort, er den erkendt, og kan IKKE smides i retten. FORSINKET betaling giver så rykker gebyrer...

    HVOR svært skal det være.

    Naturligvis med mulighed for at slippe for rykkergebyr, hvis nødvendig dokumentation kan fremsendes efter man kommer hjem fra sin 6 ugers thailands ferie smiley

    HVIS man ikke selv er fører, kan man ligesom i dag, fremsende oplysningerne på føren af køretøjet.

    gøre indsigelse PERSONLIGT overfor en passende myndigheds person, som kan SE at personen på billedet IKKE er ejeren. OG så må politiet lave alm. efterforskning i det tilfælde.......


    Jesper


  • #25   8. nov 2010 Skal lige siges, at der iflg. en udsendelse jeg så for nyeligt, har retten RIGTIG mange sager af denne slags, hvor folk ikke dukker op, og 3-5 personer venter!

  • #26   8. nov 2010 Jesper..Lige præcis:) Det er hvad jeg mener, du har bare specificeret det godt ud. Tak for det:)
    Og gad vide, hvad det så gi`r pr. år..Hmm. Mange penge..


  • #27   8. nov 2010 Men nej, det går ikke at betale den uden først at erkende, at det er dig på billedet. Det prøvede vi. Nej nej, erkendelsen skulle foreligge først..Pladder. Så det fik vi lige en rykker på....

  • #28   8. nov 2010 Syntes generelt, at det system er ude i hampen, og der bruges så mange penge på ingenting..

  • #29   8. nov 2010 Bombe, sådan var det, sidst jeg fik en bøde.. OG jeg ville ikke erkende, det meldte jeg betjenten. svaret var at jeg bare skulle blive ved med ikke at betale, så ville jeg blive kaldt i retten til sidst.. kunne INTET gøre for at fremskynde det..

    Det tog mig et år at komme i retten, for at få slået fast, betjenten ikke havde styr på det!! og få afvist bøden..


    Var det nu muligt, at indklage en bøde FØR en retsinstans, skriftligt, så kunne man nok også spare lidt ekstra!!!


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #30   8. nov 2010 Winnie & Jesper: Så fat det dog... vi bor i et retssamfund. Mange ting kan virke tunge og underlige - men det er nu éngang (om I vil) bagsiden af medaljen. Og sålænge der findes demokrati og ikke DDR tilstande (hvilket fra tid til anden man skulle tro - så jeres forslag er måske forud for sin tid), så skal du erkende, dømmes eller frikendes. Forøvrigt er alle domme som afsiges ift. byret "all inclusive" - så argumentet med méromkostning ift. rykkere holder altså ikke!

    Dernæst... den store del af erhvervslivet som har personblier/lastvogne - og har dem reg. ind under leasing eller firmaet selv... tja, hvorhen skal etaten så lige sende regningen? Skal virksomhederne nu (også) til at stå på mål ift. deres ansatte? Udlæg får jo en helt ny dimension i jeres forenklede tankegang/verdensbillede....

    Hvis alle biler havde fast ident... bopæl... og man ikke udlånte til andre og og og (plus 1000-vis af andre antagelser), så ville jeres idé måske være en mulighed! Undskyld mig... men forslaget er altså ikke muligt - og fremsat ca. 20 år for sent.. og geografisk malplaceret (læs: DDR har ikke eksisteret forgæves!!) smiley



  • #31   8. nov 2010 hans M:

    Jeg er faktisk helt enig, bortset fra at jeg også i Winnies og Jespers tænkning ser udsagnet:

    "Jo vist er det ulovligt, men ingen gider høre efter, og så kan vi lige så godt lovliggøre det..... - og så er det også for dyrt at vedligeholde"

    Men kan ikke tage en delmængde af borgere inden for et isoleret området og lægge uden for retspraksis - økonomi eller ej..

    I ville da aldrig drømme om, at acceptere, at politiet opgav at efterforske MC.tyverier, bare fordi det er dyrere at drive efterforskningen, end det beløb, der kan inddrives ved at lade de fangne tyve betale - eller har jeg misforstået noget????


    Endelig synes jeg vi allerede har haft rigeligt med rutchebane når vi taler om sikring af den enkelte borger mod overgreb fra den udøvende magts side.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #32   8. nov 2010 Enig!

  • #33   8. nov 2010 Tror sku næsten jegbliver forstået lidt omvendt her, eller måske ikke?

    Min pointe er, vi har et tungt og dyrt system. ALLE skal kunne prøve deres sager i retten, omkostningsfrit.. MEN hvorfor ikke lave det sådan, at hvis man IKKE kommer med indsigelse, så accepterer man????

    Hvorfor skal det være sådan, at man SKAL undlade at betale x antal rykkere m.m. FØR man endelig kan få prøvet sin bøde i retten??

    HVOR går det ud over ens retsbevidsthed, at man SKAL gøre en indsigelse???

    JA den sendes til ejer, er det udlejning eller leasing, skal de sende den retur, med info om hvem rette person er. KAN de ikke redegøre for hvem rette person er? SÅ må de give de oplysninger de kan, og Politiet kan så foretage en undersøgelse af de oplysninger....

    Jeg kan på ingen måde se det påvirker min retsbevidsthed, ændringen er ikke stor, MEN måske en der vil generer folk der elsker at trække betalinger til det offentlige helt til grændsen!!??

    Hans M:
    HVOR er det lige, at jeg er uenig med dig, pånær beregningen, som du må mene er folk, der alligevel er på arbejde, og de jo skal have noget at lave eller??

    Knuddet udsagn, kan jeg IKKE finde i mit indlæg, vil du være så rar, at udpensle hvor jeg: citat
    ******
    Jo vist er det ulovligt, men ingen gider høre efter, og så kan vi lige så godt lovliggøre det..... - og så er det også for dyrt at vedligeholde"
    ******

    Det skal nu opfattes som: Lad os dog få stoppet nogle af de folk, der kører i ring med systemet, når det kan gøres med enkle midler??

    Jeg kan faktisk ikke genkende en pind af det i dit indlæg, som henhørende til mit indlæg, er jeg bare træt i dag????

    smiley



  • #34   8. nov 2010 Knud: I ville da aldrig drømme om, at acceptere, at politiet opgav at efterforske MC.tyverier, bare fordi det er dyrere at drive efterforskningen, end det beløb, der kan inddrives ved at lade de fangne tyve betale - eller har jeg misforstået noget????

    Hvad vrøvler du/i om?? Det er aldrig nævnt- Jeg taler KUN!" om de bøder, hvor man er fotograferet!! Incl. Nummerpladen. Den bil har en ejer/bruger.
    Send regningen til reg. bruger. Kan det være så svært, selvom man har et stort firma, har de fleste indgående kendskab/nedfældet hvem der kører i hvilke biler. Kører selv i firmabil. Der er processen den samme.
    I mange af de tilfælde betaler brugeren af bilen bøden, og ikke firmaet. Hvor svært kan det være.

    Der hvor en p.bøde bliver udstet, skal man jo aldrig erkende hvem som har parkeret bilen.....Der må problemet jo være det samme, set med jeres øjne.Eller skriver i selv uopfordret til politiet, at det ikke er jer der har parkeret. Netop. Har du lånt en bil og får en p bøde, stopper du den i lommen og betaler. Ellers får ejermanden selvfølgelig en rykker, og han ved jo som regel, hvem han har lånt bilen ud til..Broblemet er ikke så stort.
    Hvis du/i har lånt bilen ud, løber i også den risiko, at der kan indløbe en fartbøde. Så må det jo bare være ejerens problem at give bøden videre til den rette.


  • #35   8. nov 2010 Forstår heller ikke hvad du skriver Knud:/

  • #36   8. nov 2010 Jesper L S: Sådan et system som du tænker på er svært at lave nemmere. Hvis vi skal gøre som du siger og gå ind for at hvis ikke man modsætter sig bøden så erkender man, så skal politiet være 100 % sikker på at bøden er forkyndt til den sigtede og det kan ikke lade sig gøre via brev. Det betyder at vi så istedetfor skal ha 10000 politibetjente kørende rundt og aflevere bøderne. Det er billigere i det lange løb at håber at de fleste betaler hvilket de fleste gør.

    Den eneste måde hvor systemet bliver mere billigere på din måde er hvis vi giver afkaldt på nogle grundlæggende rettigheder, og det er jeg ikke helt klar på.


  • #37   8. nov 2010 Knud: og lige en rettelses kriminalpolitiet findes ikke længere.

  • #39   8. nov 2010 heldigvis er vi uskyldige indtil det modsatte er bevist

  • #40   8. nov 2010 HVORFOR er det så skælsættende, at man selv skal gøre en indsigelse, ved at sende et brev, i stedet for indsigelse, ved at nægte at betale 3 gange og SÅ i retten????


    LÆS nu hvad jeg skriver smiley


  • #41   8. nov 2010 Og hvad er problemet i systemet som det er nu.

    og hvor mange penge taler vi om

    i griber vist efter de forkerte frugter


  • #43   8. nov 2010 NETOP, DER er min indsigelse, folk kan, ved intet at gøre, sætte hele apperatet igang, for ingen hverdens nytte.. LAV det dog om til det modsatte, NEMLIG at man skal anke, hvis man IKKE er enig i bøden!!!!!!

  • #45   8. nov 2010 Som tidligere skrevet, kan der være tilfælde, hvor en bøde skal prøves i retten, i dag er det så omstændigt, som jeg beskrev tidligere.... OG alle der ikke betaler, sætter det samme igang, så de kan dømmes til at betale.

    Det er et uforholdsmæssigt stort apperat, til de folk, der alligevel ikke dukker op i retten.......


  • #46   8. nov 2010 Hæ, eksemplet kan jo være, at man ikke er føren, det slet ikke er ens bil på billedet, eller noget 3.?

  • #47   8. nov 2010 og forskellen er

  • #48   8. nov 2010 DAMN, jeg er ikke helt klar over hvor vi går galt af hinanden.......

    FORSKELLEN er at i dag, så alle de der IKKE betaler indkaldes til retsbehandling, og et MEGET højt % sats dukker ikke op, de viste det forleden i fjernsynet, en retsag, som kun havde (mener jeg) 2 af sagerne hvor folk mødte op på en hel dag. OG det koster fandme mange penge for samfundet..

    DET JEG SIGER ER FORSKELLEN hvis nu man ikke betaler, accepterer man. ELLER gør indsigelse inden for 30 dage, hvis man vil i retten!!



    I dag, automatisk i retten.
    MIN version, KUN retsag, hvis man indgiver anke!


    Kan nok ikke skrive det tydeligt nok i dag..


  • #50   8. nov 2010 hvad blev der af - tag straffen som en mand

  • #51   8. nov 2010 ENig NArrow..........


    Næsten smiley


    OG jeg siger stadig tag straffen som en mand, hvis det ER din straf!!!


  • #52   9. nov 2010 Og får en låner en parkeringsbøde, og undlader at betale, får ejermand jo alligevel en rykker, og må selv få låner til at betale..
    PÅ samme måde skal en fotograferet fartbøde også bare sendes til reg. ejermand. Han må så selv få låner/bruger til at betale.
    Alle de skrivelser /rukkere politiet sender ud, for at man skal erkende, hvem som er på billedet. Pladder. Det må være ejeren/leaseren af bilen, som har ansvaret for, hvad folk foretager sig i hans bil. Ergo hans ansvar, at bøden bliver betalt.
    Det er bevist, at der er kørt for stærkt, længere er den ikke.


  • #53   9. nov 2010 Winnie:

    Du er nødt til at forstå, at siden ændringen af firmabilbeskatning for snart rigtig mange år siden, har der ikke været behov for at føre kørebøger!!!!!

    Det betyder, at en virksomhed med firmabiler meget ofte ikke aner, hvem der har kørt i hvilken bil hvornår. Så kan ejer - virksomhed eller leasingselskab - ikke på nogen måde gøres ansvarlig for en brugers adfærd - det er hele princippet i vor retspraksis.

    Parkeringsbøder er ikke bøder, men afgifter, derfor kan de administreres
    anderledes.

    Det her med at have en specialpraaksis alt efter hvordan en overtrædelse er registreret, den går jo heller ikke. Det er overtrædelsen, der udløser en straf - ikke måden hvorpå den registreres.

    Jesper LS, Jeg kan ikke citere dig, men jeres oplæg efterlader mig med et indtryk:-)




  • #54   9. nov 2010 Virksomheden med firmabiler: I den virksomhed, hvor jeg arbejder, har de skrevet ned, hvem som kører i hvilken bil. Også selvom den er leaset.


  • #55   9. nov 2010 lige den her - nejtak

    Alle de skrivelser /rukkere politiet sender ud, for at man skal erkende, hvem som er på billedet. Pladder. Det må være ejeren/leaseren af bilen, som har ansvaret for, hvad folk foretager sig i hans bil. Ergo hans ansvar, at bøden bliver betalt.

    Nejtak

    Jeg har lidt biler kørende, og ved hvem der kører i dem - ja

    Men jeg skal ikke stilles til ansvar for hvis ham der kører laver en overtrædelse, det er udelukkende en sag mellem ham og politiet, når der kommer en fartbøde bliver den overdraget til ham der har kørt - længere er mit ansvar ikke og skal ikke være det.

    Og igen - hvor mange penge tror i selv der er i det her, kontra de spildtimer der bliver pålagt de forskellige virksomheder i DK

    En trafikovertrædelse er og bliver en sag mellem politiet og den som har lavet overtrædelsen - slut og politiet har bevisbyrden

    Vi er som virksomhedsejere rigeligt belastet af administration etc etc etc.

    Som jeg skrev grib nu efter de rigtige frugter, istedet for at kneppe rundt i det der ligger lige for næsen


  • #56   9. nov 2010 PS jeg skal se et gyldigt kørekort den dag en person får overdraget en bil - thats it

    om han så får det taget eller andet er jeg ikke ansvarlig for eller forpligtiget til at undersøge - ergo i DK regner man med folk overholder loven

    sidespor men igen det hænger sammen med ejerens kontra førerens pligt


  • #58   9. nov 2010 Knud, nok fordi Winnie og jeg, ikke er enig heller, om den essentielle del af det..

    JEG siger IKKE ejeren skal straffes...
    Jeg siger ejeren skal give de oplysninger han KAN til politiet...
    DET er vel ikke anderledes end i dag?


  • #59   9. nov 2010 smiley

  • #60   9. nov 2010 Winnie:

    Jeg tror ikke der er meget mere kød på det her ben, men lig for en god ordens skyld - Jeg vil vædde på, at din virksomhed ved, hvem der har stillet hvilken fri bil til rådighed, men jeg vil også vædde på at andre end de medarbejdere, der har bilen til rådighed bruger den!!!!

    Ellers skulle det være første gang, at medarbejdere ikke af og til indbyrdes låner hinandens biler ved f. eks service - eller bare for sjov. Jeg skulle også mene, at hvereneste bruger hører til i en husstand, og lur mig om ikke den fri bil bliver anvendt der:-)

    Det kan ALDRIG være en opgave for andre end politiet at følge op på lovbrud. Viu kan alle agere på dem i øjeblikket de sker - ja - det skal vi faktisk, men opfølgende arbejde i den sammenhæng hører til et og kun et sted.


  • #62   9. nov 2010 Grauballemanden: Jeg har lidt biler kørende, og ved hvem der kører i dem - ja
    Men jeg skal ikke stilles til ansvar for hvis ham der kører laver en overtrædelse, det er udelukkende en sag mellem ham og politiet, når der kommer en fartbøde bliver den overdraget til ham der har kørt - længere er mit ansvar ikke og skal ikke være det.

    Winnie: Det er jo det jeg skriver....

    Narrowhead:Parkeringsafgifter har stadig ikke noget med bøder at gøre - det er en afgift, der pålægges køretøjet, og ikke en straf til den, der har parkeret.
    Winnie: Ligegyldigt. Princippet er det samme. Hvis låneren af bilen ikke tager bøden med og betaler, bliver rykkeren sendt til ejeren + 100kr. Her skal ejeren/virksomheden også finde ud af hvem, som er årsag til p.bøden.

    'KNud:fri bil til rådighed, men jeg vil også vædde på at andre end de medarbejdere, der har bilen til rådighed bruger den
    Winnie: Aldrig i livet, kunne jeg finde på at låne en lånt bil ud..

    Narrowhead:
    Men hvem skal klippe kørekortet i småstykker...? smiley
    Winnie: Det gør politiet, vel lige så simpelt, som de plejer.

    Syntes ofte mænd skal have det så besværligt/avanceret som muligt, for at det ser ud til, at være godt nok...Er det for nemt/ser ud til at være, er det absolut ikke godt iorden..:))))


  • #63   10. nov 2010 Lad os fastslå, at mit køretøj ikke kan generere en bøde uden hjælp, men det er såguda ikke min opgave, at rende rundt og lege panser! Det må de selv finde ud af og magter de ikke at finde beviser, så er den ikke længere, så frafalder sigtelsen!
    Tilbage til citronmånen!
    Om det sker i trafikken eller i en mord- eller skattesag er bedøvende ligegyldigt, så er der stadig et bindende krav om beviser og kan de beviser ikke materialiseres, så er der bare ingen sag!

    Om det så koster samfundet 1- 20- eller 100 millioner i politiarbejdstimer kan jo aldrig blive mit problem


  • #64   10. nov 2010 Winnie

    Nej det er ikke det du skriver, du skriver det er ejerens ansvar, og der er en kæmpe forskel.

    At jeg aflevere en fartbøde til en gut i en af bilernem er IKKE det samme som at jeg har ansvaret for at den bliver - kæmpe forskel


  • #66   10. nov 2010 Narrowhead..Nej, i de tilfælde, skulle det jo være op til mig, at sende brev til politiet om, at det ikke er mig, men dig. Eller jeg kunne bede dig betale bøden.
    Beviset med fotoet og målingen, burde være nok.

    Men det er lige meget, for nu bliver det vist først besværligt. Dele af disse bøder, skal vist tilfalde Ejer/bruger. = Deles..

    (link fjernet)


  • #67   10. nov 2010 Winnie:

    Du skriver:

    'KNud:fri bil til rådighed, men jeg vil også vædde på at andre end de medarbejdere, der har bilen til rådighed bruger den
    Winnie: Aldrig i livet, kunne jeg finde på at låne en lånt bil ud..

    Fri bil til rådighed også kaldet firmabil er pr definition en del af en medarbejders løn - som sådan er det ikke en "lånt" bil. I den virkelige verden bliver de også håndteret som sådan. De Anvendes ikke bare af den registrerede bruger, men også af dennes kollegaer og medlemmer af vedkommendes husstand - og det er helt og aldeles legalt og acceptabelt. DET SKER HVER ENESTE DAG. Det her er realiteter!!!!


  • #69   10. nov 2010 Okay.....Nu bliver det sent......Tror jeg vil diskutere fjernvarme i stedet....:)
    Det her er blevet for omfattende. IKKE SAGT JEG OPGIVER..NEJ NEJ...haha;) Men øh jeg skal snart have en sekretær ansat..Og gemalen vil ikke, og så bliver det for dyrt..

    Fjernvarmen bliver det næste..Nogen der melder sig..JEG VIL UD..


Kommentér på:
Fartbøder om året

Annonce